Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ! Panowie przygotowuję się do swojej pierwszej korekty lakieru, pacjętem będzie lakier audi LY9B - czarne uni. Cały samochód jest w swirlach jak by z myjni automatycznych, takie małe kółeczka. Jest oczywiście też kilka grubasków i odprysków ale nie jest najgorzej jak na 20letnie auto. Zamówiłem już maszynę rotacyjną K2 Masner - z wielu opinii wynika, że jest wystarczająca na polerowanie raz na rok lub też można szybciej przeleciec cleanerem a ma wolny start, stabilizację i zakres obrotów jest ok, dokupiłem do niej dysk wsporczy z gąbką od K2(120mm). Maszyna wybrana czas na pady i pasty - tutaj mam do was prośbę, jeżeli mógł by mi ktoś podpowiedzieć jakie pasty i pady mogły by się nadać. Jeżeli chodzi o pasty to myślałem o systemach polerskich od Menzerny, Kocha lub Sonaxa. Czy menzerna f400 na cutting, menzerna f2500 na polish i menzerna f3500 na finish i pady od FlexiPads/Nat będą ok ?

Zastanawiam się, czy potrzeba mi aż 3 etapy polerowania, czy nie kupić na początek jakiejś pasty do OneStepa(menzerna 3w1?) i zółte gąbki Nat'a do tego ? Chciałbym jednak usunąć większość tych małych rysek bo strasznie to wygląda w pełnym słońcu. 

Opublikowano

Niebieski Nat/Royal do cięcia + CP ClearCut lub Koch H8

 

Sonax Perfect Finish + gąbka Koch chemie antihologram pad

 

I masz dobry początek. Choć musisz oczywiscie dobierać jak najmniej agresywne kombinacje.

 

Lataj na relatywnie niskich obrotach.

 

Do one step fajne są pady Royal pomarańczowe.

 

Żeby wyciągnąć max Gloss unitów możesz robić trzeci etap antyhologramem m2.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

@ghost dziękuje za pomoc, stawiam piwo ! Dobrze, na razie w koszyku wylądowały :

3x Pad Niebieski NAT

Pasta CP ClearCut 250ml

3x Pad Czarny KochChemie 

Pasta Sonax Perfect Finish 250ml 

Czy to mi wystarczy na całe auto? Oczywiście będzie możliwość czyszczenia padów podczas pracy. Musze dorzucić jeszcze taśme maskującą, co by uważać na ranty. Na relatywnie niskich obrotach, czyli dajmy na to, świeży pad, impregnacja, 3-4 groszki na pada, rozprowadzam paste na 1(około 600 obrotów) i potem dajmy na to wskocze na te 1200 na jeden przejazd i od razu 1500 ze 3-4 przejazdy? Mam panel testowy tego samego koloru więc go troche pomęcze na początku 🙂 A ewentualnie ten trzeci etap z pasta KochChemie Antyhologram m2 robie też z czarnym finishowym padem z Kocha ? Sory za pytania, ale nie chciałbym, żeby auto wyglądało gorzej niż przed korektą. 

Opublikowano

@ghost wspomniałeś o padach na one step od Royal, który masz na myśli konkretnie? Bo sam producent na one stepa poleca "pro cut" bo to ich chyba najnowsza seria? A wiem że też mają thin i jeszcze jakiś.Wole zapytać kogoś kto na tym pracuje.

@Sebalbn a tak żeby nie zapomnieć o autorze wątku to też jestem przed pierwszą korekta ale stawiam na maszynę DA żeby właśnie nie narobić syfu, ale oczywiście życzę powodzenia i pochwal się jak wyszło po skończeniu 🙂

 

Opublikowano
Godzinę temu, Sebalbn napisał:

3x Pad Czarny KochChemie 

Korzystałem z pomarańczowych Antyhologramowych, takie

https://showcarshine.pl/pady-100-150mm/koch-chemie-gabka-polerska-antyhologramowa-130mm-pomaranczowa.html

 

Firm jest dużo i każdy ma swoje preferencje 🙂 To co ja podałem są sprawdzone i fajne, ale większość innych też zadziała 😉

 

Każda pasta inaczej, będziesz miał instrukcje na opakowaniach odnosnie ilosci, wagi, docisku itp.

6 padów wystarczy na początek.

