Skocz do zawartości

Zestaw do polerowania - weryfikacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobry,

Jako iż wkońcu dorobiłem sie maszyny polerskiej, to na podstawie tego co znalazłem na forum złożyłem taki oto zestaw, ale miałbym do niego jeszcze kilka pytań. Ogolnie zastosowanie głownie na japońskich lakierach (z jednym wyjątkiem w postaci niemca), w tym jedno czarne uni. a wiec:

Zakupiona polerka:
ADBL Roller 9mm

Pady:
- Workstuff: Finish, OneStep, Cut, Heavy Cut - po 2 szt. 125mm i 80mm
- ADBL Finish - równiez po 2 sztuki 125 i 75mm

Tylko tutaj nie wiem czy adbl nie będzie zbędny - wrzuciłem go tutaj głownie dlatego, ze szukam również jakiegoś pada do nakładania cleanera (w moim przypadku narazie dodo juice lime prime) i może wosków, ale cieżko mi określić czy twardość finisha adbl'a nie bedzie bardzo podobna do finisha workstuffa. Zakup jakiegoś futra do cięcia zostawiam na przyszłość.

Na inne pady jestem również otwarty, narazie widziałęm ze workstuff zbiera chyba same pozytywne opinie, stąd ten wybór

Pasta:
- 3D One hybrid
Tutaj to w sumie cieżko określić mi ile tej pasty będe potrzebował, myślałem o ~1l, ale nie wiem czy ~0,5l by nie wystarczylo. Do przelecenia mam tylko (albo aż?) 3-4 auta

Lampka inspecyjna: Rooks OK-3.3014

Płyn inspekcyjny: K2 Klinet Pro

Glinka:
tutaj myślałem nad ręcznikiem lub rękawicą od majfriendów, dokłądnie miedzy tymi dwoma modelami aukcjami:

https://pl.aliexpress.com/item/32974097141.html?srcSns=sns_Copy&spreadType=socialShare&bizType=ProductDetail&social_params=60016709792&aff_fcid=37b21015ad41428a99da6f0fbe5a0e03-1673172276682-02062-_BSgoSZ&tt=MG&aff_fsk=_BSgoSZ&aff_platform=default&sk=_BSgoSZ&aff_trace_key=37b21015ad41428a99da6f0fbe5a0e03-1673172276682-02062-_BSgoSZ&shareId=60016709792&businessType=ProductDetail&platform=AE&terminal_id=70ea1db67cab4373988a83f75d86f515&afSmartRedirect=y

https://pl.aliexpress.com/item/32972999984.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.341a5be1oMP9nR&gatewayAdapt=Pc2Msite

Oba modele planuje zakupić jak już to w wersji zółtej, tylko nie wiem czy iść w ręcznik czy rękawice, rękawica wydaje sie być łątwiejsza w użyciu, ale z tego co wyczytałem sporo osób narzekała na rękawice do glinkowania. Tradycyjnej glinki nie odrzucam, ale nie wiem czy to nie będzie bezpieczniejsza opcja

Pad washer:
Z alledrogo: https://allegrolokalnie.pl/oferta/clean-pad-20l-pad-washer-detailing

I może odrazu zapytam żeby osobnego tematu nie zakładać: Co do wymywania padów w pad washerze, czy po każdym takim wymyciu potrzebne jest ponowne impregnowanie pada? Słyszałem że przy niektórych lakierach poleca sie czyszczenie pada tak często jak to możliwe, ale ciekawi mnie jak sprawa wygalda wtedy z impregnacją

I to chyba wszystko jeżeli o czymś nie zapomniałem

Oczywiście produkty do dekontaminacji chemicznej jak t&g, deiron etc. posiadam, ale nie wymieniałem ich ponieważ chyba nie ma to sensu

 

Opublikowano

Po padwasherze już nic nie impregnujesz, bo pad jest lekko wilgotny. Ja przed rozpoczęciem pracy również daje psik wody z ech2o i  już nie impregnuje pastą. Różnie bywa, czasami co wypracowanie pasty będziesz używać padwashera, a czasami np co element. Zobacz sobie jeszcze pady supershine. 

Opublikowano

@sparco0 czy można w ten sposób:

Przed rozpoczęciem polerowania na świeży "suchy" pad zamiast impregnacji pastą dwa strzały ONR z wodą 1:256?

Czyszczenie:

Apc 1:10 obficie i czyszczenia w ala pad washerze następnie dwa trzy strzały ONR z wodą 1:256 i odwirowanie?

Następnie pasta i dalej zabawa?

 

Opublikowano

@Skav Hej. Ja praktycznie z takiego samego zestawu startowałem z pierwszą korektą. Rollerek, 3d one, lampka rooks, ręcznik glinkujacy ( po kilkukrotnej dekontaminacji na przestrzeni 2 lat odpuściłem tradycyjna glinkę na rzecz ręcznika bo szybciej idzie). Gąbki tylko miałem adbl-owe.

