Skocz do zawartości

Otarty zderzak


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam kilka defektów lakieru i zastanawiam się czy da się coś z tym zrobić (najlepiej samemu) czy tylko lakiernik pozostaje?

 

Pierwszy defekt to odpryski lakieru po kamieniach na masce przedniej (wdała się tam rdza. Zasługa poprzedniego właściciela jeszcze).

http://imageshack.us/photo/my-images/443/p6240553.jpg/

Czy da się to wypełnić? Niestety na masce jest tego więcej. To są jednak największe z nich.

 

Duży odprysk lakieru i przetarcie. Walczyłem z tym jakąś prostą pastą lekko-ścierną i już tak nie razi innych (chociaż mnie bardzo).

http://imageshack.us/photo/my-images/256/p6240560.jpg/

 

Na zderzaku tylnym są 3 takie otarcia (czarne na zdjęciu). Czy da się to jakoś podmalować? Reszta zderzaka jest w nienagannym stanie. Gdyby tylko udało się to jakoś zatuszować...

http://imageshack.us/photo/my-images/855/p6240565.jpg/

 

PS. Czy jest możliwe chromowanie gałki zmiany biegów plastikowej? Z jakimi kosztami się to wiąże? Wygląda teraz okropnie.

http://imageshack.us/photo/my-images/6/p6240574.jpg/

 

Spotkanie ze studnią. Niestety pozostała bardzo brzydka pamiątka. Jakaś rada?

http://imageshack.us/photo/my-images/29/p6240569.jpg/

 

Oraz szyba. Przyjęła na siebie szklaną butelkę. Pozostały takie rysy (dodatkowo wcześniej wspomniane kamienie porobiły mikroskopijne odbicia). Jak się tym zająć?

http://imageshack.us/photo/my-images/571/p6240571.jpg/

  • Odpowiedzi 664
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
Mam kilka defektów lakieru i zastanawiam się czy da się coś z tym zrobić (najlepiej samemu) czy tylko lakiernik pozostaje?

 

Pierwszy defekt to odpryski lakieru po kamieniach na masce przedniej (wdała się tam rdza. Zasługa poprzedniego właściciela jeszcze).

http://imageshack.us/photo/my-images/443/p6240553.jpg/

Czy da się to wypełnić? Niestety na masce jest tego więcej. To są jednak największe z nich.

 

Duży odprysk lakieru i przetarcie. Walczyłem z tym jakąś prostą pastą lekko-ścierną i już tak nie razi innych (chociaż mnie bardzo).

http://imageshack.us/photo/my-images/256/p6240560.jpg/

 

Na zderzaku tylnym są 3 takie otarcia (czarne na zdjęciu). Czy da się to jakoś podmalować? Reszta zderzaka jest w nienagannym stanie. Gdyby tylko udało się to jakoś zatuszować...

http://imageshack.us/photo/my-images/855/p6240565.jpg/

 

PS. Czy jest możliwe chromowanie gałki zmiany biegów plastikowej? Z jakimi kosztami się to wiąże? Wygląda teraz okropnie.

http://imageshack.us/photo/my-images/6/p6240574.jpg/

 

Spotkanie ze studnią. Niestety pozostała bardzo brzydka pamiątka. Jakaś rada?

http://imageshack.us/photo/my-images/29/p6240569.jpg/

 

Oraz szyba. Przyjęła na siebie szklaną butelkę. Pozostały takie rysy (dodatkowo wcześniej wspomniane kamienie porobiły mikroskopijne odbicia). Jak się tym zająć?

http://imageshack.us/photo/my-images/571/p6240571.jpg/

 

 

Odpowiedz na twoje pytania jest prosty : LAKIERNIK :/

Opublikowano
Mam kilka defektów lakieru i zastanawiam się czy da się coś z tym zrobić (najlepiej samemu) czy tylko lakiernik pozostaje?

 

Pierwszy defekt to odpryski lakieru po kamieniach na masce przedniej (wdała się tam rdza. Zasługa poprzedniego właściciela jeszcze).

http://imageshack.us/photo/my-images/443/p6240553.jpg/

Czy da się to wypełnić? Niestety na masce jest tego więcej. To są jednak największe z nich.

