Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam serdecznie. Szukam swojej pierwszej polerki. Wybór padł na polerkę DA. Ma być to polerka raczej z półki tych budżetowych (max 400zł). Przeznaczenie: raczej hobbistyczne (dbanie o swoje auto, ewentualnie kogoś z rodziny, znajomych). Z tego co zdążyłem się zorientować na forum polecany jest inny model firmy Bass Polska, konkretnie BP-5119, lecz wolałbym coś z regulacją obrotów umieszczoną u góry polerki, a nie na dole stąd natrafiłem na polerkę Bass Polska BP-5130. Niestety jest to chyba nowy model, bo nigdzie nie mogę znaleźć opini na jego temat. Może ktoś tutaj wie coś więcej o tej maszynie? Na aukcjach nie ma niestety wszystkich informacji o specyfikacji sprzętu, a na pytania nie odpowiadają... Interesuje mnie jaki gwint oraz skok posiada ta polerka. Na kartonie jest informacja "amplituda oscylacji 16mm", czy to chodzi o skok?

Może ktoś poleci inną polerkę do ww. kwoty? Na forum polecane są również SICCO BLR180 i BLR 150(?) oraz Vander VPO709. Z tego co doczytałem w każdej jest "coś nie tak". Tu za duży skok, zły gwint itp... Wymagania jakie miałaby spełniać polerka jakiej szukam to DA, gwint 5/16, skok 12/15mm, oraz regulacja obrotów na górze polerki.

Sorry, że się tak rozpisałem, jestem tu nowy. Szukałem po forum, żeby nie zaśmiecać miejsca nowym tematem, ale jest tyle opinii i propozycji polerek, że mam mętlik w głowie. No i chyba żadna nie spełniła moich kryteriów, które wcześniej wymieniłem.

Pozdrawiam!

2.jpg

1.jpg

Posted

Trochę duża średnica bp w tym modelu - 150 mm.

Popatrz w Jula, są tam dwie polerki DA w proponowanym zakresie cenowym.

Jeśli jakąś kupisz to opisz tutaj wrażenia bo sam się zastanawiam nad jedną z nich 😉

Posted
1 godzinę temu, JPZ napisał:

Trochę duża średnica bp w tym modelu - 150 mm.

Popatrz w Jula, są tam dwie polerki DA w proponowanym zakresie cenowym.

Jeśli jakąś kupisz to opisz tutaj wrażenia bo sam się zastanawiam nad jedną z nich 😉

Dzięki za odpowiedź. Zaraz sprawdze te polerki z Juli. Co do BP w modelu BP5130. Własnie dlatego szukam polerki z gwintem 5/16, żeby łatwo i tanio zmienić BP na 125mm 🙂

Posted
15 godzin temu, ghost napisał:

Amplituda oscylacji dla tego Bassa to 16mm. cena 245zł

Brać i się nie zastanawiać. Potem na forum zdać relacje z użytkowania.

 

ok czyli amplituda oscylacji to to samo co "skok". Zostaje jeszcze kwestia rodzaju gwintu.

  • 2 weeks later...
Posted

Kupiłem z ciekawości tą maszynę. Jeszcze nie używałem ale wydaje się poręczna. Po uruchomieniu czuć wibracje, ale to mój pierwszy kontakt z maszyną DA więc nie mam porównania (uruchamiałem z założonym dyskiem).
W zestawie jest talerz na gąbki 150mm, w zasadzie na początek można zadowolić się tą średnicą. Najważniejsze, że gwint do talerza to prawdopodobnie 5/16 czyli typowy do DA - wnioskuję po napisie.  Kabel miękki o długości około 185cm, długość maszyny to ok 41cm.

Porównując parametry maszyn BASS POLSKA wygląda to tak:


Model BP-5130:

Skok 16mm 
Moc 900W
Długość  maszyny 41cm
Tarcza polerska na pady o średnicy 150mm
Waga 2,4 kg.

Model BP-5119 (dane zaczerpnięte z opisu producenta i sprzedawcy):

Skok 8mm
Moc 950W
Długość maszyny 34 cm
Tarcza polerska na pady o średnicy 180mm
waga 2,4 kg.

Jeżeli w opisie jest błąd proszę o korektę. 

Bass 5130.jpg

  • Dziękuję 1
  • Super 1
Posted
7 minut temu, InspektorKot napisał:

Najważniejsze, że gwint do talerza to prawdopodobnie 5/16 czyli typowy do DA

Tak to standardowy gwint DA 5/16. 

