Łukasz Opublikowano 23 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Witam, jakiś czas temu moja Mama otrzymała w spadku VW POLO, które użytkował przez 11 lat mój Dziadek. Niestety auto mimo bardzo małego przebiegu było dość mocno zaniedbane. W lakierze praktycznie nie dało się przejrzeć tak był porysowany. Miał mnóstwo rys pochodzących od różnych zdarzeń typu zaczepienie o jakiś element, zarysowanie czymś itp. Z racji tego, iż nie mam aż tak komfortowych warunków do pracy jak profesjonalne firmy autko postanowiłem robić wieczorami w ramach swoich możliwości w garażu podziemnym. Całość z wnętrzem zajęła mi 35h. Mycie i glinkowanie: - Zymol Auto Wash - rękawica Megsa - system 1 wiadra (tutaj już nic by chyba mocniej nie zniszczyło lakieru więc darowałem sobie mycie na 2 wiadra) - Water Magnet x2 - glinkowanie: glinka Megs oraz pewna glinka, którą testuję + woda z szamponem ZAW Koła: - pędzelek - APC - szczotka do nadkoli - opony pokryte: przód - Megs Tire Spray, tył - SV Pneu Matt Korekta lakieru i zabezpieczenie: - Festool Shinex RAP 150 - wełniak Megsa - pady: 3M (zielony, żółty, niebieski), Megs (żółty i małe pady) - pasty: Megs, 3M, Menzerna (różne kombinacje nawet producentów) - oczyszczanie lakieru podczas pracy: Megs Final Inspection oraz Menzerna Top Inspection - cleanery: DC1, Lusso, Zymol HDC, SV CF - woski: Lusso Oro, Zymol Glasur, moja własna mieszanka, NXT 2.0, Duragloss Aquawax, Collinite 476S. - mikrofibry: Megs, Autospa, Zaino Wnętrze: - czyszczenie wszystkiego co się dało APC i białe ręczniki Megsa - Natural Shine + aplikatory Megsa + mikrofibry Megsa Pozostałe elementy: - szyby: Megsowy Glass Cleaner i Duragloss Rain Repel - uszczelki i zewnętrzne plastiki: SV Pneu Matt Efekt końcowy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiLu Opublikowano 23 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 korekta pierwszorzędna mierzyłeś grubość lakieru before i after? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Efekt super!!!. Gratulacje uzyskanego efektu. Miło popatrzeć na na taka metamorfozę autka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proximo Opublikowano 23 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 klasa! wygląda świetnie. Dobrze sprzedzone 35h :] Gratulacje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 24 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 mierzyłeś grubość lakieru before i after? Nie, przyznam szczerze, że wyleciało mi to w ogóle z głowy. Poza tym jakoś tak miernik mi coś ostatnio szwankuje i się rozkalibrowuje często więc sam nie wiem czy taki pomiar byłby w miarę wiarygodny tym bardziej, że rozdzielczość miernika jest 10um więc pewne rzeczy byłyby w ogóle niemierzalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maru 123 Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 pięknie wyszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marco Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 No i wiadomo kto na tym forum karty rozdaje Jak ja lubię takie projekty -na maxa zapyziały stary volkswagenik w którego tchnięto nowe życie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Evo Opublikowano 24 Maja 2010 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 No no, jak widać nasz admin coś tam ogarnia Gratki Łukasz, super metamorfoza wyszła Rozumiem że robiłeś to tak że jeden element - jeden wosk, tak ? To w ramach jakiegoś testu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanquisz Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Świetna robota! Jak sie pracowało na lakierze vw? Równie twardy co perłowy? W moim przypadku UC + Cutting pad nie ściągał wszystkiego.. ale to moze był brak doświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Jak sie pracowało na lakierze vw? Równie twardy co perłowy? W moim przypadku UC + Cutting pad nie ściągał wszystkiego.. To już wiem dlaczego u mnie Rubbing Compound + 3-kolorowy aplikator i ręczna polerka tak mało się usunęło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bąku Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Świetna robota, efekty mówią same za siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angrzeda Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Coś pięknego Przy okazji Łukasz - przedostatnią fotkę na Naszą Klasę możesz wrzucić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maru 123 Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 a mam pytanko- czym polerujesz lakier pod klamkami? bo polerką tam nie da się dojść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prezes Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Ale bajeczka! Super robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PN Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Łukasz, no w sumie ładnie Ci to wyszło... Adminie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sobiech Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Dobry Panie, jak ja bym chciał kiedyś dojść do czegoś takiego... Czasami jak siedzę i oglądam wszystkie produkty do car-detailingu mam taką motywację do pracy* i zarabiania, że aż boli. *Niepracujący student jestem jak narazie ; ) Kapitalna robota, gratuluję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonnes Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Piękny prezent na Dzień Mamy Łukasz, widzę że demontowałeś kierunki na błotnikach, a emblematy też odklejałeś??