 

Duży odprysk lakieru i przetarcie. Walczyłem z tym jakąś prostą pastą lekko-ścierną i już tak nie razi innych (chociaż mnie bardzo).

http://imageshack.us/photo/my-images/256/p6240560.jpg/

 

Na zderzaku tylnym są 3 takie otarcia (czarne na zdjęciu). Czy da się to jakoś podmalować? Reszta zderzaka jest w nienagannym stanie. Gdyby tylko udało się to jakoś zatuszować...

http://imageshack.us/photo/my-images/855/p6240565.jpg/

 

PS. Czy jest możliwe chromowanie gałki zmiany biegów plastikowej? Z jakimi kosztami się to wiąże? Wygląda teraz okropnie.

http://imageshack.us/photo/my-images/6/p6240574.jpg/

 

Spotkanie ze studnią. Niestety pozostała bardzo brzydka pamiątka. Jakaś rada?

http://imageshack.us/photo/my-images/29/p6240569.jpg/

 

Oraz szyba. Przyjęła na siebie szklaną butelkę. Pozostały takie rysy (dodatkowo wcześniej wspomniane kamienie porobiły mikroskopijne odbicia). Jak się tym zająć?

http://imageshack.us/photo/my-images/571/p6240571.jpg/

 

z odpryskami daj sobie siana, tak jak przedmówca napisał - lakiernik

 

gałka - po co chcesz się w to bawić? Szukałeś na allegro używki w bdb stanie?

 

Zdjęcie otarcia na tylnym zderzaku jest mało widoczne, z tego co ja się dopatrzyłem można je zniwelować zaczynając od 1500.

 

Foto ze spotkania ze studnią nie działa :/

 

Na szybkie można spróbować tlenkiem ceru ale nie daję gwarancji, że wszystko zejdzie.

Opublikowano

co zrobić z taką rysą, chyba jest do podkładu bo jakby widać biały podkład i jest dość długa??

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46e ... 1c3d6.html

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b7 ... 8eb3d.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e13 ... 21d4b.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dbb ... b06a2.html

 

 

Do akcji mam przygotowaną polerke mechaniczną ze średnią i miękką gąbką, Ultimate Compound, papier wodny 1500-2000-2500. Moze ktoś coś podpowie od czego zacząć a może coś dokupić i czy w ogóle ta rysa zejdzie?

Opublikowano
Do akcji mam przygotowaną polerke mechaniczną ze średnią i miękką gąbką, Ultimate Compound, papier wodny 1500-2000-2500. Moze ktoś coś podpowie od czego zacząć a może coś dokupić i czy w ogóle ta rysa zejdzie?

 

Słabe zdjęcie ale chyba nie jest do podkładu :o

Bez czujnika do pomiaru lakieru to tak jak samper trochę :evil:

Po papierach aby wyciągnąć lakier na igłę to UC i średnia gąbka nie wystarczy :?

Opublikowano
Do akcji mam przygotowaną polerke mechaniczną ze średnią i miękką gąbką, Ultimate Compound, papier wodny 1500-2000-2500. Moze ktoś coś podpowie od czego zacząć a może coś dokupić i czy w ogóle ta rysa zejdzie?

 

Słabe zdjęcie ale chyba nie jest do podkładu :o

Bez czujnika do pomiaru lakieru to tak jak samper trochę :evil:

Po papierach aby wyciągnąć lakier na igłę to UC i średnia gąbka nie wystarczy :?

 

W bmw jest dość gruby lakier, czujnik pokazuje u mnie 150-170mikronow. Czyli dokupić twardą gąbkę?

Opublikowano
W bmw jest dość gruby lakier, czujnik pokazuje tam 150-170mikronow.

 

Ok ale w trakcie pracy czym sprawdzisz :o:o:o8-)

 

Chyba że jest do podkładu to tylko wyrównać, wypłycić papierkiem i polerka i tyle ;)

Opublikowano

avocado, tak jak pisze dzinkins; UC za mało. Ostatnio bawię się troszkę ze szlifowaniem i FG500 na futrze nie daje rady wyciągnąć pozostałości po papierze 2500 na srebrnym lakierze spod stajni mercedesa.

O przetarcie też bardzo łatwo, szczególnie gdy sięgasz po grubsze gradacje papierka, dociśniesz troszeczkę zbyt mocno i po zabawie.

Opublikowano
avocado, tak jak pisze dzinkins; UC za mało. Ostatnio bawię się troszkę ze szlifowaniem i FG500 na futrze nie daje rady wyciągnąć pozostałości po papierze 2000 na srebrnym lakierze spod stajni mercedesa.

O przetarcie też bardzo łatwo, szczególnie gdy sięgasz po grubsze gradacje paierka.

 

ok to co zamiast UC? a tymi papierami to który najpierw 2500? wiem, ze trzeba je moczyć 15min w wiadrze ;) coś więcej?

Czujnik lakieru mam do dyspozycji.

Opublikowano

A ja napiszę, że UC da radę wyciągnąć papiórek. Tylko, że potrwa to 2h machania rączką i zajedziesz sie jak "bura suka". Już lepiej będzie zakupić w tubce jakąś G3 w pobliskim sklepie z artykułami lakierniczymi.

