Skocz do zawartości

BMW E39 Carbon Schwarz


Malinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, witajcie.

Udało się w końcu złożyć jakąś relację. Poniżej trochę zdjęć i trochę wypocin na temat BMW E39 w wersji individual. Samochód bardzo przyjemnie skonfigurowany. Mój dobry kolega i nowy właściciel tejże piątki, po zakupie postanowił trochę ją ogarnąć. Ogólnie samochód dosyć zapuszczony, co zobaczycie na pierwszych zdjęciach, na lakierze mnóstwo rys, tych mniej i bardziej głębokich. Wnętrze też nie należało do tych bardziej zadbanych. Tony kurzu, brudna skóra, plamy na wykładzinie w bagażniku i do tego wymazane szyby.. Auto dostałem na dłużej, planowo miał być szybki one-step ale skoro auto stało u mnie 2 tygodnie postanowiłem zrobić korektę i dodatkowo ogarnąć resztę, Pracy był ogrom, nad autem spędziłem około 70 godzin nie spiesząc się zbytnio. Lakier był okrutnie twardy. W między czasie zostały przyciemnione szyby. Jedynie przednia została w oryginale. Nie będę dużo się na początku rozpisywał, postaram się w miarę dobrze opisywać każdy etap z pracy nad autem. Do dzieła 🙂 Lista użytej chemii:

 

1. Dekontaminacja 

- Prickbort Mac Serien 124

- ADBL Vampire Liquid 

- ADBL Clay Sponge 

2. Koła

FELGI

- ADBL Vampire Liquid

OPONY

- ExceDe Tire & Rubber Cleaner 1: 2

3. Mycie

PRE - WASH

- Time To Shine Snow White

- Oscorp Pre Wash 

MYCIE ZASADNICZE 

- Good Stuff Bumblebee Shampoo

4. Zabezpieczenie

LAKIER

- Mr. Fix 9H 

SZYBY

- Autoland Niewidzialna Wycieraczka

FELGI I OPONY

- FK Hi-Temp 1000-P Paste Wax

-Good Stuff Black Mamba

- PLASTIKI

- Shiny Garage Jet Black Exterior Trim Restorer

5. Wnętrze

SKÓRA

- K2 Auron

PLASTIKI

- Good Stuff Gorilla Force APC

- Poorboy;s Natural Look

SZYBY

- Meguiar;s Clarity Glass Cleaner

6. Korekta

PASTY

Koch Chemie H8.02

Menzerna 2500

Koch Chemie M2.01

PADY

Flexipads Cut, Polish, Finish

7. Komora silnika

ADBL APC 1:5

Koch Chemie Nano Magic Plast Care

 

Tyle jeżeli chodzi o chemię, jeśli czegoś nie napisałem to na pewno wymienię to podczas relacji. Wiadomo do tego doszły 2 wiaderka, szczotki, pędzelki, rękawica z wełny, ręcznik, masa mikrofibr, aplikatory itp. Maszyny jakie używałem to rotacja Krauss P7 i dual-action BASS POLSKA 5119.

Trochę do czytania już jest więc już pora na jakieś zdjęcia. No to lecimy.

 

Samochód odebrany w takim stanie .. mocno brudny 😏

IMG_20180714_051712.jpg

IMG_20180714_051723.jpg

IMG_20180714_051732.jpg

IMG_20180714_051745.jpg

IMG_20180714_051751.jpg

IMG_20180714_051802.jpg

IMG_20180714_051808.jpg

IMG_20180714_051817.jpg

IMG_20180714_051822.jpg

IMG_20180714_051835.jpg

IMG_20180714_051846.jpg

IMG_20180714_051851.jpg

IMG_20180714_051916.jpg

IMG_20180714_051925.jpg

 

Tak by to było jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny. Zobaczmy wnętrze samochodu.

