Skocz do zawartości

Zmiana koloru po latach


blus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Otóż mam taki problem:

Mam 18 letnie w kolorze czerwonym, postanowiłem je odświeżyć i wypolerować.

Jestem amatorem i użyłem pasty polerskiej Menzerna 3in1 ONE STEP i średnio twardego pada. Lakier nabrał blasku i jestem zadowolony tylko problem jest taki że jakby jedna strona auta wyblakła?!

Zderzak ma piękny czerwony kolor natomiast błotnik jest blady mimo wypolerowanego lakieru i blasku.

Auto nie było malowane na tych elementach, wiem to gdyż mam je ponad 10 lat i nie było tak wcześniej.

W jednym miejscu mam odprysk klaru i prześwituje baza  która wygląda już identycznie jak zderzak...

Czy jest możliwość że lakier bezbarwny poprostu zaczął żółknąć/brązowieć ?  Nie mam na to innej teorii. Jutro załączę zdjęcia

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często zderzaki miewają inny odcień od pozostałej części nadwozia, bo lakier na plastiku trochę inaczej siada, niż na metalu. Na Twoim zdjęciu różnica jest faktycznie diametralna, ale nie jestem w stanie podać innej przyczyny. Niestety, ale czerwone solidowe lakiery mają chyba największą tendencję do utleniania, być może po prostu klar na tym elemencie w ten sposób zareagował po latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blus jest szansa że na metalu korekta była słabsza. Lakier na plastiku zdaje się bardziej miękki. A z mojej wiedzy wynika to z charakterystyki cieplnej. Plastik grzeje się punktowo a metal rozprasza. Na plastiku to samą ilością pracy wykonasz więcej korekty.

Vide. Zrób jeszcze drugie podejście na błotniku lub nawet wskocz lekko mocniejsza kombinacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blus twoje auto to nie jest przypadkiem jakaś włoszczyzna/opel?

Kojarzę, że opel i fiaty/AR miały w określonych rocznikach czerwony lakier który był pokryty bezbarwnym w przeciwieństwie do typowych lakierów tego typu. Problemem było to, że baza płowiała będąc zamkniętą pod lakierem bezbarwnym i nie dało się tego w żaden sposób wypolerować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, analyzator said:

@blus jest szansa że na metalu korekta była słabsza. Lakier na plastiku zdaje się bardziej miękki. A z mojej wiedzy wynika to z charakterystyki cieplnej. Plastik grzeje się punktowo a metal rozprasza. Na plastiku to samą ilością pracy wykonasz więcej korekty.

Vide. Zrób jeszcze drugie podejście na błotniku lub nawet wskocz lekko mocniejsza kombinacja.

Zderzak jeszcze nie ruszany 😄
Co konkretnie proponujesz? Meguiars Ultimate Compound? Nie znam się na tym, obejrzałem parę poradników i wybrałem tę pastę polerską. Wcześniej robiłem tylko ręcznie pastą k2 ultra cut.

@ktm950 Tak, to Fiat Stilo w kolorze 285/A Rosso Corsa co ciekawe drugi bok auta jest ok.
Tylko że mam właśnie w tym miejscu odprysk bezbarwnego i widać że baza ma dobry kolor..

Foto w lepszym świetle.

3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blus na początek popracuj tym co masz pod ręką. Zrób kolejne podejście może większy docisk wyższe obroty. Kontroluj temperaturę. Trudno przy 3w1 powiedzieć nawet czy korekta udana i czy coś zebrało bo co zebrało co zapchało nie wiadomo 😉

Jak baza ma kolor ok to raczej nie ma szansy że klar się zrobił mleczny w pełnej grubości. Może ktoś ma lepszy pomysł co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blus a czym wyprowadzisz te rysy po P2500 mając tylko Menzernę 3in1? Tutaj trzeba podejść mocniej, ale bez przesady, by ładować się w papier ścierny. Trzeba pomyśleć o zwiększeniu arsenału. Kupić kilka padów różnej twardości oraz past w najmniejszych opakowaniach i testować. Matowanie to ostateczność i żeby je wykonać i tak nie ominie Cię zakup bardziej agresywnych past i padów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, Mr.Wolf said:

@blus a czym wyprowadzisz te rysy po P2500 mając tylko Menzernę 3in1? Tutaj trzeba podejść mocniej, ale bez przesady, by ładować się w papier ścierny. Trzeba pomyśleć o zwiększeniu arsenału. Kupić kilka padów różnej twardości oraz past w najmniejszych opakowaniach i testować. Matowanie to ostateczność i żeby je wykonać i tak nie ominie Cię zakup bardziej agresywnych past i padów.

Niby Menzerna usuwa zmatowienia P3000 ale próbnie zrobiłem w jednym miejscu P2500 i elegancko spolerowało.
Pady mam chińskie z ali, 4 twardości. Jakie pasty polecasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymyłeś to później, by ocenić ile wycięło, a ile zapchało? Nie wiem jak twardy masz lakier, ale ja bym takie coś zaatakował początkowo średnią kombinacją czyli pad polish i pasta one step typu Sonax ex 04-06 lub ADBL Super Polish itp. Różne lakiery różnie się zachowują i trzeba być przygotowanym na różne kombinacje alpejskie. Dochodzi jeszcze technika pracy, szybkość przejazdu maszyną, docisk, obroty. Tu trzeba przysiąść i pokombinować. Nie ma drogi na skróty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
W dniu 16.07.2023 o 13:30, Mumins napisał(a):

Często zderzaki miewają inny odcień od pozostałej części nadwozia, bo lakier na plastiku trochę inaczej siada, niż na metalu. Na Twoim zdjęciu różnica jest faktycznie diametralna, ale nie jestem w stanie podać innej przyczyny. Niestety, ale czerwone solidowe lakiery mają chyba największą tendencję do utleniania, być może po prostu klar na tym elemencie w ten sposób zareagował po latach.

Zgadza sie. U mnie niestety tez jest różnica - ale wychodzi to głównie na fotach - wzrokowo nie ma tragedii 🙂 Im bardziej wypolerowane i zadbane auto tym ten kontrast wychodzi ze zderzaków 😉

 

image.png.92803406e36c48317f1ae58030a72010.png 

Widziałem to na wielu Fordach i Kia'ch 🙂

Na moim srebrnym tez 🙂

 

image.png.cb2899e7c263f07513efdf6b2144b6bf.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.