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 24 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 No no, jak widać nasz admin coś tam ogarnia Gratki Łukasz Dzięki Piotrek - poza gadaniem też coś ogarniam (niestety "bezprofitowo"). W sumie to nigdy nic nie pokazywałem, bo przeważnie jak coś robię to właśnie okazyjnie dla znajomych i jest to raczej typowe odświeżenie lakieru "na szybko" niż pełna korekta i na robienie zdjęć nie ma za wiele czasu. W tym przypadku to był mój cel od dawna i postanowiłem zrobić go od A do Z. Niedługo będę koledze robił lakier w czerwonym Lupo GTI - był lakierowany cały 1,5 miesiąca temu - zrobię jakieś fotostory, ale czasu na niego będzie mało więc zobaczymy. super metamorfoza wyszła Rozumiem że robiłeś to tak że jeden element - jeden wosk, tak ? To w ramach jakiegoś testu ? Aż tak nie rozgraniczałem. Maska na 3, błotniki oddzielne woski, dach na 2, boki i klapa też 2 różne te same co na dachu. Mogłem jeszcze coś tam pomieszać, no ale najwyżej następnym razem Jak sie pracowało na lakierze vw? Równie twardy co perłowy? Powiedziałbym, że taki ani strasznie twardy, ani strasznie miękki. Może to dziwne, ale usuwało się rysy dość ciężko, a lakier jest na tyle delikatny, że potrafi się rysować od jakiejś małej duperelki W moim przypadku UC + Cutting pad nie ściągał wszystkiego.. ale to moze był brak doświadczenia. UC to naprawdę dobry środek i wiele potrafi nawet na DA, ale czasami są rzeczy, do których niestety można podejść tylko z wełniakiem i/albo z papierem ściernym, tak jak to było w moim przypadku. Coś pięknego Przy okazji Łukasz - przedostatnią fotkę na Naszą Klasę możesz wrzucić Dzięki, ale z tą NK to wolałbyn nie Ja to jak robię fotki to czasami nagle dziwne pozy przybieram żeby dobrze spasować się z fotografowanym obiektem i tutaj się lekko zapomniałem. Poza tym jeszcze te załamanie na lakierze lekko zniekształca i skraca wizualnie nogi a mam pytanko- czym polerujesz lakier pod klamkami? bo polerką tam nie da się dojść Ręcznie Marku, tylko i wyłącznie ręcznie. Wyjściem byłoby zdemontowanie klamek i mały pad, ale tego to już nie chciało mi się robić Piękny prezent na Dzień Mamy Wysłałem jej dzisiaj link do albumu ze zdjęciami - pytała mnie czy jej nie okłamuję i czy to na pewno to samo auto Łukasz, widzę że demontowałeś kierunki na błotnikach, a emblematy teżodklejałeś??? Mirku, zdejmowałem kierunki, chlapacze, wszystkie plastiki z przodu, rejestracje z ramkami i generalnie co się dało. Niestety te emblematy chciałem zdjąć, ale nie wiem na co są one przyklejone (widać pod spodem jakąś masę klejącą), ale podważałem to kilka razy i cholerstwo się tak trzyma, że szybciej połamię te napisy niż je normalnie zdejmę. Żyłką też mozolnie szło i odpuściłem. Podejrzewam, że w wolnej chwili podjadę do ASO, kupię nowy napis POLO (literki na wierzchołku powinny być srebrne, ale usunąłem to po prostu, bo było już poszarpane) i wtedy to spróbuję zmienić. Znaczek VW tak siedzi, że też bałem się go ruszać. Dziękuję wszystkim za miłe słowa. Postaram się częściej coś dokumentować i tu wrzucać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba Opublikowano 25 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Bardzo fajna praca ! Super widać efekty przy tak zniszczonych lakierach. Szkoda że nie robiliśmy razem w Bdg tego ! Cytat:Łukasz, widzę że demontowałeś kierunki na błotnikach, a emblematy też odklejałeś??? Mirku, zdejmowałem kierunki, chlapacze, wszystkie plastiki z przodu, rejestracje z ramkami i generalnie co się dało. Niestety te emblematy chciałem zdjąć, ale nie wiem na co są one przyklejone (widać pod spodem jakąś masę klejącą), ale podważałem to kilka razy i cholerstwo się tak trzyma, że szybciej połamię te napisy niż je normalnie zdejmę. Żyłką też mozolnie szło i odpuściłem. Podejrzewam, że w wolnej chwili podjadę do ASO, kupię nowy napis POLO (literki na wierzchołku powinny być srebrne, ale usunąłem to po prostu, bo było już poszarpane) i wtedy to spróbuję zmienić. Znaczek VW tak siedzi, że też bałem się go ruszać. Trochę suszarką podgrzać mogłeś to by ładnie odeszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 25 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Szkoda że nie robiliśmy razem w Bdg tego ! Tak jak kiedyś rozmawialiśmy taki miałem zamiar, ale auto trafiło do mnie i już pewnie do Bydgoszczy nie wróci Trochę suszarką podgrzać mogłeś to by ładnie odeszło A nie chciało mi się biegać po opalarkę czy też suszarkę. Odlepię to jakoś przy okazji jak kupię nowy napis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanquisz Opublikowano 25 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Nie kupuj;) 95% użytkowników vwpolo-klub.pl celowo usuwa emblematy. Ja też chciałem przyklejać, ale z czasem zrozumiałem, że na gładko wygląda lepiej i praktyczniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 25 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Nie kupuj;) 95% użytkowników vwpolo-klub.pl celowo usuwa emblematy. Ja też chciałem przyklejać, ale z czasem zrozumiałem, że na gładko wygląda lepiej i praktyczniej. I pewnie albo zostawię ten czarny, albo zupełnie usunę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 25 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Eee.. może być.. A na poważnie to super robota, lakier dostał zupełnie innego koloru. Czym traktowałeś lampy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R0N1N Opublikowano 25 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Nie no, to się kwalifikuje do działu "extreme makeover". Jednym słowem - wypas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Czym traktowałeś lampy? Megsem M105, a finish Menzerna 106FA + 3M granatowy korek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się