Jump to content

Aqua elastomer


Recommended Posts

Jakieś 2 tygodnie temu wszedł do sprzedaży nowy produkt Aqua powłoka elastomerowa, cena nie najniższa ale trafił mi się klient na nią i w poniedziałek zamawiam ....kładł ktoś już ją?

Prowadziłem konwersacje z Aqua , twierdzą że prosta aplikacja tylko trzeba pilnować żeby było mokro i tłusto....

Trochę stresa mam ....

Link to comment
Share on other sites

Przypuszczam, że powłoka taka jak każda inna, a słyszałem już opinie od chłopaka co kładzie już tylko elastomer że aplikacja o wiele lepsza od ceramiki. 

Btw. czasem elastomer od Aqua nie miał być w sprzedaży tylko akredytowanym studio? 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, marcineke napisał(a):

Są 2 wersję 4 letnia dostępna dla każdego i wersja Pro z akredytacją i podobno 5 letnia.

Cóż w poniedziałek dopinam buteleczkę , w piątek aplikacja 

Czekamy na wrażenia. Bo fajna sprawa się wydaje. Coś droższego ale innego wybaczajacego szybkie mycia przy których często auta się rysują...

Link to comment
Share on other sites

Dobra, ja już po robocie.

Na szybkiego....rewelacja.....

Od początku.....pacjent VW T-Roc jak go zobaczyłem i oglądałem lakier to byłem pewien że ma może 3-6 miesięcy....zero rys, zero odprysków, no ideał....a auto 2019r, nie mam pojęcia jak ludzie to robią że nie ma rys....przebieg 57 tys...

Więc, korekta Zvizzer MC3000 , choć to było lizanie po lakierze na pomarańczowym padzie trapez że Zvizzera.

2x odtłuszczanie i jedziemy....oprócz szyb wszystko, lakier, plastiki, lampy, listwy, felgi....

Na zewnątrz upał 28 stopni więc zamykamy garaż i chłodzimy klimą do ok 23 stopni i 29% wilgotności.

Aplikacja....aplikator Aqua, powłoka tłusta....bardzo tłusta i mokra, ogromna wada to z kropelnika bo nie wiem jak się to nazywa ciężko krople wychodzą, wręcz trzeba było je wytrząsać, kostka pięknie rozprowadza powłokę, 2 fibry są w zestawie, szkoda że zwykle szwowe z metkami.

Aplikacja element lub pół, docieranie bez oporów, większe elementy dzieliliśmy na 3-4 części.Jak producent przykazał jedna fibra zbiera nadmiar, druga do polerowania.

Auto w 2 osoby zeszło nam 2 godziny, pewnie było by szybciej gdyby nie walka o każdą krople.

Po dotarciu i kontroli w garażu , szybki wyjazd na zewnątrz i.....kilka miejsc niedotartych których nie było widać przy lampie.Szybkie poprawki i wjazd z do garażu....po 30 minutach zauważyłem niedotarcie koło halogenu, udało się dotrzeć choć było już ciężko.

Na w sumie małe auto ale z plastikami i felgami weszło mi ok 15 może 17 ml.

Już klient po zdjęciach z aplikacji umówił następne swoje auto na tą samą powłokę.

IMG_20230630_082650.jpg

IMG_20230630_082659.jpg

IMG_20230630_090650.jpg

IMG_20230630_110101.jpg

IMG_20230630_123041.jpg

IMG_20230630_123100.jpg

IMG_20230630_183432.jpg

IMG_20230630_183824.jpg

IMG_20230630_184626.jpg

IMG_20230630_190936.jpg

IMG_20230630_190940.jpg

IMG_20230630_190948.jpg

IMG_20230630_190957.jpg

IMG_20230630_191843.jpg

IMG_20230630_193032.jpg

IMG_20230630_193035.jpg

IMG_20230630_195457.jpg

IMG_20230630_201011.jpg

IMG_20230630_201034.jpg

IMG_20230630_193550.jpg

  • Lubię to 10
Link to comment
Share on other sites

@pablo15005 akurat 9h nie, aplikacja trochę trudniejsza niż Mohs czy Ewocar bo ciężko aplikator po lakierze szedł ale to nie wiem czy wina lakieru czy aplikatora ...kostka dla mnie to nie najlepsze rozwiązanie ciężko koło klamek, relingów czy lusterek....o felgach już nie ma mowy....

Docieranie to formalność, fakt tłusto więc to nie QD że przejedzie się fibrą i odparuje ale oporu nie ma jest ślisko i szybko....

Link to comment
Share on other sites

  • Partner forum

@pablo15005 Zawsze takie zapewnienia weź w "..." 😉 Nie będziesz po każdym myciu zlewał auta wrzątkiem żeby zabliźnić świeże mikrorysy, bo w takim przypadku w 90% sam lakier posiada takie właściwości. 

Spróbuj zabliźnić rysy w rocznej powłoce i do tego jeżdżonej z 30dni , już nie jest tak kolorowo.    Już nie jedni zapewniali że powłoka np 3-5 letnia i nie wymagająca serwisów,a życie pokazuje co innego. 

