Jump to content

Pierwsza polerka Audi A3 i A4 Zestaw past


Recommended Posts


Auto Audi A4 B6 oraz A3 8L 
A4 była na polerce w studiu detailingowym 2 lata temu. Wyszło wyśmienicie lecz już nie widać ze było cokolwiek robione 
A3 nigdy nie była pewnie polerowana lakier w strasznej kondycji . 

Raz w życiu polerowałem auto i szczerze to pamietam tylko ze polerowałem żółtą gąbką, pasta jakaś 3M nalana do pudełka przez pana w sklepie z lakierami samochodowymi i to wszystko . 
Wyszło mi to całkiem ok tylko sporo hologramów pewnie dlatego ze robiłem to tylko jedna pasta i w jednym etapie. 

Chce kupic własna maszyne polerska i myśle o takim zestawie: 

Maszyna Masner K2 
Manzerna 2500 jako polish 
manzerna 3500 jako finish 
Odtłuszczanie - IPA ( TAK wiem ze to nie środek do odtłuszczania ale bede to pierwszy raz robił że tak powiem z głową oraz z jakas wiedza i nie ma co ukrywać mam ograniczony budżet 
Zabezpieczenie ? jeszcze nie wybrałem chciałbym cos taniego 

Do polerowania chcę użyć 
Zółtego pada średniej twardości 
oraz czarnej gąbki waflowej do finiszu 



Lakiery w obu autach to LY9W (Ciemny czarny )


Bardzo proszę o wszelkie sugestie . Chce podejsc do sprawy w miare profesjonalnie . 

Wszelkie sugestie mile widziane . 

Pozdrawiam 
Kuba

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Lotek900 napisał:

Nie będziesz potrzebował do tej A3 jakiejś mocniej tnącej pasty? Menzerna FG400

Tego nie wiem . Lakier jest dosyc mocno zajechany nie ma co ukrywać. Jest szary a nie czarny. ma mnóstwo rys ale nie wydają się być głebokie . Myslisz ze powinienem kupić cos bardziej agresywnego ?

Bardzo dziekuje za sugestie . W takim razie moze cos tańszego niz manzerna polecisz?

Link to comment
Share on other sites

Na pewno do Audi potrzebujesz mocno ściernej pasty + twardego pada.

Polecałbym bardziej:

Koch H8 cutting + Flexipads biały

Koch Antiholo + NAT czarny wafel

w dwóch krokach dasz radę to ogarnąć. Jak lakier jest mocno zniszczony, to dokupiłbym do tego jeszcze jakieś futro :) Np. flexipads pro wool, albo od booskiego. 

 

Jeżeli chodzi o zabezpieczenie to na pewno musisz rozważyć, czy wosk czy powłoka, ale jeżeli zaczynasz - kup wosk. Poszukaj testerów Soft 99 Fusso 12, FINISH KARE 1000P Hi-Temp, jeżeli chcesz położyć raz a porządnie , a jak chcesz kłaść częściej ale z lepszym efektem jeśli chodzi o wygląd auta, to szukaj wosków z jak największą ilością karnauby :) Czyli jakieś Poorboys nattys'y, angel waxy, swissvaxy itp.

  • Okay 1
Link to comment
Share on other sites

dokładnie, będziesz najprawdopodobniej potrzebował mocniejszej pasty do pierwszego etapu, audi miewają zazwyczaj twarde lakiery. ALE! nie rzucaj się od razu z największą artylerią na lakier, generalnie ja mam taką swoją zasadę że przy każdej detailingowej czynności zaczynam od najmniej agresywnego działania. także na początek możesz spróbować z mniej agresywną kombinacją pasty i pada i być może efekt będzie dla Ciebie zadowalający, warto spróbować bo może być tak, że miałeś jakiś element lakierowany ponownie i klar już nie ma takiej twardości jak oryginalnie i nie trzeba go tak atakować :) no i wiadomo - im więcej past i padów różnego rodzaju, tym więcej możliwości :)

i najlepiej zadbaj o porządnie wymycie past - jeśli chcesz pracować z menzerną, to jest to tłusta pasta. warto chyba zainwestować i kupić sobie jakiś produkt typu wipe out, praktycznie każda już marka ma coś takiego w swojej linii. ja używałem na razie tylko wipe out pro z adbl i dobrze się sprawdza :)

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziekuje panowie za odpowiedzi . Proszę powiedzcie mi w takim razie co zrobic zeby w 2 pastach zrobic 2 auta ?
Jakie pasty kupic ?  Zalezy mi na tym by nie wydawać zbyt dużo pieniedzy to raczej normalne .
a finish wybiore  albo Koch anitiholo albo manzerna 3500 bedzie ok i do tego czarny pad wafel.
A co w przypadku polish ?

i jeszcze jedno pytanie  ile tej pasty kupic ? 100 starczy na jedno auto ?

