Jump to content

[Mechanika] Drgania na biegu jałowym.


Recommended Posts

Cześć.

Posiadam Astre III z silnikiem 1.4.

Problem polega na tym, że auto drga na biegu jałowym, tzn. wibracje przenoszą się na kierownicę, lewarek, drzwi, maskę.

Jako tako poradziłem sobie z tym problem podnosząc obroty biegu jałowego z 760 (tak były ustawione) na 850. Niestety to jeszcze nie to nadal czuję, że drga.

W samochodzie zostały sprawdzone świece, cewka, ciśnienie.

Zostały wymienione wszystkie poduchy silnika (lemforder).

Drga nadal.

Co jeszcze można zrobić? Bardzo mnie to drażni.

Może tak ma zostać? :(

Co jeszcze można sprawdzić. Proszę o pomoc i wsparcie. :)

 

 

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak w Astrze ale w Passacie B5FL to nawet tak uznana firma jak Lemforder nie daje rady z poduszkami.

TYLKO oryginały AVONa działają jak należy - nawet najlepsze zamienniki nie dają rady i auto drży.  Może w Twoim przypadku też tak jest. Dedykowane temu autu forum potwierdzi albo zdementuje, więc tam poszukaj. Możliwe, że tu też Lemforder nie załatwia sprawy drgań. 

Link to comment
Share on other sites

Jeździć, obserwować, na sile nie szukać. Jak zacznie się nasilać może będzie szło namierzyć winowajce. Niektórzy zaraz wyjada ale jak to przecież się coś może rozpaść? Nawet jak się rozpadnie skrzynia to ostatecznie może wyjść taniej niż teraz szukanie na chybił trafił i wymienianie w ciemno cześć za worki złota. Po sobie wiem, ze takie rzeczy strasznie irytują ale czasem lepiej je ignorować niż wydać kupę kasy, a nie zlikwidować problemu.

Link to comment
Share on other sites

@ziomson jedź do normalnego starego mechanika :oon prawdę Ci powie. 

i nie wygląda mi to na poduchy które wymieniłeś. W każdym aucie kiedy poducha jest do wymiany to będzie mocno zerwana co jest rzadkością!

bicie czy drżenie na biegu jałowym lub podczas jazdy to raczej uszkodzenie mechaniczne. i tutaj szukaj przyczyny. \

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

W programie do diagnozy Bmw INPA jest coś takiego jak engine roughness. Jeśli masz odpowiednik czegoś takiego w programie diagnostycznym do Opla to sprawdź czy któryś cylinder nie odstaje od reszty. Jeśli tak to masz odpowiedz. Krótko mówiąc jest to parametr, który wskazuje hmm jakby to określić gładkość pracy określaną na podstawie czujnika spalania stukowego, przyspieszenie wału po zapłonie danego cylindra (czujnik położenia wałka i wału). Myślę, że tam może być problem. A jeszcze bym sprawdził czy silnik nie łapie nigdzie lewizny przez układ dolotowy.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.