Jump to content

2010 Audi A4 B8 Avant Ibis White - weekend ze szczurem, szybkie odświeżenie


Recommended Posts

Cześć,

tym razem luźna relacja, a raczej trochę losowych zdjęć "cykniętych" podczas konfrontacji z rasowym szczurem. Glony w ościeżach, mech w uszczelkach, zajechane felgi, mógłbym tak długo. Samochód robi obecnie za służbówkę, w poprzednim wcieleniu również nie miał łatwo - postoje pod chmurką i prawie 0 solidnego mycia. Miałem go po znajomości w ramach przysługi, bez konkretnego zakresu prac, pobieżnie ogarnąć, postanowiłem podejść do tematu nieco bardziej ambitnie, ale prawda była taka, że pracowałem trochę z doskoku, więc szczegóły mogłyby wyjść lepiej, a wnętrze musiałem zupełnie przełożyć. 

tl;dr - zrobiłem dużo zdjęć, a szkoda mi z któregoś rezygnować w CDZPSA 😜

Auto jest umiarkowanie piękne. Pełno odprysków, głębokich rys, ubytków i śladów rozpaczliwej walki z myjniami szczotkowymi. Przegranej, oczywiście. Lakier pokryty czarnym osadem, którego ciśnienie wody ani piana nie ruszyły. Do tego felgi, które leżakowały jakiś czas pod chmurką, a poza tym są po prostu zajechane od osadu i krawężników. Da się coś z tego w ogóle wyrzeźbić... ?

20240309_123735.jpg.30ea6566ac7e38c60a4b8d380d0e5c93.jpg

20240309_123743.jpg.cd3b30908152c66dd58dace6a40107b5.jpg

20240309_123758.jpg.90993cbcdba9c02e0629e11a50eacda2.jpg

Króciec w myjce wymieniony, sitko w PA również. W pianownicy powykręcało mi się trochę za dużo i były potem pewne komplikacje, ale działa jak nowa. Byle pamiętać o płukaniu po użyciu.

20240309_123923.jpg.a3ae3fcc5acee512fc936f5783b0513f.jpg

20240309_123929.jpg.8139a72fa2c0802dde3d97486cd46b4b.jpg

20240309_123934.jpg.5a0cf66ccd421dac221b25fbe83e8ed5.jpg

O tym mówię. Osad, osad, osad. Tak wygląda brak mycia ręcznego albo brak mycia jakiegokolwiek 🙂20240309_130501.jpg.f7b2ebd80ab21f07681d7e160d8b2b42.jpg

 

Yyyy, no tak...

20240309_130543.jpg.4d10f5cb9c078d58d1a570b06b6ed94a.jpg

Wżery, wżery, wżery...

20240309_130547.jpg.59701c7d41db1acb87d769f8acef3def.jpg

20240309_125817.jpg.e2d5070d2b5ac9dcb8666e702b343708.jpg20240309_130516.jpg.d97e828e7053bb41a7aa06c7078e2b95.jpg

20240309_130616.jpg.c21b5567926eb85a85e6c55ce5c9dacb.jpg

20240309_130631.jpg.3cdf2f7afd12b075bb29ce1c2c702212.jpg

20240309_130731.jpg.02e40acfcb1a6a4845d65b6bd7000960.jpg

Z tym podszybiem będą niezłe jaja, wait for it.20240309_130750.jpg.61e352db2b7aae7171f3cb57df3e53bd.jpg

To jest auto po prewashu. Jak widzicie, w ogóle tego nie widać 😜 Znaczy to na pierwszym planie. To na drugim jest po no-washu (ale nawet na nim glony nigdy nie rosły 😮).

20240309_130838.jpg.0baffaf33c49592083fbceb5bd0e2a2f.jpg

No to zacząłem sobie od kół. Dwa przejazdy Vampirem Liquid i fronty się nieźle odświeżyły - można go dawać na felgi, oni tego nie sprawdzają 😉20240309_135430.jpg.008ea9d1a83488a1e9f46747b16d0730.jpg

20240309_135424.jpg.57bdeba269e5d8f5b3745e1b20fb7db3.jpg

20240309_140155.jpg.e561113624f1c214df5757564680a452.jpg

20240309_140543.jpg.e66f0bf71e8071b323a631bcabdc1ede.jpg

W międzyczasie wpadł brat ze wsparciem. Zapada decyzja, żeby wybebeszyć podszybie, bo pod spodem jest zapewne 3 razy gorzej, niż na wierzchu. Owszem 😄20240309_141640.jpg.ce65f2982c275a448476388c5db66e4a.jpg

Jurek miał pomóc ogarnąć ten barłóg, ale się biedny zapychał... nie było mowy o odkurzaniu bez zebrania najgrubszej frakcji nieskalanymi pracą rękami.

20240309_142152.jpg.de067ce18906cfda7cc4a933e003c5b4.jpg

Namaczanko,

20240309_142211.jpg.88cabaf06f3a46b65aec7e73739140c5.jpg20240309_142221.jpg.9088659820f878240b79e405f3ad04a3.jpg

Oryginalny niemiecki kurz o wartości kolekcjonerskiej.

