Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Może już było to pytanie... ale jeśli tak to przepraszam...

Czy polerką DA można także wypolerować klosze lamp, do tej pory robiłem to rotacją ale przymierzam się do zakupu maszyny DA i stąd moje pytanie. Myślę o maszynie o skoku 8mm.

Z góry dziękują za pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obojętne jak końcowy rezultat będzie identyczny. Ja robiłem DA bo miałem lampy zdjęte z auta więc spokojnie mogłem sobie je trzymać między nogami a jedną ręką operować DA przy rotacji tak się nie da zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam trochę więcej do wypolerowania, więc prosiłbym o poradę.

Mianowicie chodzi mi o wypolerowanie szyby od choppera.

Wcześniej była traktowana papierami wodnymi i pastą Farecla G3, ale właściciel odpuścił. Potrzeba w nią jeszcze trochę serca włożyć.

Jaka pastę polecicie ? czy mogą być pady gąbkowe. Jakie obroty byłyby najlepsze. Czym wykończyć finalnie. Posiadam pastę Ultimate Compound pad gąbkowy średni i miękki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej to kolejny raz ja...

Po ostatnich przygodach z Indasą zakupiłem papierki Mirki i 3M.Teraz z rysami po papierach 0 problemów, ale... mam problem z wypolerowaniem!! :zly:

Mianowicie zaczynam standard Fg400+biały flexi/zielony 3M, potem PF2500+pomaranczowy flexi/zolty 3m/niebieski scholl i ff3000+zolty flexi/niebieski 3m.

Problem w tym, ze zostają okrągle ryski po po polerowaniu :(

Próbowałem juz roznych kombinacji obrotów, nowe pady, zmiana bp 125 na 75 i odwrotnie, probówałem wyciągnąć schollem s17 i dalej dupa.Raz są wieksze, raz mniejsze.

Proszę o pilną pomoc bo musze te lampy skończyć choćby kosztem zarwanej nocy.

Tak po cichu myśle, ze moze to byc wina maszyny rotacyjnej...?

Lampy są z Renault Clio.

Oto zdjęcie (ryski są naprawde bardzo słabo widoczne-przy zbliżonym halogenie ich nie widać wcale)

Proszę o pilną pomoc :(

IMG_5993.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1200-1500 SIA

2000-2500 Mirka

Ruchy naprzemienne-góra dół, lewo prawo.

Papiery moczone w gorącej wodzie ok 20 min przed rozpoczęciem pracy.

Pady czyszczone po każdym przejeździe odpowiednią szczotką.

Rysy o których mówie to swirle.Na lampie kolisty ruch to tylko maszyna rotacyjna.

Resztki pasty wycierane delikatną mikrofibrą zółtą cobrą.Oczywiście ruchy lewo prawo.

Swirle zmieniają się tzn. raz są wieksze raz mniejsze, ale nie da się ich całkowicie zlikwidować.

Mam całą noc przed sobą, będe próbować rożnych kombinacji.Jedno jest pewne, ze te ryski są od ruchu maszyny

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to prosze o jakieś sugestie bo to dosyć ważne dla mnie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm wydaje mi się, ze wypracowuje pasty-ale postaram się to robić dokładniej.

Drugą lampe zrobiłem takimi papierami jak poprzednią z tym, ze dodatkowo trizact 3000 i 6000.No nic działam dalej, dzieki za chęci ;)

 

28 lut 2015, o 19:24

 

Szkoda, ze tylko manio49 się odezwał.Próbowałem dłuzej wypracowywać paste, rozne obroty docisk itd.Da się zrobić mniej tych rysek, delikatniejsze, ale całkowicie ich usunąć nie potrafie.Chciałbym sie dowiedzieć jaka to przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się, że pad którym pracujesz jest absolutnie czysty i czyść go częściej w trakcie pracy. Spróbuj różnej kombinacji pasty i padów. Jak masz to użyj maszynki DA do wykończenia. Skoro pracujesz ręcznie to można wykluczyć, że te ryski są po papierze. Jeżeli mają kształt kolisty to widocznie zostaje ślad po rotacji. Syf z pasty i polerowanego plastiku jest twardy i może zostawiać takie ślady. Poza tym nawet jak coś minimalnie zostanie to nie koniec świata, gość przejedzie szczotą po reflektorach i zaraz będą rysy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wypolerowałem obie lampy jednak jedna jest wciąż żółta, okazało się że jest brudna i zółta od wewnątrz z powodu rozszczelnienia. Czeka mnie rozebranie tylko jak wyczyścić to od wewnątrz procedura taka sama jak na zewnętrznej części klosza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosował już ktoś papiery wodne 1200 - 2500 z Nortona? Podobno jest tylko dwóch producentów - 3M i Saint Gobain, Norton należy do tej drugiej grupy. Jak w praktyce? :o

