Skocz do zawartości

Cleantle - Tire&Wheel Cleaner


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 godzin temu, Cleantle napisał(a):

@xadamx pracujemy nad nowym. 

Chcemy wyeliminować kwas fluorowodorowy ze składu.

Ale znacie to powiedzenie, że lepsze jest wrogiem dobrego? 

Opublikowano

@Cleantle w wolnej chwili przetestuję, bo mam bańkę Waszego TFR. Pacjent też się godny znajdzie - zimowe koła, a dokładniej opony od wewnętrznej strony. Pół roku zarastania jesiennym i zimowym syfem. Miałem je ogarnąć już jakiś czas temu, ale ciągle coś innego do roboty.  Porównam z dedykowanym produktem od ADBL. Gdyby doczyszczał na porównywalnym poziomie byłoby mega. Zawsze to jeden produkt mniej potrzebny. Wnioski przedstawię w odpowiednim wątku.

  • Lubię to 1
  • Dystrybutor
Opublikowano

@Mr.Wolf ok dawaj znać! TFR w koncentracie, jedynie co że będzie się chyba mniej pienił niż dedykowany do opon ale to też sprawdzisz w teście. Pamiętaj też żeby TFR sobie na tej oponie troszkę poleżał. 

  • Okay 1
  • 7 miesięcy temu...
  • Dystrybutor
Opublikowano

Zobaczcie na poniższy test. 2 produkty mocno zasadowe - Dimer i nasz Tire and Wheel Cleaner. Obydwa użyte w koncentracie. Spójrzcie jakie spustoszenie robi jeden produkt po 30 sek, a drugi nawet po 1min nic 🙂 Kolejny raz przypomnę! pH nie mówi nam o bezpieczeństwie produktu, a skład.

 

IMG-20240303-WA0038.jpg.b5ee470cfe7487509c8207c20cbaac51.jpg

Tutaj moment wylania Tire and Wheel Cleanera na polerowaną felgę

IMG-20240303-WA0017.jpg.c86a01326d60f6ef643e518ba17b039a.jpg

 

A tutaj po 1 minIMG-20240303-WA0022.jpg.a7af863d3f972cc72b63e0c9bb0555ae.jpg

i po wyschnięciu:

IMG-20240303-WA0019.jpg.eb84fe7387403a959ae948e242cb7be6.jpg

  • Lubię to 5
  • Super 1
Opublikowano

Jakieś dziwne to porównanie.. Co w tym dziwnego, że produkt zastosowany niezgodnie z zaleceniami producenta robi szkody, czy nie działa jak powinien.

Poza tym:
1) Według waszej strony Tire&Wheel Cleaner jest produktem RTU "z możliwością rozcieńczania", bez żadnej informacji o stężeniu
2) Nikt normalny nie myje Dimerem w koncentracie. Według producenta "Mycie podwozi, kół 1:6-10" - z produktem w takim stężeniu takie porównanie było by jak kolwiek rzetelne

  • Lubię to 2
  • Dystrybutor
Opublikowano

@MikeLBN tu nie chodzi o pokazanie ze tire nic nie robi a dimer robi. Chodzi o pokazanie ze pH nie mówi  o bezpieczeństwie produktu. Obydwa produkty są mocno zasadowe. Robiliśmy też test w niższym stężeniu(1 do 10) dimer- efekt ten sam tylko trzeba było poczekać parenasie sekund dłużej - chodzi o to że produkt wchodzi w reakcje z powierzchnia l.

Na szkoleniu w motogo użyliśmy także Industrial Degreasera na tej samej feldze bez rozcienczenia - produkt który potrafi doczyscic jeszcze po dimerze. Także nie zostawił żadnego śladu na feldze  mimo pH 12.5 w koncentracie i większej mocy czyszczącej od dimera.

 

Ponowimy test z Industrialem bo nie zrobilismy fotek i wrzucimy do tematu  🙂

  • Lubię to 3
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Zapytam, chociaż to pewnie głupie pytanie. Jak bezpieczny jest dla lakierowanych felg i zastosowaniu przez laika? Auto jest nowe, i wolałbym uniknąć skoku ciśnienia jak wyjdą burchle albo zejdzie czy odbarwi mi lakier na felgach. Jak się domyślam najbardziej niebezpieczny byłby pewnie kwas, a najmniej neutralne pH, ale czymś czyścić musi, bo musi mieć "siłę". I szczerze mówiąc podchodzę trochę z doza strachu i niepewności.

  • Dystrybutor
Opublikowano

@arlid pH nie ma większego znaczenia, liczy sie to co jest w skladzie. Jak wyżej na załączonych zdjęciach na gołym aluminium nic nie zrobil. Lakierowane felgi  to normalne felgi które są w 90% aut i sa bardziej odporne niż te z gołego aluminium więc tym bardziej tutaj nie ma co się stać złego.

  • Lubię to 2
Opublikowano

@Cleantle Wow, nie spodziewałem się odpowiedzi w niedzielę 😳

Skoro producent twierdzi, że będzie bezpiecznie, a userzy "lajkuja", to czyli mogę śmiało zamawiać z tego co widzę i działać.

Z ciekawości wezmę też TFR i zobaczymy najpierw na rowerze jak to wyjdzie, rower tańszy do psucia 😉

Pozdrawiam

Opublikowano

@arlid pierwszy co zrób to wyczyść koła i nałóż sobie ceramikę. Później możesz je myć czym dusza zapragnie i będzie o wiele szybciej i prościej 🙂

  • Lubię to 2
Opublikowano

@zeeaJeszcze nie dotarłem do takiego doświadczenia, aby coś takiego położyć. Chyba jeszcze trochę przede mną prac, zanim by mi się udało. 

