AutoOdNowa Opublikowano 25 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2010 Lolopolozo, Moge potwierdzic ze idzie idealnie wypolerowac lampy np. astry 2, omegi b, passata b5 i kazdy plastykowy. Powłokę wierzchnią, ta utawrdzona, która pęka, matowieje i zachodzi kamieniem, solą i mchem. Naprawa 2 sztuk zajmuje 15-20 minut, najlepiej zdemontowane. Technologia: Maszynka pneumatyczna mimosrodowa z miekką przekładką i papier 400-500. Zdzieramy uszkodzoną warstwe. Wykanczamy 800-1000 tez maszynką, do uzyskania rownej matowej powierzchni bez rysek po 400-500. Nastepnie 2000 - tu juz mozna zacząc na sucho a skonczyc na mokro papierem i ostatecznie wygładzic 2500 na mokro. Polerka biała gabka i farecla g3. Wykonczenie pastami zabezpieczającymi z Waszych postów. Jest jeszcze opcja aby po 800 nie polerowac , tylko nałożyc cienką warstwe PZP - srodek do gruntowania plastyku (podkład zwiekszający przyczepnosc) i na to poprostu klar HS - o wiekszej ilosci cząstek stałych, albo jeszcze lepiej o wzmocnionej odpornosci na zarysowania. Swiadcze tego typu usługi juz kilka lat i moge zaręczyc w skutecznosc takiej naprawy.
Marco Opublikowano 25 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2010 Wykonczenie pastami zabezpieczającymi z Waszych postów.Jest jeszcze opcja aby po 800 nie polerowac , tylko nałożyc cienką warstwe PZP - srodek do gruntowania plastyku (podkład zwiekszający przyczepnosc) i na to poprostu klar HS - o wiekszej ilosci cząstek stałych, albo jeszcze lepiej o wzmocnionej odpornosci na zarysowania. Właśnie tez o tym myślałem bo często powtarza się problem z tym ze jeżeli usunie się tą warstwę zabezpieczającą z kloszy to potem sam "goły" plastik bardzo szybko znowu zachodzi/matowieje ,szczególnie w Audi. A polakierowanie zlikwidowało by ten problem.
Gość Opublikowano 21 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2011 A jak odswiezyc lampe ze szklana szybka? Probowal ktos rozkladac taka? Niby ma spinki , ale po zdjeciu szybka przyklejona. Da sie to jakos rozkleic? Ale tak ,zeby dalo sie zlozyc jeszcze?
rogo Opublikowano 21 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2011 A jak odswiezyc lampe ze szklana szybka? Probowal ktos rozkladac taka? Niby ma spinki , ale po zdjeciu szybka przyklejona. Da sie to jakos rozkleic? Ale tak ,zeby dalo sie zlozyc jeszcze? niektóre są rozbieralne tak jak np. w moim Saabie, jak masz spinki to może u Ciebie też tak jest, może trzymac gumowa uszczelka która pod wpływem docisku i temperatury zespoiła się ze szkłem i reflektorem W przypadku mojego auta można dokupic taki "zestaw odmładzający reflektory" w postaci nowego szkła i uszczelki, poszukaj forum z Twoim autem, pewnie temat już dawno został rozgryziony
Dystrybutor Michas Opublikowano 21 Marca 2011 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2011 Zauważyłem, że lampa robi się lekko matowa(mleczna) jak dopuścimy do rozgrzania się pasty. dlatego polecam gąbkę waflową najlepiej małą i szybkie przejazdy polerką po kloszu.
Beny Opublikowano 28 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2011 srodek do gruntowania plastyku (podkład zwiekszający przyczepnosc) i na to poprostu klar HS - o wiekszej ilosci cząstek stałych, albo jeszcze lepiej o wzmocnionej odpornosci na zarysowania. zabezpieczał ktoś lampy w ten sposób? Podkład jakiejś konkretnej firmy czy pierwszy lepszy z allegro,bo jest ich dużo.
AMS Opublikowano 29 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2012 Regenerował ktoś z was lampki przy użyciu papieru wodnego ( standardowo ) a później maszynowo pastami Menzerna 500 2500 i 4000?
bizislawek Opublikowano 29 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2012 W wiekszości przypadków sama pasta nie wystarczy dlatego jedzie sie papierkami. Ja w wiekszości przypadków zaczynam od 1200 albo 800 ale to nie reguła. Trzeba zobaczyc bo byc moze 2000 wystarczy i bedzie lala
boyler Opublikowano 19 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2012 dorzucę swoje doświadczenia Swego czasu podczas wstawiania soczewek do swoich lamp, postanowiłem spolerować szkła - wykonane z plastkowego czegoś bo nosiły już znak czasu na sobie przed: narzędzia: ręce+szmatki jakieś bawełniane po starym prześcieradle+pasta NIGRIN do usuwania drobnych rys (16zł z hipermarketu, przypadkowe kupno) + telewizor po: dzięki i pozdrawiam!!!!!
Bzikfellow Opublikowano 19 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2012 Ja ze swojej strony mogę polecić power ball'a z mothersa jako narzędzie plus specjalne mleczko. Co prawda ja usiebie tego nie testowałem bo mam jeszcze (thank God) szklane klosze ale kumpel strzelił polerkę na swoich lekko już utlenionych plastikowych i efekt był na prawdę zadowalaący.
