tryhp3 Posted December 18, 2020 Report Posted December 18, 2020 Zakupiłem na stacji płyn do felg. Strzeliłem kilka zdjęć z aplikacji. Ale najpierw opis producenta: Cytat Charakterystyka Platinum Impact Płyn do czyszczenia felg to zasadowy preparat służący do czyszczenia powierzchni aluminiowych i stalowych z zabrudzeń i osadów drogowych. Dzięki specjalistycznym dodatkom antykorozyjnym zabezpiecza przed korozją oraz negatywnym działaniem soli i piasku. Nie zawiera kwasów, dzięki czemu jest bezpieczny dla powierzchni aluminiowych oraz stalowych felg i śrub mocujących. Zastosowania Preparat przeznaczony do czyszczenia zabrudzeń z wszelkich powierzchni aluminiowych i stalowych w samochodach osobowych i ciężarowych, motocyklach, rowerach i innych urządzeniach narażonych na utlenianie i działanie warunków atmosferycznych. Usuwa osad drogowy, pył z klocków hamulcowych, ślady korozji, zmatowienia, plamy oleju oraz ślady po gumie. Zalecany do stosowania na felgi stalowe i aluminiowe. Uwaga! Nie stosować na lakierowane kołpaki i elementy z tworzyw sztucznych. Tak wygląda zawodnik: Producent podaje, że to środek zasadowy. Ale dokładnej wartości pH brak. Więc sprawdzam. Na moje oko to lekka zasada pH=8. Na chwilę obecną mam miernik elektroniczny ale preparatu już nie (o czym później). Dla pewności sprawdzam jeszcze preparat do felg od Hadwao na którym producent podaje pH=12.5: Na moje oko tyle właśnie wychodzi. Więc papierki są OK. Płyn ma konsystencje gęstego żelu: Pierwsze felgi które nim myłem to zimówki założone tydzień wcześniej. Miały nałożony Finish Kare 1000P Hi-Temp. W między czasie przejechały około 500 km ale akurat w warunkach mocno zimowych na południu PL: Zmyłem ten piach i zrobiłem X. Jak widać wiele nie zostało. Plamy w głębi felgi to smar miedziany. Przyszła pora na mycie bezdotykowe preparatem Orlenu. Jak widać delikatnie się pieni. Po 6 minutach w wietrzny dzień nie chciał za bardzo wysychać: Felga po spłukaniu: X znikł, a plam po smarze miedzianym jest mniej. Dotykowo już nie myje bo nie ma to większego sensu a czas nagli. Po myciu bezdotykowo zostało tyle produktu: Następnie zajmuje się felgami letnimi. Które co 2-3 tygodnie były myte Shiny Garage EF Wheel Cleaner. Po wymianie były wstępnie opłukane myjką: Od razu robimy X: Lecimy najpierw bezdotykowo: Środek poleżał parę minut, ale tym razem X ma się dobrze: Front nie najgorzej: Pozostało pędzelkowanie. Po kilku minutach, piany mniej ale nie wysycha: Po spłukaniu i wysuszeniu: X znikł. Coś tam zostało gdzie pędzel nie doszedł: Producent podaje, że usuwa zanieczyszczenia metaliczne więc sprawdziłem SG D-TOX. Front zero krwawienia. Tył krwawi delikatnie tylko na środku: Do brzegu. Plusy: - bezzapachowy (jak na tą kategorie produktów można to zaliczyć na +) - pH około 8 - myje bezdotykowo zabezpieczone felgi - usuwa zanieczyszczenia metaliczne (felgi cały sezon nie były pryskane deironizerem) - dodatki antykorozyjne Minusy: - atomizer który zupełnie nie radzi sobie z żelem - przez co jest mega nie wydajny. Myłem dwa razy bezdotykowo i raz pędzlem (w sumie 7 felg). Po czym produkt mi się skończył. Najlepiej nie używać fabrycznego atomizera, tylko wymienić na coś co daje sobie radę z żelem. 3
tryhp3 Posted December 18, 2020 Author Report Posted December 18, 2020 @lukasz_byd produkt to ani kwas ani silna zasada. Do bieżącego mycia jak najbardziej. Zauważ że druga felga była po całym sezonie - co prawda myta co 2-3 tygodnie (ale tylne ścianki żeber oczywiście nie). Wnętrze było brudne. Nie była dotykana deironizerem. Obrazka za bardzo nie rozumiem. Praktycznie wszystkie paliwa na PL stacjach (jak i w wielu przypadkach w krajach ościennych) są z Orlenu albo Lotosu.
