FilipO Opublikowano 8 Czerwca 2020 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2020 Cześć, to mój pierwszy post w tym dziale, także prosiłbym o niezrównanie mnie z ziemią Samochód nad którym się poznęcałem: Lancia Ypsilon 2013r kolor Rosso Sfrontato, przebieg <30 000km. Plan był prosty -> zabrać auto a następnie uziemić na dzień może dwa w garażu, z początku maja. Ogarnąć z zewnątrz, w środku, może jakaś lekka polerka, finish na masce, pianoblack, odkurzenie w środku, dressing na plastiki wewnątrz, na opony. -> Plan nie został zrealizowany.. Minęły 3 tygodnie, temat którym musiałem się zająć, i skończyć do 25 maja, został zamknięty. 24 Maja "Perełka" trafia w moje ręce na parę dni. Plan się delikatnie zmienił: 1. Mycie właściwe na 2 wiadra oraz dekontaminacja na bezdotyku. 2. Powrót przez miasto do domu, pod domem szybki waterless, wjazd do garażu i zaczynamy. 3. Ogarnięcie wnętrza -> tutaj głównie odkurzanie, ogarnięcie plastików, czyszczenie skórzanej kierownicy, oraz materiałowego wykończenia na desce czy drzwiach. 4. Czas na glinkowanie, sprawdzenie grubości lakieru, i tego z czym trzeba się zmierzyć. 5. Oklejanie 6. Korekta 7. Odtłuszczenie lakieru 8. Wosk 9. NW na przednią szybę 10. Czyszczenie plastików zewnętrznych + dressing na nie, oraz na oponki Co zostało użyte ? Mycie właściwe: Wiadra Casto + Separatory od WS Shiny Garage Citrus Oil Good Stuff Sour Shampoo Rękawica ADBL Caremitt + 2 chińczyki ONR Dekontaminacja: Cleantech Tar and Glue - nieużyty Good Stuff Iron Remover - nieużyty Glinka miękka od Bilt Hamber Opony i felgi: Excede Tire & Rubber Cleaner Excede Ultimate Wheel Cleaner Good Stuff Black Mamba Good Stuff Rims Detailer Pędzel od Work Stuff Zewnątrz GS Show Wax Excede Advanced APC CarPro Perl Pędzel od Work Stuff Wewnątrz: Good Stuff Interrior Cleaner Granat Funky Witch Gentleman ADBL Bonnet Kecav Leather Cleaner Light / Colourlock Soft Pędzel od Work Stuff CarPro InnerScrub Szyby: Soft99 Compound Z Soft99 Ultra Glaco Good Stuff Glass Cleaner Fibry: WS Monster WS Prince WS Gentleman Basic Kirklandy Narzędzia: Latarka inspekcyjna - chińczyk, podróbka Lare Miernik GL-8s ADBL Roller + BP 75mm Flex XFE + BP 125mm Pady: ADBL Biały - cut ADBL Żółty - polish ADBL Czerwony - finish ADBL Czarny - finish 4CR żółty - polish / onestep Pasty: 3d ONE 3d ACA 500 3d ACA 520 Wymycie: IPA 25% CarPro Eraser Założenie było proste - auto DAILY, 90% czasu spędza w mieście, średnio 3 razy w tygodniu jeździ na działkę - droga gruntowa, piach, żwir, pył, na krawędzi drogi gałęzie -> niestety po nich ślady miejscami pozostały -> kwestia roku i na nowo trzeba będzie działać, no, może dwóch lat. Co do korekty-> nie miało być to zrobione na 100%, nie na 90%, natomiast miało być to solidne odświeżenie lakieru, nadanie auto wyglądu zewnętrznego podobnego do tego, w jakim wyjechał w grudniu 2013 roku z salonu. Lakier ten nawet bez korekty wyglądał ogólnie "fajnie" dla osoby która się nie zna, szczególnie podbity QD. Czerwień jest mocna, stety / niestety jest to czerwone UNI. Moim celem nie było wycięcie każdej drobnej ryski, tak jak i pranie dywaników, czy podłogi -> z prostego względu, kwestia godzin, jak znów auto wróci we wnętrzu do stanu z początku relacji. Na lakier koniec końców zamiast osławionego Fusso, trafił Good Stuff Show Wax - cel -> ma być wygląd Dzień 1 Wizyta na bezdotyku Na lakier najpierw wpadł SG CO w oprysku, na to piana z myjki, na felgi oraz opony T&R od Excede z butelki z atomizerem pianującym, na to Excede UWC z pianowniczki (1:5). Niestety, średnio dobrałem porę dnia, i nie chcąc tworzyć kolejki, szybko się zwinąłem z myjni, przez co nie zdążyłem zrobić dekontaminacji. Powrót do domu, szybki waterless - niestety ze względu na brak wyprowadzenia wody na przód domu, nie udało się zrobić dekontaminacji T&G i Iron Gel-em. Sprawdzenie co na mnie czeka we wnętrzu: Na 1 wszy rzut oka - lekko przykurzone, trochę piasku na wycieraczce. Im dalej w las .. Tym się robi ciekawiej ... Z tyłu mało kto jeździ więc tragedii nie ma, choć wnęki drzwiowe mocno brudne. Boczek drzwiowy który najbardziej ucierpiał -> nie udało mi się usunąć z niego największych rys, choć w przyszłości będę próbował coś z nim podziałać -> ale nadal daleko będzie mu do stanu idealnego. Wnętrze czyściłem rękawicą od Carpro oraz GS Interrior Cleaner - fajny zestaw, rękawica jest świetna. Oczywiście wszystko odkurzone, niestety fotek bezpośrednio w trakcie prac we wnętrzu nie robiłem. Kilka fotek po: Kierownica w trakcie czyszczenia: 50tka - lewa przed / prawa po I kierownica po czyszczeniu: Te ślady widoczne na fotce, na środku kierownicy, oczywiście zostały usunięte Lakier Glinkowanie - glinka od Bilt Hamber, jako lubrykant padło na ONR, i resztkę Ech2o Dzień 2 i 3 Czas na lakier, no ale wpierw latarka inspekcyjna w dłoń i.. Piano Black ... Pierwsza myśl -> masakra, no ale działamy. Lekko nietypowo, gdyż zacząłem od ... wnęk pod klamkami Jest dramat .. a jest to klamka od strony pasażera .. 