Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

 

jakiś czas temu moja Mama otrzymała w spadku VW POLO, które użytkował przez 11 lat mój Dziadek. Niestety auto mimo bardzo małego przebiegu było dość mocno zaniedbane. W lakierze praktycznie nie dało się przejrzeć tak był porysowany. Miał mnóstwo rys pochodzących od różnych zdarzeń typu zaczepienie o jakiś element, zarysowanie czymś itp.

 

Z racji tego, iż nie mam aż tak komfortowych warunków do pracy jak profesjonalne firmy autko postanowiłem robić wieczorami w ramach swoich możliwości w garażu podziemnym.

 

Całość z wnętrzem zajęła mi 35h.

 

 

Mycie i glinkowanie:

 

- Zymol Auto Wash

- rękawica Megsa

- system 1 wiadra (tutaj już nic by chyba mocniej nie zniszczyło lakieru więc darowałem sobie mycie na 2 wiadra)

- Water Magnet x2

- glinkowanie: glinka Megs oraz pewna glinka, którą testuję + woda z szamponem ZAW

 

Koła:

 

- pędzelek

- APC

- szczotka do nadkoli

- opony pokryte: przód - Megs Tire Spray, tył - SV Pneu Matt

 

Korekta lakieru i zabezpieczenie:

 

- Festool Shinex RAP 150

- wełniak Megsa

- pady: 3M (zielony, żółty, niebieski), Megs (żółty i małe pady)

- pasty: Megs, 3M, Menzerna (różne kombinacje nawet producentów)

- oczyszczanie lakieru podczas pracy: Megs Final Inspection oraz Menzerna Top Inspection

- cleanery: DC1, Lusso, Zymol HDC, SV CF

- woski: Lusso Oro, Zymol Glasur, moja własna mieszanka, NXT 2.0, Duragloss Aquawax, Collinite 476S.

- mikrofibry: Megs, Autospa, Zaino

 

Wnętrze:

 

- czyszczenie wszystkiego co się dało APC i białe ręczniki Megsa

- Natural Shine + aplikatory Megsa + mikrofibry Megsa

 

Pozostałe elementy:

 

- szyby: Megsowy Glass Cleaner i Duragloss Rain Repel

- uszczelki i zewnętrzne plastiki: SV Pneu Matt

 

 

img3896a.th.jpg img3897nx.th.jpg img3904f.th.jpg

 

img3910f.th.jpg img3914a.th.jpg img3917r.th.jpg

 

img3930s.th.jpg img3933b.th.jpg img3934u.th.jpg

 

img3936g.th.jpg img3939p.th.jpg img3942u.th.jpg

 

img3949m.th.jpg img4019gz.th.jpg img4020e.th.jpg

 

img4023x.th.jpg img4043i.th.jpg img4044r.th.jpg

 

img4051f.th.jpg img4053b.th.jpg img4054d.th.jpg

 

img4089y.th.jpg img4090j.th.jpg img4091d.th.jpg

 

img4092ki.th.jpg img4094i.th.jpg

 

 

 

 

Efekt końcowy:

 

img3921d.th.jpg img3923pf.th.jpg img3925.th.jpg

 

img4106el.th.jpg img4109b.th.jpg img4111zu.th.jpg

 

img4112i.th.jpg img4114zj.th.jpg img4116hb.th.jpg

 

img4120w.th.jpg img4123b.th.jpg img4127h.th.jpg

 

img4129.th.jpg img4131tf.th.jpg img4133k.th.jpg

 

img4135s.th.jpg img4137o.th.jpg img4138bu.th.jpg

 

img4140u.th.jpg img4143k.th.jpg img4144tm.th.jpg

 

img4147w.th.jpg img4157v.th.jpg img4159k.th.jpg

 

img4163rp.th.jpg img4164d.th.jpg

Posted

:shock:

 

Efekt super!!!. Gratulacje uzyskanego efektu.

 

Miło popatrzeć na na taka metamorfozę autka.

Posted
mierzyłeś grubość lakieru before i after?