 

IMG_20180718_205719.jpg

IMG_20180718_205725.jpg

IMG_20180718_205852.jpg

IMG_20180718_205919.jpg

IMG_20180718_205931.jpg

IMG_20180718_205936.jpg

IMG_20180718_205947.jpg

IMG_20180718_205953.jpg

IMG_20180718_205959.jpg

IMG_20180718_210006.jpg

IMG_20180718_210010.jpg

IMG_20180718_210026.jpg

IMG_20180718_210114.jpg

IMG_20180718_210130.jpg

IMG_20180718_210135.jpg

IMG_20180718_210145.jpg

IMG_20180718_210156.jpg

IMG_20180718_210204.jpg

IMG_20180718_210219.jpg

IMG_20180718_210210.jpg

IMG_20180718_210223.jpg

IMG_20180718_210226.jpg

IMG_20180718_210233.jpg

IMG_20180718_210248.jpg

IMG_20180718_210254.jpg

IMG_20180718_210303.jpg

IMG_20180718_210325.jpg

IMG_20180718_210346.jpg

IMG_20180718_210352.jpg

IMG_20180718_210358.jpg

IMG_20180718_210412.jpg

IMG_20180718_210439.jpg

IMG_20180718_210447.jpg

IMG_20180718_210452.jpg

IMG_20180718_210501.jpg

IMG_20180718_210508.jpg

IMG_20180718_210530.jpg

IMG_20180718_210605.jpg

IMG_20180718_210619.jpg

IMG_20180718_210646.jpg

IMG_20180718_210653.jpg

IMG_20180718_210711.jpg

IMG_20180718_210817.jpg

IMG_20180718_220244.jpg

 

Tak to mniej więcej wyglądało przy oględzinach i jak widać żeby doprowadzić auto do należytego stanu potrzeba było dość pracy. Na początek zabrałem się za lakier ale tutaj pokaże to w innej kolejności. Z racji tego,że przy aucie głównie działałem po pracy to dziennie przy aucie spędzałem po 2-3 godziny no chyba, że był weekend to wtedy więcej. Gdy miałem te 2-3 godziny to wciągałem się w wir pracy zapominając często o robieniu zdjęć, przez co przy wnętrzu nie które etapy prac nie zostały udokumentowane. 

 

Wiadomo, najpierw dokładne odkurzanie całego wnętrza z czego własnie zdjęć nie posiadam. Na pierwszy ogień poszedł bagażnik.

 

IMG_20180725_075838.jpg

 

Wykładzina została potraktowana ExceDe Encpsulator Cleaner w stężeniu 1:4. Brak odkurzacza piorącego... Ale wyszło moim zdaniem ładnie jak na ten środek 🙂

 

IMG_20180725_090207.jpg

 

Następny strzał plastiki, których co prawda za wiele nie było. Pędzelek i APC 1:10 od GS.

 

IMG_20180726_190820.jpg

IMG_20180726_190849.jpg

IMG_20180726_191017.jpg

IMG_20180726_191650.jpg

 

Po pędzelkowaniu dostały porcję Natural Looka 🙂

 

IMG_20180726_192357.jpg

IMG_20180726_191558.jpg

 

Kufer gotowy 🙂

 

IMG_20180726_194515.jpg

IMG_20180726_194640.jpg

 

Wchodzimy do środka i bierzemy się za skórę. Z pomocą przyszedł K2 Auron, zrobił robotę 🙂

 

IMG_20180725_202650.jpg

IMG_20180725_202719.jpg

IMG_20180725_202754.jpg

IMG_20180725_202858.jpg

IMG_20180725_202914.jpg

IMG_20180725_202929.jpg

 

Jeszcze garstka 50-tek 

 

IMG_20180725_204228.jpg

IMG_20180725_204317.jpg

IMG_20180725_205117.jpg

IMG_20180725_205420.jpg

 

Z pracy nad plastikami we wnętrzu mam tylko jedno zdjęcie którego nawet nie wrzucam bo nie ma sensu.. Najpierw porcja APC 1:10 GS później Natural Look 🙂 Kilka zdjęć na gotowo. Jedynie potem przedmuchane ze świeżego kurzu,

