Dawid_Bojarski Opublikowano 9 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2016 Srry, na telefonie nie widać skąd jesteś Z wiertarka trzeba niestety uważać, wystarczy raz przycisnac w jednym miejscu za mocno i będzie pajaczek... Wiesz, można to i ręcznie robić ale na początek wiertarka i delikatna robota dadzą efekt, kup używane menzerny na giełdzie, potrzeba co dosłownie po 50ml obu, kupisz więcej to zrobisz też tylne lampy... Najlepsza opcja to demontaż lampy, zmatowienie od 500 do 1500, nowy klar z utwardzaczem i dopiero wtedy polerka... Masz zabezpieczone lampy na lata... Druga opcja to zdarcie żółtej warstwy i polerka tworzywa po czym zabezpieczenie tego przez promieniowaniem woskiem/powłoka zależnie od chęci i funduszy. Sama polerka bez zabezpieczenia pomoże na kilka miesięcy i wracasz do punktu wyjścia
ded Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 W sumie ta najlepsza opcja by mnie interesowała. Kiedyś próbowałem lakierować jakiś element i odrobinę klaru z utwardzaczem kupiłem w sklepie z lakierami. Czy nie trzeba jakiegoś dodatku do plastiku? Kiedyś czytałem że powinni coś do tego dodać. Rozumiem, że do spolerowania powinienem kupić "zestaw startowy detailera". W sumie to może czas spolerować auto, tylko czy żona nie będzie chciała mnie za to zabić
NikTaki Opublikowano 15 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 15 Marca 2016 Jeżeli pytanie się w jakiś sposób powiela to nie bijcie, brak komputera. Próbowałem papierem 500 na maszynie spróbować klosz i tak jakby rant krążka z papierem zjadał mi plastik. "Przypalał", zdzierał jakkolwiek to nazwać. Nic z tego nie wyszło. Stosuje się pod krążek jakąś miękką wkładkę albo coś takiego, żeby wszędzie równo dociskac, czy nieumiejętność i Janusz polerki się we mnie objawił? 500 to bardzo agresywna gradacja. Na jakiej maszynie to robiles? Polerce Silverline, na względnie małych obrotach, ale twardej tarczy. Nie wiem jak dokładnie powinno się to robić.
dontogar Opublikowano 19 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2016 Witam, jestem "nowy" ale forum czytam od bardzo dawna. Miałem w aucie bardzo zniszczone reflektory, zżółknięte i matowe, starałem sie je odnowić ale efekt jest żaden. Przetarłem je papierkami 800-1000-1200-1500-2000-2500-3000, każda gradacja na zmiane w inne strony. Później padem i pastą menzerna fg 500 a na koniec menzerna ff3500. Skleiłem z powrotem reflektor, podłączam pod akumulator i widzę tylko matową szybkę... Drugi reflektor który robiłem wyszedł ładnie i nie ma żadnego mlecznego efektu. Podpowie mi ktoś co mogłem źle zrobić ? Nie mam pojęcia jak teraz zlikwidować ten mleczny efekt
Kamilg Opublikowano 20 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2016 Witam,jestem "nowy" ale forum czytam od bardzo dawna. Miałem w aucie bardzo zniszczone reflektory, zżółknięte i matowe, starałem sie je odnowić ale efekt jest żaden. Przetarłem je papierkami 800-1000-1200-1500-2000-2500-3000, każda gradacja na zmiane w inne strony. Później padem i pastą menzerna fg 500 a na koniec menzerna ff3500. Skleiłem z powrotem reflektor, podłączam pod akumulator i widzę tylko matową szybkę... Drugi reflektor który robiłem wyszedł ładnie i nie ma żadnego mlecznego efektu. Podpowie mi ktoś co mogłem źle zrobić ? Nie mam pojęcia jak teraz zlikwidować ten mleczny efekt jak dla mnie albo zakurzone od środka albo klosz przegrzałeś
dontogar Opublikowano 20 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2016 Rozklejałem reflektor i dlatego jestem pewny, że nie jest zakurzony, dokladnie go wyczyściłem ale dalej jest to samo. O przegrzaniu nie ma mowy. Spróbuję jeszcze raz pociągnąć papierkami i wypolerować, a jezeli nie pomoże,to zostaje mi tylko polerka od środka
lukatoni190 Opublikowano 20 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2016 Dlaczego go rozklejałeś?? To się robi z zewnątrz. Od środka ta szybka jest cholernie delikatna z tego co inni tutaj pisali... Dlatego masz "mleko"
dontogar Opublikowano 20 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2016 Ale ja go od środka nie polerowałem tylko z zewnątrz. Rozklejałem go bo chciałem pomalować wkład lampy na czarno i z powrotem skleić. Dlatego tej szybki nie ruszałem od środka jedynie od zewnątrz ją spolerowałem.