 

Jak robisz 2 etapy, to tylko przykład:

1.Niebieski cut + clear cut/h8

2. PF + pad koch antyholo z linku

 

Jak robisz 3 etapy to

1. Pierwszy tem sam

2. PF + Royal pomarańczowy one stepowy, jest odrobinę bardziej agresywny

@Pioter83

https://showcarshine.pl/pady-100-150mm/royal-pads-air-hard-pad-for-da-135mm-pomaraczowy-.html

 

3. Pasta koch antyhologram m2 + pad koch pomarańczowy antyhologram, ewentualnie czerwony Nat, 

 

Ogólnie to zrób wersję 2 etapowa bo to i tak bardzo dużo pracy a będziesz bardzo zadowolony

 

PS lepiej zrobić 2 etapy powoli i dokładnie, niż przy trzech się zniecierpliwić i na szybko 😉

  • Dziękuję 2
Opublikowano
12 minut temu, ghost napisał:

Jak robisz 2 etapy, to tylko przykład:

1.Niebieski cut + clear cut/h8

2. PF + pad koch antyholo z linku

Okej, tego będę się trzymał, już zmieniłem pady z czarnego finishowego kocha na te antyhologram pomarańczowe co podałeś linka. W takim razie biore 6 padów na początek i 2x250ml pasty, prawie litr IPY mam, rozrobie ją tak na 20% stężenia z wodą demineralizowana albo kupie jakiegoś WipeOut'a. Do docierania pasty mam 4 fibry z WorkStuff Gentelman i fioletową waxpro 360GSM bezkrawędziowa. Co do pracy, na pewno będe robił powolutku i dokładnie, nie chce pierwszym razem się z niczym śpieszyć, żeby efekt był jak najlepszy. Na pewno pochwale się efektem, dzięki jeszcze raz @ghost !

Opublikowano

@QlimaxssDzięki, też czytałem, że ludzie polecają go jako jeden z niewielu dobrych produktów RRC. Myślałem też o SG Scan Inspection Spray, z racji tego, że ponoć jego zapach jest mniej intensywny. 

Opublikowano
5 godzin temu, ghost napisał:

Uważaj na załamaniach, nie każdy element musi mieć taki sam lakier. 

Wybieraj zawsze najmniej tnące pady i pasty, które dają pożądany efekt

Ok, postaram się uważać, szczególnie tak jak mówisz na załamaniach i rantach, pooklejam wszystko dokładnie. Co do lakieru, na aucie caly jakiej ma w granicach 115-130 mikronów, tylko jeden błotnik był wymieniony na lakierowany. Zacznę od kombinacji PF + pady z koch chemie, z tym, że w sklepie poinformowali mnie, że nie ma tych pomarańczowych ale mają jakieś żółte też z koch chemie i że mają taką samą twardość/strukturę i że to to samo. Zobaczymy co wyjdzie. Jak będzie słabo to podjadę lokalnie po trzy takie pomarańczowe pady antyholo które podałeś. 

Opublikowano

Są 2 rodzaje całych żółtych wg opisu

Medium hard - ta sama ścieralność ale mniejsza odporność na docisk, szybciej zrobi się "miękki" po nasyceniu, ciężko powiedzieć czy się nada bo producent zaleca je do past zakresu f5-h8, ale możesz spróbować

 

(Natomiast pomarańczowe antyhologramy do pasty m2 też antyhologramowej)

 

Żółty Coarse - też mniejsza odporność na sciskanie, ale za to większa ścieralność, tego nie bierz, producent zaleca je do past h7

 

http://www.koch-chemie.de/en/Accessories/Polishing_pads,_backing_plates_and_sanding_media/

 

Jak jest problem z dostępnością Kochów

To weź 

3niebieskie cut Nat/Royal

2 Pomarańczowe royal one step jako pośrednie

2 czerwone miękko-średnie nat 

I też będzie dobrze, a cenowo wyjdzie na to samo, bo mimo, że więcej padów to są tańsze od kocha

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Godzinę temu, ghost napisał:

Właśnie od razu po telefonie odnośnie zamówienia sprawdziłem tą strone producenta i nie mogłem znaleźć żółtego który by był tak samo twardy jak pomarańczowy. Ale w sklepie dostałem informację, że to ponoć to samo, jeżeli się nie sprawdzi z Sonax'em PF to tak jak mówiłem, nie będe kombinował tylko dokupie te pomarańczowe pady Kocha Antyhologram które poleciłeś i nie będe się martwił 3 etapami. 

Opublikowano

@analyzatorsam dobrze wiesz jak wygląda lakier na tym samochodzie, z daleka jest okej, ale jak sie podejdzie to masakra. Robie to przede wszystkim, żeby miło sie go myło i woskowało, bo tak to co byś nie zrobił zawsze te rysy wychodzą i niszczą efekt. A co do halogenu to jak nie wykombinuje nic innego to na pewno się do Ciebie odezwę 🙂 Dzięki ! 

