Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Srry, na telefonie nie widać skąd jesteś :)

 

Z wiertarka trzeba niestety uważać, wystarczy raz przycisnac w jednym miejscu za mocno i będzie pajaczek...

 

Wiesz, można to i ręcznie robić ale na początek wiertarka i delikatna robota dadzą efekt, kup używane menzerny na giełdzie, potrzeba co dosłownie po 50ml obu, kupisz więcej to zrobisz też tylne lampy...

 

Najlepsza opcja to demontaż lampy, zmatowienie od 500 do 1500, nowy klar z utwardzaczem i dopiero wtedy polerka... Masz zabezpieczone lampy na lata...

 

Druga opcja to zdarcie żółtej warstwy i polerka tworzywa po czym zabezpieczenie tego przez promieniowaniem woskiem/powłoka zależnie od chęci i funduszy. Sama polerka bez zabezpieczenia pomoże na kilka miesięcy i wracasz do punktu wyjścia

Opublikowano

W sumie ta najlepsza opcja by mnie interesowała. Kiedyś próbowałem lakierować jakiś element i odrobinę klaru z utwardzaczem kupiłem w sklepie z lakierami. Czy nie trzeba jakiegoś dodatku do plastiku? Kiedyś czytałem że powinni coś do tego dodać. Rozumiem, że do spolerowania powinienem kupić "zestaw startowy detailera". W sumie to może czas spolerować auto, tylko czy żona nie będzie chciała mnie za to zabić :P

Opublikowano
Jeżeli pytanie się w jakiś sposób powiela to nie bijcie, brak komputera.

 

Próbowałem papierem 500 na maszynie spróbować klosz i tak jakby rant krążka z papierem zjadał mi plastik. "Przypalał", zdzierał jakkolwiek to nazwać. Nic z tego nie wyszło. Stosuje się pod krążek jakąś miękką wkładkę albo coś takiego, żeby wszędzie równo dociskac, czy nieumiejętność i Janusz polerki się we mnie objawił?

 

500 to bardzo agresywna gradacja. Na jakiej maszynie to robiles?

 

Polerce Silverline, na względnie małych obrotach, ale twardej tarczy. Nie wiem jak dokładnie powinno się to robić.

Opublikowano

Witam,

jestem "nowy" ale forum czytam od bardzo dawna. Miałem w aucie bardzo zniszczone reflektory, zżółknięte i matowe, starałem sie je odnowić ale efekt jest żaden. Przetarłem je papierkami 800-1000-1200-1500-2000-2500-3000, każda gradacja na zmiane w inne strony. Później padem i pastą menzerna fg 500 a na koniec menzerna ff3500. Skleiłem z powrotem reflektor, podłączam pod akumulator i widzę tylko matową szybkę...

 

Drugi reflektor który robiłem wyszedł ładnie i nie ma żadnego mlecznego efektu. Podpowie mi ktoś co mogłem źle zrobić ? Nie mam pojęcia jak teraz zlikwidować ten mleczny efekt

 

WP_20160319_14_50_17_Pro.jpg

Opublikowano
Witam,

jestem "nowy" ale forum czytam od bardzo dawna. Miałem w aucie bardzo zniszczone reflektory, zżółknięte i matowe, starałem sie je odnowić ale efekt jest żaden. Przetarłem je papierkami 800-1000-1200-1500-2000-2500-3000, każda gradacja na zmiane w inne strony. Później padem i pastą menzerna fg 500 a na koniec menzerna ff3500. Skleiłem z powrotem reflektor, podłączam pod akumulator i widzę tylko matową szybkę...

 

Drugi reflektor który robiłem wyszedł ładnie i nie ma żadnego mlecznego efektu. Podpowie mi ktoś co mogłem źle zrobić ? Nie mam pojęcia jak teraz zlikwidować ten mleczny efekt

 

WP_20160319_14_50_17_Pro.jpg

jak dla mnie albo zakurzone od środka albo klosz przegrzałeś

Opublikowano

Rozklejałem reflektor i dlatego jestem pewny, że nie jest zakurzony, dokladnie go wyczyściłem ale dalej jest to samo.

O przegrzaniu nie ma mowy.

 

Spróbuję jeszcze raz pociągnąć papierkami i wypolerować, a jezeli nie pomoże,to zostaje mi tylko polerka od środka

Opublikowano

Dlaczego go rozklejałeś?? To się robi z zewnątrz. Od środka ta szybka jest cholernie delikatna z tego co inni tutaj pisali... Dlatego masz "mleko"

Opublikowano

Ale ja go od środka nie polerowałem tylko z zewnątrz. Rozklejałem go bo chciałem pomalować wkład lampy na czarno i z powrotem skleić. Dlatego tej szybki nie ruszałem od środka jedynie od zewnątrz ją spolerowałem.

Opublikowano

dontogar, ja bym spróbował jeszcze raz przeprowadzic cały proces polerki, byc może którąs gradacja za mało podziałałes i kolejna juz tego nie wykończyła. Choc bardziej mi w glowie siedzi, że zleksza przepaliłeś i stąd ten mleczny efekt.... :o

Opublikowano

Mmm, ciekawa uwaga. Tylko jeżeli rzeczywiście zostały przypalone, to jakie są realne szanse na korektę? ....jeżeli pogoda pozwoli, to spróbuję powtórzyć proces.

Opublikowano
Mmm, ciekawa uwaga. Tylko jeżeli rzeczywiście zostały przypalone, to jakie są realne szanse na korektę? ....jeżeli pogoda pozwoli, to spróbuję powtórzyć proces.

 

Jesli faktycznie przypalone to juz marnie to widze bo plastik w calej grubości robi sie biały a nie tylko z zewnątrz.

