webster-db Opublikowano 31 Października 2017 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2017 Witam dopiero raczkuje w temacie detailingu ale myślę ze zmierzam małymi kroczkami do przodu. Poczytałem na forum różne watki i wybrałem swój pierwszy zestaw który prosiłbym ocenić i dodać swoje sugestie/porady lub lepsze środki( uważam ze czasami warto dopłacić do środka jeśli wystarczy na dłużej czy da dużo lepszy efekt). Do tej pory nie posiadam żadnych środków dlatego mój zestaw jest od zera: 2 wiadra z GRIT GUARD ręcznik do osuszania - Monster Shine Fluffy Dryer rękawica - SHOWCARSHINE MICROFIBER BEIGE pianownica - MAROLEX AXEL 3L - PIANOWNICA RĘCZNA Aktywna piana -ADBL YETI POLINESIAN FOREST 5L - AKTYWNA PIANA Szampon - ADBL SNOWBALL 5L - SZAMPON NEUTRALNY Środek do felg - TUGA-CHEMIE ALU-TEUFEL SPEZIAL / K2 roton zabezpieczenie felg - SOFT99 - WHEEL DUST BLOCKER ( chyba ze lepiej zastosować jakaś powlokę lub inny lepszy środek) dresing do opon - GOOD STUFF BLACK MAMBA SHINE Środek do wnętrza - ADBL INTERIOR WOW glina - jeszcze nie zdecydowałem do końca poślizg do glinki - ADBL CLAY GLIDE regeneracja plastików na zewnątrz - OWATROL POLYTROL niewidzialna wycieraczka - SOFT99 - ULTRA GLACO ( chyba ze możecie polecić cos lepszego lub bardziej opłacalnego) wosk na lato - ARTDESHINE NEW KOTSOS WAX ? / POORBOY'S WORLD NATTY'S WAX RED / Soft99 Kiwami Extreme Gloss Wax Black ( zależy mi na najlepszym efekcie oblanego szkła, ale by był dłużej na samochodzie niż miesiąc) wosk na zimę - FINISH KARE 1000P HI TEMP PASTE WAX / SOFT99 - Fusso Coat Mirror Shine Dark Color 12 months cleaner - tu mam najbardziej dylemat bo czytałem tez w tematach ze najlepiej dobierać cleaner do wosku i dlatego zastanawiam się czy nie będę kupował do każdego wosku osobno chociaż to generuje bardzo dużo dodatkowego wydatku ipa - IPA - ISOPROPYL ALCOHOL dodatkowe środki - ADBL APC PRO + ADBL TAR & GLUE REMOVER MICROFIBER - jeszcze nie wybrane, co można polecić za rozsądne ceny APLIKATOR - tu pytanie, mogę użyć te które znajdują się przy woskach czy lepiej kupić dodatkowe, i jakie aplikatory np. do cleaner itp. Nie wiem czy cos pominąłem jeśli tak proszę o dopisanie. Za wszystkie odpowiedzi/sugestie/porady bardzo dziękuje. pozdrawiam
paperson Opublikowano 1 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2017 @webster-db Cześć 1. Taka duża pianownica tylko do auta nie jest Ci potrzebna. Do pre-wash spokojnie wystarczy 1.5l 2. Mikrofibry lepiej uznanych firm, min. ADBL. Używam, są dobrej jakości. Polecam też te od gyeon i Carpro. 3. Może być yeti. Miałem i jest ok. Obecnie stosuję i widzę lepszą siłę domywania przy Autobrite Magifoam. 4. Tuga dobra na wszystko Większość zaczyna od niej. 5. Felgi zabezpieczyłbym tym samym woskiem co blachy, ewentualnie jeśli masz zasobny portfel - poszedłbym w dedykowaną powłokę. 6. Są lepsze dressingi do opon wg mnie. Zależy też czy wolisz efekt satyny czy lśniącej opony. Mamba ma grupę zwolenników. Całkiem ok jest SG B2B, którym oblecisz plastiki zew. Ja lubię stosować tire gel od Maguiars'a. Mega wydajny i akceptowalnie trwały. Dobrze jest tu mieć np. ADBL tire nad rubber cleaner. Dressing duuuużo lepiej siada. 7. Do wnętrza możesz spróbować ten wybrany dressing. Jeśli lubisz efekt 100% mat polecam gtechniq c6 lub Meguiar's Natural Shine Protectant. 8. Dobra glinka na początek to pomarańczowa od valetpro. 