 

IMG_20180726_200144.jpg

IMG_20180728_161607.jpg

IMG_20180728_161621.jpg

IMG_20180728_161646.jpg

IMG_20180728_161808.jpg

IMG_20180728_161941.jpg

IMG_20180728_161958.jpg

 

Szkoda ale więcej zdjęć wnętrza nie mam..  może następnym razem uda się zrobić więcej.. trochę to uciążliwe odrywać się cały czas od pracy. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Przyszła pora na zdjęcia z zewnątrz a jest ich trochę więcej 🙂 No i standardowo, zaczynamy od kół. Jak to wszystko wyglądało na początku pamiętacie 🙂

 

Felgi dostały po kilka strzałów ADBL Vampire Liquid, po czym zostały spłukane. 

 

IMG_20180714_053124.jpg

IMG_20180714_053258.jpg

IMG_20180714_053613.jpg

 

Lecimy z oponami. ExceDe Tire & Rubber Cleaner 1:2 i 4 próby żeby zobaczyć białą pianę na oponie 🙂

 

IMG_20180714_053641.jpg

IMG_20180714_053701.jpg

IMG_20180714_053735.jpg

IMG_20180714_054030.jpg

 

 

Opony umyte, biorę do ręki po raz kolejny Vampira wraz z pomocnikami i działam felgi. Tam gdzie mogłem to doszedłem, trochę pędzelkiem trochę szczotką 🙂

 

IMG_20180714_054541.jpg

IMG_20180714_055730.jpg

IMG_20180714_055711.jpg

IMG_20180714_055623.jpg

IMG_20180714_054638.jpg

 

Koła gotowe, można brać się za nadwozie. Dwa wiaderka z szamponem GS.

 

IMG_20180714_060539.jpg

IMG_20180714_060651.jpg

 

Preparat na owady, całkiem przyjemnie sobie z nimi poradził 🙂

 

IMG_20180714_060015.jpg

IMG_20180714_060058.jpg

 

Pierwszy pre-wash firmy Carvalet, dokładnej nazwy nie pamiętam. Na pewno mocniejszy niż neutralna piana aktywna.

 

IMG_20180714_060433.jpg

 

IMG_20180714_060312.jpg

IMG_20180714_060456.jpg

 

Dokładne płukanie, rękawica w dłoń i myjemy 🙂

 

IMG_20180714_061152.jpg

IMG_20180714_061347.jpg

IMG_20180714_061526.jpg

IMG_20180714_061838.jpg

IMG_20180714_061843.jpg

 

Płukanko i jedziemy z dekontaminacją. Najpierw chemicznie. Prick i Vampirek się dogadali bez problemu. Posiedzieli z 10 minut i znów płukanko.

 

IMG_20180714_063817.jpg

IMG_20180714_064030.jpg

 

Tym razem po spłukaniu wleciała piana Time To Shine, pędzielkowanie wszystkich szczelin i zakamarków i na koniec mycie na pianie 🙂

 

IMG_20180714_064929.jpg

IMG_20180714_065142.jpg

IMG_20180714_065216.jpg

IMG_20180714_065241.jpg

IMG_20180714_065256.jpg

IMG_20180714_065318.jpg

IMG_20180714_065332.jpg

IMG_20180714_065405.jpg

IMG_20180714_065412.jpg

IMG_20180714_065436.jpg

IMG_20180714_065542.jpg

IMG_20180714_065625.jpg

IMG_20180714_065725.jpg

IMG_20180714_065730.jpg

IMG_20180714_065742.jpg

IMG_20180714_065918.jpg

 

Umyte, kolejne płukanko i zabieram się za glinkowanie. Clay Sponge ADBL przyśpieszył pracę. Jako poślizg woda z szamponem.

