Skocz do zawartości

Regeneracja lamp


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Lolopolozo,

Moge potwierdzic ze idzie idealnie wypolerowac lampy np. astry 2, omegi b, passata b5 i kazdy plastykowy.

Powłokę wierzchnią, ta utawrdzona, która pęka, matowieje i zachodzi kamieniem, solą i mchem.

Naprawa 2 sztuk zajmuje 15-20 minut, najlepiej zdemontowane.

Technologia:

Maszynka pneumatyczna mimosrodowa z miekką przekładką i papier 400-500.

Zdzieramy uszkodzoną warstwe.

Wykanczamy 800-1000 tez maszynką, do uzyskania rownej matowej powierzchni bez rysek po 400-500.

Nastepnie 2000 - tu juz mozna zacząc na sucho a skonczyc na mokro papierem i ostatecznie wygładzic 2500 na mokro.

Polerka biała gabka i farecla g3.

Wykonczenie pastami zabezpieczającymi z Waszych postów.

Jest jeszcze opcja aby po 800 nie polerowac , tylko nałożyc cienką warstwe PZP - srodek do gruntowania plastyku (podkład zwiekszający przyczepnosc) i na to poprostu klar HS - o wiekszej ilosci cząstek stałych, albo jeszcze lepiej o wzmocnionej odpornosci na zarysowania.

Swiadcze tego typu usługi juz kilka lat i moge zaręczyc w skutecznosc takiej naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonczenie pastami zabezpieczającymi z Waszych postów.

Jest jeszcze opcja aby po 800 nie polerowac , tylko nałożyc cienką warstwe PZP - srodek do gruntowania plastyku (podkład zwiekszający przyczepnosc) i na to poprostu klar HS - o wiekszej ilosci cząstek stałych, albo jeszcze lepiej o wzmocnionej odpornosci na zarysowania.

Właśnie tez o tym myślałem bo często powtarza się problem z tym ze jeżeli usunie się tą warstwę zabezpieczającą z kloszy to potem sam "goły" plastik bardzo szybko znowu zachodzi/matowieje ,szczególnie w Audi. A polakierowanie zlikwidowało by ten problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
A jak odswiezyc lampe ze szklana szybka? Probowal ktos rozkladac taka? Niby ma spinki , ale po zdjeciu szybka przyklejona. Da sie to jakos rozkleic? Ale tak ,zeby dalo sie zlozyc jeszcze? :D

 

niektóre są rozbieralne tak jak np. w moim Saabie, jak masz spinki to może u Ciebie też tak jest, może trzymac gumowa uszczelka która pod wpływem docisku i temperatury zespoiła się ze szkłem i reflektorem

 

W przypadku mojego auta można dokupic taki "zestaw odmładzający reflektory" w postaci nowego szkła i uszczelki, poszukaj forum z Twoim autem, pewnie temat już dawno został rozgryziony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dystrybutor

Zauważyłem, że lampa robi się lekko matowa(mleczna) jak dopuścimy do rozgrzania się pasty. dlatego polecam gąbkę waflową najlepiej małą i szybkie przejazdy polerką po kloszu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
srodek do gruntowania plastyku (podkład zwiekszający przyczepnosc) i na to poprostu klar HS - o wiekszej ilosci cząstek stałych, albo jeszcze lepiej o wzmocnionej odpornosci na zarysowania.

zabezpieczał ktoś lampy w ten sposób?