9. Jeśli masz już szare i niejednorodne plastiki na zew. to polytrol jest ok. 10. Glaco w tym przedziale 11. Na wosk letni masz jeszcze czas. Poczytaj forum i wybierz. Na ten moment masz dużo wydatków i z nim bym doczekał. Zimowy - możesz kupić tester tego FK. Łatwość aplikacji i trwałość ok. Przy fusso, jeśli nie kładłeś jeszcze wosków, możesz mieć problem z dotarciem. No i są tylko duże puchy. Na początek, żeby zobaczyć z czym to się je proponuję tester FK. 12. Cleaner sobie obecnie podaruj. Zrób porządne przygotowanie. Kup prickbort na smołę zamiast adbl t&G i koniecznie jakiś deiron. Może być w/W tuga lub np. Adbl vampire liquid, którym również możesz potraktować felgi. Obejrz ten dobry filmik i wszystko będzie jasne: 13. Po takim przygotowaniu przed położeniem wosku możesz wyjałowić lakier Ipą. 14. APC koniecznie. To od adbl jest ok. Pamiętaj żeby zrobić sobie w kilku butelkach różne stężenia: na zew., do wnętrz, itp. 15. Ja używam takiego aplikatora. Lepiej mi się nim pracuje niż żółtym słoneczkiem. 16. Dobrze mieć jeszcze szczotkę do opon i nadkoli. Mothers lub bardzo podobne z Kaufland/lidl. No i dedykowaną szczotkę do felg. Myślę, że rozwiałem dużo Twoich wątpliwości. Ogólna zasada jest taka, że arsenał gromadzi się etapami. W miarę praktyki sam ocenisz co w Twoim przypadku sprawdza się lepiej, a co gorzej. Powodzenia 1
Strus Opublikowano 1 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2017 9 godzin temu, webster-db napisał: wosk na lato - ARTDESHINE NEW KOTSOS WAX ? / POORBOY'S WORLD NATTY'S WAX RED / Soft99 Kiwami Extreme Gloss Wax Black ( zależy mi na najlepszym efekcie oblanego szkła, ale by był dłużej na samochodzie niż miesiąc) Prostaff CC Wax Gold bedzie w tym wypadku zdecydowanie lepszy niż PB czy SOFT a taki sam jak Kotsos tyle że Prostaff przyciemnia i jest tańszy niż Kotsos. Minusem jest troszkę problemowa aplikacja 9 godzin temu, webster-db napisał: Środek do felg - TUGA-CHEMIE ALU-TEUFEL SPEZIAL / K2 roton Jak najbardziej ale pomyśl też nad zwykłym cleanerem do felg. Wychodzi to taniej i myślę że warto mieć duet. Deiron raz na jakiś czas a cleaner przy każdym myciu. Ja właśnie teraz zaczynam iść tą drogą i w tej kwestii opierając się na wyborach innych kupiłem Excede Ultimate Wheel Cleaner. Jako cleaner do opon również sprawdzi się produkt od Excede - Tire and Rubber Cleaner 1
Fredi88 Opublikowano 1 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2017 2 godziny temu, paperson napisał: 1. Taka duża pianownica tylko do auta nie jest Ci potrzebna. Do pre-wash spokojnie wystarczy 1.5l Sorry ale nie mogę się zgodzić Mam właśnie Glorię FM10 (1,5l) i jest mi trochę za mała... Tzn jak się sprężę to starczy mi piany na moje kombi, ale jakbym chciał na bogato to musiałbym dolewać roztworu. Większa pianownica ma jeszcze jedną zaletę - powietrze. Jak zaleję Glorię po czubek (wiadomo czubek mam na myśli ok 1l roztworu) to początkowo po dobiciu ciśnienia do pełna bardzo szybko go brakuje. Jak jest więcej miejsca na powietrze w pianownicy to można dłużej psikać bez pompowania. Dlatego sam myślę czy nie przejść na 3l Axela 2 godziny temu, paperson napisał: 2. Mikrofibry lepiej uznanych firm, min. ADBL. Używam, są dobrej jakości. Polecam też te od gyeon i Carpro. Tak, te są godne polecenia. Fibry Funky Witch też są ok Resztę koledzy napisali. Cokolwiek byś nie wziął to po jakimś czasie i tak będziesz chciał spróbować innych produktów i je porównać. Tak czy siak, jeśli to twój pierwszy zestaw to i tak będziesz zadowolony obojętnie czy wybierzesz ADBL T&G czy prickborta, Tugę czy Vampira...