15 minut walki, ściereczka z mikrofibry + raz ACA500, a raz 3d one i już to lepiej wygląda -> cóż, ideału nie będzie, ale w porównaniu do tego co zastałem - jest dobrze. Drzwi pasażera: 1 podejście z żółtym padem ADBL + 3D ONE i Flex-em, wycięło sporo, ale potrzebne były 2 kolejne by uzyskać taki efekt: Wżer niestety pozostał, ale stał się praktycznie zupełnie niewidoczny gołym okiem. Lecimy dalej: I po: Kolejna 50tka, tym razem błotnik I słupek dachowy Wnęka na tablicę rejestracyjną również cała w swirlach ... W miejscach jak słupki dachowe, wnęki, czy obudowy lusterek i Pianoblack konieczne było użycie Rollera 9mm, z żółtym, czerwonym oraz czarnym padem. Tak wyglądał czerwony pad adbl po zrobieniu jednej strony Piano Black: Na koniec zostawiłem sobie klapę bagażnika oraz lampy: Polerowanie zakończone, pady wyczyszczone i czas na usunięcie resztek pasty, IPA później Waterlessem. Na to CP Eraser i lecimy z woskiem - padło na GS Show Wax i.. jestem z niego mega zadowolony, aplikacja banalna, docieranie po ok. 6-7 minutach bezproblemowe, przy użyciu mikrofibry z krótkim włosiem. Look? Scrolluj w dół Dzień 4 Przyszedł czas na końcówkę prac i: Aplikacja NW Softa Ultra Glaco, ale wcześniej cleaner na szybę Tym razem się udało w miarę szybko ogarnąć syf, który narobił się w momencie czyszczenia szyby z cleanera -> ja do tego używam płynu do szyb od GoodStuff-a - robi się lekki syf, ale cleaner schodzi łatwo, szybko, później jeszcze drugie użycie płynu do szyb, wytarcie i czas na NW. Plastiki wyczyszczone APC otrzymały nierozcieńczonego Perla. Przed: Po: Ostatnia fotka -> 50/50 - po / przed I tutaj już 50/50 z użyciem Perla Zostały jeszcze opony na które wpadł GS Black Mamba, i doczyszczenie z zewnątrz felg (ONR), na które wpadł GS Rims Detailer. O wnękach felg - zapomnijmy, dostęp od frontu jest zerowy, a za wnęki może kiedyś się wezmę. Koniec prac. Efekt: Wydaje mi się że wszystko zostało pokazane, z czego posiadam fotki, co prawda nie każdy możliwy panel, i nie każda fotka jest w takiej jakości jakbym sobie to życzył, ale nadal wzięcie do ręki telefonu i latarki jest prostsze, niż 1,5kg lustrzanki .. Użytkowniczka oczywiście zadowolona ja również, chyba nigdy nie widziałem tego auta w takim stanie, nawet w momencie gdy widziałem ją pod salonem we Wrocławiu. Jest parę defektów, ale niestety bez ingerencji lakiernika się nie obędzie w tym przypadku. (zderzak przedni połamany + do lakierowania) Z góry dzięki za wszelkie rady, krytykę. EDIT: Dziwnym sposobem kilka fotek tych samych dodało się na samym dole -> nie mam możliwości ich usunięcia .. Największy problem w trakcie pracy który mnie spotkał -> brak światła, jedynie latarka inspekcyjna, która ciągle się rozładowywała (ciągle .. nawet z na stałe wpiętym powerbankiem - dramat .. ) został po części rozwiązany -> Ledvance 20w na statywie przyszedł w piątek, a drugi przyjdzie na dniach. 11 2
Bare Shine Opublikowano 8 Czerwca 2020 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2020 Bardzo fajna robota. Jedno mini 'ale', zdjal bym rejestracje i ramki do polerki
FilipO Opublikowano 8 Czerwca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2020 2 minuty temu, Bare Shine napisał: Bardzo fajna robota. Jedno mini 'ale', zdjal bym rejestracje i ramki do polerki Wiedziałem że ten temat bedzie byłoby o wiele prościej, ale z racji że to była końcówka dnia to zwyczajnie miałem dość, i poszedłem na skróty w tym miejscu obiecuje poprawę
Bare Shine Opublikowano 8 Czerwca 2020 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2020 3 minuty temu, FilipO napisał: obiecuje poprawę Trzymam za slowo
smerf91 Opublikowano 8 Czerwca 2020 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2020 Wyszło dobrze tylko jedno pytanko jaki jest sens zamazywania tablicy rejestracyjnej i wstawiania zdjęcia szyby z widoczną naklejką z numerem?