Podejdą klasyczne talerze Flexipads albo chińczyki po taniości za grosze.

Dobra wiadomość, zapowiada się hit w tej cenie 🙂

Posted

@InspektorKot A jak leży w dłoni. Bo przymierzałem się pod hamrona i bardzo wygodny. I poręczenie ułożone pokretło to od zwiększania obrotów. 

Posted

Na foto przecież widać że jest blokada. Ten czarny romb. Trzymasz włącznik wciskasz "romb" i pewnie trzyma włącznik.

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

  • Okay 1
Posted
2 godziny temu, InspektorKot napisał:

Ten przycisk to blokada przed przypadkowym włączeniem, jak w szlifierkach. Trzeba wcisnąć rąb i dopiero da się uruchomić maszynę. 

Aż się wierzyć nie chce, ze nie ma blokady, albo wielostopniowy spust, albo przycisk... bo tak to trochę minus z wygodą

Posted

Pomimo, że w instrukcji jest napisane że jest to przycisk blokady do pracy ciągłej to  praktyce działa to jak napisałem wyżej. Muszę złożyć zapytanie do dystrybutora. 

Posted

Macałem tego Bassa w jednym sklepie i rzeczywiście nie ma blokady włącznika. Przycisk na obudowie jest zabezpieczeniem przed przypadkowym uruchomieniem, ale nie da się zablokować włącznika. Jak dla mnie jest to duży minus wykluczający ten sprzęt. Maszyna jest dosyć lekka, nie za duża ale bardzo głośno pracuje. Obok leżała maszynka Yato 82200 to też ją odpaliłem i "na sucho" pracuje znacznie ciszej oraz ma normalną blokadę włącznika. Plusem dla bassa jest bp z gwintem 5/16 wiec nie ma kłopotu z talerzem 125mm. Ja skusiłem się na yato i spróbuje dopasować mniejszy bp od innego chinola bo na 150mm nie lubię pracować. Jak przyjdzie mi talerz i uda się go dopasować to skrobnę parę słów w temacie o yato. 

Posted

Bass ma niższy zakres prędkości.. gdyby nie brak tego przycisku blokady juz bym miał pierwszą polerke..

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Posted

szkoda, mega szkoda że nie ma tak kluczowej funkcji jak blokada włączenia. Sam bym już rozwiązał problem maszyny po kosztach (; 

Ja natomiast znalazłem informacje w karcie obsługi dotyczącą tego magicznego przycisku (rombu), że on działa jako blokada. 
Wrzucam fragment instrukcji. 

Do pobrania na stronie: basspolska.com/polerka-do-lakieru-samochodowego.html 

ssd.jpg

Posted

Opis w instrukcji pewnie jak to w takim sprzecie (czytaj tani chinski wynalazek) nijak sie ma do rzeczywistosci i predzej tej polerce do szlifierki katowej (najpierw odblokowanie, a dopiero potem nacisniecie klawisza wlacznika) niz do funkcjonalnosci znanej z innych polerek  😉 

 

Posted

@powalla zapewne masz tutaj rację, ale nadzieja umiera ostatnia : D 
Już chciałem brać sprzęt na potrzeby edukacyjne ale ten przycisk mnie zbił z tropu 🙂 

Posted

Wiesz zawsze mozna na mniejszych elementach zadac sobie troche trudu i potrzymac klawisz wlacznika, a na wiekszych elementach lub bardziej zniszczonym lakierze nasuwac gumke recepturke tak by klawisz byl wlaczony bez naszego trzymania ...ba  idac dalej to mozna na stale miec zablokowany klawisz wlacznika na ON , a pod nogami miec przedluzacz z klawiszem wylaczajacym prad i po prostu noga go obslugiwac wylacznik pradu  😉 

 

Tak serio to wolalbym jednak chyba doplacic do tej DA z Jula ...

Posted

Trochę kombinacji a ale dobrze mówisz :)

Problem polega na średnicy talerza maszyny z Juli. Do basa spokojnie talerz na miejscu znajdę a Jula to już albo rzeźba albo Chiny

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Posted
17 godzin temu, FakeRiderr napisał:

Problem polega na średnicy talerza maszyny z Juli.

Ale tam jest 125mm więc gdzie ten problem ?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.