kubass Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 Auto Audi A4 B6 oraz A3 8L A4 była na polerce w studiu detailingowym 2 lata temu. Wyszło wyśmienicie lecz już nie widać ze było cokolwiek robione A3 nigdy nie była pewnie polerowana lakier w strasznej kondycji . Raz w życiu polerowałem auto i szczerze to pamietam tylko ze polerowałem żółtą gąbką, pasta jakaś 3M nalana do pudełka przez pana w sklepie z lakierami samochodowymi i to wszystko . Wyszło mi to całkiem ok tylko sporo hologramów pewnie dlatego ze robiłem to tylko jedna pasta i w jednym etapie. Chce kupic własna maszyne polerska i myśle o takim zestawie: Maszyna Masner K2 Manzerna 2500 jako polish manzerna 3500 jako finish Odtłuszczanie - IPA ( TAK wiem ze to nie środek do odtłuszczania ale bede to pierwszy raz robił że tak powiem z głową oraz z jakas wiedza i nie ma co ukrywać mam ograniczony budżet Zabezpieczenie ? jeszcze nie wybrałem chciałbym cos taniego Do polerowania chcę użyć Zółtego pada średniej twardości oraz czarnej gąbki waflowej do finiszu Lakiery w obu autach to LY9W (Ciemny czarny ) Bardzo proszę o wszelkie sugestie . Chce podejsc do sprawy w miare profesjonalnie . Wszelkie sugestie mile widziane . Pozdrawiam Kuba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotek900 Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 Nie będziesz potrzebował do tej A3 jakiejś mocniej tnącej pasty? Menzerna FG400 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubass Posted February 27, 2018 Author Report Share Posted February 27, 2018 1 minutę temu, Lotek900 napisał: Nie będziesz potrzebował do tej A3 jakiejś mocniej tnącej pasty? Menzerna FG400 Tego nie wiem . Lakier jest dosyc mocno zajechany nie ma co ukrywać. Jest szary a nie czarny. ma mnóstwo rys ale nie wydają się być głebokie . Myslisz ze powinienem kupić cos bardziej agresywnego ? Bardzo dziekuje za sugestie . W takim razie moze cos tańszego niz manzerna polecisz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
YOBACK Posted February 28, 2018 Report Share Posted February 28, 2018 Na pewno do Audi potrzebujesz mocno ściernej pasty + twardego pada. Polecałbym bardziej: Koch H8 cutting + Flexipads biały Koch Antiholo + NAT czarny wafel w dwóch krokach dasz radę to ogarnąć. Jak lakier jest mocno zniszczony, to dokupiłbym do tego jeszcze jakieś futro Np. flexipads pro wool, albo od booskiego. Jeżeli chodzi o zabezpieczenie to na pewno musisz rozważyć, czy wosk czy powłoka, ale jeżeli zaczynasz - kup wosk. Poszukaj testerów Soft 99 Fusso 12, FINISH KARE 1000P Hi-Temp, jeżeli chcesz położyć raz a porządnie , a jak chcesz kłaść częściej ale z lepszym efektem jeśli chodzi o wygląd auta, to szukaj wosków z jak największą ilością karnauby Czyli jakieś Poorboys nattys'y, angel waxy, swissvaxy itp. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
macmel Posted February 28, 2018 Report Share Posted February 28, 2018 dokładnie, będziesz najprawdopodobniej potrzebował mocniejszej pasty do pierwszego etapu, audi miewają zazwyczaj twarde lakiery. ALE! nie rzucaj się od razu z największą artylerią na lakier, generalnie ja mam taką swoją zasadę że przy każdej detailingowej czynności zaczynam od najmniej agresywnego działania. także na początek możesz spróbować z mniej agresywną kombinacją pasty i pada i być może efekt będzie dla Ciebie zadowalający, warto spróbować bo może być tak, że miałeś jakiś element lakierowany ponownie i klar już nie ma takiej twardości jak oryginalnie i nie trzeba go tak atakować no i wiadomo - im więcej past i padów różnego rodzaju, tym więcej możliwości i najlepiej zadbaj o porządnie wymycie past - jeśli chcesz pracować z menzerną, to jest to tłusta pasta. warto chyba zainwestować i kupić sobie jakiś produkt typu wipe out, praktycznie każda już marka ma coś takiego w swojej linii. ja używałem na razie tylko wipe out pro z adbl i dobrze się sprawdza Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubass Posted February 28, 2018 Author Report Share Posted February 28, 2018 Bardzo dziekuje panowie za odpowiedzi . Proszę powiedzcie mi w takim razie co zrobic zeby w 2 pastach zrobic 2 auta ? Jakie pasty kupic ? Zalezy mi na tym by nie wydawać zbyt dużo pieniedzy to raczej normalne . a finish wybiore albo Koch anitiholo albo manzerna 3500 bedzie ok i do tego czarny pad wafel. A co w przypadku polish ? i jeszcze jedno pytanie ile tej pasty kupic ? 100 starczy na jedno auto ? Zabezpieczyc planuje Collinite no. 476 . Czy taki zestaw bedzie ok ? Czyli tak : Maszyna masner k2 Glinka - cos wybiore poślizg pod glinke - Cos polecacie konkretnego ? polish - manzerna tylko która pad wolałbym żółty zeby nie przegiąć finish - koch anitiholo / manzerna 3500 NAT czarny wafel Odtłuszczenie - IPA Zabezpiecznie Collinite no. 476 Link to comment Share on other sites More sharing options...
