Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

 

zastanawia mnie jaka jest marginalna grubość lakieru aby móc jeszcze wykonywać polerowanie. Nowe auto ma ponoć ok 120-150 um. U mnie ostatnio gość z ubezpieczalni wymierzył że waha się pomiędzy 67 (maska) a 80 (dach). Czy w takiej sytuacji jest taki zabieg jeszcze bezpieczny ? Jaki procent z tej warstwy to lakier bezbarwny w przypadku nowego auta?

Posted
Jaki procent z tej warstwy to lakier bezbarwny w przypadku nowego auta?

 

Jest takie założenie, które w przybliżeniu określa ile jest bezbarwnego: jeżeli pomierzysz lakier od zewnątrz oraz wewnątrz w rejonie drzwi to jeżeli odejmiesz od I wartości tą II to wyjdzie Tobie mniej więcej warstwa lakieru bezbarwnego.

 

Polerować możesz w granicach rozsądku - zależy też wiele od lakieru.

Posted

Z tego co się orientuję to w na nowych blachach lakier bezbarwny może mieć od 40 60 mikr (wiekszość w tym przedziale). Ja na twoim miejscu zrobiłbym polerkę. delikatnie-przy takie grubosci powłoki jaką podałeś :)

Posted
lakier bezbarwny może mieć od 40 60 mikr

grubo podajesz :mrgreen:

trzeba liczyć podkład,bazę jeszcze więc ja bym nie przesadzał ąz z taką ilością... nowe auta też nie mają takiego grubego lakieru, jak gdzieś się 110-120 znajdzie to będzie maks i to nie na każdym aucie każdej marki ...

Posted

Auto z drugiej (młodej) ręki i widać, że mocno albo i za mocno o nie dbał skoro już tak wypolerował lakier... hehe :) W ASO powiedzieli mi, że zazwyczaj te auta orginalnie miały ok 150 um. Plus chociaż taki, że nie był nigdzie bity...

 

[ Dodano: 1 Marzec 2010, 20:37 ]

Jeśli chcesz to możemy sprawdzić grubość powłoki moim miernikiem

 

Oooo byłbym bardzo zadowolony :D:D:D

Posted
110-120 znajdzie to będzie maks
cienko podajesz. ja mam inne informacje. To raz. A dwa, to zdaje sie nie jest nowe auto. Niech ma 25mikr. Ja bym robił.

 

[ Dodano: 2 Marzec 2010, 07:32 ]

A nie może którys z kolegów, który ma miernik zmierzyć w tym samym miejscu "przed" i "po". Ile zejdzie? Da się to zmierzyć.

Posted

marctwain, zależy od marki samochodu , modelu itp.

czasami mam okazję pomierzyć sobie grubości lakierów aut ,które przyjeżdżają do naprawy blacharsko-lakierniczej ... wcześniej nie były malowane i średnio grubość lakieru waha się 80-100 ... po malowaniu ponad 2x tyle :mrgreen:

Posted
Thomas, bez szpachli rozumiem malowane ??

bez,bo w większości przypadków idą nowe elementy....szpachli nie liczę tylko mówię tam gdzie jest zupełnie nowy element lakierowany :)

  • Administrator
Posted

ZTCP to jak mierzyliśmy z Julianem moje drzwi które były malowane to wyszło nie tak dużo więcej niż norma,180 w porównanidu do ok 130 pozostałych drzwiach.

Posted

mój pugr ma 160-170, lakier fabryczny. Ok, mogę się zgodzic, że auto typu Partner może mieć więcej lakieru niż auto klasy osobowe

Posted

Na moim rozrzut od 130 do 175. Oryginalny. A znam focusa 2006 z oryginalnym lakierem 270. tak wyjechał z fabryki. drugi raz go puszczali w lakier i ma na to papier. generalnie 100-200 mikr. na oryginalnych blachach. i dlatego podałem taka grubość bezbarwnego. :)

Posted
A nie może którys z kolegów, który ma miernik zmierzyć w tym samym miejscu "przed" i "po". Ile zejdzie? Da się to zmierzyć.

 

Jak robiłem dach u siebie to w jednym z miejsc, w których musiałem punktowo (wielkość okręgu średnicy mniej więcej 8 cm) zrobić papierem ściernym to ubytek "przed" papierem i "po" ukończeniu włącznie z polerowaniem był na poziomie 5-8µm (zależy gdzie przyłożyłem czujnik lakieru).

Posted
np fiaty przynajmniej nasza firmowa ma na poziomie 70-90 um

 

Widzę, że rozbieżności są naprawdę spore, rozumiem sytuację malowania nowego elementu bo lakiernik to człowiek, nie robot i nie jest w stanie aż tak idealnie równie, określonej grubości lakieru położyć jak na linii produkcyjnej. Ale że jedno nowe auto ma 80um, a drugie 180 to trochę dużo...

Może te fiaty były na specjalne zamówienie o bardzo ograniczonym budżecie :-]

Posted

To biała panda Van :D więc wiesz wiele spodziewać się nie można :) np na brata bmw jest ok 150-180 na błotnik pod listwą gdzie był lakierowany ma 280 i tylni klapa 300 :/

Posted
Na moim rozrzut od 130 do 175. Oryginalny. A znam focusa 2006 z oryginalnym lakierem 270. tak wyjechał z fabryki. drugi raz go puszczali w lakier i ma na to papier. generalnie 100-200 mikr. na oryginalnych blachach. i dlatego podałem taka grubość bezbarwnego. :)

 

czy jesteś do końca pewny czy nie było ponownie lakierowany przed wyjazdem z salonu forda bo w czasie transportu zawsze gdzieś może się coś uszkodzić

Posted

Tego egzemplarza jestem. Sam potem lakierowałem tylko tylnią klapę, ale tamjest dużo więcej.

Posted

Podczas kupna samochodu i sprawdzania lakieru na stacji bmw, stwierdzono dach, boki, oraz tylna klape na poziomie 87. Maska wiecej bo 220 na calosci w ok 10 punktach. Samochod byl po uderzeniu z przodu ale nie sadzilem, ze ktos moze tak rownomiernie pomalowac, chyba ze oddal sama maske do jakiegos zakladu gdzie maluje maszyna :)

  • 2 months later...
Posted

Jestem właśnie swieżo po zakupie miernika TGM 2.5. Z jednej strony jestem zadowolony, z drugiej jednak mam pewne obawy. Auto to BMW E39 97r. Fabrycznie powinno być na nim ok 130um, jest natomiast około 80-90, jednak w jest sporo miejsc które mają po 40 a na błotniku przód nawet 15. Wniosek jest taki że auto nie było malowane, jednakże było mocno polerowane i to pewnie kilkakrotnie. Byłem tego świadom ale te dolne wartości troszkę mnie niepokoją.

 

Łukasz napisał że po matowieniu i polerowaniu ubytek wynosił 5-8um więc nie aż tak wiele. Co radzicie? Czy mogę auto spolerować maszynowo żółtym i potem niebieskim korkiem 3M bez wielkich obaw?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.