barkry Opublikowano 16 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2019 Przeglądam forum od miesiąca I szukam dopytuje co najlepsze od czego zacząć, nie znalazłem konkretnego tematu na forum. Postanowiłem założyć ten temat aby osoby zielone wiedziały od czego zacząć pod kątem sprzętowym. Podzielcie się jako doświadczeni w korekcie lakieru od czego zacząć I jak wystartować.
powalla Opublikowano 16 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2019 Jednego tematu nie ma bo ... kazdy jak Ty zaklada nowy w ktorym juz nikomu nie chce sie przepisywac informacji ktore juz dawno sa opisane na forum. Co mamy Ci napisac ? Jaka maszyne kupic? Jakie pady do DA? Jaka pasta? Sadzisz ze takich informacji juz nie ma na forum?
barkry Opublikowano 16 Marca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2019 Pytajac na forum doszedłem do wniosku aby jak najtańszym kosztem zacząć hobbistycznie. Zacznę od DA Hamrona z juli 349 zł 3 niebieskie twarde pady NAT 3x 19.90 4 żółte średnie NAT 4x19.90 4 czerwone miękkie NAT 4x19.90 Meguiar's Ultimate Compound 450 ml 57 zł Całość jakieś 625 zł Wystarczy na pierwsza korektę lakieru na 1 auto?
gordon Opublikowano 16 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2019 Nie jestem autorytetem w tej kwestii, ale "kolibie" mi się jedno pytanie: w jakim stanie jest lakier? Bo jak lakier mocno zajechany to taka pasta może nie wystarczyć, a jak widzę planujesz tzw. one stepa. Padów z tego co widzę masz chyba dosyć. Też zamierzam w tym roku przepolerować swoje auto, i planuję mniej więcej jak Ty, maszyna DA, trochę padów, tylko past mam więcej, bo i UC, i 3 Menzerny razem z polerką kupiłem, a do tego Sonaxa 0406 mam.
barkry Opublikowano 16 Marca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2019 Zastanawiałem się właśnie między UC A 0406, ludzie piszący na forum tutaj twierdzą że UC będzie lepszym rozwiązaniem. Chciałbym od tego zacząć A wiadomo z czasem I środkami dokupywac past I uczyć się ich. Następnym krokiem myślę nad Koch 08.02 I Koch 02.01. I tu mam pytanie czy po przejeździe 08, 02 sobie poradzi ? Czy wtedy pośrednio coś innego, może właśnie UC?
ghost Opublikowano 16 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2019 5 godzin temu, barkry napisał: 4 żółte średnie NAT Nie wiem jak studia na tym pracują, chyba mają ich milion, te zamkniętokomórkowe szybko się zapychają i tracą sztywność. Wymień na Pomarańczowe Royal Pads One step. Dopisz jakieś sensowne informacje. Jaka marka samochodu, czy oryginalny lakier, wrzuć zdjęcie stanu lakieru, może być pod LEDem z telefonu
barkry Opublikowano 16 Marca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2019 VW Passat B6 2006 r. lakierowany praktycznie cały w przeciągu 2 lat został oryginalny lakier tylko na dachu zderzaku z tyłu i przednim zderzaku, tylni zderzak będzie na dniach malowany bo mnie przytarli na parkingu. Lakier raczej w dobrej kondycji niby po korekcie u lakiernika ale wiadomo jak to z lakiernikami, dla mnie pozostawia wiele do życzenia, myślę że one step wystarczy. Mam nałożone teraz 2 warstwy Fusso Coat od Soft 99. Mam jeszcze Hyundai'a z 2015 u mnie od wyjazdu z salonu, myty na bezdotyku ale czasem szczotka na bezdotyku była używana. Lakier oryginalny. Lakier stan dużo małych rysek, kilka średnich. Mazda 2018 machine grey od nowości ale lakier zmeczony bo myta na automatycznych myjniach. Lakier stan słaby, mnóstwo małych, dużo średnich i sporo większych rys. Qashqai 2017 myty przez salon na automatach, przeze mnie tylko bezdotyk. Lakier stan dużo małych rysek, kilka średnich. Jaką kombinacje padów polecacie do takich aut żeby było na start jak najbardziej uniwersalnie? Czy może wziąć lepiej od razu kocha 08 i 02 zamiast megsa UC? Dodam że mam maksymalnie 700 zł budżetu, 350 maszyna wiec 350 na pady i pastę zostaje. Wolałbym jednak trochę mniej wydać i dorzucić sobie coś ekstra jeśli sie nie da to wiadomo cały budżet pójdzie na to
rudi0018 Opublikowano 17 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2019 17 godzin temu, ghost napisał: Nie wiem jak studia na tym pracują, chyba mają ich milion, te zamkniętokomórkowe szybko się zapychają i tracą sztywność. Wymień na Pomarańczowe Royal Pads One step. Dopisz jakieś sensowne informacje. Jaka marka samochodu, czy oryginalny lakier, wrzuć zdjęcie stanu lakieru, może być pod LEDem z telefonu A których firm pady są otwartokomórkowe? Miękki lakier Accorda, myślałem nad One-Stepem pastą Meguiars UC + DA (15mm) i miałem brać żółte lub czerwone NAT, ale po tym co piszesz chyba słaby pomysł. A ONE-Stepowy pad od RoyalPads wydaje się dla mnie zbyt agresywny, czy jest jakiś otwartokomórkowy pad średni, lub średnio-miękki (coś pokroju pada polishowego)?