YOBACK Posted February 28, 2018 Report Share Posted February 28, 2018 @kubass Poślizg pod glinkę - możesz dać kilka kropel szamponu do wody i będzie ok. Jeśli twierdzisz, że do lakieru w audi nie potrzebujesz mocnej pasty i twardego pada/futra - to szybko wrócisz na forum po porady dotyczące ostrej kombinacji. Nie bez powodu polecamy tutaj futra/twarde gąbki z mocno ścierną pastą jak Koch H8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubass Posted February 28, 2018 Author Report Share Posted February 28, 2018 Ok czyli skupmy sie na pascie mocno ściernej i gąbce żółtej . Futra sie boje . Czyli reszta będzie ok ? tylko paste na polish zmienić ? ale zaznaczam ze w a4 mam lakier całkiem spoko chciałbym do tylko odświeżyć lecz w a3 mam lakier zajechany . Do a3 bym się zgodził żeby kupić cos mocniejszego ale chciałbym to załatwić w 2 postach . da sie tak ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hubee Posted February 28, 2018 Report Share Posted February 28, 2018 Testuj i zobacz. Nie zawsze trzeba 3 krokow. A 3 rozne pasty zawsze sie przydadza. Menzerna ma 250ml, sredni Koch F05 jest tylko jeden litr, pozstale maja w 250ml. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzechu23 Posted March 1, 2018 Report Share Posted March 1, 2018 11 godzin temu, Hubee napisał: Menzerna ma 250ml, sredni Koch F05 jest tylko jeden litr, pozstale maja w 250ml. Jest możliwość kupna żółtego Kocha F5.01 w pojemności 250 ml Sam tak zrobiłem i kilka osob na forum. Pisze bez żadnej reklamy, ale gościa mogę polecićLINK KOCH CHEMIE F5.01 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D@ViD Posted March 1, 2018 Report Share Posted March 1, 2018 Też zaliczam sie do grona osób, które tą pastę zakupiły naprawdę rzetelny sprzedający. Niestety samej pasty jeszcze nie mialem okazji wypróbować Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubass Posted March 1, 2018 Author Report Share Posted March 1, 2018 Powiedzcie jeszcze raz jaka paste w takim razie kupić ? jeżeli mam kupić 3 to jakie proponujecie . Jedna na zniszczony lakier który nigdy nie był polerowany raczej . a 2gi lakier bedzie tylko do odświeżenia dodatkowo pasta na finish. Isc lepiej w kocha czy w manzerne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkeolowy Posted March 1, 2018 Report Share Posted March 1, 2018 Tutaj masz najlepsze pasty do cięcia lakieru jak sobie poszukasz w jego kanale znajdziesz i do polishu, jak nie znasz angielskiego to włącz sobie tłumaczenie z napisami, a jak jeszcze chcesz coś wiedzieć na ich temat to polecam lupę prawo góra Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexander.p Posted March 1, 2018 Report Share Posted March 1, 2018 Forensic Detailing Channel jeden z moich ulubionych, uwielbiam UK klimaty. @Arkeolowy jak przeczytałem od Ciebie że można tłumaczenie włączyć w PL, to musiałem zwolnić film .... tak zapierdzielają literki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gozdziu23 Posted March 2, 2018 Report Share Posted March 2, 2018 Obojętnie co kupisz, czy zestaw kochów, czy zestaw menzerny, czy dwie past meg'sa 105 i 205, sonaxy, bedziesz zadowolony, oprocz różnic przy pracy, które poznajesz dopiero po pracy każdej z nich, każdą da sie zrobić takie same efekty. Ja użył bym kocha h8 do cięcia, sonaxa ex 04 do polishu i menzerny 3500 do finishu Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubass Posted May 9, 2018 Author Report Share Posted May 9, 2018 Panowie jestem po pierwszej polerce i powiem szczerze że coś zrobiłem źle tylko nie wiem w którym etapie chodzi o waterspoty kupiłem polerkę masner k2 pasty menzerna 1000 2500 i 3,500 pady dura Flex K2 pomarańczowy oraz czarny waflowy do zabezpieczenia lakieru użyłem High temp od Finish Care. --------------------- Polerowałem pomarańczowym Padem i pastą 1000 ze względu na to że dwa 2500 nie dawała rady robiłem po cztery przejazdy na każdym z elementów odtluściłem za pomocą IPA od Tenzi założyłem czarny pad i wykończyłem wszystko pastą 3500 odtluściłem dokładnie lakier pojechałem na myjnię bezdotykową umyłem auto po czym wróciłem by je nawoskować dla pewności odtluscilem jeszcze raz. przy tym etapie zauważyłem że lakier był cały water spotach. Totalnie nic nie dało się z nimi zrobić długo nie myśląc przeszedłem do woskowania sam efekt polerki jest niesamowity ale całość psują te Water spoty i nie wiem co mam teraz zrobić żeby je usunąć? co sugerujecię może dokupić jakiś środek? nie chciałbym drugi raz popełnić tego błędu Link to comment Share on other sites More sharing options...