ADI25 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2012 Witam Dziś bawiłem się na tylnej klapie mojego SEICENTO i postanowiłem lampy tył spolerować, więc polerka pady 80MM ABW I MZ. I jadę delikatnie ale lampa strasznie się nagrzewa więc odpuściłem ale mimo to powstały pęknięcia 2 lampę robię ręcznie
DawPi Opublikowano 28 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2012 Dziś bawiłem się na tylnej klapie mojego SEICENTO No no, ale może pewne sprawy zostaw dla siebie.
ADI25 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2012 Dziś bawiłem się na tylnej klapie mojego SEICENTO No no, ale może pewne sprawy zostaw dla siebie. HE HE NO JAKOŚ DWUZNACZNIE BRZMI
dunga Opublikowano 28 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2012 Bzikfellow, posiadam ten zestaw z mothers'a i powiem Ci ze jak dla mnie to nic specjalnego. Fakt lampy były już trochę zmęczone ( laguna II ), ale te mleczko i kulka praktycznie nie ruszyły tego. Z całego zestawu najbardziej przypadły mi do gustu papierki, fajnie się nimi robi.
AMS Opublikowano 17 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2012 Są jakieś specjalne środki do zabezpieczenia lamp przed ich ponownym żółknięciem? Coś ala lakier bezbarwny odporny na uv itp? Odnośnie mycia kloszy od wewnątrz opracowałem sposób jak wymyć je od środka i nie zarysować! Kuleczki ze styropianu - wystarczy ich 10 troche wody z ludwikiem wrzucić je do klosza i trzepać - doczyszczą klosz od środka ale nie porysują go Sposób mega fajny potem tylko opłukać wodą i przyłożyć delikatnie gruuubą mf w celu osuszenia.
ShiningCar Opublikowano 17 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2012 AMS, Meguiar's Headlight Protectant
Shymon Opublikowano 27 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2012 To może ja coś dorzucę od siebie. Strasznie zaniedbane zżółkłe reflektory Renault Clio Przed: Po: Użyte papiery wodne: 800,1000,1500,2000,2500 na koniec ręczna polerka pastą Farecla G3 i wosk Turtlewax
Tomek WRO Opublikowano 27 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2012 Są jakieś specjalne środki do zabezpieczenia lamp przed ich ponownym żółknięciem? Coś ala lakier bezbarwny odporny na uv itp? AMS, Meguiar's Headlight Protectant A czy ktoś stosował 303 Aerospace Protectant? Mam na sprzedaż komplet lamp tylko musze je spolerować a bez zabezpieczenia boję się, że za 2 miesiące przyjdzie do mnie kolega i powie, że lampy ma matowe/żółte
Shymon Opublikowano 27 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2012 Jak robiłem tamte reflektory, to przeważnie zdziera się całkiem tą "ochronną" warstwę bezbarwnego lakieru z kloszy. Fabrycznie na kloszach reflektorów z tworzywa jest nałożona warstwa lakieru bezbarwnego odpornego na promienie UV. Niczym później tego nie zabezpieczałem i od ponad roku w kilku autach, nic się z kloszami nie dzieje. Nie żółkną nie matowieją. W Matizie siostry szlifowałem dość mocno klosze bo był tak zniszczone, że nie było widać żarówki w środku. Oglądałem teraz lampy z Matiza i wyglądają OK
sebcio Opublikowano 27 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2012 ja u siebie bmw e46 miałem właśnie bawić się w odnowę ale ori szkło kosztuję śmieszną kasę i się nie opłaca
kerad Opublikowano 27 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2012 do polerowania maszyna, jaki pad najlepiej, cuting,polish,czy finish? Mam pasty Menzerna FG500 i FF3000, oraz zielony korek z 3M. Reflektory z renault clio jak z fotek powyżej kolegi Shymon, już ostro zżółkły
barteq161 Opublikowano 27 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2012 papiery 1500-2000-2500-3000 na mokro, pozniej robisz padami i pastami tak jak lakier
bizislawek Opublikowano 28 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 kerad, jesli sa tak jak piszesz mocno zniszczone lampy to zacznij od 800/1200/1500/2000/trizact, bo jak zaczniesz od 1500 to dnia Ci zabraknie aby obydwie ogarnac
AMS Opublikowano 28 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2012 Odnośnie żółknięcia to zauważyłem, że nowsze klosze są zrobione z nieco innego materiału przez co nie żółkną i nie matowieją. Ostatnio robiłem lampki w Astrze H: Oczywiście papierki 800/1200/1500/2000 potem system menzerna maszynowo i lampki jak nowe
wkr Opublikowano 16 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2012 Potrzebuję porady co robię źle. Lampy w mojej astrze H są mocno zmatowiałe. Postanowiłem je potraktować papierami wodnymi 600-800-1500-2500 ( tylko takie miałem dostępne ) a następnie ręcznie wypracować pastą 4Nano Strong Cut Compound na biało-niebieskim gąbce flexipads. Według opisu producenta pasta usuwa zmatowienia po papierze 1500 w górę. Jak widać na załączonym obrazku udało mi się trochę spolerować ale głębsze rysy zostały. Wnioskuję zatem, że są to rysy po papierach >1500. Czy wina leży po stronie zbyt mocnego docisku, czy może za długo "szlifuję" dany element ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się