aabbcc123 Opublikowano 17 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2019 Jakby ktoś prześledził mój flow i wytknął mi błędy, byłbym rad. Przeglądnąłem pełno filmów na yt, przeczytałem większość forum, zwłaszcza z woskowaniem i przygotowaniem, ale coś nie stykło. Może kolejność zła?! Mój flow: 1. Opłukanie auta. Czekałem aż wyschnie, a następnie Prickbort. Odczekałem 10 min w cieniu i spłukałem. 2. Auto wyschło. Piana aktywna, odczekałem 6 min, a następnie spłukałem. 3. Mycie na dwa wiadra do czystości. Dwukrotnie. 4. Clay Sponge na polewane auto szamponem. Auto spłukałem i lakier wyglądał nieźle zrysowany. Zwłaszcza na krawędziach. Wyszły jakieś rysy, dziury, których wcześniej nie zauważyłem. 5. Spłukałem auto, czekałem, aż wyschnie. A następnie Vampire Liquid deironizer. Opryskałem i po 5 minutach zmyłem. 6. Wysuszyłem auto. 7. Użyłem Lime prime pre-wax cleanser. Nakładałem padem i od razu ścierałem mikrofibrą. 8. IPA Cleaner. Spryskiwałem i od razu mikrofibrą. 9. Nałożyłem wosk. Wosk łatwy w aplikacji, ładnie dotarty. Sumarycznie, auto czyste, wysokowane, ale pełno rys, nawet śmiem twierdzić, ze nowych. Czy któryś z tych środków mógł zareagować z znaczkiem auta, bo jakieś zrobiło się matowe i jakby z czymś weszło w reakcje. Czy ta chemia jest bezpieczna, może trzeba coś tutaj wymienić? Mam jeszcze QD1, rozumiem, ze to po myciu mogę wrzucać, żeby wzmocnić wosk. Mam też APC, ale nie bardzo wiem do czego mam to użyć? Do nadkoli?
powalla Opublikowano 17 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2019 Kolejność odwróć , bo po co psikać prickiem na brudne auto lub po glince irona używać? Prawidłową kolejnośc sprawdź w działach PSB lub W&W .
sT3VE Opublikowano 17 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2019 Są dwie możliwości: nigdy auto nie było umyte porządnie czyt na dwa wiadra i nie wiedziałeś że w tak złym stanie jest lakier. Druga opcja to zarysowałeś auto glinką w co wątpię, bo clay sponge mi osobiście nic nie chciał zdjąć z auta nigdy nie glinkowanego więc nie miałby czym rysować Co do flow, to przeczytaj poradnik Nie zgadza się u Ciebie kolejność tj. aktywna piana (prewash), prick na brudne auto i deironizer po glince APC jest do wszystkiego tak naprawdę. Możesz dodać go do wiadra żeby był zasadowy szampon. Odpowiednie rozcienczenie do pędzelkowania zakamarków, czyszczenia kół, nadkoli, opon, kokpitu wnętrza itp. Czytaj etykietę.
aabbcc123 Opublikowano 17 Lutego 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2019 Dzięki. Czytałem ten wątek, ale wziąłem też ten mój flow z tego forum, ale może powieliłem kogoś błąd. Przeczytam to jeszcze raz... Doczytałem. Piana -> Mycie zasadnicze -> wycieranie do sucha -> usuwanie smoly -> mycie -> suszenie -> deironizacja -> splukiwanie -> glinkowanie -> cleaner -> wosk No ale po clenerze ktoś tu nie daje IPY? Hmm... do daje się tą IPE czy nie po clenerze? Co zakładka to inna sekwencja jak w MortalKombat...
Kostek88 Opublikowano 17 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2019 Jeśli auto nie jest zalepione błotem, to możesz zacząć od prickborta na suche auto i po spłukaniu przejść do mycia ręcznego z pominięciem piany, którą przy okazji prickbort zastąpi skuteczniej. W kolejności trzeba się kierować logiką, a nie schematami
Tomas-sg Opublikowano 17 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2019 IPA jest opcja a nie koniecznością
ghost Opublikowano 17 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2019 6 godzin temu, aabbcc123 napisał: 4. Clay Sponge na polewane auto szamponem. Auto spłukałem i lakier wyglądał nieźle zrysowany. Zwłaszcza na krawędziach. Wyszły jakieś rysy, dziury, których wcześniej nie zauważyłem Mógłbyś się łudzić, że umyłeś i wyszły rysy przykryte brudem, ale prawda jest inna. Sam narobiłeś pełno rys... 6 godzin temu, aabbcc123 napisał: Sumarycznie, auto czyste, wysokowane, ale pełno rys, nawet śmiem twierdzić, ze nowych. glinka Cie pozdrawia, a w zasadzie clay sponge. Glinka w rękach profesjonalisty robi mikro rysy, dlatego jest zalecana tylko przed korektą. Glinka w rękach amatora robi głębokie rysy. Dla amatora bezpieczniej pominąć całkiem ten krok aż się nauczy na jakimś panelu testowym.
aabbcc123 Opublikowano 17 Lutego 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2019 Przecież napisałem, że narobiłem pełno rys tym ustrojstwem i dlatego już tego nie będę używał. Rozumiem, że polerka to naprawi?
ghost Opublikowano 17 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2019 10 minut temu, aabbcc123 napisał: Rozumiem, że polerka to naprawi? Daj zdjęcia
aabbcc123 Opublikowano 17 Lutego 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2019 Nie mam teraz jak zrobić, ale ogólnie auto jest stare i nie warte uwagi. Ale wystarczająco dobre, aby się pouczyć na nim. Dzięki za radę, po prostu pominę ten etap albo zrobię to bardziej uważnie, znając już teraz konsekwencje.
FakeRiderr Opublikowano 17 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2019 Co ma polerka naprawić? Polerowanie może naprawić / ukryć - to już wedle uznania. Stary samochód czy niestary, każdy zasługuje na odrobinę luksusu i dobrego looku Jeśli postępowałeś zgodnie z zasadami mycia, glinki używałeś w odpowiedni sposób to nie mogłeś narobić niesamowitego bałaganu na lakierze. Zakładam, że albo zmyłeś wszystkie wypełniacze ukryte na lakierze (w woskach, AIO etc) albo faktycznie poszalałeś z glinkowaniem. Wrzuć zdjęcia, może pomożemy. Tak czy inaczej na "rysy" może pomóc polerowanie odpowiednio dobraną kombinacją: pasta+pad
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się