Jump to content

Przygotowanie aut do sprzedaży


skovroon

Recommended Posts

Witajcie,

Kolega niedługo rozpoczyna działalność Auto-Handlu.

Raz na jakiś czas mam mu przygotowywać auta do sprzedaży. Będą to głównie niemieckie marki - grupa VAG i BMW. Auta młode 3-4letnie - poleasingowe czyli pewnie nikt się z nimi nie pieścił.

Chciałbym zapytać o Wasze zdanie. Wstępne odszczurzanie lakieru czyli smoła + opiłki + glinka uważam za must have. Ale co dalej? Na pewno nie będę robił 2-3 etapowej korekty tak jakbym robił to przy swoim aucie bo raz, że Kumpel nie zapłaci mi za poczciwą korektę a dwa jak to stwierdził ( i w sumie się z nim zgadzam) 95% potencjalnych kupujących nie zwróci uwagi czy auto jest po pełnej korekcie czy tylko po OneStep'ie a męczyć się tylko po to, żeby ktoś kto kupi auto po pierwszym tygodniu użytkowania pojechał na szczotki to przecież bez sensu.

Po prostu szkoda czasu, roboty, i pieniędzy. Jak określił - auta mają mieć odżywiony lakier i mają się "świcić" tyle.

Przejdę do meritum:

Lepiej próbować szczęścia z produktami typu AO - jeśli tak to czym? czy może popróbować z pastami stricte finiszowymi typu menzerna FF3000/SF4000 na średnich padach?

Pewnie nie zakładałbym tego tematu gdybym był bardziej na bieżąco ale od dłuższego czasu moja aktywność na forum niestety drastycznie spadła i chciałbym posłuchać ludzi którzy są na bieżąco.

 

Pozdrawiam ;)

 

Link to comment
Share on other sites

@skovroon czy robiłeś kiedykolwiek korekty lakieru na takich 3-4letnich VAG-ach? Obawiam się że jak trafisz czarne uni (dosyć popularne na flotach) albo jakiegoś twardziela z BMW to z one-stepem będzie problem - te lakiery wymagają znacznie dokładniejszej obróbki. 

Link to comment
Share on other sites

Robiłem korektę i BMW i Audi kilkuletnich. Jednak zawsze tak jak należy czyli 2-3 etapy począwszy od FG500 kończywszy na SF4000. Wiem, że to twarde lakiery i żeby zrobić je na cacy trzeba się trochę pomęczyć.

 

A w tym przypadku trzeba zrobić jak najlepszy look dla oka jak najmniejszym nakładem pracy.

Oczywiście jeśli któraś z past czy środków AIO ma właściwości wypełniające to biorę je również pod uwagę.

Od jakich produktów należałoby zacząć i jakimi padami ?

 

Link to comment
Share on other sites

Ja auta dla handlarzy robię zawsze Autoglym SRP. Kilka środków przerobiłem, z tym mi się pracuje najlepiej. Pady biorę średnie, średnio miękkie (np żółty, czerwony NAT). Na SRP psikam BSD dla jakichś kropelek/etc. Jest szybko, tanio. Handlarze zadowoleni, ja też.

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, .r. napisał:

Ja auta dla handlarzy robię zawsze Autoglym SRP. Kilka środków przerobiłem, z tym mi się pracuje najlepiej. Pady biorę średnie, średnio miękkie (np żółty, czerwony NAT). Na SRP psikam BSD dla jakichś kropelek/etc. Jest szybko, tanio. Handlarze zadowoleni, ja też.

@.r.Dzięki za pomoc. Robisz to DA czy rotacją ?

Co to BSD ? :)

Miałem gdzieś jakieś małe opakowanie Autofinesse Tripple.

Na pierwszym aucie jakie mi się trafi muszę zrobić porównanie Tripple vs. SRP vs Menzerna 3in1

 

@powalla chyba nie umiem...:lol:

Jest bardzo mało takich konkretnych rzeczowych opinii na temat Menzerny 3in1. Test na forum tylko jeden i to też raczej słaby.

Ale dziękuję Ci za pomoc dobry człowieku.:dry:

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

@skovroon - efekt ma być na dłużej, czy do 1-2 mycia ? Kolega od auta będzie płacił (jeśli tak - ile mniej więcej), czy stawka godzinowa (chodzi mi o to, na jaki koszt pracy i produktów możesz sobie pozwolić)? Jeśli chcesz tanio, szybko i łatwo - spróbuj CarLack Complete. Jeśli chcesz drożej - CP Essence. Szybko i łatwo - Prima Amigo i SSW ADBL. Opcji jest jak rakiet w Moskwie - podobnie, jak opinii forumowiczów. 