Oczywiście powłoka może być bardzo dobra (sam czekam na dostawę) ale niektórych ograniczeń się nie przeskoczy.

Link to comment
Share on other sites

Stosuje się tutaj jakiś top typu Top Coating od Aqua, czy nie ma to sensu i lepiej położyć np. dwie wartstwy?

Z tego, co czytam w opisie, to powłokę można też śmiało kłaść na folię PPF?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Wczoraj aplikowałem tą powłokę na następne auto, Audi A4 Avant, spore auto.

Z ostatniej aplikacji zostało mi połowa buteleczki 30 ml , wcześniej aplikowała żoną i robiła to na bogato, teraz aplikowałem sam, nie żałowałem ale też nie byłem rozrzutny.

Producent w okresie wiosenno letnim i powyżej 18 stopni poleca aplikacje samym aplikatorem, w okresie jesienno zimowym dodatkowo przez Suede, wczoraj było zimno więc nastawiłem się na aplikację przez Soude ale po oddtuszczaniu okazało się że temperatura jest powyżej 19 stopni i zaryzykowałem aplikacje samym aplikatorem.

Aplikacja na lakier, plastiki lakierowane, plastiki nie lakierowane, felgi i....z ok 15 ml  zostało jakieś 2-3 ml, a było tłusto ...

Docieranie po jakiś 30 sekundach super prosto jak Mohs czy Ewocar nie jest ale bez przesady.Trzeba pilnować i będzie ok.

Także polecam tą powłokę jako jedna z pierwszych powłok elastomerowych bez akredytacji, 15 ml można kupić nawet za 240 zł więc koszt porównywalny do zwykłych dobrych powłok.

Niestety okazuje się że filmików robię mnóstwo a zdjęć mało, trzeba nad tym popracować.

IMG_20231007_162101.jpg

IMG_20231007_163716.jpg

IMG_20231007_165850.jpg

IMG_20231007_165900.jpg

  • Lubię to 3
Link to comment
Share on other sites

@AudiBlask osobiście nie ale ale w lipcu robiłem VW T-Rock, i często pytam właściciela jak tam auto, jest zachwycony, w pracy koledzy non stop pytają co zrobił z autem że tak się świeci( a że na parkingu kilkaset aut to zdarza się co chwila), twierdzi że na myjni schodzi mu połowa czasu niż wcześniej i auto mało się brudzi.Ogolnie zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, marcineke napisał(a):

@AudiBlask osobiście nie ale ale w lipcu robiłem VW T-Rock, i często pytam właściciela jak tam auto, jest zachwycony, w pracy koledzy non stop pytają co zrobił z autem że tak się świeci( a że na parkingu kilkaset aut to zdarza się co chwila), twierdzi że na myjni schodzi mu połowa czasu niż wcześniej i auto mało się brudzi.Ogolnie zadowolony.

Większość ludzi, którzy mają pierwszy raz styczność z powłoką ceramiczną ma takie odczucia. Tu trzeba by kogoś od Nas z forum, żeby porównał te  dwa produkty (elastomer vs. Ceramika) 😁😅

Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.06.2023 o 00:16, marcineke napisał(a):

i wersja Pro z akredytacją i podobno 5 letnia.

Czy da się gdzieś na własne ryzyko kupić powłokę 5 letnią? Nie mam studia detailingowego niestety.

Link to comment
Share on other sites

@DaV pewnie się przez kogoś da, ja kupiłem 9h Pro 50 ml od gościa co ma akredytację ale to długa historia.

Ogólnie nie wiem czy warto bo wg opisu zwykła ma 4 lata i 50 tys km, Pro ma 5 lat i też 50 tys km trwałości deklarowanej.

Cena produktu jest podobna ale w wersji Pro dostajesz goły produkt a w zwykłej wersji aplikator, 2 szt Soude i 2 fibry, pierwsza butelka fibry kiepskie, druga butelka kupiona miesiąc później firmy już bardzo fajne.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jakiś czas temu robiłem wnętrze 3 letniego Audi A6, zboczenie pchnęło mnie żeby sprawdzić hydro na lakierze, mhhh praktycznie brak.Przy odbiorze pytam co masz na lakierze a gość mówi że elastomer za 4,5 tys nakładany w styczniu tego roku.

Wczoraj zadzwonił czy bym serwisu nie zrobił więc pytam co to za firma robiła i jaki elastomer.Okazało się że to Aqua e-Coating w wersji Pro i uwaga kładziony w styczniu a premiera była w czerwcu.

Po telefonie do właściciela Aqua jak zrobić serwis na zatkanej powłoce która miała nie wymagać serwisów i dowiaduje się że serwis wymagany jest co 6 miesięcy  .... coś nie tak.

Po uzyskaniu porady co zrobić auto dziś trafiło do mnie.