 

Nie, przyznam szczerze, że wyleciało mi to w ogóle z głowy. Poza tym jakoś tak miernik mi coś ostatnio szwankuje i się rozkalibrowuje często więc sam nie wiem czy taki pomiar byłby w miarę wiarygodny tym bardziej, że rozdzielczość miernika jest 10um więc pewne rzeczy byłyby w ogóle niemierzalne ;)

Posted

No i wiadomo kto na tym forum karty rozdaje :D Jak ja lubię takie projekty -na maxa zapyziały stary volkswagenik w którego tchnięto nowe życie.

  • Administrator
Posted

No no, jak widać nasz admin coś tam ogarnia :P Gratki Łukasz, super metamorfoza wyszła :good: Rozumiem że robiłeś to tak że jeden element - jeden wosk, tak ? To w ramach jakiegoś testu ?;)

Posted

Świetna robota!

Jak sie pracowało na lakierze vw? Równie twardy co perłowy?

W moim przypadku UC + Cutting pad nie ściągał wszystkiego.. ale to moze był brak doświadczenia.

Posted
Jak sie pracowało na lakierze vw? Równie twardy co perłowy?

W moim przypadku UC + Cutting pad nie ściągał wszystkiego..

 

To już wiem dlaczego u mnie Rubbing Compound + 3-kolorowy aplikator i ręczna polerka tak mało się usunęło :(

Posted

Coś pięknego :good: Przy okazji Łukasz - przedostatnią fotkę na Naszą Klasę możesz wrzucić :D

Posted

Dobry Panie, jak ja bym chciał kiedyś dojść do czegoś takiego...

 

Czasami jak siedzę i oglądam wszystkie produkty do car-detailingu mam taką motywację do pracy* i zarabiania, że aż boli. :D

*Niepracujący student jestem jak narazie ; )

 

Kapitalna robota, gratuluję.

Posted

Piękny prezent na Dzień Mamy :)

Łukasz, widzę że demontowałeś kierunki na błotnikach, a emblematy też

odklejałeś??? :roll:

Posted
No no, jak widać nasz admin coś tam ogarnia :P Gratki Łukasz

 

Dzięki Piotrek ;) - poza gadaniem też coś ogarniam (niestety "bezprofitowo"). W sumie to nigdy nic nie pokazywałem, bo przeważnie jak coś robię to właśnie okazyjnie dla znajomych i jest to raczej typowe odświeżenie lakieru "na szybko" niż pełna korekta i na robienie zdjęć nie ma za wiele czasu. W tym przypadku to był mój cel od dawna i postanowiłem zrobić go od A do Z.

 

Niedługo będę koledze robił lakier w czerwonym Lupo GTI - był lakierowany cały 1,5 miesiąca temu - zrobię jakieś fotostory, ale czasu na niego będzie mało więc zobaczymy.

 

super metamorfoza wyszła :good: Rozumiem że robiłeś to tak że jeden element - jeden wosk, tak ? To w ramach jakiegoś testu ?;)

 

Aż tak nie rozgraniczałem. Maska na 3, błotniki oddzielne woski, dach na 2, boki i klapa też 2 różne te same co na dachu. Mogłem jeszcze coś tam pomieszać, no ale najwyżej następnym razem :)

 

Jak sie pracowało na lakierze vw? Równie twardy co perłowy?

 

Powiedziałbym, że taki ani strasznie twardy, ani strasznie miękki. Może to dziwne, ale usuwało się rysy dość ciężko, a lakier jest na tyle delikatny, że potrafi się rysować od jakiejś małej duperelki :dontknow:

 

W moim przypadku UC + Cutting pad nie ściągał wszystkiego.. ale to moze był brak doświadczenia.

 

UC to naprawdę dobry środek i wiele potrafi nawet na DA, ale czasami są rzeczy, do których niestety można podejść tylko z wełniakiem i/albo z papierem ściernym, tak jak to było w moim przypadku.

