Administrator AreK Posted June 26, 2011 Administrator Report Share Posted June 26, 2011 Witam serdecznie! Mój ostatni projekt był bardzo nietypowy i do detailingu było mu bardzo daleko. Zmotywował mnie jednak ,żeby pokazać Wam jedną "sztuczkę". Nie raz pewnie będziecie mieli do czynienia z błędami lakierników. Zacieki i wtrącenia w powłoce lakierowanej. Ja musiałem się zmierzyć w jednym aucie z wieloma takimi błędami. Pokażę Wam jak usuwałem zacieki. Potrzebne są: - papiery wodne 1200/1500 ,2000 ,2500 - taśma pakowa (szara) - rozpuszczalnik do odtłuszczenia elementu - dwa klocki do szlifowania miękki i twardy - zestaw do korekty lakieru (ja użyłem systemu 3M) - dużo wody Po zlokalizowaniu "pacjenta" musimy odtłuścić powierzchnie rozpuszczalnikiem (benzyna ekstrakcyjna lub np IPA). Mój wyglądał tak... Następnie na zaciek naklejamy pasek szarej taśmy. Możemy okleić troszkę większą płaszczyznę. Unikniemy przypadkowego zmatowienia lakieru w bezpośrednim sąsiedztwie. Wrzucamy sobie papiery wodne do wiadra z wodą i czekamy chwilkę. Gdy papiery "dojdą" bierzemy np 1200 i szlifujemy po taśmie tak długo aż przeszlifujemy ją w miejscu zacieku. Najlepiej na twardym klocku. Gdy taśmę przeszlifujemy bierzemy papier 1500/2000 i szlifujemy do momentu aż zasiek zrówna się z pozostałą powierzchnią lakieru. W trakcie pracy może nam się odklejać taśma. Naklejamy wtedy nową i powtarzamy czynność od początku. Po częściowym wyszlifowaniu nasz zaciek wygląda tak. Gdy uznam ,że mamy zaciek zeszlifowany odklejamy taśmę i całość szlifujemy papierem 2500 na miękkim klocku. Specjalnie dla relacji nie szlifowałem do końca. Zobaczycie jak można "wyciągnąć" taki nie usunięty zaciek. Kolejny etap korekta. Ja zastosowałem system 3M - dwuetapowo. ...i efekt końcowy którego nie uwieczniłem ale musicie uwierzyć na słowo,że zniknął. Zdjęcie poniżej pokazuje zaciek spolerowany (bez pełnej korekty), wyszlifowany tak jak na powyższych zdjęciach czyli mniej więcej połowie. Tak samo usuwałem większe wtrącenia np zatopiona mucha. Małe niedoskonałości szlifuje koreczkiem . Na deser 50/50 na świeżo lakierowanym samochodzie. Metoda amatorska ale skuteczna i mi bardzo ułatwia pracę. Zmatowiony mamy tylko zaciek i o wiele szybciej go wyprowadzimy. Mam nadzieję,że komuś się przyda w przygodzie z detailingiem. EDIT: "Mój" sposób można z powodzeniem wykorzystać np gdy robimy wyprawki . Zawsze dajemy tyle lakieru żeby była górka i później szlifujemy do gładkiego. Naklejając taśmę unikniemy szlifowania oryginalnego lakieru! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dark Knight Posted June 26, 2011 Report Share Posted June 26, 2011 Bardzo przydatna metoda ,gratki za pomysłowość , na pewno zda egzamin przy dużej ilości odprysków na jakimś małym obszarze Link to comment Share on other sites More sharing options...
k24 Posted June 26, 2011 Report Share Posted June 26, 2011 Można by nawet pokusić się o podwieszenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ariello01 Posted June 26, 2011 Report Share Posted June 26, 2011 Przyda sie na pewno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 26, 2011 Report Share Posted June 26, 2011 Brawo Arek Co prawda nie znam się na tym, ale wg. mnie nie wygląda to na amatorski sposób Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator rychu Posted June 26, 2011 Moderator Report Share Posted June 26, 2011 Kolejny przykład że bardzo proste/tanie sposoby potrafią ułatwiać życie Link to comment Share on other sites More sharing options...
m1chal Posted June 27, 2011 Report Share Posted June 27, 2011 zaciek z samego klaru tak samo mozna zrobic? bo wlansie kumpel mnie sie pytal ostatnio bo ma na tylnej klapie dwa takie zacieki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gówniash Posted June 27, 2011 Report Share Posted June 27, 2011 Lepszy i szybszy sposób niż ta taśma, to po prostu zaciągnąć zaciek + obszar do okoła szpachlą. Zamiast zaczynać od 1200 lepiej od 600 - 800 szybciej pójdzie. Pamiętać jednak należy, żeby zatrzeć rysy wyższą gradacją papieru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted June 27, 2011 Author Administrator Report Share Posted June 27, 2011 m1chal, tak z samego klaru również można zastosować tą metodę Link to comment Share on other sites More sharing options...
