Skocz do zawartości

Pomoc w doborze akcesoriów/chemii oraz przydatne rady dla początkującego


phsyren

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
Na wstępie chciałbym wspomnieć, że w tym temacie jestem kompletnie zielony i dopiero zaczynam... Na początku próbowałem poszukać na forum interesujących mnie rzeczy jednak wiele tematów mają już z dobry rok, a pewnie przez ten czas wyszło wiele różnych ciekawych propozycji. Dodatkowo wiele tutaj oferowanych rzeczy jest ponad moje umiejętności czy po prostu ponad to czego potrzebuje (przynajmniej na tą chwilę), jednak chętnie zapoznam się z opinią na przyszłość.
Przechodząc do tematu... Niedawno odebrałem auto z salonu i chciałbym zadbać o nie w miarę moich możliwości, a że nigdy nie miałem styczności z detailingiem to liczę na wasze wsparcie w kilku kwestiach:

1.Mycie
Zacznę od tego, że auto przez brak własnego miejsca myję na myjni bezdotykowej w odpowiednich programach:
1a: Oprysk wspępny/felgi i insekty (jeśli wymagane), 1b: Aktywna piana, 2: Mycie zasadnicze, 3: Spłukiwanie zimną wodą, 4: Nabłyszczanie - zdemineralizowana woda.
Omijam etap woskowania, ponieważ nie jestem pewny w jaki sposób to robić (głównie chodzi co zrobić z szybami - czy bez problemu można po nich pryskać)

Nie posiadam żadnych artykułów z detailingu, ale czy jest coś co może się przydać na etapie mycia bezdotykowego? Słyszałem np: o rękawicy do mycia ale też niektórzy odradzają ją przez to, że podobno sama myjnia bezdotykowa nie usunie wszystkich zabrudzeń i rękawica można porysować sobie lakier przez to... Nie mam doświadczenia dlatego chciałbym zasięgnąć rady

2. Osuszanie