menior Posted May 9, 2018 Report Share Posted May 9, 2018 Osobiscie nie widze jaki sens mycia auta byl,po 3500 przelecialbym ipa i wosk,zawsze tak robie i zadnych water spotow i innych cudow nie mam,ostatnio pominelem nawet ipe za co mi sie oberwalo Link to comment Share on other sites More sharing options...
YOBACK Posted May 9, 2018 Report Share Posted May 9, 2018 @kubass Suszyć auto od razu po myciu i jako ostatni krok używać wody destylowanej A teraz możesz pastą finishową przelecieć lekko polerką i będzie gotowe. Najlepiej cleanerem to usunąć. Albo używać quickdetailera po myciu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubass Posted May 10, 2018 Author Report Share Posted May 10, 2018 Tak myślałem ze to przez to że nie wytarłem . A jaki cleaner tani polecacie ? I jakiego quick detailera warto uzyc ? wtedy przed nałożeniem wosku daje Quick detailer i pozniej juz nie odtłuszczać ? Bede chyba zmuszony jeszcze raz zrobic to pasta 3500 i wtedy odtłuscic i nałozyc wosk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
powalla Posted May 10, 2018 Report Share Posted May 10, 2018 Że co? QD przed woskiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D@ViD Posted May 10, 2018 Report Share Posted May 10, 2018 Wysusz auto, odtłuść i przeleć pasta finiszową lub Cleanerem. Ja polecam Cleaner od Poorboys Professional Polish mozęsz kupić mały testerk 100ml i jest bardzo wydajny. Wystarczy na 3 auta Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubass Posted May 10, 2018 Author Report Share Posted May 10, 2018 Cleaner mam od tenzi . TENZI IPA cleaner . Czy to wystarczy ? czy lepiej kupic cos innego ? Czyli rozumiem ze najlepiej jest teraz poprostu 1.polecieć finishem później 2. odtłuścić i 3. jeszcze raz nałożyć wosk ? Kolejne auto chce dodatko glinkować Chcę kupić glinkę żółtą valet pro ale powiedzcie mi co dac na poślizg pod glinkę ? woda z szamponem wystarczy czy lepiej kupic jakis poślizg ? Quick detailer sie nada ? i czy nie szkoda preparatu jak zaraz będę polerował ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D@ViD Posted May 10, 2018 Report Share Posted May 10, 2018 Ja bym ci polecam zmywacz silikonowy, albo po prostu IPE ale nie od tenzi bo ktoś juz mowił ze słaba jest. umyj jakimś szamponem odtluszczającym lub szamponem + trochę APC -> finish -> odtłuścić -> Wosk. Glinka VP zółta jest bardzo dobra. Jako poslizg polecam wode + kropla szamponu (Nie za dużo). Glinkuj w cieniu, na nie rozgrzanym lakierze. Wyglinkowany element od razu spłukuj wodą pod ciśnieniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubass Posted May 10, 2018 Author Report Share Posted May 10, 2018 6 minut temu, david2888 napisał: Ja bym ci polecam zmywacz silikonowy, albo po prostu IPE ale nie od tenzi bo ktoś juz mowił ze słaba jest. umyj jakimś szamponem odtluszczającym lub szamponem + trochę APC -> finish -> odtłuścić -> Wosk. Glinka VP zółta jest bardzo dobra. Jako poslizg polecam wode + kropla szamponu (Nie za dużo). Glinkuj w cieniu, na nie rozgrzanym lakierze. Wyglinkowany element od razu spłukuj wodą pod ciśnieniem. Super . Bardzo dziekuje za odpowiedz . Juz zamowilem glinke valet i quick detailer od shiny garage. ale tak prawde mowiac nie wiem kiedy go uzywać Zrobie dokładnie tak jak opisałes . mam nadzieje ze 2giego auta nie schrzanie Macie jakiś sposób na usuwanie pozostałości po paście polerskiej w zakamarkach ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strus Posted May 10, 2018 Report Share Posted May 10, 2018 17 minut temu, kubass napisał: Cleaner mam od tenzi . TENZI IPA cleaner Nie masz To nie jest cleaner tylko IPA. Do tego mało w niej IPA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now