weglus Posted March 8, 2012 Report Share Posted March 8, 2012 odkope troche temat ;p czy jeżeli nie posiada sie maszyny, można polerować ręcznie za pomocą np. UC, czy nie da to zbytnich efektów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aro_77 Posted March 8, 2012 Report Share Posted March 8, 2012 Sądzę, że efekt będzie marny ale nie zepsujesz nic jak sam sprawdzisz i podzielisz się z nami stanem przed i po ręcznych robotach. Co Ty na to? Chyba że boisz się że zmatowisz i nie wyprowadzisz na lustro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
weglus Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 sam spróbuje jak sie ociepli, bo autko i tak idzie na korekte więc najwyżej wtedy sie wyprowadzi mam kilka odprysków od kamieni i musze je "załatać". Link to comment Share on other sites More sharing options...
avocado Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 czy ten patent zadziała też na zbyt słabo dotartej szpachli ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frut Posted January 15, 2015 Report Share Posted January 15, 2015 Arekaaz, foty nie działają. Fajny patent. Myślę, że warto odświeżyć zdjęcia pzdr, frut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted January 20, 2015 Author Administrator Report Share Posted January 20, 2015 Foty umieściłem ponownie więc jest ok. Dziś na to patrzę z lekkim uśmiechem ale tak zaczynałem ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Domel Posted January 20, 2015 Moderator Report Share Posted January 20, 2015 Foty umieściłem ponownie więc jest ok.Dziś na to patrzę z lekkim uśmiechem ale tak zaczynałem ;-) a jak dzis bys usunal zacieki ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
scratch_killer Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 m1chal, tak z samego klaru również można zastosować tą metodę Nie polecałbym tej metody w przypadku klaru. Chwila moment i mamy bazę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 m1chal, tak z samego klaru również można zastosować tą metodę Nie polecałbym tej metody w przypadku klaru. Chwila moment i mamy bazę. Totalna bzdura, nie raz usuwałem zacieki tą metodą z bezbarwnego i było bezproblemowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scratch_killer Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 Gratuluję. Powiedz to osobom, które maja zacieki przykryte bezbarwnym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 O czym ty mówisz człowieku? Malowałeś kiedykolwiek coś baza i bezbarwnym?? Żeby zrobić zaciek bazą to trzeba naprawdę być ułomnym i nawet ja gdzie zajmuje się tym amatorsko i od czasu do czasu NIGDY nie zrobiłem zacieku bazą..Zacieki bez problemu można zrobić na bezbarwnym bo ten lakier "płynie" baza jest jakby sucha i jej grubość jest minimalna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scratch_killer Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 Dobrze mistrzu, przyjmujemy twoja wersje jako jedyna słuszną. Powiadam ci tylko, że w naszym kraju jest wiele ułomnych lakierników i wielu się juz o tym przekonało. Skoro jednak dla ciebie to jest totalna bzdura to trzyj dalej i zapewniaj innych, że nic się nie stanie. Z mojej strony EOT Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 Bo piszesz jakieś głupoty, a nie lubię jak ktoś się wypowiada na temat o którym nie ma pojęcia. Po pierwsze nawet jak już ktoś się mocno postara i zrobi zaciek na bazie i go przykryje bezbarwnym to i tak nie będzie on wyczuwalny! Baza jest bardzo cieniutka i bezbarwny to normalnie przykryje. Może być to widoczne na metalicznych jasnych kolorach ale NIE DA SIĘ tego usunąć polerowaniem, tylko ponownym lakierowaniem! Jak już tego nie umiesz rozróżnić to lepiej wcale nie zabierać się do usuwania "zacieków". Zacieki wyczuwalne w postaci łezki, czy "firanki" występują na bezbarwnym i da się to łatwo usunąć np. metodą z 1 posta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafalk Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 Naprawdę trzeba się postarać żeby zrobić zaciek na bazie, a jeśli nawet się tak zdarzy można go zeszlifować i pomalować od nowa i na to dopiero bezbarwny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 W życiu nie widziałem zacieków w bazie, a jak już ktoś zrobi to na pewno bez problemu usunie, a w klarze to najlepiej nałożyć na obszar gdzie jest zaciek szpachlówkę albo podkład akrylowy i szlifować 600 na mokro, po usunięciu 2000 albo 2500 i przepolerować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted January 27, 2015 Author Administrator Report Share Posted January 27, 2015 Foty umieściłem ponownie więc jest ok.Dziś na to patrzę z lekkim uśmiechem ale tak zaczynałem ;-) a jak dzis bys usunal zacieki ? Dziś używam nieocenioną Mirkę. Wracając do zacieków na bazie. Wiadomo ,że jak się postarasz to można ale w mojej 8 letniej styczności z lakiernią nie widziałem takiego czegoś. Nawet, hipotetycznie gdyby coś takiego miało miejsce to likwidujesz to przed położeniem klaru. Jako ciekawostka napiszę Wam o technice malowania lakierami metalicznymi trzy-warstwowo. Pierwsza warstwa po podkładzie to półmat/kolor z palety powiedzmy NCSS na to idzie klar z drobinami metalicznymi (i tu można zrobić zaciek) następnie jest międzyszlif P400 i na to klar ale to zupełnie inna technologia z którą zapewne się nie spotkacie. Nie ma co się kłócić i gdybać. Każde usunięcie błędu lakiernika wiąże się z dużym ryzykiem popełnienia kuchy i niestety nie zawsze zależy to od naszych umiejętności. Podsumowując. Metoda z taśmą jest stara jak świat i bardzo skuteczna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now