Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zakupiłem na stacji płyn do felg. Strzeliłem kilka zdjęć z aplikacji.

Ale najpierw opis producenta:

Cytat

 

Charakterystyka

Platinum Impact Płyn do czyszczenia felg to zasadowy preparat służący do czyszczenia powierzchni aluminiowych i stalowych z zabrudzeń i osadów drogowych. Dzięki specjalistycznym dodatkom antykorozyjnym zabezpiecza przed korozją oraz negatywnym działaniem soli i piasku. Nie zawiera kwasów, dzięki czemu jest bezpieczny dla powierzchni aluminiowych oraz stalowych felg i śrub mocujących.

Zastosowania

Preparat przeznaczony do czyszczenia zabrudzeń z wszelkich powierzchni aluminiowych i stalowych w samochodach osobowych i ciężarowych, motocyklach, rowerach i innych urządzeniach narażonych na utlenianie i działanie warunków atmosferycznych. Usuwa osad drogowy, pył z klocków hamulcowych, ślady korozji, zmatowienia, plamy oleju oraz ślady po gumie. Zalecany do stosowania na felgi stalowe i aluminiowe. Uwaga! Nie stosować na lakierowane kołpaki i elementy z tworzyw sztucznych.

 

Tak wygląda zawodnik:

PC050024.JPG.21fa731961b2ef4e25c7c381182c21db.JPG

PC050025.JPG.67ebc469c063fade28dc8cb6d9dda3be.JPG

 

Producent podaje, że to środek zasadowy. Ale dokładnej wartości pH brak. Więc sprawdzam.

PC050027.JPG.228bd4dc13be6957e4383cf73a29636b.JPG

 

Na moje oko to lekka zasada pH=8. Na chwilę obecną mam miernik elektroniczny ale preparatu już nie (o czym później). Dla pewności sprawdzam jeszcze preparat do felg od Hadwao na którym producent podaje pH=12.5:

PC050028.JPG.ac0566a486b578fa61998011da4040aa.JPG

Na moje oko tyle właśnie wychodzi. Więc papierki są OK.

Płyn ma konsystencje gęstego żelu:

PC050035.JPG.081618c2701e16d869a452c86d3fc16b.JPG

 

Pierwsze felgi które nim myłem to zimówki założone tydzień wcześniej. Miały nałożony Finish Kare 1000P Hi-Temp. W między czasie przejechały około 500 km ale akurat w warunkach mocno zimowych na południu PL:

PC050029.JPG.5c1c61a9faa9e9618c13f7c2af2b3430.JPG

PC050030.JPG.18fa2514a870ec9f5bd2c82fcd8d684f.JPG

 

Zmyłem ten piach i zrobiłem X. Jak widać wiele nie zostało. Plamy w głębi felgi to smar miedziany. 

PC050039.JPG.5f88a4cd4c89ef5a934d6bd53f1ba9ea.JPG

 

Przyszła pora na mycie bezdotykowe preparatem Orlenu.

PC050041.JPG.07d9ebf1a0aa2cecf78dde91e44201c7.JPG

Jak widać delikatnie się pieni.

PC050042.JPG.871fdff9653390b194516d3dbda46423.JPG

Po 6 minutach w wietrzny dzień nie chciał za bardzo wysychać:

PC050046.JPG.ebde38dd15c171270ec3096cd39b826e.JPG

 

Felga po spłukaniu:

PC050049.JPG.0dff54f55f823bcde2679d4273a8dac0.JPG

PC050050.JPG.69e983019ab25dde867da6afe4635042.JPG

X znikł, a plam po smarze miedzianym jest mniej. 

Dotykowo już nie myje bo nie ma to większego sensu a czas nagli.

Po myciu bezdotykowo zostało tyle produktu:

PC050048.JPG.abf244c081e253494481583e014ef520.JPG

Następnie zajmuje się felgami letnimi. Które co 2-3 tygodnie były myte Shiny Garage EF Wheel Cleaner. Po wymianie były wstępnie opłukane myjką:

PC050054.JPG.2753991fe3595c8f21bf685699eb8d8d.JPG

PC050055.JPG.6afe74814d4195c50d6d9f36700c81c3.JPG

PC050052.JPG.8fd36664f0919a631b5021a84d97810e.JPG

 

Od razu robimy X:

PC050053.JPG.1be58c08d4b55af40504ab34d95dfb97.JPG

 

Lecimy najpierw bezdotykowo:

PC050059.JPG.7fd54020212eda2ee4d3c920896a12cf.JPG

PC050058.JPG.f634585072e887629090165fac2374dc.JPG

PC050057.JPG.55b401675c35183cc02feaaf18d94972.JPG

PC050056.JPG.ed3cb0f2d8181c802300b6c27dd9e8aa.JPG

 

Środek poleżał parę minut, ale tym razem X ma się dobrze:

PC050065.JPG.3c1d3e3e6d996bc5c75c8ec6eaf17453.JPG

Front nie najgorzej:

PC050067.JPG.ea6170ff122090e2063fe33824cc580f.JPG

PC050066.JPG.f7d974a51d1361ac556d975851843206.JPG

 

Pozostało pędzelkowanie.

PC050076.JPG.8b7cb62917a73b2add542030dc1eba9c.JPG

 

PC050077.JPG.51a78832867d31aaa74d08238ab3a0b4.JPG

PC050078.JPG.bd5295c5ce792b48359b8a19c1959627.JPG

PC050079.JPG.70cdacd8ce19bdaf1f0bf27f177692ef.JPG

 

Po kilku minutach, piany mniej ale nie wysycha:

PC050083.JPG.632b11f15eba59f03384d4bfe26fc530.JPG

 

Po spłukaniu i wysuszeniu:

PC050086.JPG.2edbf2ad4b1243a3ae64bccbd3404c0d.JPG

PC050084.JPG.b2fd99a0fb6d0a5aed42a3a95a49c19f.JPG

 

X znikł.

