Skocz do zawartości

Problem z wykończeniem lakieru


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich fanów autodetailingu. Jestem  w trakcie swojej pierwszej korekty lakieru na swojej Fabi z roku 2004 lakier czarny metalik.Pracuję maszyna DA o skoku 9mm od ADBL.Auto było w opłakanym stanie więc  one step nie wchodził w grę.Zdecydowałem się na dwa etapy.1-menzerna hcc 400 na niebieskim padzie Nat. 2 sonax 03-06 na gąbce czerwonej.NIestety mimo ogólnego sukcesu nie mogę pozbyć się hologramów przy wykończeniu. Miejscami są ledwie zauważalne w latarce.Próbowałem też robić finisz na zółtym Nacie i to samo.Nawet próbowałem  po menzernie 400 użyć menzerny 2500 i potem sonaxa 03-06 i niestety dalej nic.Kupiłem też fibry flexipads z zawiniętym splotem aby wykluczyć mikrorysy przy docieraniu pasty.Finisz robiłem też na menzernie 3800.Czy możliwe że menzerna 400 zostawiła taki bałagan nie do wypracowania czy lakier jest miękki i pasty finiszowe psują efekt?Z góry dziękuję za pomoc i proszę doświadczonych detailerów o rady.

Opublikowano
9 minut temu, PiterG napisał:

Wymywasz czyms paste?
Czy tylko docierasz fibra?

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Tak wymywam wipe out od rrc.

Opublikowano

Zdjęcie 1 to efekt tylko po menzernie 400.Zdjęcie 2 i 3 po wykończeniu menzerna 2500 i na koniec sonax 03-06.Chodzi mi o ten promień oznaczony czerwoną kreską.Niekiedy jest prawie nie widoczny ale nie udało mi się go wyeliminować całkiem.

zdjęcie 1.jpg

zdjęcie 2.jpg

zdjęcie 3.jpg

Opublikowano

Nie mam takiego doświadczenia jak zawodowi koledzy. 

 

Ale osobiście spróbowałbym pasty Koch Antyhologram M2 + pad Koch Chemie pomarańczowy antyhologram.

Ten zestaw nigdy mnie nie zawiódł w usuwaniu hologramów.

 

W prawdzie 9mm DA nie powinno też samo w sobie robić dużo bałaganu, ale gdyby jednak okazało się, że bajzel jest za duży

to na średnim padzie pojechać 3D One hybrid. A potem ewentualnie finishowym kochem jak wyżej.

 

Pilnuj żeby pady były czyste. Gdy są zabite pastą (lub brudem) tracą sprężystość i właściwości.

 

Ogólnie stosuj się do instrukcji producentów past.

 

PS pastę i płyn inspekcyjny zbieraj podłużnymi ruchami(nie kolistymi). Po kształcie śladów będziesz widział, czy ślady powstały w trakcie polerki czy podczas inspekcji np słabą fibrą.

Opublikowano

@barti90 

Według mnie to wina albo wytarcia wipe outem, albo niewystarczającego finishu. Ile przejazdów finishu robisz? Jaki bieg? 

Spróbuj przy końcu wypracowywania finishu prysnąć 1-2 razy qd na lakier i zrobić jeszcze 2 przejazdy końcowe przejazdy na 2-3 biegu z minimalnym dociskiem. I nie żałuj wipe out przy odtłuszczaniu.

Opublikowano
2 godziny temu, ktm950 napisał:

@barti90 

Według mnie to wina albo wytarcia wipe outem, albo niewystarczającego finishu. Ile przejazdów finishu robisz? Jaki bieg? 

Spróbuj przy końcu wypracowywania finishu prysnąć 1-2 razy qd na lakier i zrobić jeszcze 2 przejazdy końcowe przejazdy na 2-3 biegu z minimalnym dociskiem. I nie żałuj wipe out przy odtłuszczaniu.

Robię 3 przejazdy na 4 biegu ze średnim dociskiem i potem 3 przejazdy na biegu 5 z minimalnym dociskiem.Wytarcie pasty raczej jest poprawne zrobiłem test wycierając raz góra dół a raz na boki a hologram zawsze był w jedną stronę.MX Nowicki doradził mi użycie sonaxa 04-06 z racji tego że 03-06 może być zbyt słaba i chyba muszę zamówić i sprawdzić tą kombinację.Natomiast pomysł z qd muszę przed tym wypróbować  bo wydaje się być interesujący.Dzięki za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.