Standardowy serwis czyli Tar&Glue, Iron na to piana, potem ręczne mycie kwaśnym szamponem, dodatkowo za poradą właściciela Aqua , lakier potraktowany kwaśnym Apc, i potem znów umyte kwaśnym szamponem.

Nie to auto, hydro cudo, osuszałem dmuchawą, kilka sekund i auto suche, woda ucieka jak wariat.

Niestety dziś miałem 3 auta więc czasu było bardzo mało więc zdjęć ani filmików z akcji nie mam.

Za to czekając na odbiór postanowiłem sprawdzić jak wygląda lakier....i tu .....

Panie i Panowie choćby klient narobił rys, choć po ekstomerze miały się same regenerować ale lakier wyglądał tak jak na filmiku...ja rozumiem że uni ale wstyd było by mi oddać takie auto, czasami ja widzę jakieś rysy jak oddaje auto i cały tydzień myślę czy klient też je widzi i jest wściekły że kasę za to wziąłem a tu mam co chwilę telefon od jego znajomych że auto pięknie zrobione.

Przypominam z korektę i elastomer 4,5 tys wzięte....ja mam na garażu teraz Mustanga za taki elastomer tylko bez Pro powiedziałem 2 tys to klient wybrał o 500 zł tańszą 9h.

Ech...

Podsumowując powłoka po 10 miesiącach i porządnym umyciu zachowuje się wzorowo.

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

@PawelRDM pierwsza i jedyna próba to było polanie wodą niskim ciśnieniem z węża ogrodowego, nie odpowiadało mi to standardom powłoki.

Już po 1 myciu kwaśnym szamponem i spłukując pod ciśnieniem było dobrze nawet bardzo dobrze.

Więc z tym serwisem to niby nie trzeba ale pod warunkiem że myjemy ręcznie auto kwaśnym szamponem raz w miesiącu a dobrze wiemy że 90% ludzi nie związani z branżą tego nie robi ...ba sam mam powłokę 4 miesiące i myłem auto 2 razy, w tym raz ręcznie szamponem neutralnym.

Więc jaka by nie była to powłoka to trzeba dbać.W tym miesiącu mam zamiar testowo położyć na 1 elemencie elastomer z firmy Titan, mega super powłoka wg producenta.

Wracając do Aqua, lakier czarny uni i przyznam że waterspotów praktycznie nie było, a jednym z ogromnych plusów elastomeru jest odporność na warerspoty.

Zapewniam że właściciel przez te 10 miesięcy nie mył auta ręcznie tylko myjnia samoobsługowa standardowo nie dokładnie spłukując chemie.

Link to comment
Share on other sites

Jakiś czas temu robiłem wnętrze 3 letniego Audi A6, zboczenie pchnęło mnie żeby sprawdzić hydro na lakierze, mhhh praktycznie brak.Przy odbiorze pytam co masz na lakierze a gość mówi że elastomer za 4,5 tys nakładany w styczniu tego roku.
Wczoraj zadzwonił czy bym serwisu nie zrobił więc pytam co to za firma robiła i jaki elastomer.Okazało się że to Aqua e-Coating w wersji Pro i uwaga kładziony w styczniu a premiera była w czerwcu.
Po telefonie do właściciela Aqua jak zrobić serwis na zatkanej powłoce która miała nie wymagać serwisów i dowiaduje się że serwis wymagany jest co 6 miesięcy  .... coś nie tak.
Po uzyskaniu porady co zrobić auto dziś trafiło do mnie.
Standardowy serwis czyli Tar&Glue, Iron na to piana, potem ręczne mycie kwaśnym szamponem, dodatkowo za poradą właściciela Aqua , lakier potraktowany kwaśnym Apc, i potem znów umyte kwaśnym szamponem.
Nie to auto, hydro cudo, osuszałem dmuchawą, kilka sekund i auto suche, woda ucieka jak wariat.
Niestety dziś miałem 3 auta więc czasu było bardzo mało więc zdjęć ani filmików z akcji nie mam.
Za to czekając na odbiór postanowiłem sprawdzić jak wygląda lakier....i tu .....
Panie i Panowie choćby klient narobił rys, choć po ekstomerze miały się same regenerować ale lakier wyglądał tak jak na filmiku...ja rozumiem że uni ale wstyd było by mi oddać takie auto, czasami ja widzę jakieś rysy jak oddaje auto i cały tydzień myślę czy klient też je widzi i jest wściekły że kasę za to wziąłem a tu mam co chwilę telefon od jego znajomych że auto pięknie zrobione.
Przypominam z korektę i elastomer 4,5 tys wzięte....ja mam na garażu teraz Mustanga za taki elastomer tylko bez Pro powiedziałem 2 tys to klient wybrał o 500 zł tańszą 9h.
Ech...
Podsumowując powłoka po 10 miesiącach i porządnym umyciu zachowuje się wzorowo.
Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach ;)

1st gentle ban reminder!

A cała historia dość ciekawa i zabawna. Dzień jak co dzień,. Życie pisze scenariusze.

Wysłane z mojego SM-A326B przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.