Skocz do zawartości

Dylemat 16" 17"


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To ja dodam że kolega lata na 20'' w Camaro, bardzo często po Wrocławiu i nie podbił ani razu felgi, z tym że tam szerszy kapeć :song:

 

c3034fe654.th.jpg

Jak by cos to na sprzedaż [otomoto] bo kupił sobie liftowy V8 5.7

 

Na dodatek miałem teraz okazje tydzień śmigać po Wrocławiu VW Passatem na 7Jx17'' z 205/50 i da się jeździć bez większych obaw o felgę czy oponę. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu...Śmigam na 17" w konfiguracji 205/40/R17 i jest tak jak napisała większość - trzeba uważać na każdą dziurę. Na moich stałych trasach wiem jak jechać żeby nic nie uszkodzić - drogi znam świetnie :D Ale jak jest deszcz i woda na drodze to trzeba też bardzo uważać nawet na drogach które się zna.

 

Duży rozmiar felgi nie sprawdza się w terenie nam nieznanym. Ostatnio miałem trasę ok 200 km do pokonania po nieznanych drogach. Oczywiście max prędkość to 80 ze względu na nieznajomość stanu drogi. W jednym miejscu jechałem nawet 40 na godzinę po drodze niesłychanie podziurawionej ale i tak wpadłem w dziurę i się cała buda aż zatrzęsła :/

 

Co do felg to mam właśnie felgi firmy MAM, czyli takie jak podał w0jta5,

 

Podsumowując, da się jeździć na dużych felgach w Polsce ale trzeba bardzo uważać. :) Jak komuś nie przeszkadza to że wyprzedza nas ciężarówka lub bus to można śmiało kupować 17" czy 18" :lol:

 

Chyba troche przesadzasz, jezdze na 17" w lato i w zime ok ladnych 6-7lat i odpukac jeszcze mi sie nie zdazylo nic uszkodzic, a 80 czy tym bardziej 40 nie jezdze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale inny profil opony do 17 w małym aucie a inny w np. w klasie średniej a to chyba najbardziej decyduje o narażeniu felg na uszkodzenie. jakbym miał teraz kupować to chyba poniżej profilu 50 bym nie schodził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wojteoCK, ma vw golfa mk3, a tam nadkola są sporo mniejsze od Octavii, dlatego trzeba założyć niższy kapeć ;)

 

no ale inny profil opony do 17 w małym aucie a inny w np. w klasie średniej a to chyba najbardziej decyduje o narażeniu felg na uszkodzenie. jakbym miał teraz kupować to chyba poniżej profilu 50 bym nie schodził

Wysokość opony jest zależna od jej szerokości.

Zobacz na foto Camaro, tam jest profil 40 i 35 a gumy jest sporo [245/40 i 275/35 R20]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały dylemat kupić felgę 17 czy 16? Na jakich wy śmigacie?

 

miałem podobny dylemat i wybrałem jedne i drugie :D 16 na zimę, 17 na lato, do całej dyskusji dodam, że warto się trzymac rozmiarów felg i opon wpisanych do homologacji danego modelu aby uniknąc problemów np. w przypadku kolizji drogowej i wypłaty odszkodowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko teraz problem jakie kupić heh
Ładne :) I raczej nie oryginalne/fabryczne. Lepiej marki typowo felgowej.

 

A ja bym tutaj właśnie widział oryginalne z octavi RS:

octavia_rs_01.jpg

Przecież felgi fabryczne też robią marki typowe felgowe. Sam mam seatowskie OZ'ety :-]

Kwestia gustu, wybierzesz co Ci się spodoba - nie kupuj tylko tanich chińskich felg bo będziesz płakał szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale inny profil opony do 17 w małym aucie a inny w np. w klasie średniej a to chyba najbardziej decyduje o narażeniu felg na uszkodzenie. jakbym miał teraz kupować to chyba poniżej profilu 50 bym nie schodził

 

Jezdzilem na 205/40/17 + gwint ;) Teraz 225/45/17, na prawde nie ma co przesadzac z tymi dziurami :) Nawet moja zona na 17kach jezdzi i nie narzeka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie liczac spadku komfortu, dochodzi jeszcz ejeden minus wiekszej felgi i mniejszego profilu opony... zawieszenie, dostaje mega po dupie i trzeba czesciej je wymieniac, nie wiem jak tam u was ale u mnie koszt remontu zawieszenia samych tulejek to 1600 zł + robocizna i zbieznosc yhh :((

Ale fakt ze na wiekszych felgach auto ładniej wyglada i lepiej sie prowadzi po zakretach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Shadow, u mnie tanio wychodzi wymieniałem teraz komplet gum przód zawieszenia + łączniki koszt z robocizną 300 zł więc jest dobrze :D

 

Zastanawiałem się na ori z rs no ale... Za dużo osób chyba ma i szukam czegoś co ma mało osób :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się nawet podoba :) A co myślisz o takich?

 

http://i35.tinypic.com/t8b03l.jpg

 

http://moto.allegro.pl/felgi-17-audi-a4 ... 69447.html

 

te są do odnowienia.

 

http://moto.allegro.pl/alufelgi-r17-aud ... 17954.html

 

Mi się marzą takie felgi w golfie :-] Może kiedyś :) Tak wyglądają na golfie

 

http://images48.fotosik.pl/276/5ed1bff4a6ce098amed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabe są te felgi i nie mówię tu o wyglądzie.

 

Przeglądnąłem teraz allegro i jest kilka ciekawych felg, większość ori z Audi i VW - co gwarantuje dobrą jakość, nie to co torra czy inne chińskie odlewy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.