Reins Opublikowano 10 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2019 Witam serdecznie, Zwracam się do Was z ogromną prośbą. Pół roku temu odebrałem swój pierwszy w życiu nowy samochód (Honda Jazz, szary metallic). Z racji że mam fioła na punkcie dbałości o samochód chciałbym się Was, drodzy koledzy i koleżanki, czym zabezpieczyć lakier? Na powłokę ceramiczną niestety nie mogę sobie pozwolić ze względów finansowych, ale myślałem nad powłoką polimerową lub kwarcową. Wstępnie wybrałem sobie takie produkty: - SONAX ProfiLine Polymer Net Shield - SOFT99 Fusso Coat Mirror Shine Dark Color - CarPro CQuartz UK Edition 3.0 - GYEON Q2 MOHS Czy moglibyście powiedzieć którą najlepiej zastosować mając na uwadze pierwszą próbę użycia takiej powłoki? Wcześniej na starym samochodzie bawiłem się tylko woskami. Mam jeszcze dodatkowo 2 pytania: Czy muszę stosować pianę aktywną (brak pianownicy) czy wystarczy bardzo dokładne umycie rękawicą i metodą na 2 wiadra oraz glinkowanie i dekontaminacja? Mam dosłownie 2 drobne rysy na lakierze - moim zdaniem do usunięcia Megsem Ultimate Compund. Chciałbym unkinąć korekty i polerowania lakieru gdyż gdy go zmierzyłem byłem w niemałym szoku - warstwa lakieru to 80-100 mikronów. Drugie pytanie: Czy stosować jakieś odżywki do lakieru, cleanery, odtłuszczacze? Jeśli tak to co możecie polecić pod te konkretne powłoki które wymieniłem? I kiedy je stosować? Plan działania: - Mycie wstępne na myjni bezdotykowej - Mycie metodą na 2 wiadra - Dekontaminacja, deironizacja, usunięcie owadów, smoły itp. - Glinkowanie - Usunięcie drobnych rys (ręcznie)- Meguairs Ultimate Compund - Cleaner, odtłuszczacz, odżywka? - tutaj proszę o radę - nałożenie powłoki. Z góry dziękuję za wszystkie rady i sugestie. 1
paperson Opublikowano 10 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2019 @Reins piana, szczególnie w okresie letnim, jest zbędna. Ważniejszy jest proces dekontaminacji. Nie żałuj pricka, deirona... i lubrifikacji pod glinkę. Jeśli rysy są drobne, to spokojnie usuniesz je megsem UC. Sam kiedyś zaczynając obleciałem kilka aut tą pastą i byłem mega zadowolony. Oczywiście, maszyną dział się skuteczniej i szybciej, lecz w Twoim przypadku mógłbyś narobić więcej szkód niż mieć pożytku. Po użyciu UC odtłuść porządnie lakier. Jest to ważny etap. Użyj zmywacza silikonowego lub dobrego wipeouta, np. od Ultracoat lub Gyeon. Żadne inne "odżywki" nie są potrzebne. Na tym etapie nie będę Ci proponował essence, bo ten pierwszy raz ma być prosty i efektywny. Pozdro!