FilipO Opublikowano 8 Czerwca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2020 2 minuty temu, smerf91 napisał: Wyszło dobrze tylko jedno pytanko jaki jest sens zamazywania tablicy rejestracyjnej i wstawiania zdjęcia szyby z widoczną naklejką z numerem? Shit.. te zdjęcia same się dodaly.. nie wiem czemu nie wiem dlaczego i nie mogę ich usunąć.. ale fakt.. wcześniej je wrzuciłem potem usunąłem, dalem nowe z zamazana i.. i bez zamazanej wrzucilo na sam koniec posta...
smerf91 Opublikowano 8 Czerwca 2020 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2020 Czasem też tak mam że zdjęcia które dodaje to też wskakują na koniec relacji i mimo usunięcia nadal są
FilipO Opublikowano 8 Czerwca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2020 3 razy je usuwałem.. i nadal są..
DaV Opublikowano 8 Czerwca 2020 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2020 Robota git Kurcze no nie mogę przeboleć jak Lancia z produkcji potężnych aut z wyścigowymi sukcesami upadła totalnie
FilipO Opublikowano 8 Czerwca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2020 18 minut temu, DaV napisał: Robota git Kurcze no nie mogę przeboleć jak Lancia z produkcji potężnych aut z wyścigowymi sukcesami upadła totalnie Niestety, Lancia, Alfa, Fiat itd lata swojej świetności mają już dawno za sobą ... ale auta pokroju Delty, nie wspominając o innych Lanciach, z tamtego wieku już nigdy nie wrócą nad Ypsilonem pewnie też wisi koniec produkcji, ale jeśli tak się stanie będzie on równoznaczny z końcem marki, jej historii, tradycji ..
Qlimaxss Opublikowano 8 Czerwca 2020 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2020 @FilipO Alfa według mnie wraca na właściwe tory wrócili do tylnego napedu. Itp. Fiat jeszcze jedzie na Tipo ale też nie bardzo ma być następcą. Noo a Lancia 100 lat historii zaraz pójdzie psu w
Moderator Streat Opublikowano 9 Czerwca 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2020 Jak na pierwszą relacje jest bardzo fajnie dobrze wyszło i oby tak dalej
BarteQk Opublikowano 9 Czerwca 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2020 Dobra robota Na kilku zdjęciach widać Giuliette, beda jakies relacje?
FilipO Opublikowano 9 Czerwca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2020 42 minuty temu, BarteQk napisał: Dobra robota Na kilku zdjęciach widać Giuliette, beda jakies relacje? Dzięki Tak jest, jest i Julka, kolor 601 Nero Pastello, o którym chce czym prędzej zapomnieć Jest już zrobiona, parę fotek mam, ale nie dam rady z nich relacji zrobić (choć sprawdzę co mam na telefonie, i może cosik się uda sklepać w całość) -> cudów nie ma co się spodziewać, Julka wchłonęła mnie na ponad tydzień .. (ponad 50h ze względu na to iż porwałem się z 9mm Rollerem na jak się okazało piekielnie twardy lakier ..) - fotek typowo pod relację nie robiłem, nie mam też zbyt wielu 50/50 ani pełnego zakresu prac. Może coś pomyślę nad jakimiś fotkami, z bieżącej pielęgnacji / ogarniania raz na 2-3 tygodnie.
