Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko 😉 
Planuję zakup felg i chcę je czymś zabezpieczyć przed sezonem. Iść w wosk czy powłokę? Finansowo bardziej wosk, najlepiej taki, który może pójść później na całe auto (czytałem sporo o fusso, colli 476s i FINISH KARE 1000P. Ważne, żeby był dobry do miękkiego lakieru – subaru). Z drugiej strony chcę, żeby to zabezpieczenie trochę wytrzymało (dłużej niż miesiąc/dwa), dlatego może lepsza będzie powłoka? Jeśli tak to jaka? FX PROTECT Wheel Armour?
Jeśli miałby być wosk, to może Meguiar's Hybrid Ceramic Wax ?
Szukam też glinki, iść w zwykłą czy coś w stylu clay sponge od ADBL?
Czy przed nałożeniem wosku/powłoki muszę po umyciu felg oprócz ipy użyć cleanera? Czy wpłynie to na żywotność nałożonego później zabezpieczenia?

A więc, żeby to uporządkować:
Zabezpieczenie felg - FX PROTECT Wheel Armour lub wosk FINISH KARE 1000P/SOFT99 Fusso Coat 12 Months
Lakier:  FINISH KARE 1000P/SOFT99 Fusso Coat 12 Months lub Meguiar's Hybrid Ceramic Wax ze względu na łatwiejszą aplikację
Glinka: Claysponge ADBL
Cleaner: MEGUIAR'S ULTIMATE POLISH PREWAX CLEANER/ DODO JUICE LIME PRIME 

Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję 🙂

Opublikowano
8 godzin temu, paki112 napisał:

Zabezpieczenie felg - FX PROTECT Wheel Armour

Będziesz zadowolony

 

Megs jest nowym produktem, z którym obecnie nie wiadomo nawet co zawiera. Poza tym on akurat nie ma łatwiejszej aplikacji niż FK. Tzn może mieć ale raczej mów się o jakby podwójnej aplikacji.

Glinkę weź normalną - Vallet Pro / Brazer's - wybierz sobie miękką jakąś

Dodo bierz - dobry klasyk

  • Lubię to 2
Opublikowano

@paki112 glinkę polecam osobiście Work Stuff Spot. Osobiście z ciągle polecaną ValetPro miałem problemy (zwłaszcza podczas pierwszego w życiu glinkowania), bo była bardzo twarda i zostawiła trochę syfu na lakierze. WS jest dla mnie bez porównania lepszy. 

Nic nie wspomniałeś o deironizerze i preparacie na smołę. To podstawa na pierwszy raz. Kup PrickBort, na to po kilku minutach napsikaj ADBL Vampire Liquid i glinka będzie miała duuuużo mniej do roboty. 

Super rozwiązaniem jest ręcznik glinkujący (np ten od ADBL). Na Mercedesie znajomego, który stał 5 lat pod chmurką po chemicznej dekontaminacji i przejechaniu ręcznikiem na szybko lakier był jedwabiście gładki (przedtem przypominał papier ścierny). 

Kup na początek sampler FK 1000p, łatwo go dotrzesz (na miękkim lakierze ma to znaczenie), a daje bardzo fajny efekt-idealny na początek. Dodatkowo na felgi też da radę. 

Nie oszczędzaj na mikrofibrach i ręczniku do osuszania 🙂

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

To jeszcze napomnę, że przyda się ipa do przelecenia lakieru przed smalcowaniem. FK na początek jest bardzo przyjemny. Żadnych wad poza zapachem a tester za dwie dychy jest na lata.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi 🙂
Dorzuciłem kilka rzeczy więc lista wygląda tak:

Iron: ADBL Vampire Liquid

T&G: Prickbort

Glinka: WS Point Claybar

Cleaner: DODO Lime Prime

Ipa ( sam nie wiem czy stosować, co komentarz to inna odpowiedz 😕 )

Ręcznik Gyeon Q2M Soft/ ew. Silk

Wosk: Finish Kare hi temp 1000p ( ewentualnie dorzucę też 2685 pink wax lub purple haze od DODO)

Aplikatory do wosku na forum znalazłem Liquid elements black, Wo-Wo, shiny itd

Aplikator do wosku Royal Pads

Powłoka do felg FX Protect Wheel Armour

ew. GS Gecko Clay Lube pod glinkę, chociaż wiem , że może też być woda z szamponem. Po prostu boję się o lakier

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.