 

Coś pięknego :good: Przy okazji Łukasz - przedostatnią fotkę na Naszą Klasę możesz wrzucić :D

 

Dzięki, ale z tą NK to wolałbyn nie :lol: Ja to jak robię fotki to czasami nagle dziwne pozy przybieram żeby dobrze spasować się z fotografowanym obiektem i tutaj się lekko zapomniałem. Poza tym jeszcze te załamanie na lakierze lekko zniekształca i skraca wizualnie nogi :lol:

 

a mam pytanko- czym polerujesz lakier pod klamkami? bo polerką tam nie da się dojść :oops:

 

Ręcznie Marku, tylko i wyłącznie ręcznie. Wyjściem byłoby zdemontowanie klamek i mały pad, ale tego to już nie chciało mi się robić ;)

 

Piękny prezent na Dzień Mamy :)

 

Wysłałem jej dzisiaj link do albumu ze zdjęciami - pytała mnie czy jej nie okłamuję i czy to na pewno to samo auto :-]

 

Łukasz, widzę że demontowałeś kierunki na błotnikach, a emblematy też

odklejałeś??? :roll:

 

Mirku, zdejmowałem kierunki, chlapacze, wszystkie plastiki z przodu, rejestracje z ramkami i generalnie co się dało. Niestety te emblematy chciałem zdjąć, ale nie wiem na co są one przyklejone (widać pod spodem jakąś masę klejącą), ale podważałem to kilka razy i cholerstwo się tak trzyma, że szybciej połamię te napisy niż je normalnie zdejmę. Żyłką też mozolnie szło i odpuściłem. Podejrzewam, że w wolnej chwili podjadę do ASO, kupię nowy napis POLO (literki na wierzchołku powinny być srebrne, ale usunąłem to po prostu, bo było już poszarpane) i wtedy to spróbuję zmienić. Znaczek VW tak siedzi, że też bałem się go ruszać.

 

Dziękuję wszystkim za miłe słowa. Postaram się częściej coś dokumentować i tu wrzucać :)

Posted

Bardzo fajna praca ! Super widać efekty przy tak zniszczonych lakierach.

 

Szkoda że nie robiliśmy razem w Bdg tego ! :)

 

 

Cytat:

Łukasz, widzę że demontowałeś kierunki na błotnikach, a emblematy też

odklejałeś???

 

 

Mirku, zdejmowałem kierunki, chlapacze, wszystkie plastiki z przodu, rejestracje z ramkami i generalnie co się dało. Niestety te emblematy chciałem zdjąć, ale nie wiem na co są one przyklejone (widać pod spodem jakąś masę klejącą), ale podważałem to kilka razy i cholerstwo się tak trzyma, że szybciej połamię te napisy niż je normalnie zdejmę. Żyłką też mozolnie szło i odpuściłem. Podejrzewam, że w wolnej chwili podjadę do ASO, kupię nowy napis POLO (literki na wierzchołku powinny być srebrne, ale usunąłem to po prostu, bo było już poszarpane) i wtedy to spróbuję zmienić. Znaczek VW tak siedzi, że też bałem się go ruszać.

 

Trochę suszarką podgrzać mogłeś to by ładnie odeszło :)

Posted
Szkoda że nie robiliśmy razem w Bdg tego ! :)

 

Tak jak kiedyś rozmawialiśmy taki miałem zamiar, ale auto trafiło do mnie i już pewnie do Bydgoszczy nie wróci ;)

 

Trochę suszarką podgrzać mogłeś to by ładnie odeszło :)

 

A nie chciało mi się biegać po opalarkę czy też suszarkę. Odlepię to jakoś przy okazji jak kupię nowy napis :kox:

Posted

Nie kupuj;) 95% użytkowników vwpolo-klub.pl celowo usuwa emblematy. Ja też chciałem przyklejać, ale z czasem zrozumiałem, że na gładko wygląda lepiej i praktyczniej.

Posted
Nie kupuj;) 95% użytkowników vwpolo-klub.pl celowo usuwa emblematy. Ja też chciałem przyklejać, ale z czasem zrozumiałem, że na gładko wygląda lepiej i praktyczniej.

 

I pewnie albo zostawię ten czarny, albo zupełnie usunę ;)

Posted

Eee.. może być.. :D:P

 

A na poważnie to super robota, lakier dostał zupełnie innego koloru. Czym traktowałeś lampy?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.