PC050090.JPG.2bb23496ccfcb321cbef92ae7645a09c.JPG

PC050089.JPG.cbe1307ed54f998b17fad6fd40084716.JPG

 

Coś tam zostało gdzie pędzel nie doszedł:PC050092.JPG.cbe02d6e37a025a70e5456a4c4ed1fbf.JPG

 

Producent podaje, że usuwa zanieczyszczenia metaliczne więc sprawdziłem SG D-TOX.

PC050093.JPG.03a1eb1539059fe245c42c1b08ed00f0.JPG

Front zero krwawienia.

Tył krwawi delikatnie tylko na środku:PC050098.JPG.8a531f238b188841f5178e493ceb4bc1.JPG

PC050097.JPG.2dd54f895e7b878aa21149eb52182140.JPG

 

Do brzegu.

Plusy:

- bezzapachowy (jak na tą kategorie produktów można to zaliczyć na +)

- pH około 8 

- myje bezdotykowo zabezpieczone felgi

- usuwa zanieczyszczenia metaliczne (felgi cały sezon nie były pryskane deironizerem) 

- dodatki antykorozyjne 

Minusy:

- atomizer który zupełnie nie radzi sobie z żelem

- przez co jest mega nie wydajny. Myłem dwa razy bezdotykowo i raz pędzlem (w sumie 7 felg). Po czym produkt mi się skończył. Najlepiej nie używać fabrycznego atomizera, tylko wymienić na coś co daje sobie radę z żelem.

 

 

  • Lubię to 3
Posted

@lukasz_byd produkt to ani kwas ani silna zasada. Do bieżącego mycia jak najbardziej. Zauważ że druga felga była po całym sezonie - co prawda myta co 2-3 tygodnie (ale tylne ścianki żeber oczywiście nie). Wnętrze było brudne. Nie była dotykana deironizerem. 
Obrazka za bardzo nie rozumiem. Praktycznie wszystkie paliwa na PL stacjach (jak i w wielu przypadkach w krajach ościennych) są z Orlenu albo Lotosu. 

Posted
33 minuty temu, tryhp3 napisał:

@lukasz_byd 
Obrazka za bardzo nie rozumiem. Praktycznie wszystkie paliwa na PL stacjach (jak i w wielu przypadkach w krajach ościennych) są z Orlenu albo Lotosu. 

Trochę to OT, ale z tego co wiem na Shell najdroższa odmiana V-Power chyba Racing czy tam Nitro to jedyne dostępne u nas paliwo  niepochodzące z polskich rafinerii. Druga sprawa to paliwa LPG i tutaj różnice są spore. Jak miałem kiedyś wóz w gazie, to zwykle samochód na gazie z Orlenu i Oktanu jeździł gorzej, a filtry były zawalone syfem. Na dawnym Statoilu/Circle K i Shellu takich problemów nigdy nie miałem niezależnie od regionu 🙂 Kojarzę to z zamierzchłych czasów jeszcze prostej instalacji mieszalnikowej, która była bardzo wrażliwa na jakość paliwa, ale na sekwencyjnej też dało się poczuć różnice. 

Posted
2 godziny temu, tryhp3 napisał:

@lukasz_byd produkt to ani kwas ani silna zasada. Do bieżącego mycia jak najbardziej. Zauważ że druga felga była po całym sezonie - co prawda myta co 2-3 tygodnie (ale tylne ścianki żeber oczywiście nie). Wnętrze było brudne. Nie była dotykana deironizerem. 
Obrazka za bardzo nie rozumiem. Praktycznie wszystkie paliwa na PL stacjach (jak i w wielu przypadkach w krajach ościennych) są z Orlenu albo Lotosu. 

Ja napisałem to na wpół luźno. Mam na myśli to że najpierw umyłeś koła a później też umyłeś koła - tyle że drugim środkiem - do bieżącego mycia jak sam napisałeś.

 

Obrazek ma nawiązanie do tego że Orlen robi ekspansje na polskim rynku  -  coś tam przekupuje, wykupuje, czy wywłaszcza - nie znam odpowiedniego słowa bo źródła to tylko wp i onet.

TAk czy siak posunęło to się tak daleko że są nawet wlepki na auto że na orlenie to tylko 'siku'.

1 godzinę temu, Masa05 napisał:

Trochę to OT, ale z tego co wiem na Shell najdroższa odmiana V-Power chyba Racing czy tam Nitro to jedyne dostępne u nas paliwo  niepochodzące z polskich rafinerii.

Tak.

Posted
56 minut temu, lukasz_byd napisał:

Ja napisałem to na wpół luźno. Mam na myśli to że najpierw umyłeś koła a później też umyłeś koła - tyle że drugim środkiem - do bieżącego mycia jak sam napisałeś.

Na początku zmyłem myjką piach. Więc widać co zebrała myjka a co WC. Moim zdaniem tak się powinno testować.

Posted
10 minut temu, tryhp3 napisał:

Na początku zmyłem myjką piach. Więc widać co zebrała myjka a co WC. Moim zdaniem tak się powinno testować.

Nie znam się, ale z pewnością masz racje.

Po prostu chodzi mi o to że felgi nie dały szczególnego pola do popisu dla płynu do mycia felg. Były lekko zabrudzone.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.