Zabezpieczyc planuje  Collinite no. 476 . Czy taki zestaw bedzie ok ?

Czyli tak :

Maszyna masner k2
Glinka - cos wybiore
poślizg pod glinke - Cos polecacie konkretnego ?
polish - manzerna tylko która 
            pad wolałbym żółty zeby nie przegiąć 
finish - koch anitiholo / manzerna 3500
           NAT czarny wafel
Odtłuszczenie - IPA
Zabezpiecznie  Collinite no. 476

 

Link to comment
Share on other sites

@kubass  Poślizg pod glinkę - możesz dać kilka kropel szamponu do wody i będzie ok. 

Jeśli twierdzisz, że do lakieru w audi nie potrzebujesz mocnej pasty i twardego pada/futra - to szybko wrócisz na forum po porady dotyczące ostrej kombinacji. Nie bez powodu polecamy tutaj futra/twarde gąbki z mocno ścierną pastą jak Koch H8. 

Link to comment
Share on other sites

Ok czyli skupmy sie na pascie mocno ściernej i gąbce żółtej . Futra sie boje . 

Czyli reszta będzie ok ?

tylko paste na polish zmienić ? ale zaznaczam ze w a4 mam lakier całkiem spoko chciałbym do tylko odświeżyć lecz  w a3 mam lakier zajechany . Do a3 bym się zgodził żeby kupić cos mocniejszego ale chciałbym to załatwić w 2 postach . da sie tak ?

 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Hubee napisał:

Menzerna ma 250ml, sredni Koch F05 jest tylko jeden litr, pozstale maja w 250ml.

Jest możliwość kupna żółtego Kocha F5.01 w pojemności 250 ml :) 
Sam tak zrobiłem i kilka osob na forum. Pisze bez żadnej reklamy, ale gościa mogę polecić

LINK KOCH CHEMIE F5.01

Link to comment
Share on other sites

Też zaliczam sie do grona osób, które tą pastę zakupiły ;) naprawdę rzetelny sprzedający. Niestety samej pasty jeszcze nie mialem okazji wypróbować

Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie jeszcze raz jaka paste w takim razie kupić ? jeżeli mam kupić 3 to jakie proponujecie . Jedna na zniszczony lakier który nigdy nie był polerowany raczej . a 2gi lakier bedzie tylko do odświeżenia dodatkowo pasta na finish. Isc lepiej w kocha czy w manzerne ?  

Link to comment
Share on other sites

Tutaj masz najlepsze pasty do cięcia lakieru

 

jak sobie poszukasz w jego kanale znajdziesz i do polishu, jak nie znasz angielskiego to włącz sobie tłumaczenie z napisami, a jak jeszcze chcesz coś wiedzieć na ich temat to polecam lupę prawo góra :good:

Link to comment
Share on other sites

Obojętnie co kupisz, czy zestaw kochów, czy zestaw menzerny, czy dwie past meg'sa 105 i 205, sonaxy, bedziesz zadowolony, oprocz różnic przy pracy, które poznajesz dopiero po pracy każdej z nich, każdą da sie zrobić takie same efekty.
 

Ja użył bym kocha h8 do cięcia, sonaxa ex 04 do polishu i menzerny 3500 do finishu ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Panowie jestem po pierwszej polerce i powiem szczerze że coś zrobiłem źle tylko nie wiem w którym etapie chodzi o waterspoty 

kupiłem polerkę masner k2

pasty menzerna 1000 2500 i 3,500

pady dura Flex K2 pomarańczowy oraz czarny waflowy

do zabezpieczenia lakieru użyłem High temp od Finish Care. 