Na początek zabawy z maszyną poszedł djlp przed woskiem. Super się pracowało. Niebo, a ziemia w stosunku do pracy ręcznej. 

Potem zabawy 3d one na służbowym Berlingu.

Następnie hop na głęboką wodę i one step na własnej czarnej hondzie.

Zrobiłem sobie na początek próby na dachu ( bo jestem wysoki i było mi wygodnie), a jak by poszło coś nie tak to najmniej by było widać ów dach.

Dach wyszedł w miarę, więc 2 dni wolnego i zrobiłem całe auto. Wyszło znośnie😁, trochę hologramów porobiło się, ale drobne rysy zeszły. Jest duuużo lepiej. Na wiosnę druga runda co by na lustro wykończyć.

Także śmiało próbuj, po wolutku na spokojnie. Wszystko praktycznie masz. 

Godzinę temu, Skav napisał(a):

Dobry,

Jako iż wkońcu dorobiłem sie maszyny polerskiej, to na podstawie tego co znalazłem na forum złożyłem taki oto zestaw, ale miałbym do niego jeszcze kilka pytań. Ogolnie zastosowanie głownie na japońskich lakierach (z jednym wyjątkiem w postaci niemca), w tym jedno czarne uni. a wiec:

Zakupiona polerka:
ADBL Roller 9mm

Pady:
- Workstuff: Finish, OneStep, Cut, Heavy Cut - po 2 szt. 125mm i 80mm
- ADBL Finish - równiez po 2 sztuki 125 i 75mm

Tylko tutaj nie wiem czy adbl nie będzie zbędny - wrzuciłem go tutaj głownie dlatego, ze szukam również jakiegoś pada do nakładania cleanera (w moim przypadku narazie dodo juice lime prime) i może wosków, ale cieżko mi określić czy twardość finisha adbl'a nie bedzie bardzo podobna do finisha workstuffa. Zakup jakiegoś futra do cięcia zostawiam na przyszłość.

Na inne pady jestem również otwarty, narazie widziałęm ze workstuff zbiera chyba same pozytywne opinie, stąd ten wybór

Pasta:
- 3D One hybrid
Tutaj to w sumie cieżko określić mi ile tej pasty będe potrzebował, myślałem o ~1l, ale nie wiem czy ~0,5l by nie wystarczylo. Do przelecenia mam tylko (albo aż?) 3-4 auta

Lampka inspecyjna: Rooks OK-3.3014

Płyn inspekcyjny: K2 Klinet Pro

Glinka:
tutaj myślałem nad ręcznikiem lub rękawicą od majfriendów, dokłądnie miedzy tymi dwoma modelami aukcjami:

https://pl.aliexpress.com/item/32974097141.html?srcSns=sns_Copy&spreadType=socialShare&bizType=ProductDetail&social_params=60016709792&aff_fcid=37b21015ad41428a99da6f0fbe5a0e03-1673172276682-02062-_BSgoSZ&tt=MG&aff_fsk=_BSgoSZ&aff_platform=default&sk=_BSgoSZ&aff_trace_key=37b21015ad41428a99da6f0fbe5a0e03-1673172276682-02062-_BSgoSZ&shareId=60016709792&businessType=ProductDetail&platform=AE&terminal_id=70ea1db67cab4373988a83f75d86f515&afSmartRedirect=y

https://pl.aliexpress.com/item/32972999984.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.341a5be1oMP9nR&gatewayAdapt=Pc2Msite

Oba modele planuje zakupić jak już to w wersji zółtej, tylko nie wiem czy iść w ręcznik czy rękawice, rękawica wydaje sie być łątwiejsza w użyciu, ale z tego co wyczytałem sporo osób narzekała na rękawice do glinkowania. Tradycyjnej glinki nie odrzucam, ale nie wiem czy to nie będzie bezpieczniejsza opcja

Pad washer:
Z alledrogo: https://allegrolokalnie.pl/oferta/clean-pad-20l-pad-washer-detailing

I może odrazu zapytam żeby osobnego tematu nie zakładać: Co do wymywania padów w pad washerze, czy po każdym takim wymyciu potrzebne jest ponowne impregnowanie pada? Słyszałem że przy niektórych lakierach poleca sie czyszczenie pada tak często jak to możliwe, ale ciekawi mnie jak sprawa wygalda wtedy z impregnacją

I to chyba wszystko jeżeli o czymś nie zapomniałem

Oczywiście produkty do dekontaminacji chemicznej jak t&g, deiron etc. posiadam, ale nie wymieniałem ich ponieważ chyba nie ma to sensu

 

 

Opublikowano

@Krzysiek71  dokładnie ja tak robię na start, 1psik wody z ech2o, pasta i ogień, czyszczenie: kilka strzałów Koch gs1:10,  jazda po padwasherze, 2-3strzaly wody z ech2o, jeszcze raz jazda po padwasherze i odwirowanie, pasta, polerowanie i tak w kółko 🙃

Ja ech2o daje jakieś 1:100, nie wiem czy dobrze czy źle, ale mi tak pasuje.