 

EDIT: kupiłem i przetestowałem. Papier sam w sobie jest ok. Niestety - klosz, który chciałem spolerować jest zabrudzony od wewnątrz! Nie wiem co z tym teraz zrobić, boję się rozklejać lampę.

 

 

Poniżej kilka fotek.

 

Stan wyjściowy:

 

01.jpg

 

Szlifowanie papierami wodnymi:

 

02.jpg

 

Po szlifowani:

 

03.jpg

 

Po polerce:

 

04.jpg

 

Ewidentny zaciek od środka:

 

05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

piszczek, padów nie zwilżałem.

 

W niedzielę udało się przeprowadzić regenerację tej lampy. Walka była zaciekła, na każdym kroku kłody pod nogi. Musiałem rozebrać cały przód żeby wyjąć lampę, okazało się, że nie ma połowy śrub, które już zamówiłem.

 

06.jpg

Najpierw demontaż zderzaka.

 

07.jpg

Potem demontaż lampy.

 

08.jpg

Grzanie w piekarniku aby rozgrzać klej.

 

09.jpg

Po rozdzieleniu klosza i demontażu odbłyśnika.

 

10.jpg

Po próbach wyczyszczenia lampy od środka nie było efektu. Zaciek to najprawdopodobniej fabryczna ochrona UV, która spłynęła.

 

11.jpg

Trzeba było szlifować całą gamą papierów wodnych,

 

12.jpg

Po papierach - polerka pastami. Musiałem się męczyć padami 135 mm, bo innych nie mam :P Tam gdzie nie doszedłem, polerowałem ręcznie. Potem zabezpieczenie przed UV - Meguiars Headlight Protectant.

 

13.jpg

Po rozgrzaniu opalarką oryginalnego kleju udało się skleić klosze, po czym przykręciłem lampy.

 

14.jpg

 

 

15.jpg

Przykręcenie zderzaka, przy tylu brakujących śrubkach nie było to łatwe i przydałby się też ktoś do pomocy. No ale jakoś poszło.

 

16.jpg

Efekt końcowy.

 

17.jpg

Nie jest idealnie, przy polerowaniu w środku porysowałem trochę na zewnątrz - ale to już będzie proste do ogarnięcia.

 

18.jpg

 

 

19.jpg

W końcu prawa nie gryzie się z lewą.

 

Zobaczymy jak z trwałością i czy nie zacznie parować. Pół dnia roboty ale zawsze to trochę więcej obycia ze swoim samochodem, więc polecam. Podobno faceci, którzy lubią majsterkować dłużej i zdrowiej żyją 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta lampa była porysowana od środka :o? Jakim cudem do tego doszło? Brud to normalne, ale wtedy wystarczy lampy wypłukać, nie ma potrzeby rozklejania...

 

Nawiasem mówiąc mam inne pytanie: pracował ktoś z reflektorami Peugeota 407? W moim Pugu prawa lampa była mocno sfatygowana, próbowałem ją wypolerować a tu zonk, zrobiło się tylko gorzej i byłem zmuszony kupić drugą. Jednak jestem ciekaw, czy ktoś z nimi pracował i ma praktyczne rady jak je wypolerować? Papierki wodne zdawały się jej nie ruszać, nie mam pomysłu jak zadziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Papierki wodne zdawały się jej nie ruszać, nie mam pomysłu jak zadziałać.

Ostatnio robiłem lampy w octavii i papier 400 nie robił na niej praktycznie żadnego wrażenia. Strasznie twarde były. Jakim papierem lecialeś ?

 

 

Wysłane z mojego LG-P710 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem od wodnego 600tki ale jedyne co tak naprawdę robiło to rysowało a nie matowiło... Potem dostałem lampę do testów i wziąłem na sucho papier o gradacji 200 - nadal tylko rysy, zero matowienia, odpuściłem bo moją lampę na aucie nieźle zmasakrowałem, wstyd było jeździć, kupiłem drugą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.