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

Bez urazy, ale jak widzę "detailerów", którzy biorą się za robienie takich samochodów, a nie znają podstawowych produktów jak BH, BSD... To zaczynam chyba wątpić w Twoje umiejętności polerskie :mrgreen:

  • Lubię to 2
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, Arkeolowy napisał:

Bez urazy, ale jak widzę "detailerów", którzy biorą się za robienie takich samochodów, a nie znają podstawowych produktów jak BH, BSD... To zaczynam chyba wątpić w Twoje umiejętności polerskie :mrgreen:

@Arkeolowy

1. Nie byłem prawie w ogóle aktywny na forum przez 1-1,5roku stąd przyznam, że umknęło mi część skrótów i muszę sobie trochę poprzypominać.

2. Nigdy nie używałem stąd tym bardziej nie znam tych produktów.

Wyznacznikiem "detailera" dla Ciebie jest posiadanie czy zaznajomienie się np. z Black Hole ? Produktem który absolutnie nie jest "must have" każdego detailera? Dla mnie osobiście to zwykły "półśrodek" na szybką tanią pracę bez wysiłku i koniecznych umiejętności - ale i takich nie raz sytuacja wymaga (jak moja np.)

Jak dla mnie podstawy detailingu to zupełnie inne hasła.

Zresztą, po co ja Ci się w ogóle tłumaczę :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chcesz już znać moje zdanie to takie posty są dla mnie prymitywne typu : Zakładam firmę co kupić, zakładam firmę jakie maszyny, robię auta co i jak? Jak widzę takie posty to nigdy bym chyba nie skorzystał z usług takiej osoby. Wyobrażasz  sobie, że lekarz po studiach otwiera klinikę i pyta się ludzi jaki ma zakupić sprzęt albo jakie doradzać leki, gdy kogoś boli gardło(bo nie uważał na studiach przez ostatnie 2 lata)?

  • Lubię to 1
  • Okay 1
Link to comment
Share on other sites

@Arkeolowy popieram Cie. Uwazam, ze detailing w Polsce zrobil sie modny. Kazdy chce na szybko zadac pytanie i oczekuje odpowiedzi tu i teraz bo wlasnie robi zakupy w internecie lub ma mozliwosc zrobienia auta dla kogos. Niestety zrobila sie moda na zadanie pytania... niestety zamiast zadac pytanie wystaczy poszukac ale duzo osob chodzi na skroty. Jest mnostwo odpowiedzi ale trzeba poswiecic... czas. Nie wspominam o testach, pieniadzach bo przeciez to nasza pasja.

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

To po co mi w ogóle na początku odpowiadałeś ?

Skąd mam się o tym dowiedzieć jak nie od bardziej doświadczonych kolegów z forum ?

Ty jak wybierałeś maszynę, czy drutowałeś opryskiwacz ciśnieniowy to pytałeś na forum? ( Bo wydaje mi się, że tak :D )

Skończ już bo zaczyna mnie to śmieszyć - a z tymi lekarzami to już w ogóle pocisnąłeś:biggrin:

Jest to mój dobry kolega, i gdyby nie to, że łączy nas bliska relacja to bym sobie podarował bo nigdy nie byłem zwolennikiem One-stepów.

Jak już robiłem jakąś korektę czy w aucie swoim/rodziny czy na zlecenie to tak jak należy z należnym finałem.

O kosztach nawet nie rozmawialiśmy, bo nie jest to dla mnie najważniejsze. Nie robię tego dla pieniędzy tylko dla fun'u i z chęci pomocy koledze.

@Eidos71 tak więc nie mam jakiś konkretnych wymagań - może być i górna półka. Efekt nie musi być długi. Ma się podobać klientom tyle.

Link to comment
Share on other sites


@skovroonI na tym proponuję zamknąć ten wątek - nikt nie widzi sensu tłumaczenia Tobie czegokolwiek skoro jakakolwiek sugestia jest odbierana przez Ciebie jako atak - bo przecież my wszyscy znamy Twojego Kolegę i kazdy wie jaki ma budżet i ile jest w stanie zapłacić :?

 

 

Link to comment
Share on other sites


@vangsta na szczęście, nie Ty o tym decydujesz. Ja tej przepychanki nie zacząłem.  Zadałem merytoryczne pytanie prosząc o pomoc..

nikogo tym samym nie prowokując. 