 

EDIT : Dostałem pady i pasty, pady mają z tyłu numer artykułu 999267 czyli to są pady według strony producenta, którą podał @ghost  - 

Gąbka do szlifowania żółta, średniotwarda

Klasyczna, średnio twarda gąbka do polerowania i niewielkiej zdolności do tworzenia hologramów do usuwania głębokich szczelin i zarysowań za pomocą politur do polerowania jak Cut (H802), pasty do polerowania (H701) i drobnej pasty polerskiej (F501). Poprzez siatkowaty (piankowy) materiał zapewnia większą trwałość i niewielką ilość generowanego ciepła.
Twardość: 5. Ścieralność: 5.

 

Czyli to jest ta medium hard.

20190905_122118.jpg

Opublikowano

No i kopara mi opadła. Nie spodziewałem się takiego efektu, jest grubo ! Tzn brakuję mi troche obycia z maszyną bo czasem gdzieś ucieknie, ale wole to wyćwiczyć na starym błotniku 🙂 Przygotowanie : Piana BH AF, szampon Valetpro CCW, tar&glue prick bort, deiron Cleantech RDW, glinka BH soft lubrykacja woda z szamponem VP CCW, no i tutaj zdjęcie z 2 wypracować CP CC/ Niebieski NAT rozprowadzenie 600obrotów, jeden przejazd 1100-1200 potem praca na ok. 1500 obrotów i zejście na 1100/1200. Pierwsze co to pasta CP jest troche sucha. Ciężko to powiedzieć ale Sonaxem PF dużo dłużej można popracować. Potem zmiana na Kocha zółtego i znowu 2 wypracowania na Sonax'ie PF. @ghostna prawde dla mnie wyszło mega, nie jest idealnie ale efekt mnie zaskoczył i poczucie, że moge zrobić to sam, dzięki wielkie jeszcze raz ! Widać trochę takich malutkich okrągłych rysek, będe z tym walczył. Zrobie całość jeszcze raz 🙂 

Resized_20190906_124818.jpeg

 

Resized_20190906_114917.jpeg

 

Resized_20190906_114916.jpeg

Resized_20190906_124712.jpeg

Resized_20190906_141827.jpeg

  • Lubię to 4
  • Super 2
Opublikowano
1 godzinę temu, Sebalbn napisał:

PF. @ghostna prawde dla mnie wyszło mega, nie jest idealnie ale efekt mnie zaskoczył i poczucie, że moge zrobić to sam, dzięki wielkie jeszcze raz ! Widać trochę takich malutkich okrągłych rysek, będe z tym walczył.

Takim oobom jak Ty z przyjemnością się pomaga bo sam poświęciłeś sporo czasu na przygotowanie się 🙂

 

Tak na przyszłość: Nie walcz z każdą grubszą rysą na samochodzie. Zrobiłeś bardzo fajną robotę. 

To jest błąd początkujących, że chcą doprowadzić lakier do ideału na 99%. Bo się da. Ale zjedziesz klar i co dalej.

Rysy koliste wrócą po miesiącach, i proces trzeba będzie powtórzyć a nie będzie z czego polerować.

Nie poświęcaj grbości powłoki lakierniczej na rzecz usunięcia pojedynczych defektów.

Tym bardziej, że z tego co się dowiedziałem, klar w momencie utwardzania gdy parują z niego rozpuszczalniki robi się najtwardszy na powierzchni i najlepiej chroni przed  UV. Im bardziej w głąb tym mniej odporny będzie na rysy.  Jak masz miernik lakieru to będziesz mniej więcej widział czy warości spadają.

 

Ciesz się efektem 🙂  i nie zdzieraj za dużo. Profesjonaliści jak APEX wręcz zniechęcają klientów do zdzierania zbyt duzej warstwy w samochodach codziennego użytku, wyjatkami są samochody pokazowe.  Raz do roku oblecisz przed latem samochód maszyną i będzie pięknie.

 

Gratuluję dobrego startu 🙂

 

PS nie wiem z jakiego samochodu masz błotnik testowy, ale na audi może być trochę więcej pracy, bo jest szansa, że ma twardy lakier, co ogólnie jest zaletą.

Opublikowano

@ghostjest to mój stary błotnik, jakiś chiński zamiennik ponownie lakierowany, z takim kupiłem auto, już siedzi ori, a ten został do zabawy. Dzięki za wsparcie bez Ciebie tak gładko by na pewno nie poszło ! Już mnie kusiło, żeby to nasmalcować HOW sapphire ale z racji tego, że jeszcze będe ćwiczył na razie odpuściłem 🙂 Tak jak mówisz nie będe jechał do ideału bo jeszcze chciałbym kilka razy go odświeżyć z biegiem czasu(rys), bo auto na pewno zostanie u mnie na długo. Na prace przy aucie na pewno wyposażę się w lepszą taśmę i miernik. 

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Zrobiłeś całość? Też mam ten nieszczęsny lakier i co wytnę, to prędzej czy później wraca. W tym roku chcę położyć ceramikę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.