Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,
Zakupiłem już wszystkie środki jakie były mi potrzebne do auta. Obecnie jest tylko kwestia dobrania padów i past do DA. Czytałem poradniki w internecie na ten temat. Zastanawia mnie zaś kwestia oklejania miejsc, w których pad może narobić syfu. Czy istnieją jakieś małe talerze lub małe talerze z "dłuższą" śrubą, żeby dojść w takie miejsca jak pod klamkami, pod relingami do listw przy szybach itd? Rys nie ma dużo, wiec myślę, że mogę zacząć od polishu. Na obecną chwilę będę kładł fusso, ale po czasie mam zamiar przerzucić się na powłokę i ewentualnie jak będzie brakowało to zrobię cutting przed położeniem.  Za dużo użytkowników nie mówiło nic o Tiguanie, jest to twardy lakier, że bez cuttingu się nie obejdzie ?  Polerka to Tryton TSP710K, dlatego zastanawiam się czy powinienem dokupić również inny talerz. Co chciałbym kupić

2x flexipads pomarańczowy

2x flexipads finish

Koch, menzerna czy może coś innego ? Co byście polecacie do DA ?

Dzięki za pomoc.

 

 


 

Opublikowano

Jeśli będziesz robił dwa etapy i nie masz jakiś "grubasów" to spróbuj kombinacją Koch H8 + M2, szczerze sam polecam i najchętniej sięgam po te pasty. Co do gąbek to zależy w jakim stanie jest lakier Mikrofibra+ żółty lub czerwony NAT, ale najlepiej zaczynać od najmniej agresywnych padów. 

Opublikowano

Przyszła lampa inspekcyjna plus zrobiłem parę fotek na słońcu. Niestety są rysy, które przeszły przez lakier i widać białe zagłębienie w nich, czy cutting tu pomoże chociaż trochę je zniwelować ? 

Opublikowano

Jeśli te białe zagłębienia to podkład, to nic nie zrobisz.  Kupić zaprawke i wykałaczką wypełnić a przed wypepnieniem zrównać papierami. Ale i tak na twoim miejscu kupiłbym dwie pasty , no chyba ze chcesz one step zrobić,  to np. EX04-06 wtedy pozbedziesz sie ok 50% rys. Z mocno cuttingowych past masz np. CarCARPRO CLEARCUT COMPOUND 

Opublikowano

Robiłem tiguana pierwsze wydanie. Lakier średnio twardy, kombinacja krauss s15 plus MF flexipads plus mothers hdrc Maks dwa przejazdy i igła. Od maja tamtego roku leży uncr i ma się super.

Opublikowano
3 godziny temu, Crasher napisał:

Robiłem tiguana pierwsze wydanie. Lakier średnio twardy, kombinacja krauss s15 plus MF flexipads plus mothers hdrc Maks dwa przejazdy i igła. Od maja tamtego roku leży uncr i ma się super.

W polerkę dopiero zaczynam uderzać i jeszcze nie znam wszystkich produktów, skrótów. Na jakich pastach robiłeś ? Masz może link do mf flexipads i mothers hdrc ? Nie wiem dobre produkty wygooglowałem. Dzięki za pomoc 🙂

14 godzin temu, mily4 napisał:

Jeśli te białe zagłębienia to podkład, to nic nie zrobisz.  Kupić zaprawke i wykałaczką wypełnić a przed wypepnieniem zrównać papierami. Ale i tak na twoim miejscu kupiłbym dwie pasty , no chyba ze chcesz one step zrobić,  to np. EX04-06 wtedy pozbedziesz sie ok 50% rys. Z mocno cuttingowych past masz np. CarCARPRO CLEARCUT COMPOUND 

Aio nie chcę, ,podobno takie pasty mają dużo wypełniaczy i do końca nie widać pełnego efektu. Patrzyłem trochę na necie jak robią zaprawki, ale przeważnie widać ślady po takiej robocie. Chyba, że dysponujecie poradnikiem, niekoniecznie w formie filmu. To chętnie się dokształcę 🙂

14 godzin temu, ShiningCar napisał:

Warto też rozważyć połączenie 3D Car Care ACA 500+ AAT502 lub ONE Hybrid Compound&Polish.