ghost Opublikowano 17 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2019 16 godzin temu, barkry napisał: Jaką kombinacje padów polecacie do takich aut żeby było na start jak najbardziej uniwersalnie? Powtótnie lakierowany nigdy nie wiesz na co trafisz. Może być średni, może być twardy... Azjatyckie przyjęło się, że raczej są miękkie. Nie ma, że polecacie... 1. Lecisz od najłagodniejszej kombinacji jaką posiadasz. 2. Robisz inspekcję. Jak efekt zadowala zostajesz przy tym. Jak nie zadowala, to zestaw oczko bardziej agresywny. ... i znów inspekcja aż do skutku. 19 minut temu, rudi0018 napisał: których firm pady są otwartokomórkowe? Odnosiłem się do konkretnych żółtych Nat z klasycznej serii. Czerwone zamkniętokomórkowe naty mi nie przeszkadzały tak bardzo bo z założenia są miększe i używam z innymi pastami. To nie jest tak, że firma ma jeden typ. Np stare niebieskie naty były otwartokomórkowe Tu masz zdjęcie do starej serii (nowej slash nie testowałem) Firmy robią zazwyczaj i takie i takie. Czytaj opisy konkretnego produktu. Np używam też czasami Koch chemie antihologram pad. Open-cell czyli otwartokomórkowy, wydaje się być sztywny wcdotyku a jest do wykończenia http://www.koch-chemie.de/en/Accessories/Polishing_pads,_backing_plates_and_sanding_media/
rudi0018 Opublikowano 17 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2019 @ghost Wiem, że firmy robią zarówno takie i takie pady, ale jednak nie we wszystkich opisach jest powiedziane, czy są otwarto czy zamkniętokomórkowe. Uważasz, że czerwony nat nada się do One stepu na accordzie pastą UC?
ghost Opublikowano 17 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2019 5 minut temu, rudi0018 napisał: Wiem, że firmy robią zarówno takie i takie pady, ale jednak nie we wszystkich opisach jest powiedziane, czy są otwarto czy zamkniętokomórkowe. Wiesz, opis to nie wszystko, ważne z czym Ci się dobrze pracuje Tu nie ma sztywnych zasad, jest za dużo możliwych kombinacji. 7 minut temu, rudi0018 napisał: Uważasz, że czerwony nat nada się do One stepu na accordzie pastą UC? Głównie pracuje na bardzo twardych lakierach. Średnich mało, a miękkich jeszcze mniej. Zrób to co ja, kup kilka rodzajów padów i obserwuj efekty. Czerwony nat na da do wykończenia jeszcze ok, ale żeby coś wyciął, nie wiem czy nie będzie za miękki. Myślę, że możesz zacząć od KC Antihologram pad pomarańczowy. Jak będzie za mało to przesiadka na pomarańczowego royala. Dobrze się dogadują z ultimate compoundem.
rudi0018 Opublikowano 17 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2019 @ghost Dzięki wielkie za pomoc, najlepiej byłoby kupić każdego rodzaju pad, kombinować, testować, obserwować efekty i wybrać najbardziej nas zadowalające. Ale wydawać teraz kupę kasy na każdego rodzaju pad, a następnie jak już wybiorę, kupić dane pada kolejne 2 sztuki to kasy idzie. Dlatego radzę się innych osób, aby wzorować się na ich doświadczeniach i mieć jakiś punkt wyjścia.
barkry Opublikowano 17 Marca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2019 @ghost czyli wziąć starego niebieskiego NAT 3 szt 4 szt one step od Royal Pads I czerwony miękki NAT ? Pod UC na start będzie ok? Czy może wziąć coś innego niż NAT tak ogólnie? Zależy mi na trwałości i cenie nie ukrywam
barkry Opublikowano 17 Marca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2019 Po poprawkach rozszerzyłem lekko budżet Royal Pads One Step 4 szt NAT Niebieski Twardy 3 szt NAT Czerwony Miękki 3 Szt NAT mikrofibrowy 1 Szt Koch 08.02 Koch 02.01 Meguiars UC Wipe out RRC NA start wydaje mi się że będzie ok. A jeszcze pytanie Royal Pads miękki jest otwarto czy zamknięto komórkowy ?
ghost Opublikowano 17 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2019 3 godziny temu, barkry napisał: Royal Pads miękki jest otwarto czy zamknięto komórkowy ? Z nowej serii Ultimate to wszystkie są open-cell, w tym miękki niebieski o nazwie UNI FINISH. Z klasycznej Serii PRO/AIR nie wiem jak miękki, nie miałem czerwonego.
