Jump to content

Skoda Octavia 1.8T - zielony metallic


damiancd

Recommended Posts

Ehh, miałem zrobić relacje z korekty do działu PSB, ale z racji niedużego doświadczenia, bólu dłoni, ramion, pleców w odcinku lędźwiowym i piersiowym, pstryknąłem tyle zdjęć, co kot napłakał, mimo wszystko twierdzę, że ilość dodawanych relacji na forum jest skromna, więc dorzucam swoją cegiełkę.

Pacjent to Skoda Octavia 1.8T zakupiona u naszego forumowego kolegi @Sucre - pozdrawiam przy okazji :) - lakier był w całkiem znośnym stanie, chyba coś wcześniej było odświeżane. Nie posiadam super doświadczenia w cięciu lakieru, moja druga korekta w życiu, pierwsza przy użyciu halogenu, nie było spuszczania się nad każdą rysą (chociaż trochę grubasów było), mimo to poszedłem trzyetapowo, trochę holosów gdzieś się uchowało, albo to nie do końca dotarty wosk :/. Nie pomagała też dogorywująca już maszyna Einhella, z zacinającym się przyciskiem do regulacji obrotów, już nie wspomnę, że startuje od 1000, no nic, miłego czytania :).

Dekontaminacja:
Tuga, troszeczkę rozcieńczona, denerwowała mnie jej wodnista zawartość
SG Tar&Glue
Glinko-rękawica z Chin
APP Bug remover

Mycie wstępne:
Pianownica MJJC + Nilfisk C120
Bodajże Tenzi truck cleaner, dosyć mocno rozcieńczony
Pędzelki ADBL

Mycie zasadnicze:
szampon Tenzi Neutro

Korekta:
Maszyna Einhell BT-PO 
Menzerna 500 + 2500 + 4000
Pady 90mm flexipads + 150mm ABW

Zabezpieczenie:
Fusso do ciemnych lakierów
Niewidzialna wycieraczka Autoland
PERL na opony

 

Zdjęć z mycia nadkoli niestety nie ma, wykonałem to z samego rana

Stan auta przed, nie no jest całkiem ładnie, potrzebujemy tej korekty?
no8cMbP.jpg

Przyjrzyjmy się z bliska, pan Niemiec chyba nie był lubiany w swojej okolicy, tutaj już zapodkładowana podkładem na rdze APP dzień wcześniej

QrkewPt.jpg

No ale wyglądało to tak:
p8P8yYr.jpg

Trochę brudu:
DXnsDNg.jpg

Tył w tym aucie to jest masakra, syfi się niesamowicie, wcześniej nałożyłem trochę T&G na te naklejki (wygłuszenie rejestracji ;)), ale ostatecznie dałem sobie z tym spokój

MUBfFlc.jpg

Q0OwuVP.jpg

DTlQRec.jpg

 

xoseNlk.jpg

 

f5udyEe.jpg

 

Niezastąpieni pomocnicy :D

I8Kdimn.jpg


Poszła piana + pędzle, z powodu uciekającego już słońca i zimna tylko jedna fotka :(

LWxpmhm.jpg


Spłukane, umyte na jedno wiadro, glinka, wiadro

gdnMKEu.jpg

wysuszone

koTUwWz.jpg

 

nie no jest super, na pewno potrzebujemy korekty?

chyba nie będzie tak źle z tą zaprawką

cTd4Bfa.jpg

 

Klameczki też porysowane

lk55nhS.jpg

 

No to wjazd do garażu, słońce już zaszło to chociaż porobię zaprawki, baza + klar 50/50, lejemy na grubo

SnoyToG.jpg

 

Na masce też się coś znajdzie

 

rPhlUqJ.jpg

 

Dzień drugi - auto w połowie oklejone i zaczynamy

G2jB58r.jpg

 

Coś zaczyna odbijać, glinka narobiła strasznego bałaganu na lakierze, stąd to zmatowienie i miliony drobnych rysek

IYDtLR6.jpg

 

Hmm no jakoś to będzie wyglądać ;)

FSl4QUd.jpg

 

Nie do końca złapana ostrość, ale chyba jedyna porządna fotka na której widać stan lakieru przed:

MXgKXK0.jpg


Jest dobrze :), na dole widać trochę niewytartą do końca pastę, brakowało sił na takie detale :P, od teraz przestałem już robić 50/50, wypracowałem w miarę schemat przejazdów do obrotów i zająłem się cięciem lakieru

VBoaAZy.jpg

 