FilipO Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Mały update: Lancia otrzymała powłokę FX Protect Vision. Co zostało zrobione: 1. Zaprawki + ogarnięcie paru głębszych rys. 2. Miejscowo Cutting + Polish, a na całym aucie Finish. 3. Zabezpieczenie lakieru FX Protect Vision, felg oraz opon odpowiednio BSD 1:1 oraz Perl 1:1. Na plastiki zewnętrzne wpadł Perl 1:1. Klasycznie rozpoczęło się od Pre Washu (BH Autofoam 1:30), felgi ogarnięte Tenzi En-Jee (1:10) + Daytona Speedmaster Brush Mini (idealna do tego typu felg) + Pędzel od WS. Następnie przejazd pod dom, mycie OPT ONR oraz osuszenie. Wjazd do garażu, szybkie glinkowanie. Glinka miękka od Bilt Hamber + Ech2o jako lubrykant (glinka praktycznie nie miała co robić). Po przygotowaniu lakieru rozpocząłem ogarnianie odprysków i obtarć na zderzaku. Przed: Po: Na zdjęciu jest widoczna drobna różnica koloru (po wyschnięciu odprysk kompletnie niewidoczny) Poniżej kolejny odprysk .. I dosyć mocne, wyczuwalne pod palcem rysy. Konieczne było użycie papieru wodnego 3000 + Roller 9mm z padem 4cr bordo i pastą 3d ONE. Tak wyglądało to po zmatowieniu i zdjęciu zmatowienia. A tak po użyciu 3d one + żółtego 4cr w celu pozbyciu się micro marringu (haze po DA). 3 etap nie był wymagany, na tym lakierze gąbka o średniej twardości skutkuje idealnym wykończeniem. Przyszedł czas na drugą stronę zderzaka a następnie na błotnik. Przed: Po Kolejnym etapem były drobne poprawki na dachu, 9mm + żółty pad + 3d one, oraz finish na całym aucie 15mm + 3d ACA 520 + czarny pad ADBL celem pozbycia się wosku. Następnie na lakier wpadł FX Protect. Sama aplikacja w tym konkretnym przypadku była dosyć problematyczna .. w sumie atomizer działał przez .. jakieś 30 sekund, padł po 1 elemencie .. poszukiwanie na gwałt drugiego i.. ten podziałał aż na 4 elementach, ale strasznie lał po rękach .. koniec końców powłokę na dach aplikowałem klasycznie, z pomocą aplikatora carpro, suede od fxprotect .. docieranie powłoki bezproblemowe, a look .. bajka Choć w stosunku do Show Wax-a od GoodStuffa nie ma większej różnicy. Sprawdzę ile powłoka przetrwa na typowym mieszczuchu, przebiegi nie są wielkie, ale auto nie jest garażowane. Plastiki otrzymały Perla w rozcieńczeniu 1:1. W międzyczasie lampy z przodu zostały lekko spolerowane z powodu swirli. A tylne otrzymały CP Elixir. Felgi zostały doczyszczone Ech2O i otrzymały BSD 1:1 a opony Perla 1:1 + dotarcie fibrą (wyszedł przyjemny mat) Kilka fotek na gotowo: Tak, fotki robione Samsungiem, stąd delikatne podbicie koloru / HDR, i klasyczne nieogarnianie czerwonego koloru przez aparat .. Tyle odemnie. Następny update pewnie dopiero zimą/ w przyszłym roku. 5 1 1
analyzator Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2020 @FilipO wygląda bardzo żywo to detailingowa bym sobie takie małe auto. Szybko się lata dookoła
Moderator Streat Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2020 @FilipO czemu robisz BSD 1:1?
FilipO Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Godzinę temu, Streat napisał: @FilipO czemu robisz BSD 1:1? Łatwiej się go dociera, nie jest aż tak tępy, a różnicy w trwałości nie widzę. Teraz sprawdzam go na felgach, jako nie do końca bezpośredniego konkurenta GS Rims Detailer. Good Stuffa w 90% czasu aplikuje na felge, po czym pod ciśnieniem ją spłukuję. Tak trzyma jedna dłuższą trasę, do 1k km. Teraz kwestia ile wytrzyma BSD.
AndrewZS Opublikowano 21 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2023 Piękna robota! Byłem pod wrażeniem korekty i wosku, ale zaprawki wyszły mega! Nie wiem tylko po co tak ładne felgi traktujesz kwasem. SG Wheel&Tyre spoko by tu zadziałał.
Slovak Opublikowano 23 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2023 W dniu 21.01.2023 o 19:44, AndrewZS napisał(a): Nie wiem tylko po co tak ładne felgi traktujesz kwasem. Gdzie widzisz kwas? Ja tam widzę zasadowy produkt do czyszczenia felg - Excede Wheel Cleaner.
AndrewZS Opublikowano 23 Stycznia 2023 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2023 @Slovak OK, zwracam honor, musiało mi zostać w pamięci z poprzedniej relacji, którą oglądałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się