Moderator Domel Opublikowano 17 Marca 2019 Moderator Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2019 5 godzin temu, rudi0018 napisał: Dzięki wielkie za pomoc, najlepiej byłoby kupić każdego rodzaju pad, kombinować, testować, obserwować efekty i wybrać najbardziej nas zadowalające. Tak. 5 godzin temu, rudi0018 napisał: Ale wydawać teraz kupę kasy na każdego rodzaju pad, a następnie jak już wybiorę, kupić dane pada kolejne 2 sztuki to kasy idzie. Idzie, idzie kasy, każdy z nas to przechodził. Metoda prób i błędów. Hobbystycznie jak sie ma jedno czy dwa auta to jeden rodzaj wystarczy na pełen okres użytkowania. No chyba, że ktoś zmienia auta co poł roku lub robi "znajomym". Np na moje fordowskie lakiery pady NAT'a siadły od pierwszego użycia.
rudi0018 Opublikowano 17 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2019 A w ogóle jaka grubość padów wybrać 25mm czy 50mm? Które lepsze pod DA i jakie są ich różnice? Które lepiej odprowadzają ciepło, mniej się zapychają pastami i są lepsze pod DA? A drugie pytanie, czy pady pod DA muszą być koniecznie z otworem w środku? Wiem, że lepiej odprowadza ciepło z otworem, ale czy to konieczne i "pełne" pady nie nadają się pod DA? 9 minut temu, Domel napisał: Idzie, idzie kasy, każdy z nas to przechodził. Metoda prób i błędów. Hobbystycznie jak sie ma jedno czy dwa auta to jeden rodzaj wystarczy na pełen okres użytkowania. No chyba, że ktoś zmienia auta co poł roku lub robi "znajomym". Np na moje fordowskie lakiery pady NAT'a siadły od pierwszego użycia. W tej chwili totalnie hobbystycznie i korekta tylko na mojej Hondzie, bo już patrzeć nie mogę jak staję pod lampą led wieczorem Także doskonale wiesz, że kupić wszystkie pady słabo, więc dalej będę myślał. A używał ktoś padów Boll'a, bo cena bardzo niska i jestem ciekawe czy cena idzie w parze z jakością i są to najgorzej jakościowo pady?
Moderator Domel Opublikowano 17 Marca 2019 Moderator Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2019 5 minut temu, rudi0018 napisał: Hondzie To będziesz mieć fun fun fun 1
barkry Opublikowano 17 Marca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2019 @Domel czyli na vw passacie też może być średnio z NATem, Royal Pads lepszy by był?
barkry Opublikowano 17 Marca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2019 Jeszcze jedno, mam nałożony świeży sealant fusso coat od Soft 99 2 warstwy, przed korektą robić cleanerem, czy tylko oczyścić lakier I polerowac ?
Moderator Domel Opublikowano 17 Marca 2019 Moderator Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2019 Godzinę temu, barkry napisał: @Domel czyli na vw passacie też może być średnio z NATem, Royal Pads lepszy by był? Tu nie chodzi o rodzaj padów ale rodzaj lakieru. 24 minuty temu, barkry napisał: Jeszcze jedno, mam nałożony świeży sealant fusso coat od Soft 99 2 warstwy, przed korektą robić cleanerem, czy tylko oczyścić lakier I polerowac ? Jak masz świeże fusso to po co chcesz to ściągać ?
barkry Opublikowano 17 Marca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2019 @Domel nie satysfakcjonuje mnie lakier Ale może się wstrzymam chwilę Mam też 2 inne auta z fuso który jest 6 mies Ale się trzyma dobrze, zrobić go cleanerem ? Czy glinka, i polerowanie ?
rudi0018 Opublikowano 18 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Marca 2019 W dniu 17.03.2019 o 18:33, rudi0018 napisał: A w ogóle jaka grubość padów wybrać 25mm czy 50mm? Które lepsze pod DA i jakie są ich różnice? Które lepiej odprowadzają ciepło, mniej się zapychają pastami i są lepsze pod DA? A drugie pytanie, czy pady pod DA muszą być koniecznie z otworem w środku? Wiem, że lepiej odprowadza ciepło z otworem, ale czy to konieczne i "pełne" pady nie nadają się pod DA? A używał ktoś padów Boll'a, bo cena bardzo niska i jestem ciekawe czy cena idzie w parze z jakością i są to najgorzej jakościowo pady? Pomoże ktoś i odpowie na pytania?
boT Opublikowano 18 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Marca 2019 Boll typowe gabki dla lakierni, nie spotkałem sie na DA. Bez dziury na DA będą się grzaly dość mocno i szybko, w druga stronę czyli dziura na rotacji nie przeszkadza. Chlopie szkoda Ci 20 zl różnicy na 4 padach?? dołoż, zrób robote i nie przesadzaj...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się