---------------------

Polerowałem pomarańczowym Padem i pastą 1000 ze względu na to że dwa 2500 nie dawała rady

robiłem po cztery przejazdy na każdym z elementów

odtluściłem za pomocą IPA od Tenzi

założyłem czarny pad i wykończyłem wszystko pastą 3500

odtluściłem dokładnie lakier

pojechałem na myjnię bezdotykową umyłem auto po czym wróciłem by je nawoskować dla pewności odtluscilem jeszcze raz. przy tym etapie zauważyłem że lakier był cały water spotach. Totalnie nic nie dało się z nimi zrobić długo nie myśląc przeszedłem do woskowania

sam efekt polerki jest niesamowity ale całość psują te Water spoty i nie wiem co mam teraz zrobić żeby je usunąć? co sugerujecię może dokupić jakiś środek?

nie chciałbym drugi raz popełnić tego błędu

Link to comment
Share on other sites

Osobiscie nie widze jaki sens mycia auta byl,po 3500 przelecialbym ipa i wosk,zawsze tak robie i zadnych water spotow i innych cudow nie mam,ostatnio pominelem nawet ipe za co mi sie oberwalo :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

@kubass  Suszyć auto od razu po myciu i jako ostatni krok używać wody destylowanej

 

A teraz możesz pastą finishową przelecieć lekko polerką i będzie gotowe. Najlepiej cleanerem to usunąć. Albo używać quickdetailera po myciu.

Link to comment
Share on other sites

Tak myślałem ze to przez to że nie wytarłem . A jaki cleaner tani polecacie ? 

I jakiego quick detailera warto uzyc ? wtedy przed nałożeniem wosku daje Quick detailer i pozniej juz nie odtłuszczać ?

Bede chyba zmuszony jeszcze raz zrobic to pasta 3500 i wtedy odtłuscic i nałozyc wosk? 

Link to comment
Share on other sites

Wysusz auto, odtłuść i przeleć pasta finiszową lub Cleanerem. Ja polecam Cleaner od Poorboys Professional Polish :) mozęsz kupić mały testerk 100ml i jest bardzo wydajny. Wystarczy na 3 auta :) 

Link to comment
Share on other sites

Cleaner mam od tenzi . TENZI IPA cleaner . Czy to wystarczy ? czy lepiej kupic cos innego ?

Czyli rozumiem ze najlepiej jest teraz poprostu

1.polecieć finishem później
2. odtłuścić i
3. jeszcze raz nałożyć wosk ?

Kolejne auto chce dodatko glinkować 
Chcę kupić glinkę żółtą valet pro ale powiedzcie mi co dac na poślizg pod glinkę ? woda z szamponem wystarczy czy lepiej kupic jakis poślizg ? Quick detailer sie nada ? i czy nie szkoda preparatu  jak zaraz będę polerował ?

Link to comment
Share on other sites

Ja bym ci polecam zmywacz silikonowy, albo po prostu IPE ale nie od tenzi bo ktoś juz mowił ze słaba jest.

umyj jakimś szamponem odtluszczającym lub szamponem + trochę APC -> finish -> odtłuścić -> Wosk.

Glinka VP zółta jest bardzo dobra. Jako poslizg polecam wode + kropla szamponu (Nie za dużo). Glinkuj w cieniu, na nie rozgrzanym lakierze. Wyglinkowany element od razu spłukuj wodą pod ciśnieniem.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, david2888 napisał:

Ja bym ci polecam zmywacz silikonowy, albo po prostu IPE ale nie od tenzi bo ktoś juz mowił ze słaba jest.

umyj jakimś szamponem odtluszczającym lub szamponem + trochę APC -> finish -> odtłuścić -> Wosk.

Glinka VP zółta jest bardzo dobra. Jako poslizg polecam wode + kropla szamponu (Nie za dużo). Glinkuj w cieniu, na nie rozgrzanym lakierze. Wyglinkowany element od razu spłukuj wodą pod ciśnieniem.

Super . Bardzo dziekuje za odpowiedz . Juz zamowilem glinke valet i quick detailer od shiny garage. ale tak prawde mowiac nie wiem kiedy go uzywać :) 

Zrobie dokładnie tak jak opisałes . mam nadzieje ze 2giego auta nie schrzanie :D

Macie jakiś sposób na usuwanie pozostałości po paście polerskiej w zakamarkach ? 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.