ghost Opublikowano 10 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2019 6 godzin temu, Reins napisał: Na powłokę ceramiczną niestety nie mogę sobie pozwolić ze względów finansowych, ale myślałem nad powłoką .... kwarcową A jaka jest różnica w cenie między ceramiczną a kwarcową, mógłbyś podać jakieś przykłady? 6 godzin temu, Reins napisał: Czy muszę stosować pianę aktywną (brak pianownicy) piana jako pre-wash czyli mycie wstępne ma poluzować grubszy brud, cel jet taki by zmniejszyć ilość rys powstających podczas mycia zwanych pielęgnacyjnymi lub swirlami, na bardzo miękkich lakierach i słabej jakości (niestety honda taki posiada) pomaga dłużej utrzymać lakier z mniejszą ilością swirli, to etap zalecany ale nie konieczny, Twój wybór czy skorzystasz powłoki polimerowe i sealanty potrafią być trwałe i również mocno hydrofobowe, kolejną zaletą często bywa niższa cena, oferują rónież ochronę chemiczną oraz przed wybranymi czynnikami środowiskowymi. Różnica jest taka, że kwarcowe dodatkowo oferują odrobinę zwiększenie twardość lakieru i najczęściej trwałość. To pierwsze może się przydać. Na Twój mały samochód umiejętnie aplikowane 10ml wystarczy z zapasem CQ UK3.0 - 60zł Tevo S36 - 120zł I jak znam kolegów to polecą też powłokę samoregenerującą Aqua 9H 15ml -190zł Dlaczego wybrałem takie, bo są jakościowo bdb i łatwiejsze w aplikacji niż G MOHS 6 godzin temu, Reins napisał: Cleaner, odtłuszczacz, odżywka? - tutaj proszę o radę Odżywka pod powłokę? bez żartów. Ewentualnie primer ale tu zbędny wydatek Cleaner McKees37 Coatin Prep Polish lub dowolny inny + płyn inspekcyjny do odtłuszczania 1
Reins Opublikowano 10 Czerwca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2019 42 minuty temu, ghost napisał: A jaka jest różnica w cenie między ceramiczną a kwarcową, mógłbyś podać jakieś przykłady? Może niefortunnie się wyraziłem. Różnica w cenie może nie jest duża, aczkolwiek spotkałem się z opinią że ceramikę warto oddać komuś doświadczonemu a z kwarcem jest łatwiej. O ile tak naprawdę nałożenie powłoki kwarcowej jest trudniejsze niż nałożenie wosku? Tak naprawdę chyba chodzi o porządne i dokładne przygotowanie, bo w krzyżowym nakładaniu chemii na element i późniejszym docieraniu raczej filozofii nie widzę. No chyba że jest coś co można spieprzyć i na co powinienem uważać? Śledzę filmiki już od dłuższego czasu i nie wydaje się to trudne., ale jeśli się mylę to proszę o sprostowanie. Ok zatem zdecyduję się również na pianę aktywną bo auto ma pół roku i tak naprawdę póki co go nie dotykałem ani glinką ani nawet porządnie ręcznie bo zwyczajnie mam obawy przed dotknięciem tego lakieru bo jest miękki jak plastelina :/ Dziękuję za wszystkie sugestie.
powalla Opublikowano 10 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2019 Moonlighta bym wzial do tego koloru ... 1
ghost Opublikowano 10 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2019 Godzinę temu, Reins napisał: No chyba że jest coś co można spieprzyć i na co powinienem uważać? Glinkowanie na lakierze hondy łatwo, łącznie z nieodwracalnymi głębokimi rysami. Skąd wiem, bo widziałem. A z powłoką to każdą musisz wiedzieć kiedy docierać. Oraz na jak dużej przestrzeni roboczej operować. Jakość fibr może mieć znaczenie. Inaczej jest ryzyko mazów. A taki błąd to usuwanie powłoki i ponowna aplikacja. 56 minut temu, powalla napisał: Moonlighta bym wzial do tego koloru ... To doskonały wybór dla początkujących, wybacza wiele błędów, i łatwość docierania też bdb. Ale jest jeden minus. Twardość jest większa niż wosków. Ale nie zapewni twardości "pełnoprawnych" powłok. Do nauki perfekt i połysk klasa. powalla, pewnie już widziałeś, jest nowy konkurent dla moonlighta, can coata, s06 itp. mam na myśli cquartz lite. Wydaje się ciekawy i ma niby 45% SiO2/TiO2. Godzinę temu, Reins napisał: ceramikę warto oddać komuś doświadczonemu a z kwarcem jest łatwiej W większości przypadków to ten sam typ produktu pod różnymi nazwami. https://www.ceramicprovancouversw.com/ceramic-pro-faq/ Wg producenta: The basic chemical composition of a ceramic coating is Silicon Dioxide (SiO2). Ceramic coatings may also be referred to as quartz or glass coatings. Czyli głównie to różne nazwy marketingowe, powłoka ceramiczna, kwarcowa, szklana i wszystkie bazują na SiO2. Oczywiście są różne wariacje, wyższą twardość można uzyskać np. przez większe stężenie albo zmianę surowca na SiC. Można też dodawać TiO2 zyskując poślizg kosztem twardości.