kamykmm Opublikowano 1 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2017 ja dodam od siebie że jeśli kupujesz chemie na własny użytek, a nie do użytku zarobkowego to nie kupuj 5l baniaków - fakt wychodzi taniej, ale ja wychodzę z założenia że dbanie o auto ma sprawiać przyjemność, więc warto ciągle próbować nowych środków, a nie męczyć się 2 sezony z tymi samymi preperatami... ja robiąc zakupy staram się kupować najmniejsze pojemności, wychodząc z założenia że lepiej mieć wiecej produktów o mniejszej pojemności i możliwość wyboru, niż ciągle pracować tymi samymi produktami
webster-db Opublikowano 1 Listopada 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2017 Dziękuje bardzo za odpowiedzi i sugestie napewno zastosuje większość. Myślałem o cleaner bo nie chciał stosować narazie polerki gdyż nie mam ( problem może zniknie bo znajomy chce oddać za przysłowiowa flaszkę Krauss Mod. SZ-81803.) , po drugie bo się boje trochę ze zrobię coś zle. Jeśli już bym się zdecydował by próbować maszyna ( mam jeden samochód powiedzmy do prób i szlifowania umiejętności) to lepiej zrobić to cleanerm lekko siciernym czy typowo pastami do polerowania. Chyba ze ktoś zna jeszcze lepszy sposób na poprawienie jakości lakieru przed woskiem. Bo dzięki forum dowiedziałem się ze pielęgnując dotychczas samochód robiłem same błędy pozdrawiam
paperson Opublikowano 1 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2017 Cleanerem jak sama nazwa wskazuje, oczyszczasz tylko lakier, nie zrobisz nim korekty. Można go kłaść maszynowo, paktycznie do wypracowania. Korekta maszyną zawsze pastą. Tu wybór masz duży od mocno tnących po finishowe i pasty do one stepów.
menior Opublikowano 1 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2017 Jesli nie myslisz narazie o korekcie to z Cleanera bym napewno nie rezygnowal,dla mnie to podstawa.Nie tylko przygotowuje pod zabezpieczenie(wosk)czego sama IPA nie zrobisz to jeszcze daje wiecej do koncowego wygladu niz sam wosk,a chyba o to w tej zabawie chodzi Sa rozne cleanery,mniej lub bardziej scierne,mniej lub bardziej podchodzace pod glaze,chyba wszystkie mozna nakladac recznie choc maszynowo wychodzi i lepiej,i chyba wszystkie sa proste w aplikacji,korekty nimi nie zrobisz ale szkod tez nie narobisz
webster-db Opublikowano 1 Listopada 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2017 Podobnie myśle właśnie w sprawie cleanera. A chciałbym się zapytać czy dobrze myśle bo ciężko na początku się w tym wszystkim połapać. Czy tzw glaze to nie jest wosk tylko powiedzmy takie przygotowanie by samochód miał lepszy wygląd, czy ma wiec sens by pod wosk zimowy kłaść glaze czy sobie odpuścić bo wosk starcu na wytrzymałości.
