Skocz do zawartości

ORLEN WHEEL CLEANER - płyn za 10 zł


tryhp3

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem na stacji płyn do felg. Strzeliłem kilka zdjęć z aplikacji.

Ale najpierw opis producenta:

Cytat

 

Charakterystyka

Platinum Impact Płyn do czyszczenia felg to zasadowy preparat służący do czyszczenia powierzchni aluminiowych i stalowych z zabrudzeń i osadów drogowych. Dzięki specjalistycznym dodatkom antykorozyjnym zabezpiecza przed korozją oraz negatywnym działaniem soli i piasku. Nie zawiera kwasów, dzięki czemu jest bezpieczny dla powierzchni aluminiowych oraz stalowych felg i śrub mocujących.

Zastosowania

Preparat przeznaczony do czyszczenia zabrudzeń z wszelkich powierzchni aluminiowych i stalowych w samochodach osobowych i ciężarowych, motocyklach, rowerach i innych urządzeniach narażonych na utlenianie i działanie warunków atmosferycznych. Usuwa osad drogowy, pył z klocków hamulcowych, ślady korozji, zmatowienia, plamy oleju oraz ślady po gumie. Zalecany do stosowania na felgi stalowe i aluminiowe. Uwaga! Nie stosować na lakierowane kołpaki i elementy z tworzyw sztucznych.

 

Tak wygląda zawodnik:

PC050024.JPG.21fa731961b2ef4e25c7c381182c21db.JPG

PC050025.JPG.67ebc469c063fade28dc8cb6d9dda3be.JPG

 

Producent podaje, że to środek zasadowy. Ale dokładnej wartości pH brak. Więc sprawdzam.

PC050027.JPG.228bd4dc13be6957e4383cf73a29636b.JPG

 

Na moje oko to lekka zasada pH=8. Na chwilę obecną mam miernik elektroniczny ale preparatu już nie (o czym później). Dla pewności sprawdzam jeszcze preparat do felg od Hadwao na którym producent podaje pH=12.5:

PC050028.JPG.ac0566a486b578fa61998011da4040aa.JPG

Na moje oko tyle właśnie wychodzi. Więc papierki są OK.

Płyn ma konsystencje gęstego żelu:

PC050035.JPG.081618c2701e16d869a452c86d3fc16b.JPG

 

Pierwsze felgi które nim myłem to zimówki założone tydzień wcześniej. Miały nałożony Finish Kare 1000P Hi-Temp. W między czasie przejechały około 500 km ale akurat w warunkach mocno zimowych na południu PL:

PC050029.JPG.5c1c61a9faa9e9618c13f7c2af2b3430.JPG

PC050030.JPG.18fa2514a870ec9f5bd2c82fcd8d684f.JPG

 

Zmyłem ten piach i zrobiłem X. Jak widać wiele nie zostało. Plamy w głębi felgi to smar miedziany. 

PC050039.JPG.5f88a4cd4c89ef5a934d6bd53f1ba9ea.JPG

 

Przyszła pora na mycie bezdotykowe preparatem Orlenu.

PC050041.JPG.07d9ebf1a0aa2cecf78dde91e44201c7.JPG

Jak widać delikatnie się pieni.

PC050042.JPG.871fdff9653390b194516d3dbda46423.JPG

Po 6 minutach w wietrzny dzień nie chciał za bardzo wysychać:

PC050046.JPG.ebde38dd15c171270ec3096cd39b826e.JPG

 

Felga po spłukaniu:

PC050049.JPG.0dff54f55f823bcde2679d4273a8dac0.JPG

PC050050.JPG.69e983019ab25dde867da6afe4635042.JPG

X znikł, a plam po smarze miedzianym jest mniej. 

Dotykowo już nie myje bo nie ma to większego sensu a czas nagli.

Po myciu bezdotykowo zostało tyle produktu:

PC050048.JPG.abf244c081e253494481583e014ef520.JPG

Następnie zajmuje się felgami letnimi. Które co 2-3 tygodnie były myte Shiny Garage EF Wheel Cleaner. Po wymianie były wstępnie opłukane myjką:

PC050054.JPG.2753991fe3595c8f21bf685699eb8d8d.JPG

PC050055.JPG.6afe74814d4195c50d6d9f36700c81c3.JPG

PC050052.JPG.8fd36664f0919a631b5021a84d97810e.JPG

 

Od razu robimy X:

PC050053.JPG.1be58c08d4b55af40504ab34d95dfb97.JPG

 

Lecimy najpierw bezdotykowo:

PC050059.JPG.7fd54020212eda2ee4d3c920896a12cf.JPG

PC050058.JPG.f634585072e887629090165fac2374dc.JPG

PC050057.JPG.55b401675c35183cc02feaaf18d94972.JPG

PC050056.JPG.ed3cb0f2d8181c802300b6c27dd9e8aa.JPG

 

Środek poleżał parę minut, ale tym razem X ma się dobrze:

PC050065.JPG.3c1d3e3e6d996bc5c75c8ec6eaf17453.JPG

Front nie najgorzej:

PC050067.JPG.ea6170ff122090e2063fe33824cc580f.JPG

PC050066.JPG.f7d974a51d1361ac556d975851843206.JPG

 

Pozostało pędzelkowanie.