Podkład jakiejś konkretnej firmy czy pierwszy lepszy z allegro,bo jest ich dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

dorzucę swoje doświadczenia ;)

 

Swego czasu podczas wstawiania soczewek do swoich lamp, postanowiłem spolerować szkła - wykonane z plastkowego czegoś :) bo nosiły już znak czasu na sobie

 

przed:

 

75199437.jpg

 

 

 

narzędzia: ręce+szmatki jakieś bawełniane po starym prześcieradle+pasta NIGRIN do usuwania drobnych rys (16zł z hipermarketu, przypadkowe kupno) + telewizor :D

 

 

 

po:

 

75954294.jpg

 

 

 

 

57063369.jpg

 

 

dzięki i pozdrawiam!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony mogę polecić power ball'a z mothersa jako narzędzie plus specjalne mleczko. Co prawda ja usiebie tego nie testowałem bo mam jeszcze (thank God) szklane klosze ale kumpel strzelił polerkę na swoich lekko już utlenionych plastikowych i efekt był na prawdę zadowalaący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Dziś bawiłem się na tylnej klapie mojego SEICENTO i postanowiłem lampy tył spolerować, więc polerka pady 80MM ABW I MZ. I jadę delikatnie ale lampa strasznie się nagrzewa więc odpuściłem ale mimo to powstały pęknięcia :shock: 2 lampę robię ręcznie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzikfellow, posiadam ten zestaw z mothers'a i powiem Ci ze jak dla mnie to nic specjalnego. Fakt lampy były już trochę zmęczone ( laguna II ), ale te mleczko i kulka praktycznie nie ruszyły tego. Z całego zestawu najbardziej przypadły mi do gustu papierki, fajnie się nimi robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Są jakieś specjalne środki do zabezpieczenia lamp przed ich ponownym żółknięciem?

Coś ala lakier bezbarwny odporny na uv itp?

 

Odnośnie mycia kloszy od wewnątrz opracowałem sposób jak wymyć je od środka i nie zarysować!

Kuleczki ze styropianu - wystarczy ich 10 troche wody z ludwikiem wrzucić je do klosza i trzepać - doczyszczą klosz od środka ale nie porysują go ;) Sposób mega fajny potem tylko opłukać wodą i przyłożyć delikatnie gruuubą mf w celu osuszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Są jakieś specjalne środki do zabezpieczenia lamp przed ich ponownym żółknięciem?

Coś ala lakier bezbarwny odporny na uv itp?

 

AMS, Meguiar's Headlight Protectant

 

A czy ktoś stosował 303 Aerospace Protectant? Mam na sprzedaż komplet lamp tylko musze je spolerować a bez zabezpieczenia boję się, że za 2 miesiące przyjdzie do mnie kolega i powie, że lampy ma matowe/żółte :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robiłem tamte reflektory, to przeważnie zdziera się całkiem tą "ochronną" warstwę bezbarwnego lakieru z kloszy. Fabrycznie na kloszach reflektorów z tworzywa jest nałożona warstwa lakieru bezbarwnego odpornego na promienie UV. Niczym później tego nie zabezpieczałem i od ponad roku w kilku autach, nic się z kloszami nie dzieje. Nie żółkną nie matowieją. W Matizie siostry szlifowałem dość mocno klosze bo był tak zniszczone, że nie było widać żarówki w środku. Oglądałem teraz lampy z Matiza i wyglądają OK ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie żółknięcia to zauważyłem, że nowsze klosze są zrobione z nieco innego materiału przez co nie żółkną i nie matowieją.

 

Ostatnio robiłem lampki w Astrze H:

 

66486997.jpg

 

Oczywiście papierki 800/1200/1500/2000 potem system menzerna maszynowo i lampki jak nowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Potrzebuję porady co robię źle. Lampy w mojej astrze H są mocno zmatowiałe. Postanowiłem je potraktować papierami wodnymi 600-800-1500-2500 ( tylko takie miałem dostępne ) a następnie ręcznie wypracować pastą 4Nano Strong Cut Compound na biało-niebieskim gąbce flexipads. Według opisu producenta pasta usuwa zmatowienia po papierze 1500 w górę. Jak widać na załączonym obrazku udało mi się trochę spolerować ale głębsze rysy zostały. Wnioskuję zatem, że są to rysy po papierach >1500. Czy wina leży po stronie zbyt mocnego docisku, czy może za długo "szlifuję" dany element ?

 

dsc0114t.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.