lukatoni190 Opublikowano 20 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2016 A przecierałeś "szkło" w środku czymś? może tym porysowałeś
dontogar Opublikowano 20 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2016 Przemyłem tylko całe te "szkło" płynem do naczyń od środka i od zewnątrz.
lukatoni190 Opublikowano 20 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2016 Fibra była dość delikatna? A może po prostu za słabo działałeś kolejnymi gradacjami papierów
osoba Opublikowano 20 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2016 cześć, Po regeneracji reflektorów pojawiło się coś, co wizualnie przypomina nalot/pianę/parcha. Próby przemycia nic nie pomagają. Czym jest to spowodowane? Czy jest to cóś od wewn. strony? Jak to można zlikwidować? Dodane po 11 sekundach: https://drive.google.com/file/d/0By3MNx ... sp=sharing
ariello01 Opublikowano 20 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2016 dontogar, ja bym spróbował jeszcze raz przeprowadzic cały proces polerki, byc może którąs gradacja za mało podziałałes i kolejna juz tego nie wykończyła. Choc bardziej mi w glowie siedzi, że zleksza przepaliłeś i stąd ten mleczny efekt....
osoba Opublikowano 20 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2016 Mmm, ciekawa uwaga. Tylko jeżeli rzeczywiście zostały przypalone, to jakie są realne szanse na korektę? ....jeżeli pogoda pozwoli, to spróbuję powtórzyć proces.
ariello01 Opublikowano 21 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2016 Mmm, ciekawa uwaga. Tylko jeżeli rzeczywiście zostały przypalone, to jakie są realne szanse na korektę? ....jeżeli pogoda pozwoli, to spróbuję powtórzyć proces. Jesli faktycznie przypalone to juz marnie to widze bo plastik w calej grubości robi sie biały a nie tylko z zewnątrz.
Gość Opublikowano 21 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2016 Witam, Chciałbym zregenerować plastikowe reflektory w Hondzie Jazz. Po zapoznaniu się z tematem, najczęściej do tego celu po przejściu przez etap papieru wodnego 800/1000/1500/2000/2500, polecanymi przez was produktami są menzerna FG400, następnie 2500 i 4000. Jednak ze względu na wysoką cenę (dostępne tylko duże opakowania, a ja chcę jedynie wyczyścić lampy w 1 samochodzie), nie jestem w stanie ich wszystkich zakupić. Oprócz tego czytałem o "farecla G3" i Plastx, jednak przeważnie nie są one polecane. W takim razie jakiego produktu użyć, aby wykończenie było w miarę satysfakcjonujące, jednocześnie nie rujnując sobie portfela?
impex Opublikowano 21 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2016 Najtaniej podjechać do kogoś kto się tym zajmuje. Za regenerację obu reflektorów zapłacisz średnio ok 100zł. Nie wiem skąd jesteś,ale na pewno masz jakieś studio w promieniu 50-100km od siebie. Pierwszy raz zabierając się za to nie zrobisz tego super poza tym bez sensu kupować specyfiki na jeden raz. Poza tym jeszcze kwestia tego czy masz maszynkę.
Gość Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2016 Myślałem nad warsztatem, jednak po zastanowieniu stwierdziłem, że gdybym kupił już te produkty, to przy okazji ogarnąłbym też światła w motocyklu swoim i brata. Jeśli do wyboru mam 2 produkty, to jak je najlepiej skomponować: 1) Menzerna HC1100 + Menzerna PF2500 2) Menzerna HC1100 + Menzerna SF4000 3) Menzerna PF2500 + Menzerna SF4000? Dzięki impex za zainteresowanie
robcok Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2016 Pacjent A6 C5 Lampa po przejechaniu papierkiem 800, lampa po lampa przed lampa po Auto jeszcze wróci na zabezpieczenie lamp.