PC050076.JPG.8b7cb62917a73b2add542030dc1eba9c.JPG

 

PC050077.JPG.51a78832867d31aaa74d08238ab3a0b4.JPG

PC050078.JPG.bd5295c5ce792b48359b8a19c1959627.JPG

PC050079.JPG.70cdacd8ce19bdaf1f0bf27f177692ef.JPG

 

Po kilku minutach, piany mniej ale nie wysycha:

PC050083.JPG.632b11f15eba59f03384d4bfe26fc530.JPG

 

Po spłukaniu i wysuszeniu:

PC050086.JPG.2edbf2ad4b1243a3ae64bccbd3404c0d.JPG

PC050084.JPG.b2fd99a0fb6d0a5aed42a3a95a49c19f.JPG

 

X znikł.

PC050090.JPG.2bb23496ccfcb321cbef92ae7645a09c.JPG

PC050089.JPG.cbe1307ed54f998b17fad6fd40084716.JPG

 

Coś tam zostało gdzie pędzel nie doszedł:PC050092.JPG.cbe02d6e37a025a70e5456a4c4ed1fbf.JPG

 

Producent podaje, że usuwa zanieczyszczenia metaliczne więc sprawdziłem SG D-TOX.

PC050093.JPG.03a1eb1539059fe245c42c1b08ed00f0.JPG

Front zero krwawienia.

Tył krwawi delikatnie tylko na środku:PC050098.JPG.8a531f238b188841f5178e493ceb4bc1.JPG

PC050097.JPG.2dd54f895e7b878aa21149eb52182140.JPG

 

Do brzegu.

Plusy:

- bezzapachowy (jak na tą kategorie produktów można to zaliczyć na +)

- pH około 8 

- myje bezdotykowo zabezpieczone felgi

- usuwa zanieczyszczenia metaliczne (felgi cały sezon nie były pryskane deironizerem) 

- dodatki antykorozyjne 

Minusy:

- atomizer który zupełnie nie radzi sobie z żelem

- przez co jest mega nie wydajny. Myłem dwa razy bezdotykowo i raz pędzlem (w sumie 7 felg). Po czym produkt mi się skończył. Najlepiej nie używać fabrycznego atomizera, tylko wymienić na coś co daje sobie radę z żelem.

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lukasz_byd produkt to ani kwas ani silna zasada. Do bieżącego mycia jak najbardziej. Zauważ że druga felga była po całym sezonie - co prawda myta co 2-3 tygodnie (ale tylne ścianki żeber oczywiście nie). Wnętrze było brudne. Nie była dotykana deironizerem. 
Obrazka za bardzo nie rozumiem. Praktycznie wszystkie paliwa na PL stacjach (jak i w wielu przypadkach w krajach ościennych) są z Orlenu albo Lotosu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, tryhp3 napisał:

@lukasz_byd 
Obrazka za bardzo nie rozumiem. Praktycznie wszystkie paliwa na PL stacjach (jak i w wielu przypadkach w krajach ościennych) są z Orlenu albo Lotosu. 

Trochę to OT, ale z tego co wiem na Shell najdroższa odmiana V-Power chyba Racing czy tam Nitro to jedyne dostępne u nas paliwo  niepochodzące z polskich rafinerii. Druga sprawa to paliwa LPG i tutaj różnice są spore. Jak miałem kiedyś wóz w gazie, to zwykle samochód na gazie z Orlenu i Oktanu jeździł gorzej, a filtry były zawalone syfem. Na dawnym Statoilu/Circle K i Shellu takich problemów nigdy nie miałem niezależnie od regionu 🙂 Kojarzę to z zamierzchłych czasów jeszcze prostej instalacji mieszalnikowej, która była bardzo wrażliwa na jakość paliwa, ale na sekwencyjnej też dało się poczuć różnice. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tryhp3 napisał:

@lukasz_byd produkt to ani kwas ani silna zasada. Do bieżącego mycia jak najbardziej. Zauważ że druga felga była po całym sezonie - co prawda myta co 2-3 tygodnie (ale tylne ścianki żeber oczywiście nie). Wnętrze było brudne. Nie była dotykana deironizerem. 
Obrazka za bardzo nie rozumiem. Praktycznie wszystkie paliwa na PL stacjach (jak i w wielu przypadkach w krajach ościennych) są z Orlenu albo Lotosu. 

Ja napisałem to na wpół luźno. Mam na myśli to że najpierw umyłeś koła a później też umyłeś koła - tyle że drugim środkiem - do bieżącego mycia jak sam napisałeś.

 

Obrazek ma nawiązanie do tego że Orlen robi ekspansje na polskim rynku  -  coś tam przekupuje, wykupuje, czy wywłaszcza - nie znam odpowiedniego słowa bo źródła to tylko wp i onet.

TAk czy siak posunęło to się tak daleko że są nawet wlepki na auto że na orlenie to tylko 'siku'.

1 godzinę temu, Masa05 napisał:

Trochę to OT, ale z tego co wiem na Shell najdroższa odmiana V-Power chyba Racing czy tam Nitro to jedyne dostępne u nas paliwo  niepochodzące z polskich rafinerii.

Tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, lukasz_byd napisał:

Ja napisałem to na wpół luźno. Mam na myśli to że najpierw umyłeś koła a później też umyłeś koła - tyle że drugim środkiem - do bieżącego mycia jak sam napisałeś.

Na początku zmyłem myjką piach. Więc widać co zebrała myjka a co WC. Moim zdaniem tak się powinno testować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, tryhp3 napisał:

Na początku zmyłem myjką piach. Więc widać co zebrała myjka a co WC. Moim zdaniem tak się powinno testować.

Nie znam się, ale z pewnością masz racje.

Po prostu chodzi mi o to że felgi nie dały szczególnego pola do popisu dla płynu do mycia felg. Były lekko zabrudzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.