  • Lubię to 2
Opublikowano
2 hours ago, sparco0 said:

Po padwasherze już nic nie impregnujesz, bo pad jest lekko wilgotny. Ja przed rozpoczęciem pracy również daje psik wody z ech2o i  już nie impregnuje pastą. Różnie bywa, czasami co wypracowanie pasty będziesz używać padwashera, a czasami np co element. Zobacz sobie jeszcze pady supershine. 

To dobrze wiedzieć - gdzieś własnie slyszałem teorie że wystarczy czymś pada spsikać i już jest zaimpregnowany - no ale skoro teraz mam potwierdzenie to moge działać. ech2o chyba nawet gdzies mam w szafce (tester co prawda, ale jednak) wiec może ten patent wykorzystam

 

 

1 hour ago, turbokiczki said:

Dach wyszedł w miarę, więc 2 dni wolnego i zrobiłem całe auto. Wyszło znośnie😁, trochę hologramów porobiło się, ale drobne rysy zeszły. Jest duuużo lepiej. Na wiosnę druga runda co by na lustro wykończyć.

2 dni roboty to już troche było, ciekawe jak to u mnie wyjdzie, no ale na pierwszy raz to sobie cały weekend zarezerwowałem w głowie juz v: Wiem ze kumpel juz sie deklarował na wizyte jak ogarne co i jak z polerka, najwyżej będe miał gościa na noc xD

A co do ręcznika zamiast glinki, to własnie za mna przemawia krótszy czas roboty + ręczniki podobno miej syfu pod wzgledem rys po sobie zostawiaja. A że te z ali to podobno 1:1 jakiegoś producenta które na tym forum widziałem w miare pozytywne opinie miało, to uznałem że może nie będzie to zły pomysł

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,

Uznałem, że podpięcie się do tego tematu będzie okej - nie chciałem zaśmiecać forum nowym tematem, a więc do brzegu 🙂

Zestaw raczej do twardych lakierów, bo auta z grupy VAG. 

Polerka:

Meec Tools 15mm (stary Hamron)

Jako, że obecnie trwa promocja na clin4car na produkty ADBL -15%, pomyślałem o tej firmie przy wyborze padów. Będę chciał robić korekty 1-2 etapowe.

Pady:

-2x pad biały, 2x pad pomarańczowy, 2x pad czarny - 125mm.

-Mam aktualnie 2 pasty: Menzerna 2500 oraz 3M zielony korek (fast cut plus extreme).

I teraz tak - będę zaczynał dopiero przygodę z polerowaniem i chciałem zapytać, czy ma ktoś doświadczenie z pastą 3M i czy zestaw tych padów oraz past będzie odpowiedni? 

Dodatkowo myślałem o zakupie pasty 3D one do ewentualnego uzupełnienia, lub do użycia z padem czarnym na wykończenie.

Pozdrawiam 🙂

 

 

  • Dystrybutor
Opublikowano

pasty 3M to dosyć zacofane pasty z ogromną ilością wypełniaczy co do padów to wybierz coś z pian z wyższej półki aby efekty pracy Cię zadowoliły

Opublikowano

Co sądzicie o arsenale

menzerna super heavy cut 300

Menzerna super finish plus 3800

Pady 125mm

Myśle o

rupes niebieski 

rupes żółty

czy lepiej Lake country SDO CCS blue 

I coś do finishu z ADBL

Do obu możliwości biorę jeszcze pod uwagę jakiś mięciutki pad typu czarna gąbka.

do przemywania IPA 

czy do przemywania nadaje się też roztwór z Wolfgang WG-3700 rinse less? 
 

Czy poletka od Yato DA15mm YT-82924 18v 4ah plus dodatkowa bateria 4-6ah da radę? Wiem że w tej kasie miał bym lepszą moc na kablu ale myśląc przyszłościowo zalezy mi na bezprzewodowej.

 

Opublikowano

@czubek Ostatnio pracuję na pastach i padach Zvizzer. Świetnie mi się to sprawdza. One step - pomarańczowy pad + MC3000. Teraz wypuścili nowe pasty pod Thermo Pady, które też świetnie działają, przyspieszając pracę. Bardzo dobrze czyszczą się w padwasherze z użyciem ONR. CCS-a połączył bym z pastami Optimum, też świetna kombinacja

Opublikowano

Dzięki za szybka odpowiedź obadam tego pada. Ogólnie to zmieniłem auto i lakier jest zajechany od myjni automatycznej widać w słońcu wszystko.W pochmurny dzień lakier wyglada normalnie. Z tego powodu na 2 step chyba było by lepiej. Więcej możliwości. W ostateczności zawsze jest futro. 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Lakier okazał się zbyt twardy. Muszę sięgnąć po cięższy arsenał. I tutaj pytanie czy duża różnica będzie w cięciu jak zmienię LC SDO CCS na pad cutingowy mikrofibrowy np od LC? Zależy mi na zwiększeniu wydajności pracy. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.