Chciałbyś mi opowiedzieć trochę więcej o tych pastach ? Jak przebiegała Ci na nich praca, jak z przykrywaniem najwidoczniejszych rys. Jak porównanie do innych past np menzerna, koch ? 

Efekt ciekawy, nie mają zbyt dużo wypełniaczy ? Wolałbym tego unikać. 

 

Opublikowano
6 minut temu, Crasher napisał:

https://autonablask.pl/produkt/flexipads-dysk-polererski-rzep-mikrofibra-cut-black-125mm/

Mothers Heavy Duty Rubbing Coumpound.

Ja mam trochę odmienne podejście niż większość userow. Nie nawidze miziwnia lakieru i nie wyobrażam sobie cięcia lakkeru polishem itp, wolę zrobić jedno dobre podejście cuttingiem i wykończyć.

Robiłeś raz cięcie i kończenie ? Będzie to moja pierwsza polerka, i mimo że oglądam sporo filmików + staram się czytać, pewnie będę miał jakieś zahamowania i przemyślenia dopiero w trakcie.

Zastanawiam się czy jako amator w tej dziedzinie dam radę ogarnąć i zakryć rysy po cuttingu, samym finishem, choć patrząc na środki które podał shining car, i filmiki na yt, wydaje się to dziecinnie proste, tak jak zawsze na filmikach 😄

Opublikowano

@salvien, połączenie 3D ACA 500 (cutting) z AAT 502 (finishing) to jedna z najlepszych opcji, jeśli chodzi o dwa kroki.

3D One Hybrid&Compound to pasta bardzo uniwersalna i w przypadku jej użycia zmieniasz tylko gąbki - od futra/cutting do miękkiej gąbki wykończeniowej.

Pierwsza opcja z pewnością będzie skuteczniejsza na bardziej zniszczonym lakierze, choć i tej drugiej nic nie brakuje, co można zobaczyć np. na filmiku testowym  @Domel w dziale testy 😉

Pasty 3D, ogólnie są bardzo przyjemne w pracy, dociera się je w większości jak dobre woski a wypełniaczy zdecydowanie nie mają zbyt dużo.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Niedługo będę robił zamówienie i zwrócę na wszystko uwagę. Jeśli już jesteście to chciałbym zadać pytanie odnośnie powłok, ponieważ nie jestem w stanie wydać na obecną chwilę 300-500 zł na powłokę, o której nie mam bladego pojęcia, przez co kasa może pójść się rampampam. Czy taka powłoka dla laików jak fx protect vision coating, jest lepszym rozwiązaniem niż np fusso? I tak pewnie pierwszą ochroną po polerce będzie własnie on, ale pewnie będę polerował auto więcej niż raz i zastanawiam się nad położeniem powłoki następnym razem. Co do polerowania, ile takich polerowań z dokładnością przy polerowaniu, żeby nie męczyć jednego elementu w nieskończoność jest w stanie wytrzymać lakier ? Boję się, że popadnę w nałóg polerowania jak mi się spodoba 😄

Opublikowano
1 godzinę temu, salvien napisał:

W polerkę dopiero zaczynam uderzać i jeszcze nie znam wszystkich produktów, skrótów. Na jakich pastach robiłeś ? Masz może link do mf flexipads i mothers hdrc ? Nie wiem dobre produkty wygooglowałem. Dzięki za pomoc 🙂

Aio nie chcę, ,podobno takie pasty mają dużo wypełniaczy i do końca nie widać pełnego efektu. Patrzyłem trochę na necie jak robią zaprawki, ale przeważnie widać ślady po takiej robocie. Chyba, że dysponujecie poradnikiem, niekoniecznie w formie filmu. To chętnie się dokształcę 🙂

Chciałbyś mi opowiedzieć trochę więcej o tych pastach ? Jak przebiegała Ci na nich praca, jak z przykrywaniem najwidoczniejszych rys. Jak porównanie do innych past np menzerna, koch ? 

Efekt ciekawy, nie mają zbyt dużo wypełniaczy ? Wolałbym tego unikać. 

 

Mylisz podstawowe pojęcia. Sonax ex 04 06 i carpro CC nie są "pastami" AIO

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.