Michael MSTP Opublikowano 21 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2015 Albo cos budzetowego Megs, albo jakis kwarc. Ja tak teraz bede robic inaczej sie nie bede bawic.
Druss Opublikowano 22 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2015 Ok, dzieki za info. Jak długo trzyma się Megs ?
Gość Opublikowano 25 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2015 Może już było to pytanie... ale jeśli tak to przepraszam... Czy polerką DA można także wypolerować klosze lamp, do tej pory robiłem to rotacją ale przymierzam się do zakupu maszyny DA i stąd moje pytanie. Myślę o maszynie o skoku 8mm. Z góry dziękują za pomoc...
bienek Opublikowano 25 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2015 Można. Tu robiłem wcześniej papierami i wykończenie DA z małym padem 75mm. Oświetlone Led lenserem dlatego taki niebieskawy kolor na 1 zdjęciu.
Gość Opublikowano 25 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2015 To może jeszcze jedno pytanie... czy lepiej DA czy rotacją?
bienek Opublikowano 25 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2015 Obojętne jak końcowy rezultat będzie identyczny. Ja robiłem DA bo miałem lampy zdjęte z auta więc spokojnie mogłem sobie je trzymać między nogami a jedną ręką operować DA przy rotacji tak się nie da zrobić.
manio49 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2015 Tak na prawdę to i ręcznie wyciągniesz lampy ale tylko wtedy, kiedy się przyłożyłeś do szlifowania i skończyłeś minimum na gradacji 3000.
witek1965 Opublikowano 26 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 26 Lutego 2015 Mam trochę więcej do wypolerowania, więc prosiłbym o poradę. Mianowicie chodzi mi o wypolerowanie szyby od choppera. Wcześniej była traktowana papierami wodnymi i pastą Farecla G3, ale właściciel odpuścił. Potrzeba w nią jeszcze trochę serca włożyć. Jaka pastę polecicie ? czy mogą być pady gąbkowe. Jakie obroty byłyby najlepsze. Czym wykończyć finalnie. Posiadam pastę Ultimate Compound pad gąbkowy średni i miękki.
impex Opublikowano 27 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2015 Hej to kolejny raz ja... Po ostatnich przygodach z Indasą zakupiłem papierki Mirki i 3M.Teraz z rysami po papierach 0 problemów, ale... mam problem z wypolerowaniem!! Mianowicie zaczynam standard Fg400+biały flexi/zielony 3M, potem PF2500+pomaranczowy flexi/zolty 3m/niebieski scholl i ff3000+zolty flexi/niebieski 3m. Problem w tym, ze zostają okrągle ryski po po polerowaniu Próbowałem juz roznych kombinacji obrotów, nowe pady, zmiana bp 125 na 75 i odwrotnie, probówałem wyciągnąć schollem s17 i dalej dupa.Raz są wieksze, raz mniejsze. Proszę o pilną pomoc bo musze te lampy skończyć choćby kosztem zarwanej nocy. Tak po cichu myśle, ze moze to byc wina maszyny rotacyjnej...? Lampy są z Renault Clio. Oto zdjęcie (ryski są naprawde bardzo słabo widoczne-przy zbliżonym halogenie ich nie widać wcale) Proszę o pilną pomoc
impex Opublikowano 27 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2015 1200-1500 SIA 2000-2500 Mirka Ruchy naprzemienne-góra dół, lewo prawo. Papiery moczone w gorącej wodzie ok 20 min przed rozpoczęciem pracy. Pady czyszczone po każdym przejeździe odpowiednią szczotką. Rysy o których mówie to swirle.Na lampie kolisty ruch to tylko maszyna rotacyjna. Resztki pasty wycierane delikatną mikrofibrą zółtą cobrą.Oczywiście ruchy lewo prawo. Swirle zmieniają się tzn. raz są wieksze raz mniejsze, ale nie da się ich całkowicie zlikwidować. Mam całą noc przed sobą, będe próbować rożnych kombinacji.Jedno jest pewne, ze te ryski są od ruchu maszyny Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to prosze o jakieś sugestie bo to dosyć ważne dla mnie.
manio49 Opublikowano 27 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2015 Jak dla mnie to swirle są od niewypracowanej pasty tnącej, może tu tkwi problem.
impex Opublikowano 27 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2015 Hmm wydaje mi się, ze wypracowuje pasty-ale postaram się to robić dokładniej. Drugą lampe zrobiłem takimi papierami jak poprzednią z tym, ze dodatkowo trizact 3000 i 6000.No nic działam dalej, dzieki za chęci 28 lut 2015, o 19:24 Szkoda, ze tylko manio49 się odezwał.Próbowałem dłuzej wypracowywać paste, rozne obroty docisk itd.Da się zrobić mniej tych rysek, delikatniejsze, ale całkowicie ich usunąć nie potrafie.Chciałbym sie dowiedzieć jaka to przyczyna?