menior Opublikowano 1 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2017 Zależy,kiedys typowe cleanery i typowe politury/glaze to były oddzielne produkty,ostatnimi czasy pojawiło się sporo produktów łączących obie cechy,i dlatego na zime lepiej odpuścić sobie produkty typu glaze które moga skracac trwałosc wosku ale typowego cleanera zawsze daje przed woskiem i dla pewności przelece jeszcze IPA przed typowo zimowym zabezpieczeniem,na takim połączeniu fusso trzyma cała zimę bez problemu
webster-db Opublikowano 1 Listopada 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2017 Dzięki a co polecasz na lato jaki cleaner/glaze by osiągnąć jak najlepszy wygląd bo rozumiem ze na zimę tak jak piszą wszyscy najważniejsze jest wytrzymałość. I jeszcze jedno pytanie co polecacie do felg jako zabezpieczenie bo zastanawiam się jeszcze nad K2 gravon
menior Opublikowano 1 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2017 co do Prima Amiga sa sprzeczne opinie,jedni twierdza ze woski sie na nim trzymaja a inni ze oslabia...sam nie testowalem,BH to natomiast typowy glaze ktory oslabia trwalosc i chyba wszyscy sie z tym zgodza.Jesli mialbym polecic jakis uniwersalny cleaner to wzialbym cos od DJ,podchodza pod wszystkie woski,latwy w aplikacji i woski sa na nim trwale,z cleanra bym nie zrezygnowal latem i zima,IPA to tylko opcja https://www.google.it/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjSgPHfl57XAhVQKOwKHeU0CfUQFggmMAA&url=https%3A%2F%2Fkosmetykaaut.pl%2Ftopic%2F5029-ipa-to-nie-cleaner%2F&usg=AOvVaw0AuqzUyZSCNImDdr4dL0r-
PatrykCk Opublikowano 15 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2017 Pod woski syntetyczne jeżeli masz robić auta też komuś, warto spróbować AIO od ADBL, po czym przemyć IPĄ. Fajna kombinacja, gdyż możesz usunąć drobne rysy i uzyskać lepszy efekt
alexander.p Opublikowano 16 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2017 po AIO IPA? koncepcja all in one szlag trafia. no nieźle, nieźle raczej kiepsko AIO + średnia gąbka i finito, ewentualnie po kilkunastu godzinach SSW lub QD1 etc.
paperson Opublikowano 16 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2017 @alexander.p no tak. W ten sposób kolega wymywa wszystkie dodatki wypełniające, które nanosi z Aio
webster-db Opublikowano 17 Listopada 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2017 A co polecacie do one step bo polerka zamówiona i jedzie już. Myśle ze nie Dam rady jeszcze zrobić pełnej korekty. Dzieki za poprzednie odp
Eidos71 Opublikowano 17 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2017 @webster-db - z mojej strony polecam Scholl'a S20 i to niekoniecznie / nie obowiązkowo z dedykowanym przez producenta padem (pasta świetnie współgra też z gąbkami "one step" naszych rodzimych producentów). Nie wytniesz głębszych rys, ale nie to jest celem w typowym "one step-ie" - na pewno odświeżysz lakier, pozbywając się holo i swirli, oraz wygładzając poważniejsze rysy. Pasta jest bardzo przyjazna przy pracy - nie wysycha szybko, pylenie znikome.
webster-db Opublikowano 17 Listopada 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2017 Ok powstał mały problem i przesyłka gdzieś znikła. Wiec pytanie bo wcześniej zamówiłem tylko polerke teraz sprzedawca poleca mi by wsiąść to https://www.cleandot.de/deals/5755/cleandot-11-teiliges-polier-starterpaket ( wcześniej miałem tylko sama maszynę ) i teraz pytanie opłaci się wsiąść cały zestaw czy tylko sama maszynę za 130€ I resztę samemu skaponowac
paperson Opublikowano 17 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2017 @webster-db weź samą maszynę. Pewnie na początek będziesz robił one-stepa, więc z tej różnicy ok. 250 zł jeszcze Ci coś zostanie (dwa pady + pasta one-step + wipe out to max. 150 zł)
webster-db Opublikowano 17 Listopada 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2017 A co lepsze wipe out czy ipa Bo wsumie myślałem ze to prawie to samo. Dzięki wielkie za propozycje pasty jaka można jeszcze polecić
paperson Opublikowano 17 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2017 @webster-db ten temat powinien Ci rozjaśnić w głowie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się