Skocz do zawartości

Zmiana koloru po latach


blus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Otóż mam taki problem:

Mam 18 letnie w kolorze czerwonym, postanowiłem je odświeżyć i wypolerować.

Jestem amatorem i użyłem pasty polerskiej Menzerna 3in1 ONE STEP i średnio twardego pada. Lakier nabrał blasku i jestem zadowolony tylko problem jest taki że jakby jedna strona auta wyblakła?!

Zderzak ma piękny czerwony kolor natomiast błotnik jest blady mimo wypolerowanego lakieru i blasku.

Auto nie było malowane na tych elementach, wiem to gdyż mam je ponad 10 lat i nie było tak wcześniej.

W jednym miejscu mam odprysk klaru i prześwituje baza  która wygląda już identycznie jak zderzak...

Czy jest możliwość że lakier bezbarwny poprostu zaczął żółknąć/brązowieć ?  Nie mam na to innej teorii. Jutro załączę zdjęcia

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często zderzaki miewają inny odcień od pozostałej części nadwozia, bo lakier na plastiku trochę inaczej siada, niż na metalu. Na Twoim zdjęciu różnica jest faktycznie diametralna, ale nie jestem w stanie podać innej przyczyny. Niestety, ale czerwone solidowe lakiery mają chyba największą tendencję do utleniania, być może po prostu klar na tym elemencie w ten sposób zareagował po latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blus jest szansa że na metalu korekta była słabsza. Lakier na plastiku zdaje się bardziej miękki. A z mojej wiedzy wynika to z charakterystyki cieplnej. Plastik grzeje się punktowo a metal rozprasza. Na plastiku to samą ilością pracy wykonasz więcej korekty.

Vide. Zrób jeszcze drugie podejście na błotniku lub nawet wskocz lekko mocniejsza kombinacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blus twoje auto to nie jest przypadkiem jakaś włoszczyzna/opel?