powalla Opublikowano 10 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2019 Nowosci sa ok ale jak robie dla kogos , a to 90% mojej dlubaniny to wole nie eksperymentowac i dac cos sprawdzonego Napisalem specjalnie o TS bo jak trzyma kilka miesiecy to wolalbym go po tym czasie ponownie nalozyc i cieszyc sie znow mega lookiem (przypominam o kolorze tej hondy) niz ... walczyc z zapchanym np. cquartzem 1
Reins Opublikowano 10 Czerwca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2019 Godzinę temu, ghost napisał: Glinkowanie na lakierze hondy łatwo, łącznie z nieodwracalnymi głębokimi rysami. Skąd wiem, bo widziałem. No właśnie tego etapu się najbardziej boję. Wcześniej miałem Seata i tam lakier był twardy. Wtedy używałem bodajże niebieskiej Valet PRO i było ok. W przypadku Hondy chyba częste ugniatanie glinki i duża ilość środka poślizgowego będzie wskazana? A jakiej glinki użyć? Miękkiej? A odnośnie docierania - to jakie są wasze doświadczenia? Przeczytałem cały wątek o CQuartz i nie znalazłem wpisu o sposobie docierania. Rozumiem, że w przypadku gdy zdecyduję się na powłokę, będę zmuszony co jakiś czas potraktować ją reloadem? A co jeśli nie będę tego robił? Straci swoje właściwości szybciej? Czy przed nałożeniem kolejnej powłoki muszę starą ściągać mechanicznie? W przypadku SONAX ProfiLine Polymer Net Shield wystarczy cleaner, odtłuszczenie i mogę nakładać jeszcze raz (Oczywiście po umyciu, dekontaminacji itp)? Sorki że tak dopytuję, ale martwi mnie jakość lakieru Hondy i fakt że będę miał z powłokami styczność pierwszy raz. Chciałbym wiedzieć jak najwięcej zanim dokonam wyboru i zamówię całą chemię i wszystkie akcesoria. Boję się spieprzyć nałożenie powłoki i chciałbym uniknąć jej usuwania.
paperson Opublikowano 10 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2019 @Reins jeśli bywasz w stolicy Warmii i Mazur, to mogę Ci osobiście co nieco dojaśnić.
Reins Opublikowano 11 Czerwca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Czerwca 2019 Niestety, jestem z WLKP. Koledzy, a jaka glinka waszym zdaniem będzie najbezpieczniejsza dla tego lakieru? Dobre opinie słyszałem o BILT HAMBER AUTO CLAY SOFT. Myślałem jeszcze o SOFT99 Surface Smooter. Do tego lubrykant z TENZI. Dobry wybór?
Webster88PL Opublikowano 13 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 13 Czerwca 2019 @Reins bierz BH, testowałem wiele glinek i BH wypada najlepiej. A Softem pracowało mi się najgorzej Lubrykant? Woda z odpowiednią ilością szamponu
Birkhof Opublikowano 13 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 13 Czerwca 2019 Miękkie bezpieczne glinki to:Niebieska SVBiała sonusDelikatna gyeonDelikatna carproDelikatna BHSoft smootheggWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
paperson Opublikowano 13 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 13 Czerwca 2019 9 minut temu, Birkhof napisał: Miękkie bezpieczne glinki to: Ze swojej strony dorzucam ValetPRO Orange Mild Clay Bar.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się