Jump to content

Dylemat 16" 17"


eMeM

Recommended Posts

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Musisz wybrać sam, czy zależy Ci na komforcie czy wyglądzie. Uważam też że lepiej dobry komplet 16'' niż kiepskiej jakości 17'', bo to nie radio że najwyżej będzie kiepsko grało.

Ja osobiście: lato 16'', zima 15'', niestety łódzkie drogi do najlepszych nie należą :(

Link to comment
Share on other sites

To zależy gdzie jeździsz. Jeśli po znanych Ci okolicach, które są w dość dobrym stanie, to nie ma się co zastanawiać i brać 17". Zresztą - jeżdżą ludzie i na 19" i nie płaczą.

Link to comment
Share on other sites

ja mam 18 i nie widze problemu w poruszaniu sie na nich

generalnie jak ktos jest slepy i jezdzi po wszystkich dziurach to i 15 zniszczy, jak omijasz dziury, nie podjezdzasz pod 20cm krawezniki to smialo 17

Link to comment
Share on other sites

ja zostaje przy 16 :) a tez na lato palowałem zakup nowych 17 50/215/17, lecz po paru wyjazdach w Polske i oplakanym stanie dróg szybko mi przeszło, nie mowie ze zawieszenie tez siada...

 

nigdy nie wiesz gdzie bedziesz chcial pojechac na wakacje :) końcówki wahaczy tulejki sworznie, do najtanszych nie naleza :)

 

ps.jesli jezdzisz tylko po swoich okolicach, a masz 2 samochod do jazdy w Polske to smialo 17 :kox:

Link to comment
Share on other sites

snap, Bardzo dobrze mówi. Ja też pomykam na 18'' i wcale nie odczuwam gorszego komfortu jazdy. Tylko jedna i główna zasada przy takich felgach trzeba uważać na dziury, po prostu bardzie patrzeć na drogę. I nie kombinować w podjazdy pod krawężniki najlepiej pod te niższe też nie.

Ostatnio babka w outlanderze też na 18 atakowała naprawdę wysoki krawężnik i co wjechać wjechała ale felgę na bank skrzywiła bo jak wracałem za 30 min tu już kapeć był.

Link to comment
Share on other sites

eMeM, zawieszenie w o1 jest jakie jest i ja bym proponował 16. miałem 15,16 i 17 w swojej poprzedniej o1. 15 dobre na zimę ale trochę baloniaste i kiepsko trzymają na zakrętach, 16 są akurat, dobrze wyglądają dobrze się jeździ komfortowo a jednocześnie czuć drogę, 17 super wygląda ale już trzeba bardziej uważać na dołach. no i do 17 jest opona 225 więc i większe opory toczenia-spalanie osiągi, w dieslu tego nie odczujesz za bardzo bo masz moment ale w benzynie już tak.\

 

ja na twoim miejscu woziłbym 16 najlepiej te z wersji rider-jak dla mnie są mega super ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja także polecałbym 16.

Wizualnie moim zdaniem nawet wyglądaję bardziej proporcjonalnie niż 17 :P

Poza tym są ZDECYDOWANIE tańsze w eksploatacji - różnica w cenie opon jest kolosalna.

 

Aha na felgi 17 montuje się szerokość 225 ale nie jest ona obligatoryjna - 17 przyjmują opony w przedziale 215-235 (najczęściej).

 

P.S.

W ramach ciekawostki - ostatnio jedna Pani o wiadomym kolorze włosów , stała P206 na chodniku , spacerując bezczynnie dookoła autka.

Nie wiem jakim cudem ale obydwie opony z lewej strony auta miała przebite.

Czyżby błędny podjazd pod krawężnik ? :D

Link to comment
Share on other sites

maestro00, możliwe, że zostawiła auto z kołami wysuniętymi na krawężniku, także że połowa opony jest na krawężnika a druga wisi w powietrzu.

eMeM, jeśli zależy Ci na komforcie to bierz 16, jeśli na wyglądzie i przyczepności to 17, a jeśli chcesz w jakiś sposób połączyć obie rzeczy to 16 + opona 215.