Masa05 Posted December 18, 2020 Report Posted December 18, 2020 33 minuty temu, tryhp3 napisał: @lukasz_byd Obrazka za bardzo nie rozumiem. Praktycznie wszystkie paliwa na PL stacjach (jak i w wielu przypadkach w krajach ościennych) są z Orlenu albo Lotosu. Trochę to OT, ale z tego co wiem na Shell najdroższa odmiana V-Power chyba Racing czy tam Nitro to jedyne dostępne u nas paliwo niepochodzące z polskich rafinerii. Druga sprawa to paliwa LPG i tutaj różnice są spore. Jak miałem kiedyś wóz w gazie, to zwykle samochód na gazie z Orlenu i Oktanu jeździł gorzej, a filtry były zawalone syfem. Na dawnym Statoilu/Circle K i Shellu takich problemów nigdy nie miałem niezależnie od regionu Kojarzę to z zamierzchłych czasów jeszcze prostej instalacji mieszalnikowej, która była bardzo wrażliwa na jakość paliwa, ale na sekwencyjnej też dało się poczuć różnice.
lukasz_byd Posted December 18, 2020 Report Posted December 18, 2020 2 godziny temu, tryhp3 napisał: @lukasz_byd produkt to ani kwas ani silna zasada. Do bieżącego mycia jak najbardziej. Zauważ że druga felga była po całym sezonie - co prawda myta co 2-3 tygodnie (ale tylne ścianki żeber oczywiście nie). Wnętrze było brudne. Nie była dotykana deironizerem. Obrazka za bardzo nie rozumiem. Praktycznie wszystkie paliwa na PL stacjach (jak i w wielu przypadkach w krajach ościennych) są z Orlenu albo Lotosu. Ja napisałem to na wpół luźno. Mam na myśli to że najpierw umyłeś koła a później też umyłeś koła - tyle że drugim środkiem - do bieżącego mycia jak sam napisałeś. Obrazek ma nawiązanie do tego że Orlen robi ekspansje na polskim rynku - coś tam przekupuje, wykupuje, czy wywłaszcza - nie znam odpowiedniego słowa bo źródła to tylko wp i onet. TAk czy siak posunęło to się tak daleko że są nawet wlepki na auto że na orlenie to tylko 'siku'. 1 godzinę temu, Masa05 napisał: Trochę to OT, ale z tego co wiem na Shell najdroższa odmiana V-Power chyba Racing czy tam Nitro to jedyne dostępne u nas paliwo niepochodzące z polskich rafinerii. Tak.
tryhp3 Posted December 18, 2020 Author Report Posted December 18, 2020 56 minut temu, lukasz_byd napisał: Ja napisałem to na wpół luźno. Mam na myśli to że najpierw umyłeś koła a później też umyłeś koła - tyle że drugim środkiem - do bieżącego mycia jak sam napisałeś. Na początku zmyłem myjką piach. Więc widać co zebrała myjka a co WC. Moim zdaniem tak się powinno testować.
lukasz_byd Posted December 18, 2020 Report Posted December 18, 2020 10 minut temu, tryhp3 napisał: Na początku zmyłem myjką piach. Więc widać co zebrała myjka a co WC. Moim zdaniem tak się powinno testować. Nie znam się, ale z pewnością masz racje. Po prostu chodzi mi o to że felgi nie dały szczególnego pola do popisu dla płynu do mycia felg. Były lekko zabrudzone.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now