 

IMG_20180714_070403.jpg

IMG_20180714_070609.jpg

IMG_20180714_070726.jpg

IMG_20180714_071040.jpg

IMG_20180714_071138.jpg

IMG_20180714_071216.jpg

IMG_20180714_071326.jpg

IMG_20180714_071407.jpg

 

Całe auto wyglinkowane razem z szybami więc pora na mycie. Zdjęcie rękawicy na lakierze obowiązkowe 😄

 

IMG_20180714_071629.jpg

IMG_20180714_071954.jpg

IMG_20180714_072004.jpg

 

Płukanie sam już nie wiem które 😛 po czym osuszanie. Lakier ręcznikiem Work Stuff przy pomocy kompresora wydmuchanie szczelin, wnęki drzwi i felgi suszone irchą 🙂

 

IMG_20180714_072722.jpg

IMG_20180714_074007.jpg

IMG_20180714_072848.jpg

IMG_20180714_072856.jpg

IMG_20180714_073915.jpg

IMG_20180714_073340.jpg

IMG_20180714_073450.jpg

 

Samochód umyty jak należy i wysuszony więc można wyjeżdżać 🙂 Dla przeciętnego człowieka jest igła 😄

 

IMG_20180714_074740.jpg

IMG_20180714_074744.jpg

IMG_20180714_074753.jpg

IMG_20180714_074801.jpg

IMG_20180714_074812.jpg

IMG_20180714_074817.jpg

IMG_20180714_074831.jpg

 

Ale dla nas pasjonatów takie mycie to za mało 🙂 tak więc wjazd na inne stanowisko, dosuszanie i oklejamy taśmą wszystkie miejsca narażone na niepożądane działanie maszyny 😄

 

IMG_20180714_155500.jpg

IMG_20180714_155511.jpg

IMG_20180714_155523.jpg

IMG_20180714_193833.jpg

IMG_20180714_193928.jpg

IMG_20180716_001258.jpg

 

Wszystko zabezpieczone, za razem wydzielone obszary do polerowania i pięćdziesiątek 🙂 Przechodzimy do inspekcji, a tam.. Zobaczcie sami 😉

 

IMG_20180714_195116.jpg

IMG_20180714_194742.jpg

IMG_20180714_194748.jpg

IMG_20180714_194825.jpg

IMG_20180714_194836.jpg

IMG_20180714_194858.jpg

IMG_20180715_223410.jpg

IMG_20180717_201545.jpg

 

Takie coś na tym pięknym lakierze.. Tak jak pisałem na początku trochę tych mniej grubych ale większość to grubsze rysy które pod DA praktycznie nie chciały puszczać. dlatego właśnie zdecydowałem, że zamiast One Stepa będzie korekta 🙂 nie wyciągałem co prawda 100 % ale wyszło bardzo ładnie. W dłoń Krauss P7 z białą gąbką Flexipads i Kochem H8.02. Najpierw próbowałem lżejszych kombinacji ale nie zbyt sobie radziły z tym twardzielem. Przed Wami parę pięćdziesiątek jak i parę zdjęć wyciętego już lakieru 🙂

 

IMG_20180714_213803.jpg

IMG_20180715_223126.jpg

IMG_20180715_223302.jpg

IMG_20180716_133048.jpg

IMG_20180716_133142.jpg

IMG_20180716_133240.jpg

IMG_20180717_201506.jpg

IMG_20180717_210641.jpg

IMG_20180718_175709.jpg

IMG_20180714_202956.jpg

IMG_20180716_133134.jpg

IMG_20180716_133247.jpg

IMG_20180716_133311.jpg

IMG_20180716_133344.jpg

IMG_20180716_133358.jpg

IMG_20180717_201320.jpg

IMG_20180717_204443.jpg

IMG_20180717_204507.jpg

 

Pomiędzy cięciem a polerowaniem pasty były wymywane IPĄ. Po Menzernie 2500 na DA i pomarańczowym Flexi, umyłem auto Shampoo Pro od ADBL. Następnie szybki przejazd Kochem Antiholosem na czerwonym Royalu, także wymytym IPĄ. Tak to wyglądało przed zabezpieczaniem 🙂