@meniorTak tak, to wiem. I tak myje auto zawsze praktycznie pod wieczór lub z samego rana jak jeszcze nie ma słońca wysoko. Niemniej dzięki za przypomnienie.

Opublikowano

@arlid Jeśli radzisz sobie z tarem, deironizerem i glinką to położenie powłoki na felgi to najmniejszy problem 😉 Jak je dobrze doczyścisz i robisz dla siebie to moim zdaniem i bez polerowania felg się obejdzie, tylko nie nastawiaj się na maksymalną trwałość a np 2/3 deklarowanej wartości. Tym bardziej, że np w Admire każde źle dotarte miejsce świeci pod UV i naprawdę nie da się popełnić błędu. Zresztą na początku lepiej ćwiczyć na swoim niż czyimś 🙂 

 Zrzutekranu2024-08-11o11_51_18.jpg.febc01cbbe2b5e4afc44a9c1e534c097.jpg

Opublikowano
10 minut temu, luk45z napisał(a):

Tym bardziej, że np w Admire każde źle dotarte miejsce świeci pod UV

Jaką masz latarkę? 
 

W dniu 5.03.2024 o 19:10, Cleantle napisał(a):

Ponowimy test z Industrialem bo nie zrobilismy fotek i wrzucimy do tematu  🙂

Czekam na fotki 🙂 

Opublikowano
23 godziny temu, arlid napisał(a):

Z ciekawości wezmę też TFR i zobaczymy najpierw na rowerze jak to wyjdzie, rower tańszy do psucia 😉

Uważaj na anodowane lagi amortyzatorów. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

TFR do mycia roweru to bardzo średni pomysł. Czym to później planujesz dobrze wypłukać? Tylko nie pisz, że myjką ciśnieniową😀. Ta wpychając samą wodę w łożyska potrafi zrobić spustoszenie, a jak dołożysz do tego zasadowy TFR to już w ogóle rzeźnia wyjdzie. 

Opublikowano

@Mr.Wolf na wiosnę  syn dostał markowy fajny rower który mocno był "zastany," z zepsutą manetką przerzutek....a że był za darmo to dostał nowe manetki i przegląd...ale jak go przywiozłem i zobaczyłem minę syna gdzie rower biało niebieski nawet nie przypominał białego to w ruch poszedł Cleantle Industrial Degreaser 1:10 , mocne zabrudzenia pędzelek koncentratem , identycznie jak czyszczę komorę silnika, opłukane wodą że szlaufa i rower w 30 minut wyglądał jak nowy....po 2 tygodniach wylądował na serwisie nic gość nie mówił że musiał dodatkowo wymieniać, jeździ cały sezon i ma się dobrze...a ID mocno zasadowy jest....albo miałem szczęście albo zasada nie taką straszna.

TFR z Cleantle jest słaby,za to bezpieczny,w zimie sporo używałem Ewocar Alk bo jest tani, mocny i wydajny ale do super bezpiecznych raczej bym go nie zaliczył, wystarczy koncentrat wylać na rękę to podczas mycia pod wodą robi się taki dziwny filtr.Butelke PET w 24h przegryza bez problemu.

  • Dystrybutor
Opublikowano

@Mr.Wolf oj powielacie bez sensu mity.

Zasada zasadzie nie równa, nie pH jest miernikiem agresywności produktu tylko sklad. Co lepsze neutralny deironizer więcej szkód zrobi niż nasze zasadowe produkty  - właśnie ze względu na sklad.

w ewocar napchane jest wodotlenku sodu na potęgę ( polecam sprawdzic karte charakterystyki) gdzie wszelakie produkty truck maja go nawet mniej. W naszych produktach nie znajdziecie go w ogóle. Wysokie pH jest uzyskiwane w inny sposób i nie ma związku z agresywnością.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@marcineke wyczyściłeś rower używając zdrowego rozsądku to nic się nie stało. Wiesz zapewne jakby to zrobił typowy Kowalski z myjką ciśnieniową w domu lub na bezdotyku. Na pewno nie bez znaczenia był też fakt, że rower jest markowy. W tańszych konstrukcjach jakość montażu tj. braki smaru w supporcie, łożyskach sterów powodują ich szybką destrukcję, ponieważ nie jest to hermetyczne środowisko i tylko ten napaćkany smar jest barierą przeciw dostaniu się wody. Tanie piasty w kołach niby z uszczelnieniem puszczają wodę aż miło, a teoretycznie nie powinny. To nie jest tak, że po jednym, dwóch myciach będzie po sprawie. To jest proces, a agresywne mycie go przyspiesza. 

@Cleantle oczywiście zdaję sobie sprawę, że skład, a nie pH jest wyznacznikiem agresywności. Moja wypowiedź miała na celu ostrzeżenie przed korzystaniem z tego typu chemii, nawet jeśli jest bezpieczna w swojej kategorii. Skoro Wasz TFR działa to znaczy, że jeśli dostanie się tam gdzie nie powinien to przyspieszy wypłukanie smaru. 

  • Dystrybutor
Opublikowano

@Mr.Wolf ale TFR to nie produkt do usuwania smaru, a sam w sobie smar pod wpływem wody po jakimś czasie się i tak wypłucze lub odparuje dlatego trzeba go co jakiś czas uzupełniać. Dlatego nie ma co generalizować. Na spokojnie TFR'em naszym można myć rowery. Na temat innych tfr nie będę się wypowiadał bo jest to zależne od składu.

Idealnym produktem do usuwania smaru będzie właśnie Industrial Degreaser który usuwa lub wspomaga usuwanie smarów i olejów.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.