Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie od razu na piszę, że jest to test który pokazuje mniej więcej żywotność wosku, więc niestety nie będzie super zdjęć z kropelkami i z przygotowania powierzchni (wynika to z braku czasu), głównie będą filmiki i to nie wszystkie super jakości, ale coś tam widać i można wyrobić jakieś tam swoje zdanie. Jeśli Admini uważają że filmiki są za słabej jakości proszę temat usunąć :-)

Teraz już o samym teście :-)  pacjentem jest moje auto firmowe Dacia :-D o które sam sobie jakoś tam dbam, podczas gdy moi koledzy swoje daćki zabierają na "automaty".

Jako że ostatnio zacząłem sporo jeździć, głównie po autostradach, to uznałem że to będzie dobry test, jeśli któryś wosk wytrzyma około 3 miesięcy to spokojnie można go nazwać w miarę trwałym woskiem (osobiście uważam że prędkość zabija  .... woski :-P)

Na Daci prowadzę parę testów, więc w tym przypadku skupimy się tylko na masce,

Przygotowanie powierzchni:

-Mycie SG sleek&bubbly

-Dekontaminacja Prickbort MAC i ADBL Vampire Liquid

-Mycie SG sleek&bubbly

-Odtłuszczenie ADBL Wipe Out

-Nie stosowałem żadnego cleanera

 

O woskach:

- Finish Kare 1000p HiTemp. Aplikacja bez problemowa, tak samo z docieraniem, zapach "chemiczny"

- SV Autobahn. Aplikacja bez problemowa, tak samo z docieraniem, Intensywny zapach (jak to kiedyś ktoś określił) "malinowy syrop na kaszel" :-D

Obydwa woski położone zostały w dwóch warstwach.

 

Auto cały czas parkowane pod chmurką.

Przez 2 miesiące testu (który jeszcze trwa) auto było myte tylko dwa razy po których były nakręcone filmy.

 

48314860_218698662354557_7124495796463992832_n.jpg.16c50995594aab590f5509cfa38ee6c0.jpg

Tak to się prezentowało w dzień nałożenia, jakiś mega różnic w wyglądzie nie zaobserwowałem (... i tak skończyła się mi normalna taśma papierowa :-P)

Pierwsze płukanie, dzień po:

 Następne mycie po miesiącu i po 3 tyś km:

Mycie po dwóch miesiącach i po 7 tyś km:

Dalszy ciąg nastąpi wkrótce .... :-)

 

Test po ponad 3 miesiącach doczekał się zakończenia. Efekt końcowy raczej nie zaskakuje :-P

Auto przez 3 miesiące przejechało około ponda 12 tyś km w większości w trasie po autostradach :-D

 

 

Nie wygląda to najlepiej, ale dla usprawiedliwienia był 1 stopień na plusie i już po minucie sytuacja się trochę poprawiła :-)

 

51200807_2274504722589140_3511062303359369216_n.jpg.ab91dea3ddff34db062355c993498ec3.jpg

 

Wygląda na to że Autobahn jeszcze troszkę się broni :-D

Teraz muszę znaleźć chwile wolnego czasu i zrobić porównanie Fusso z Autobahnem :-D

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
40 minut temu, Birkhof napisał:

Fajnie, że na forum są jeszcze wariaci co kładą Autobahn'a na auto

Z punktu widzenia marketingu znaczenie jest większe,

ale w praktyce czy felga, czy maska, to bez znaczenia, kładziesz LSP na powierzchnię lakierowaną (nie licząc polerowanych itp).

  • Master
Opublikowano
19 minut temu, ghost napisał:

ale w praktyce czy felga, czy maska, to bez znaczenia

No nie tak całkiem, bo zapomniałeś o temperaturze. Na feldze ma to spore znaczenie.

Opublikowano

@Birkhof hehehehe "wariatów" co raz mniej co się bawią woskami,  w dziale z woskami działo się dużo więcej, gdzie były dyskusje  o zapachu wosku na kilka stron :-P aż się miło czytało :-P

 

@ghost @kecav temperatura ważna sprawa, w drugim aucie mam V8 które bardzo nagrzewa maskę, i nic się utrzymać nie mogło dłużej niż miesiąc, a autobahn siedział jak zły, Shielda nie próbowałem - od razu wybrałem autobahna :-P

Tak czy siak na forum brakuje info o autobahnie, gdzie uważam że jest to bardzo dobry wosk - dobra alternatywa na fusso :-)

Opublikowano
36 minut temu, kecav napisał:

No nie tak całkiem, bo zapomniałeś o temperaturze. Na feldze ma to spore znaczenie.

Moja wypowiedź tyczyła tematowego SV.

...odporny temperaturowo idzie na lakier samochodu, więc w tą stronę bez stresu i bez znaczenia.

 

W drugą stronę teoretycznie są większe obostrzenia. Właśnie to co napisałeś, żeby LSP było odporne termicznie.

O ile FK HiTemp jest odporny na wysokie temperatury i też nadaje się na koła to myślę, że znajdziemy więcej przykładów.

Swego czasu testowo wrzuciłem Fusso na koła, przeżyło cały sezon, kropelkowało jak szalone po długim okresie, choć producent nic nie wspomina o takich właściwościach.

 

3 minuty temu, mj napisał:

hehehehe "wariatów" co raz mniej co się bawią woskami,  w dziale z woskami działo się dużo więcej, gdzie były dyskusje  o zapachu wosku na kilka stron :-P aż się miło czytało

woskami można się bawić na różne sposoby, gdy mam dość chemicznego zapachu powłok albo Koch Nano Plast Magic  to na tworzywa zewnętrzne czarne typu grill wrzucam Dodo Juice Blue Velvet. Nie jest to zbyt trwała opcja, ale bardzo przyjemna z zapachem owoców leśnych. 

 

7 minut temu, mj napisał:

V8 które bardzo nagrzewa maskę, i nic się utrzymać nie mogło dłużej niż miesiąc

wszystkie trzy "woski", któe wymieniłeś radzą sobie całkiem dobrze z temperaturą. Jeżeli natomiast chcesz coś trwałego i wytrzymałego termicznie, to powłoki ceramiczne.

Te same, bezduszne, których nie lubię. 🙂 Jestem miłośnikiem wosków, ale czasami wrzucam powłoki, by nie zostać w tyle z nowinkami

Opublikowano

@ghost  na szczęście V8 stało się autem weekendowym, więc trwałość już nie ma znaczenia :-D tylko przyjemność obcowania z nowymi słoiczkami :-) a kilka sztuk leży na półce na przetestowanie :-D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ostatnie mycie i zakończenie testu :-)

Up w pierwszym poście :-P

Opublikowano

@Birkhof  Zbytnio nie ma co się rozpisywać :-P filmik i zdjęcie pokazuje wszystko. Jak na 12 tyś km to osobiście uważam że i tak sporo wytrzymały, ale zobaczymy jak to "magiczne" Fusso będzie leżało :-P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.