 

Jak brakuje odwagi i wprawy to trzymaj się papierów 2500 i 3000. Jednym pracuj pionowo, drugim zmień kąt o 40-50 stopni. Powierzchnia ma być równo matowa, taka nawet przyjemna w dotyku. Nie może być kędziorków papierowych. Używaj dużo wody z atomizera. (no chyba, że pójdziesz w KOVAXY)

Opublikowano
ok to co zamiast UC?

 

polerka i tyle

 

np.

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=6215

 

i wiele jeszcze tu:

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewforum.php?f=9

 

a ja zaczynałem od tej lektury:

http://www.detailer.pl/blog/2011/01/pol ... ing-world/

\

 

 

dzięki, polerke chce zrobić z użyciem UC i średnią gąbką :) tylko, że kolega pisał, że to nie wystarczy...

 

Mam jeszcze lakier zaprawkowy do mojego auta wiec moze pojsc troche w tym kierunku?

Opublikowano
A ja napiszę, że UC da radę wyciągnąć papiórek

zapraszam do mojej dziupli :mrgreen: stawiam jegera ;)

 

że pójdziesz w KOVAXY

w koszyczku 8-)

Opublikowano

SJake, jak dla kogo, pewnie obaj Panowie kołysali by się błogo na bujanych fotelach popijając w/w napój a Ty byś im udowadniał że jednak da rade :-]

Opublikowano

avocado napisałeś, że masz do dyspozycji maszynę i dwie gąbki, aby Tobie pomoc musiałbyś napisać jakiej firmy masz gąbki, bo np. średni flexi a średni 3M robią inna robotę.

UC według Megsa nie jest produktem przeznaczonym do polerowania mechanicznego ale jak nie masz nic innego, a chcesz usnąć rysę lub dwie to bez problemu na maszynie i twardym padzie dasz rade po oczywiście wcześniejszym spłyceniu papierem.

Kilka razy próbowałem UC na futrze/gąbce i daje rade. Produkt trochę słabszy od 105

Szlif 2500 usunie po kilku próbach.

Lakier masz jasny więc nie będzie problemu.

Opublikowano
Lakier masz jasny więc nie będzie problemu.

bym polemizował :kox: chyba, że chodzi o to, że na srebrnym nie widać rys tak jak na czarnym :?:

 

SJake, jak dla kogo, pewnie obaj Panowie kołysali by się błogo na bujanych fotelach popijając w/w napój a Ty byś im udowadniał że jednak da rade :-]

 

no przecież w pracy się nie pije :D

Opublikowano
avocado napisałeś, że masz do dyspozycji maszynę i dwie gąbki, aby Tobie pomoc musiałbyś napisać jakiej firmy masz gąbki, bo np. średni flexi a średni 3M robią inna robotę.

UC według Megsa nie jest produktem przeznaczonym do polerowania mechanicznego ale jak nie masz nic innego, a chcesz usnąć rysę lub dwie to bez problemu na maszynie i twardym padzie dasz rade po oczywiście wcześniejszym spłyceniu papierem.

Kilka razy próbowałem UC na futrze/gąbce i daje rade. Produkt trochę słabszy od 105

Szlif 2500 usunie po kilku próbach.

Lakier masz jasny więc nie będzie problemu.

 

Gąbki mam farcela, średnia i miękka, ewentualnie mogę jutro dokupić twardą jak piszecie ze bedzie lepsza. Powinienem tez znaleźć gdzies pastę farcela g3 więc moze by była lepsza niż UC?

Opublikowano

Pavlik tak właśnie! :)

 

po usunięciu zmatowienia po papierze przez UC na twardym/średnim padzie można całkiem fajnie wykończyć element aplikując UC na miękką gąbkę, obroty ok 1500 średni docisk, kończąc na 1000obr przez kilka przejazdów lekko dociskając pad do lakieru. Na takim kolorze będzie jak fabryka... co najmniej dealer. To oczywiście opcja bez dodatkowych zakupów.

 

avocado patrząc na zdjęcia te rysy nie wydają się głębokie.

Jak możesz znaleźć G3 to zacznij bez papieru kombinacją G3 plus średni pad. Zrób 2 podejścia mocno dociskając pad, obroty ok 1500. Krawędzie rysy się zaokrąglą, w kilku miejscach na pewno uda się ją usunąć, spłycić. Oceń czy coś zeszło czy strata czasu. Jak pomaga do śmigaj dalej, jak nie to papier. Uważaj na temperaturę i krawędzie panelu.

Dostęp do miernika masz, porysowany element ma wystarczająco dużo powierzchni do obróbki i jest na spokojnie do zrobienia.

Opublikowano

panowie czemu chcecie wyprowadzać zmatowienia po 2500? Po coś jest trizact? Po drugie na zielonym 3m ze średnio-mocnym docisku ok. 1500 obr. i bardzo ładnie wszystko wychodzi....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.