Zapomniałbym pokazać efekt zahaczenia maszynką o reflektory które były już trochę zamglone 🙂 po narobieniu bałaganu papierkiem wodnym przepłukałem z małą pomocą APC komorę silnika 🙂 Jak to ja, zdjęć dużo nie zrobiłem ale zawsze coś 🙂

 

IMG_20180721_175653.jpg

IMG_20180721_190308.jpg

IMG_20180721_191349.jpg

IMG_20180721_190305.jpg

IMG_20180721_191354.jpg

IMG_20180728_164118.jpg

 

Tutaj już auto gotowe do zabezpieczania. Kilka szybkich fotek i do garażu na smalcowanie 🙂 

 

IMG_20180722_115559.jpg

IMG_20180722_115702.jpg

IMG_20180722_115753.jpg

IMG_20180722_115811.jpg

 

Wjazd do garażu i czas na ostatnio popularną na forum powłokę jaką jest MR. FIX. Kilka słów ode mnie na jej temat 🙂

Zapach ma chemiczny jak to powłoka, bardzo intensywny. W środku butelki porobiły się kryształki które przy podawaniu powłoki na aplikator musiałem ciągle zdmuchiwać co było uciążliwe. Jak widać po zdjęciach pogoda była jak to w lato, bardzo gorąco przez co miałem duży problem z dotarciem powłoki. Niby wszystko wyglądało ładnie ale jak już odpaliłem halogen to był dramat.. Ale jakoś sobie poradziłem. Myślę, że po prostu była zbyt mała wilgotność powietrza. Przyciemniania jakiegoś wielkiego nie zauważyłem. Śliskość jaką uzyskał lakier moim zdaniem na bardzo zadowalającym poziomie. Zrzut wody, który zaobserwowałem później również bardzo wporządku, Ciekawe tylko ile faktycznie posiedzi na aucie, ale będę imał na auto stały podgląd tak więc z każdym myciem będę się starać jakoś udokumentować jak się nasz chiński MR. FIX zachowuję 🙂 Łapcie kolejnych parę zdjęć 🙂

 

IMG_20180722_132640.jpg

IMG_20180722_144150.jpg

IMG_20180722_144208.jpg

IMG_20180722_152255.jpg

IMG_20180722_152310.jpg

IMG_20180722_152400.jpg

 

Tak to usiadło. Myślę, że jak za tą cenę to spoko 🙂 tylko trwałość pod znakiem zapytania. Na plastiki wleciał SG Jet Black, szyby Autoland, opony Black Mamba i felgi FK 1000P. 

Ostatnie kilka zdjęć po wyjeździe z garażu na światło dzienne bo ponoć słońce najlepszą inspekcją 😛 myślę, że wyszło całkiem dobrze, ale ocenę końcową zostawiam Wam. Właściciel co najważniejsze mega zadowolony, Sam chyba się nie spodziewał takiego efektu 🙂 

 

IMG_20180728_162922.jpg

IMG_20180728_162853.jpg

IMG_20180728_162849.jpg

IMG_20180728_162838.jpg

IMG_20180728_162536.jpg

IMG_20180728_162526.jpg

IMG_20180728_162520.jpg

IMG_20180728_162516.jpg

IMG_20180728_162503.jpg

IMG_20180728_162442.jpg

IMG_20180728_162745.jpg

IMG_20180728_162739.jpg

IMG_20180728_162732.jpg

IMG_20180728_162937.jpg

IMG_20180728_162715.jpg

IMG_20180728_162708.jpg

IMG_20180728_162656.jpg

IMG_20180728_162909.jpg

IMG_20180728_162903.jpg

IMG_20180728_162800.jpg

IMG_20180728_162753.jpg

 

 

Jak wyszło finalnie wszyscy widzieli. Jest kilka punktów, które można by było poprawić ale to i tak miał być one step 😛 zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii niekoniecznie tylko tych dobrych 🙂 Motywujcie do działania bo dział nie jest zbytnio oblegany a najprawdopodobniej jest działem który nie jeden z nas mógłby oglądać bez końca 🙂