Opublikowano

Witam,

Chciałbym zregenerować plastikowe reflektory w Hondzie Jazz.

Po zapoznaniu się z tematem, najczęściej do tego celu po przejściu przez etap papieru wodnego 800/1000/1500/2000/2500, polecanymi przez was produktami są menzerna FG400, następnie 2500 i 4000. Jednak ze względu na wysoką cenę (dostępne tylko duże opakowania, a ja chcę jedynie wyczyścić lampy w 1 samochodzie), nie jestem w stanie ich wszystkich zakupić.

Oprócz tego czytałem o "farecla G3" i Plastx, jednak przeważnie nie są one polecane.

 

W takim razie jakiego produktu użyć, aby wykończenie było w miarę satysfakcjonujące, jednocześnie nie rujnując sobie portfela?

Opublikowano

Najtaniej podjechać do kogoś kto się tym zajmuje.

Za regenerację obu reflektorów zapłacisz średnio ok 100zł.

Nie wiem skąd jesteś,ale na pewno masz jakieś studio w promieniu 50-100km od siebie.

Pierwszy raz zabierając się za to nie zrobisz tego super poza tym bez sensu kupować specyfiki na jeden raz.

Poza tym jeszcze kwestia tego czy masz maszynkę.

Opublikowano

Myślałem nad warsztatem, jednak po zastanowieniu stwierdziłem, że gdybym kupił już te produkty, to przy okazji ogarnąłbym też światła w motocyklu swoim i brata.

Jeśli do wyboru mam 2 produkty, to jak je najlepiej skomponować:

1) Menzerna HC1100 + Menzerna PF2500

2) Menzerna HC1100 + Menzerna SF4000

3) Menzerna PF2500 + Menzerna SF4000?

 

Dzięki impex za zainteresowanie :)

Opublikowano

Pacjent A6 C5

Lampa po przejechaniu papierkiem 800,

a43b5ab790dd15ddmed.jpg

lampa po

7544273fc5f16948med.jpg

lampa przed

df30a09a8f8a6e1emed.jpg

lampa po

4a35af81bf3ee60emed.jpg

 

Auto jeszcze wróci na zabezpieczenie lamp.

Opublikowano
A najlepiej opowiedz krok po kroku jak to zrobiłeś i jakimi produktami :)

Kolego, co jakiś czas ktoś opisuje krok po kroku co, jak i czym robi ;)

Kilka stron wczesniej wszystko jest opisane.

Opublikowano

Chciałbym odświeżyć reflektory i lamy tylne w MB w211. W grę wchodzi tylko praca ręczna ponieważ były robione przez poprzedniego właściciela. Mam pod ręką Tricolour'a, zamierzam kupić PlastX. Tricolour będzie dobry do polerowania ręcznego czy wybrać inny aplikator ręczny? Po pierwsze czym je zabezpieczyć po skończonej pracy, Headlight Protectant'em czy Zymolem Detail? Po drugie co ile średnio zabezpieczać reflektory i lampy tylne?

Opublikowano

Witam, po 3 dniach lektury przeczytałem cały temat, ale ja i tak mam kilka pytań, były tylko dwa wtrącenia na temat, który mnie nurtuje, ale nie była to konkretna odpowiedz. Mianowicie, po mału działam z polerowaniem lamp, na razie miałem kilku znajomych, dwie astry II, fabia, berlingo i wszystko wydaje mi się było ok, choć rys nie udało się usunąć do końca, ale to później. Mianowicie, miałem toyote yaris, wszystko robiłem tak jak zwykle, po wypolerowaniu wyszła lekka róznica miedzy lampami w odcieniu, ale jak zapaliłem swiatło w samochodzie, to wyszły takie jakby mikro pekniecia.. nie wiem czy już było to wcześniej czy ja to zrobiłem, ale podczas szlifowania papierami tego nie widziałem. Od czego mogło się to zrobić? W temacie piszą, ze od przegrzania, ze od spryskania ipa, ale tak na prawde co mogło to spowodować? Nie umiem nigdzie znaleźć zdjęcia w internecie, ale tutaj ktoś w temacie dał takie cos tylko, ze na tylnych lampach.

 

2) dlaczego moczycie papierki przed robota? Ja tylko spryskuje lampe i papier i jade. Może dlatego nie udaje mi się w 100 % usunąc rys ?

3) Czy firma papieru robi duża róznice? Jakiej firmy sa najlepsze papiery ?

4) Dlaczego czasami tutaj piszecie, ze schodzi wam 4-5 godzin na lampy ? Ktos napisał, ze po 20 minut robi kazda gradacja. Ja zaczynam od 1000/1500 zależy jaki stan i tym robie najdłużej, mianowicie do momentu, az zamiast zóltej spływa biała/czysta woda, później kolejnymi gradacjami po pare minut 2 max 3 a na końcu papierek 3000, może z 30 sekund do minuty. Pozniej futro i cut, polisz i gąbka zółta z nata na rotacji, a na koniec polish i czarna gąbka na DA. Całość zabezpieczam brayt t4. Jeśli robie jakiś błąd to proszę o sprostowanie! I co myślicie o tym zabezpieczeniu ? Znalazłoby się coś lepszego ? trochę się rozpisałem, ale licze na pomoc ;) Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam, czy tą lampę na filmie jeszcze męczyć?

Na filmie wygląda strasznie, udało mi się to uchwycić :) To są chyba mikropękniecia plastiku, po lewej widać też ładne kółeczka po nie udanej próbie polerki ( to nie ja ;) ), które pewnie nie zejdą. Ale co zresztą?

Drugie pytanie tyczy się spoilera z plexy na szybie ( też civic 8gen ). Można go potraktować jak klosz lampy? Wygląda tak DSC02412.jpg

post images

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.