Z progów chyba jestem najbardziej dumny, nieźle musiały być zaorane, bo różnica jest kosmiczna

GHd3BwB.jpg

 

Ze słupków też jestem zadowolony

 

TrFH1wS.jpg

 

Dzień trzeci - wieczorem wpada kumpel z polerką i pomaga mi zrobić cały drugi bok - bez niego siedziałbym w garażu spokojnie jeszcze 1 dzień

Zapraweczka prawie na gotowo, w słabym świetle (tak, jak będzie to widać na codzień :P) niestety przetarłem się w jednym miejscu papierem do bazy :|, musiałem to nadlać zaprawką, mimo wszystko twierdzę, że żeby zrobić to idealnie, trzeba by poświęcić kolejne 3 dni na samo szlifowanie zaprawki

AUxxKeY.jpg

 

Tutaj foto pod halogenem, tragedii nie ma, początkowy punkt zaprawki (patrząc na zdjęciu to u góry) został zeszlifowany prawie na zero (tam też się dotarłem), tam wyszło bardzo bardzo dobrze, aczkolwiek z braku czasu i "tumiwisizmu" nie zrobiłem tak całej kreski - najważniejsze było zabezpieczenie przed rudą i zrobienie tego, żeby nie rzucało się bardzo mocno w oczy :)

mb4fldo.jpg

 

W cieniu jest szajn :D #januszedetailingu

y4dcS13.jpg

Dnia trzeciego tak zapieprzamy z robotą, że nie ma nawet czasu na jakieś zdjęcia

Dzień czwarty - wykończony, obolały, zaczynam korektę dachu oraz tylnej klapy, przy okazji wpada jeden detal, jak zawsze ostrość nietrafiona :lol:

4oYdqLs.jpg

 

No i koniec, wyjazd z garażu, mieszanka APC+Tenzi Truck na auto, pędzle, mycie, wosk, na opony trafia PERL i oto efekt końcowy:

jOVxuTz.jpg

 

UpHiYx1.jpg

 

pn3b1R9.jpg

 

HvWthAk.jpg

 

3ZOevYM.jpg

 

byYzdkd.jpg

 

Podsumowując - szacun dla wszystkich, którym wystarcza sił na robienie zdjęć do relacji, łączny czas pracy to około 40h.
Auto odżyło, szczególnie w dolnych partiach oraz na dachu, może w niedalekiej przyszłości zajme się zaprawkami by doprowadzić je do lepszego stanu, aktualnie jest jak jest, najważniejsze, że udało mi się wyrobić w założonym czasie (piątek,sobota,niedziela)

Link to comment
Share on other sites

Super wyszedł ten zielony kolor :) Jednak korekta jak najbardziej była potrzebna i wyszła zacnie :)

Coraz więcej foto detailingowych relacji na forum. Aż milo popatrzeć. Szkoda ze nie robiłem swojej ~ 2 tygodnie temu ;/  

Link to comment
Share on other sites

Ciekawa relacja, szacunek za chęć robienia zdjęć podczas tylu dni pracy! Myślę, że efekt wynagrodził jej nakład - niby zwykłe wozidełko, ale prezentuje się zacnie :) 

Link to comment
Share on other sites

Kolejny co mi ukradł samochód :( kod lakieru 9570 , felgi te same, zdejmowałeś nadkola przednie ? A co do relacji to efekt widać, moja też tak styrana po 17 latach i nadaje się miejscami do lakierowania.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, mrsjackdan napisał:

 zdejmowałeś nadkola przednie ? 

Chodzi o syf pod nimi - to tak, zdejmowałem bo robiłem rozrząd, jak zobaczyłem te kilo syfu to odrazu zdejmowałem drugie, no i niedawno weszła kratka w nadkole do chłodzenia IC :P

Link to comment
Share on other sites

Lubię na koniec relacji porównać sobie zdjęcia przed i po - efekt pracy zawsze cieszy oko :) 

 

ładny kolor i ładne odświeżenie, szacun za poświęcone godziny na poprawę wyglądu skodzinki :good:

Link to comment
Share on other sites

Bardzo detailingowy kolor samochodu (przyjemne 50/50).

Gdzie kupowałes lakiery zaprawkowe, w mieszalni lakierów czy w salonie jako gotowy zestaw zaprawkowy?

Link to comment
Share on other sites

Miałem o to samo spytać z tą pojemnością, hmm? Chyba ze to taki cichociemny a oznaczenia na klapie dla fake.

Robota na piątkę. Jaki to wosk wybrałeś?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.