Już niebawem kolejna relacja z rzadko spotykanego auta powinna się pojawić, ale nie mówię nic więcej żeby nie zapeszyć 🙂 Fajnie jak udało Wam się dotrwać do końca 🙂 

Cześć 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Malinek Fajnie to wyszło, widać ogrom pracy 👍 I tak jak mówisz - dokumentowanie całej relacji jest chyba jeszcze gorsze od X godziny spędzonej z maszyną, kiedy już totalnie opadasz z sił. Ale takie relacje dają solidną porcję motywacji. 2 pytania/zastrzeżenia:

- Moim zdaniem, przy 70h roboty z autem, mogłeś jednak pokusić się o zdjęcie kół i dokładne ich nawoskowanie od środka. Przy okazji mógłbyś też doczyścić lepiej nadkola. Ale wiadomo - kwestia czasu;

- Czy po wyipowaniu po finiszu nie zostały Ci takie charakterystyczne mazy? O ile można sobie pozwolić na ipowanie po cuttingu żeby wymyć pastę, to później jest to już ryzykowna zabawa. Najlepiej widać je na słońcu, w metalohalogenie nic się nie zobaczy.

A tak w ogóle, to piękne E39, tylko jakieś takie trochę sebixowe...IMO ostatnie "prawdziwe" BMW. Jak nie jestem fanem bawarek, to takie poliftowe, zadbane, z R6/V8 pod maską, bardzo chciałbym kiedyś mieć.

Good job!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mumins, nie zauważyłem żadnych mazów po finishu ani w słońcu ani tak jak mówisz w metahalogenie. Co do kół to masz rację, że mogłem się pokusić o zdejmowanie kół ale tak jak pisałem robiłem to na spokojnie bez zbędnego pośpiechu dlatego wyszło aż tyle godzin. A poza tym jak pracowałem przy aucie po 10 godzinach w pracy to też mi się zbytnio nie chciało aż tak bawić bo miałem po 2-3 godziny i to takie bardziej dłubanie a nie robota .. Dzięki za dobre słowo, pozdro 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna relacja, dodam coś od siebie 🙂 mr fix. na lakierze wytrzymał mi 10000km (3 miesiące), ale... na plastikach leży jak porąbany, są idealnie czarne, odpychają wodę jak szalone, chyba to będzie mój ulubiony dressing do plastików 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuuurde, ależ ja się naczekałem na nową relację, masakra. Strasznie zapuszczona ta beata, fajnie, że dostała "drugie" życie.

Relacja obszerna co bardzo mi się podobało, fajna miejscówa, zazdroszczę i liczę na więcej pokazów z jeszcze większą dawką fotek przed/po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hubee, mikrofibra była w zestawie preparatu do skóry więc jej użyłem nawet nie myślałem czy zrobi kuku czy nie , ale dzięki zawsze to jakaś nowa cząstka wiedzy 😉 a że nie mam w swoim aucie skóry to nie bardzo się orientuję w temacie 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, tez kiedys nie wiedzialem. 😄

Jeden, dwa, czy trzy razy nic sie nie stanie. Ja juz kilka lat stosuje bawelne. Ziomek z grupy na FB ma firme (ledermax.at) i stworzyl taki maly tutorial z objasnieniami co i jak do skory. Malo tego, magisterke pisal, w ktorej badal wplyw dzialania mikrofibry na skore. 😄 Jest fajny blog, ale tylko po niemiecku niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna konfiguracja auta, kolor zewnętrzny i te skóry, mega 😄 Widać ogrom włożonej pracy, auto super się prezentuje, jak przystało na wersję individual.

Swoją drogą mi byłoby trochę wstyd jakbym sprzedawał auto z takim wnętrzem.. rozumiem że nie każdy jest fanem i ma czas na detailing, ale jak się sprzedaje auto to wypadałoby je chociaż odkurzyć i wytrzeć kurze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.