Skocz do zawartości

Japońskie coupe z lat 90-tych


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zrealizować swoje młodzieżowe marzenie i kupić auto coś półsportowego, japońskiego i max do 2000 roku. Piszę półsportowego, ze względu na budżet jakim dysponuję. Niestety będzie to w domu auto nr 3 :/ więc max co mogę na niego przeznaczyć to 12-14 tyś., więc samochody 100% sportowe z epoki jak supra, skyline, rx-7, nsx, impreza, lancer odpadają już na początku ale może to i lepiej przy najmniej będzie miał zagwarantowany niski przebieg. Tak czy siak potrzebuję auta - zabawki, wyprowadzić na spacer 1-2x w tygodniu, żeby oleje i płyny się porozchodziły i klocki nie zardzewiały. No i jeszcze ważna jest kwestia kosztów utrzymania. Wiadomo-części do aut japońskich mają swoją cenę, ale kompletnie nie mam pojęcia jak wygląda dostęp na jakichś sensownych zamienników do tego typu aut. A może w ogóle nikt tego nie produkuje i zostaje tylko szrot lub ASO ? Prosiłbym o podpowiedź/poradę w tej sprawie jaki w tej-jaka marka, jaki model i dlaczego akurat ten ? Może są na forum (pewnie są) posiadacze japońskich coupetek ? A niżej zamieszczam to, czego szukam konkretnie :

 

:arrow: modele które biorę pod uwagę - toyota celica V, VI lub VII (tak-VII, głównie była produkowana po 2000 roku i wiem, że modele przedliftowe biorą olej ale ze względu na budżet-polifty niestety muszę odpuścić), mitsubishi eclipse 2G, honda prelude, mazda mx-5- a może ktoś doda coś jeszcze co warto wziąć pod uwagę ?

:arrow: cena 12-14 tyś.

:arrow: na tyle na ile to możliwe - niskie koszty utrzymania

:arrow: roczny przebieg auta na 100% zamknie się w 3 tyś km

:arrow: brak LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MX-5 zawsze :mrgreen: Niedawno zrealizowałem swoje marzenie i kupiłem

http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=20595

 

mało które auto da Ci tyle fanu z jazdy. jakbyś sie decydował to szukaj albo klasycznej NA (1989-1998) albo NBFL z najmocniejszym silnikiem (wersja sportive)

 

pomyśl o nissanie 180sx -wyglada tak sobie ale też jeździ jak marzenie (szczególnie bokami :kox: )

 

eclipse bym sobie darował po co Ci FWD do auta na weekend

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na co dzień mieszkam w wielkiej brytanii, a tutaj do MX5 dostaniesz dosłownie każdą część. Nie wiem jak jest z większością aut japońskich w Polsce ale do MX5 bez problemu dostaniesz prawie wszystko - na pewno nie ma takich sytuacji że auto stoi bo nie ma części. Co do cen to jest to ten sam pułap cenowy co do kompaktowego auta w tym samym wieku ( no może poza dachem i cewkami zapłonu bo te są drogie oraz akumulatorem który jest specyficzny a przez to dosyc drogi). Z każdym autem które ma 10 i więcej lat wiążą się wydatki i tych nie unikniesz.

 

Musisz sobie po co chcesz kupić to auto: czy ma ładnie wyglądać żebyś mógł sobie nakładać wosk itp, czy ma być szybie bo chcesz poszaleć bokami , czy ma być dobre na winkle.

 

a i jeszcze jedno odnośnie przebiegu jaki planujesz. Moja mx5 jest trzecim autem w rodzinie i miała być do weekendowych przejażdżek i upalania na torze od czasu do czasu. Pierwszego tygodnia po zakupie zrobiłem 800 km ot tak "żeby się przejechać" i często jest tak że wyciągam auto "na chwile" a wracam po 3 godzinach z pustym bakiem :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 7 lat Celica ST202 z 95 roku, to auto Ci szczerze polecam, spełni Twoje oczekiwania i zmieścisz sie w budżecie. Absolutnie odradzam VII gen tego modelu, auto plastikowe, bez duszy i polotu i juz nie tak wykonane jak poprzednia gen.