Dave0103 Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2016 Pacjent A6 C5 Wyszło pięknie. Czego używałeś do wykończenia. Papierki tylko 800 czy jeszcze drobniejsze?
kolos2 Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2016 A najlepiej opowiedz krok po kroku jak to zrobiłeś i jakimi produktami
Tommy Lee Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2016 A najlepiej opowiedz krok po kroku jak to zrobiłeś i jakimi produktami Kolego, co jakiś czas ktoś opisuje krok po kroku co, jak i czym robi Kilka stron wczesniej wszystko jest opisane.
Mareczek720 Opublikowano 26 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2016 Chciałbym odświeżyć reflektory i lamy tylne w MB w211. W grę wchodzi tylko praca ręczna ponieważ były robione przez poprzedniego właściciela. Mam pod ręką Tricolour'a, zamierzam kupić PlastX. Tricolour będzie dobry do polerowania ręcznego czy wybrać inny aplikator ręczny? Po pierwsze czym je zabezpieczyć po skończonej pracy, Headlight Protectant'em czy Zymolem Detail? Po drugie co ile średnio zabezpieczać reflektory i lampy tylne?
azylybyly Opublikowano 30 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2016 Witam, po 3 dniach lektury przeczytałem cały temat, ale ja i tak mam kilka pytań, były tylko dwa wtrącenia na temat, który mnie nurtuje, ale nie była to konkretna odpowiedz. Mianowicie, po mału działam z polerowaniem lamp, na razie miałem kilku znajomych, dwie astry II, fabia, berlingo i wszystko wydaje mi się było ok, choć rys nie udało się usunąć do końca, ale to później. Mianowicie, miałem toyote yaris, wszystko robiłem tak jak zwykle, po wypolerowaniu wyszła lekka róznica miedzy lampami w odcieniu, ale jak zapaliłem swiatło w samochodzie, to wyszły takie jakby mikro pekniecia.. nie wiem czy już było to wcześniej czy ja to zrobiłem, ale podczas szlifowania papierami tego nie widziałem. Od czego mogło się to zrobić? W temacie piszą, ze od przegrzania, ze od spryskania ipa, ale tak na prawde co mogło to spowodować? Nie umiem nigdzie znaleźć zdjęcia w internecie, ale tutaj ktoś w temacie dał takie cos tylko, ze na tylnych lampach. 2) dlaczego moczycie papierki przed robota? Ja tylko spryskuje lampe i papier i jade. Może dlatego nie udaje mi się w 100 % usunąc rys ? 3) Czy firma papieru robi duża róznice? Jakiej firmy sa najlepsze papiery ? 4) Dlaczego czasami tutaj piszecie, ze schodzi wam 4-5 godzin na lampy ? Ktos napisał, ze po 20 minut robi kazda gradacja. Ja zaczynam od 1000/1500 zależy jaki stan i tym robie najdłużej, mianowicie do momentu, az zamiast zóltej spływa biała/czysta woda, później kolejnymi gradacjami po pare minut 2 max 3 a na końcu papierek 3000, może z 30 sekund do minuty. Pozniej futro i cut, polisz i gąbka zółta z nata na rotacji, a na koniec polish i czarna gąbka na DA. Całość zabezpieczam brayt t4. Jeśli robie jakiś błąd to proszę o sprostowanie! I co myślicie o tym zabezpieczeniu ? Znalazłoby się coś lepszego ? trochę się rozpisałem, ale licze na pomoc Pozdrawiam.
Berg Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Witam, czy tą lampę na filmie jeszcze męczyć? Na filmie wygląda strasznie, udało mi się to uchwycić To są chyba mikropękniecia plastiku, po lewej widać też ładne kółeczka po nie udanej próbie polerki ( to nie ja ), które pewnie nie zejdą. Ale co zresztą? Drugie pytanie tyczy się spoilera z plexy na szybie ( też civic 8gen ). Można go potraktować jak klosz lampy? Wygląda tak post images
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się