bienek Opublikowano 2 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2015 Upewnij się, że pad którym pracujesz jest absolutnie czysty i czyść go częściej w trakcie pracy. Spróbuj różnej kombinacji pasty i padów. Jak masz to użyj maszynki DA do wykończenia. Skoro pracujesz ręcznie to można wykluczyć, że te ryski są po papierze. Jeżeli mają kształt kolisty to widocznie zostaje ślad po rotacji. Syf z pasty i polerowanego plastiku jest twardy i może zostawiać takie ślady. Poza tym nawet jak coś minimalnie zostanie to nie koniec świata, gość przejedzie szczotą po reflektorach i zaraz będą rysy
kepa416 Opublikowano 3 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2015 Witam wypolerowałem obie lampy jednak jedna jest wciąż żółta, okazało się że jest brudna i zółta od wewnątrz z powodu rozszczelnienia. Czeka mnie rozebranie tylko jak wyczyścić to od wewnątrz procedura taka sama jak na zewnętrznej części klosza?
bizislawek Opublikowano 4 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2015 kepa416Nie, po prostu umyj wewnetrzna cześć lampy i pozniej przepłukaj wodą demineralizowaną i powinno byc ok.
cannonn Opublikowano 4 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2015 Wewnątrz polecam wymyć na końcu np. IPĄ, żeby nie było żadnych tłustych śladów.
kepa416 Opublikowano 5 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2015 Ok dzięki za rady zaopatrzę sie a czy apc będzie bezpieczny dla lampy czy może ja ruszyć i zrobić matową.
Vespa Opublikowano 6 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2015 Stosował już ktoś papiery wodne 1200 - 2500 z Nortona? Podobno jest tylko dwóch producentów - 3M i Saint Gobain, Norton należy do tej drugiej grupy. Jak w praktyce? EDIT: kupiłem i przetestowałem. Papier sam w sobie jest ok. Niestety - klosz, który chciałem spolerować jest zabrudzony od wewnątrz! Nie wiem co z tym teraz zrobić, boję się rozklejać lampę. Poniżej kilka fotek. Stan wyjściowy: Szlifowanie papierami wodnymi: Po szlifowani: Po polerce: Ewidentny zaciek od środka:
piszczek Opublikowano 24 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2015 takie może głupie pytanie od początkującego. zwilżacie pady podczas polerowania kloszy?
Vespa Opublikowano 25 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2015 piszczek, padów nie zwilżałem. W niedzielę udało się przeprowadzić regenerację tej lampy. Walka była zaciekła, na każdym kroku kłody pod nogi. Musiałem rozebrać cały przód żeby wyjąć lampę, okazało się, że nie ma połowy śrub, które już zamówiłem. Najpierw demontaż zderzaka. Potem demontaż lampy. Grzanie w piekarniku aby rozgrzać klej. Po rozdzieleniu klosza i demontażu odbłyśnika. Po próbach wyczyszczenia lampy od środka nie było efektu. Zaciek to najprawdopodobniej fabryczna ochrona UV, która spłynęła. Trzeba było szlifować całą gamą papierów wodnych, Po papierach - polerka pastami. Musiałem się męczyć padami 135 mm, bo innych nie mam Tam gdzie nie doszedłem, polerowałem ręcznie. Potem zabezpieczenie przed UV - Meguiars Headlight Protectant. Po rozgrzaniu opalarką oryginalnego kleju udało się skleić klosze, po czym przykręciłem lampy. Przykręcenie zderzaka, przy tylu brakujących śrubkach nie było to łatwe i przydałby się też ktoś do pomocy. No ale jakoś poszło. Efekt końcowy. Nie jest idealnie, przy polerowaniu w środku porysowałem trochę na zewnątrz - ale to już będzie proste do ogarnięcia. W końcu prawa nie gryzie się z lewą. Zobaczymy jak z trwałością i czy nie zacznie parować. Pół dnia roboty ale zawsze to trochę więcej obycia ze swoim samochodem, więc polecam. Podobno faceci, którzy lubią majsterkować dłużej i zdrowiej żyją
Plexi36 Opublikowano 25 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2015 Ta lampa była porysowana od środka ? Jakim cudem do tego doszło? Brud to normalne, ale wtedy wystarczy lampy wypłukać, nie ma potrzeby rozklejania... Nawiasem mówiąc mam inne pytanie: pracował ktoś z reflektorami Peugeota 407? W moim Pugu prawa lampa była mocno sfatygowana, próbowałem ją wypolerować a tu zonk, zrobiło się tylko gorzej i byłem zmuszony kupić drugą. Jednak jestem ciekaw, czy ktoś z nimi pracował i ma praktyczne rady jak je wypolerować? Papierki wodne zdawały się jej nie ruszać, nie mam pomysłu jak zadziałać.
MIODEK90 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2015 U mnie wyszło coś takiego. Pacjent Opel Vectra C. Papier 800-1000-1200-1500-2000-2500 Pasta Manzerna FG500, IP2000, SF4500 a na koniec PlastX.
dam18 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2015 Papierki wodne zdawały się jej nie ruszać, nie mam pomysłu jak zadziałać. Ostatnio robiłem lampy w octavii i papier 400 nie robił na niej praktycznie żadnego wrażenia. Strasznie twarde były. Jakim papierem lecialeś ? Wysłane z mojego LG-P710 przy użyciu Tapatalka
Plexi36 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2015 Próbowałem od wodnego 600tki ale jedyne co tak naprawdę robiło to rysowało a nie matowiło... Potem dostałem lampę do testów i wziąłem na sucho papier o gradacji 200 - nadal tylko rysy, zero matowienia, odpuściłem bo moją lampę na aucie nieźle zmasakrowałem, wstyd było jeździć, kupiłem drugą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się