20240309_145607.jpg.f38b68e24679ee81c9e4c3983bc9eb03.jpg

Podszybie wyprowadziłem na prostą - lakier był już przebarwiony od syfu, a tenże wyzierał z każdej szczeliny, więc nie wyszło idealnie, ale nie ma porównania z obrazem zastanym. Teraz reszta komory. Wyznaję zasadę "less s more, jeśli chodzi o silnik, więc polecimy punktowo.20240310_072428.jpg.c150c74d5d728a13cf97b166b9d065a9.jpg20240310_075929.jpg.c8379edba2d1a960afacde8ac205a316.jpg

Pędzluj Pan dziada.

20240310_080101.jpg.32b6be15e8ac9dc3284f71231c25420e.jpg

Nie zapominamy o przetarciu maski:20240310_074719.jpg.4fc84eb68bee58238437a588c335c9fd.jpg

Udało mi się jako tako zamknąć temat komory i przejść do walki z opowieściami z mchu i paproci.

20240310_083815.jpg.d1803faeff1900b9fe2fd78a089b1075.jpg

20240310_083948.jpg.fff9e20fc593a199f1f034391ce1e870.jpg

20240310_084413.jpg.d8df44ab42b32f6adf471642205c2999.jpg

20240310_090518.jpg.4fba51f3f56abc0e0fe5bfbe4761c303.jpg

Specjalnie więcej zdjęć nie mogłem zrobić, bo już nie bardzo było z czego, a do tego czas gonił... Lakier "oszukałem" Speed&Barrier, felgi psiknąłem SSW, na opony nierozcieńczony Perl.

Jakieś tam aftery:20240310_121017.jpg.f2cd983a6c5511e46cfc116871cdf84b.jpg

20240310_121128.jpg.fb383327cf12802cfabbffbe5c8ca13d.jpg

20240310_130910.jpg.8cb355783d0f5ebcab83d87772f12c02.jpg

20240310_131003.jpg.1715fbf18c156531278181554899982b.jpg

20240310_131811.jpg.eb66e604405474238cb5379cdc0ca092.jpg

20240310_131127.jpg.e1f22cbaeeb398428fd5be1c41046f6f.jpg

20240310_131331.jpg.05398c8c99c14794375363516bdf522f.jpg

20240310_131359.jpg.4b18e4e941e39901f9b34129ec27bfa6.jpg

20240310_131408.jpg.998845be68a5daf3cba4fe80a2191925.jpg20240310_131517.jpg.be0f5a6c3ced9e8907b384f75caeef05.jpg20240310_131835.jpg.fab4b9308c7147390f85e6160086b450.jpg20240310_131633.jpg.767f540456162cb21d2758672bc5e125.jpg20240310_131729.jpg.80e1c4af06e6243fade5211e65470864.jpg

20240310_132040.jpg.d72d99a2e606209f22fa73ab0ac8d0e8.jpg20240310_134820.jpg.16444bd1ecbe950b73d756c6d2f4fed9.jpg20240310_135439.jpg.68566432b881257da5786fd0e778426a.jpg20240310_135554.jpg.a1f44dcf2849186c554b10703ba49bc9.jpg20240310_135751.jpg.1cacfad2ba12d60624836c6bcef1a3d4.jpg20240310_135957.jpg.ae4eec87cbeafb7571cde51e87664c79.jpg20240310_135910.jpg.bdd7e3e707b4ac6168e0224e13a556a1.jpg20240310_161329.jpg.e1dd47b1d5b0c011cbccf963a435ec55.jpg20240310_161448.jpg.ce9852cdea59a8594d979e3239ffb165.jpg20240310_231322.jpg.3e8b83055ff84495766d35c6bf84bc34.jpg20240310_121526.jpg.8035fa53c32f0a052658ee8f7ae88b4f.jpg

Blacha była zarośnięta warstwą ziemi i igliwa, nie wszystko chciało się dać zeskrobać, a grany był i T&G.

20240310_121840.jpg.ca5305685e8b0dea1adc485eb07d1d4b.jpg

20240310_132337.jpg.ce933ba2cf1e4011d32e5d945aa8ed53.jpg

Śmiem twierdzić, że mimo wszystko jest trochę lepiej 🙂

Jak ogarnę wnętrze, dogram małego up'a.

Pozdrowionka!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20240310_080101.jpg

  • Lubię to 13
  • Super 4
  • Okay 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Też mnie to zastanawia. To nie jest tak, że nie jeździ wcale. Różne widziałem, ale żadne nie miało własnego mikroklimatu Postoje w towarzystwie roślinek nie służą.

Wyryte w skale z S20 FE 5G







Link to comment
Share on other sites

@MMCzysci Powiem ci że ja też mam zielone glonki na listwach przy szybie 😜. Ale no auto stało przy lesie bo poprzedniej właścicielce nie chciało się wstawiać na posesję. A ja akurat jeszcze nie miałem czasu konkretnie wejść w te  uszczelki😆. Więc miejsce stania auta też ma znaczenie 

A no i robota luksus😍. Mimo że po tym audi nie widać tego wieku to mega odżyło 🙂

Link to comment
Share on other sites

No właśnie, miejsce stania jak to się śmiałem "garażowany. Pod drzewami, ale zawsze."

Wyryte w skale z S20 FE 5G

Link to comment
Share on other sites

Koch GS 1:20, niezawodny. Przy dużym syfie dwa podejścia. Pędzle twardy i średni z Work Stuff.

Jak patrzę na niektóre zdjęcia, to syf z wnęk zszedł, ale już zrobiły się przebarwienia. Pewnie do ściągnięcia tylko ingerencją cleanera/polerki.

Wyryte w skale z S20 FE 5G

  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.