Link to comment
Share on other sites

Maru 123, jakie to? :) (1.9 TDI siedzi u mnie więc 130 KM da rade) :)

 

miesięcznie robie ok 700-1 Tyś km droga jest bdb bo świeża heh :) Więc dziur jako tako nie ma :)

Link to comment
Share on other sites

Ja bym kładł 17. Założysz szesnastki i po paru dniach stwierdzisz-kurde czemu nie wziąłem 17 :)

Robisz nieduże przebiegi wiec na pierwszy plan wysuwa się efekt wizualny. A nic tak nie dodaje uroku jak ładne duże felgi.

Ja bym brał 17.

Link to comment
Share on other sites

ładna 16 i już auto ładnie prezentuje :) z drugiej strony jak chcesz 17 to już jest tak twardo że można 18 wkładać :D

jak i tak juz jest twardo to jeszcze gwint 8-)

Link to comment
Share on other sites

Sporo zależy od auta i zawieszenia.

Ja mam nieco utwardzone zawieszenie (Audi A6 ale z zawieszeniem z "eS-ki").

 

Na lato mam 16" i jeździ się w miarę komfortowo.

Na zimę kupiłem sobie 17" i jeździło mi się znacznie gorzej :thumbdown:

Mam jeszcze zestaw 15" i chyba na następną zimę - właśnie te założę :thumbdown::thumbdown:

 

16" jest jak na mnie optymalne.

Ale jak pisałem - zależy od auta, zawieszenia no i po jakich drogach najczęściej auto jeździ :kox:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
zależy od auta, zawieszenia no i po jakich drogach najczęściej auto jeździ

 

I od wieku kierowcy oraz od tolerancji dziewczyny/żony na prawym :P

Link to comment
Share on other sites

Ja bym kładł 17. Założysz szesnastki i po paru dniach stwierdzisz-kurde czemu nie wziąłem 17 :)

Robisz nieduże przebiegi wiec na pierwszy plan wysuwa się efekt wizualny. A nic tak nie dodaje uroku jak ładne duże felgi.

Ja bym brał 17.

 

Ja kupiłem 16 i jest tak jak piszę Marco :)

Link to comment
Share on other sites

Ja bym brał 17. Jest tylko jeden warunek. Musi być mocna. No i na oponie też nie warto oszczędzać. Sam mam 18 na lato i raczej bym ich na nic mniejszego nie zamienił.

Link to comment
Share on other sites

Bierz 17 nawet nie ma sie nad czym zastanawiac. Ja na lato kupilem 17ki i gdyby nie to, ze mialem nowe opony michelin (lato) wlasnie 17 to bym kupil 18 lub 19, a ze nie chcialem robic sobie kosztow za opony, ktore niestety kosztuja wiecej niz komplet felg :P no to dokupilem 17 do opon.

Link to comment
Share on other sites

no i do 17 jest opona 225 więc i większe opory toczenia-spalanie osiągi, w dieslu tego nie odczujesz za bardzo bo masz moment ale w benzynie już tak.\

 

Od kiedy to szerokość opony dobiera się na podstawie średnicy felgi? Ja zawsze myślałem, że szerokość opony dobiera się do szerokości felgi. Możesz mieć 16" o szerokości 9J, a możesz mieć 17" o szerokości 7J więc uogólnianie, ze do 17" musi być opona 225 jest bez sensu.

 

Co do tematu ja śmigam na 18" z opona 225/40 bezproblemowo więc bierz 17"

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Od kiedy to szerokość opony dobiera się na podstawie średnicy felgi? Ja zawsze myślałem, że szerokość opony dobiera się do szerokości felgi. Możesz mieć 16" o szerokości 9J, a możesz mieć 17" o szerokości 7J więc uogólnianie, ze do 17" musi być opona 225 jest bez sensu.

 

W przypadku O1 o której mówi Maru,na felgi o średnicy 17 szły nominalnie właśnie opony 225.

Link to comment
Share on other sites

Ale czy autor tematu gdzieś wspomniał, że są to oryginalne felgi skody, że Maru z góry zakłada, że musi być opona 225? Jeśli kolega eMeM kupi felgę w rozmiarze 17x7 to spokojnie może zakładać węższą oponę. U siebie mam 225 ale na feldze o szerokości 8 cali.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.