Widzę, że od czasu kiedy byłem tu bardziej aktywny czyli jakieś 5-6 lat temu przybyło tu sporo entuzjastów z rocznym stażem i obsesją używania "szukajki"

Link to comment
Share on other sites

Ja tylko czekałem kiedy ktoś negatywnie zareaguje na ten temat. Sorry... ale nie uważam aby było to miejsce na auta szykowane pod handel. Co to ma z detailingiem wspólnego? Jak dla mnie nie to forum. Jak ma być na szybko i bez dbałości o szczegóły to sorry... 

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

@skovroon Zgadzam się z kolegami wyżej, piszesz że nie rozmawiałeś na temat zapłaty, bo nie interesuje cię to, bo robisz to dla fun'u i chęci pomocy koledze. Tylko czy kolega też by kupił auto drożej i sprzedał tobie taniej bo robi to dla funu i chęci pomocy tobie. Nie jest to atak, ale myśle że źle myślisz. Ja bym nigdy nie robił nawet koledze auta czy nawet kilka aut pod sprzedaż gdybym musiał do tego dopłacać . No ale jeśli pytasz o to czego używać to wał one step'a adbl aio czy czymś podobnym i jakiś wosk i po sprawie.

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, Fredi88 napisał:

Ja tylko czekałem kiedy ktoś negatywnie zareaguje na ten temat. Sorry... ale nie uważam aby było to miejsce na auta szykowane pod handel. Co to ma z detailingiem wspólnego? Jak dla mnie nie to forum. Jak ma być na szybko i bez dbałości o szczegóły to sorry... 

Jak pisałem wyżej, również nie jestem za tego typu robotami bo z prawdziwym detailingiem ma to mało wspólnego i nigdy na swoich samochodach tego nie robiłem - stąd też ich nie znam:biggrin:

Jednak środki AIO do czegoś są stworzone. A skoro tematy o takich środkach na forum istnieją to chyba można o nich rozmawiać. Akurat tematem są auta na odsprzedaż i określone wymagania handlarza..

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, skovroon napisał:

Jest to mój dobry kolega, i gdyby nie to, że łączy nas bliska relacja to bym sobie podarował bo nigdy nie byłem zwolennikiem One-stepów.

Jak już robiłem jakąś korektę czy w aucie swoim/rodziny czy na zlecenie to tak jak należy z należnym finałem.

@Eidos71

Jak wypadłeś z rytmu to Ci pomogę.
Robiłeś 3 etapową korektę to teraz odpuszczasz sobie 2 etapy i masz one-step.
 

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Alfa47 napisał:

@skovroon Zgadzam się z kolegami wyżej, piszesz że nie rozmawiałeś na temat zapłaty, bo nie interesuje cię to, bo robisz to dla fun'u i chęci pomocy koledze. Tylko czy kolega też by kupił auto drożej i sprzedał tobie taniej bo robi to dla funu i chęci pomocy tobie. Nie jest to atak, ale myśle że źle myślisz. Ja bym nigdy nie robił nawet koledze auta czy nawet kilka aut pod sprzedaż gdybym musiał do tego dopłacać . No ale jeśli pytasz o to czego używać to wał one step'a adbl aio czy czymś podobnym i jakiś wosk i po sprawie.

A kto powiedział, że ja będę to robił za darmo? czy nawet dopłacał (jeśli już tak bardzo interesuje Cię mój zarobek na tym)

Nie traktuję i nigdy nie traktowałem tego zajęcia jako sposobu na życie:)

Wiadomo przecież, że za zużyty materiał(pasty,sprzęt,prąd itp) będzie musiał mi zapłacić. Za moją pracę wystarczy, że postawi dobrą łychę i powie dobre słowo;) Kasa Panowie to nie wszystko, nie raz liczy się coś więcej.. tym bardziej jeśli działa to w dwie strony - i rzecz jasna ta druga strona jest tego warta :)

Tym samym chciałbym zakończyć ten OFFTop bo do niczego dobrego to nie zmierza. To jest dla mnie zbyt indywidualna sprawa akurat w tym przypadku.

@Alfa47 Pracowałeś ADBL AIO ? Na jakim lakierze jakimi padami ? i z jakim efektem ?

Również biorę go pod uwagę.

5 minut temu, Ari napisał:

Jak wypadłeś z rytmu to Ci pomogę.
Robiłeś 3 etapową korektę to teraz odpuszczasz sobie 2 etapy i masz one-step.
 

@Ari Ok, Najlepiej pracowało mi się pastami Menzerny i padami Flexi bądź 3m w zależności od potrzeby. Co Ty byś proponował z past i padów do twardego lakieru audi? (jeśli odrzucimy środki AIO)

FG400 dobrze tnie i wykańcza choć czasem zostawi jakieś holo, jeśli zrobię FG400 na padzie polish to teoretycznie powinno nie być hologramów?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.