 

Problemem moze byc jedynie znalezienie egzemplarza, jestem zaskoczony jak jest ich juz mało. Te godne trzymaja cene, 90% aut to trupy.

 

Chciałem kiedyś Prelude, jednak koszty utrzymania pralki są znacznie większe a osiągi wersji Vti nieznacznie jedynie lepsze. Oba auta to już klasyki, więc raczej tracic na wartosci nie bedą. Bierz pod uwage jedynie wersje topowe, z wersjami 2.0 (celica) i 2.2 vtec (prelude)

 

Wszelkie nissany w tej ceie bedą zgnite. O mx5 sie nie wypowiadam, bo nigdy te auto mi sie nie podobało :D

 

Zamiast gejowskiego mx5 pomyśl nad Toyotą mr2 sw20 ;) japoński klasyk pełną gębą i rwd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

659310 Moja mx5 jest trzecim autem w rodzinie i miała być do weekendowych przejażdżek i upalania na torze od czasu do czasu. Pierwszego tygodnia po zakupie zrobiłem 800 km ot tak "żeby się przejechać" i często jest tak że wyciągam auto "na chwile" a wracam po 3 godzinach z pustym bakiem

U kumpla to samo mimo że ma S8 i ścigacza to po mieście zasuwa MX-5 która rzekomo została kupiona dla żony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja proponuję Hondę Prelude V gen, jak chcesz coś starszego to IV gen też może być, w tym budżecie trafisz zadbaną sztukę z H22A - 200KM.

koszty utrzymania śmieszne, to raczej już wiekowe auta, nie ma tam nic, co może powalić na kolana ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]cocolino[/ref], Widzę, że auto musi być względnie zdroworozsądkowe. W tym wypadku pojechałbym do Szwajcarii po Preludę 2,2 lub Accorda 3,0. Do Hond prawie wszystko idzie kupić w oryginale i za względnie uczciwe pieniądze. Druga sprawa, że nie będą to zbyt awaryjne auta. Niemniej z wyglądu są dość nowożytne no ale coś za coś. Jeżeli będzie wyglądać oldschoolowo to nie będzie tanio.

Jeżeli jesteś masochistą to polecam Subaru SVX :mrgreen: CIężko o coś bardziej oryginalnego ale... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2004 roku mogłem kupić z zamkniętego obiegu Hondę Legend coupe z połowy lat dziewięćdziesiątych, która 3 lata stała w salonie w Austrii, z pewnym, niezbyt wielkim przebiegiem w zupełnie zadbanym stanie. Niestety jakoś nie kupiłem, choć ja miałem ochotę a żona nie pałała optymizmem na coupetką. A jak auto się sprzedało, to potem nam obojgu było trochę tęskno za tą furą, zauroczenie Legendą spowodowało, że potem szukaliśmy takiej, tyle że w sedanie. Ale nic ciekawego, godnego uwagi nie znaleźliśmy.

Ja dziś wybrałbym Legendę w coupe :-, oczywiście 3,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Zapomniałem dodać, że akurat na osiągach zależy mi najmniej a auto gł i w związku z tym co napisał Qub@ niestety ciężko te modele trafić w PL w ogóle a trafić egzemplarz zadbany to jak znaleźć igłę w stogu siana. 95% celic V to modele z podstawowym 1.6 105 KM :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj ładnej prelude IV ;) V już nie ma tego polotu ;) z resztą wsiądź gdzieś do IV, poczuj fotel i zobacz na deskę to nie będziesz chciał nic innego ;) wiem co mówie - usiadłem i od tamtej pory chce sprzedać accorda i brać prelude :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitsu starion... sporo modów to auto znosi a kręci się jak głupie, nietypowe jest i w tych pieniądzach powinieneś coś znaleźć, MX-5... mega frajdowy wóz ale wbrew pozorom nie ma ich tak znowu niewiele (dziennie widzę 3 u siebie)... nietypowo w moich opiniach to starion,nissan sunny coupe,supra pierwszej generacji albo prelude 2 generacji (coraz ich mniej, cenę trzymają) będzie klasycznie ale z polotem i jeśli będziesz trzymał odpowiedni stan to nie stracisz na tych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczuj fotel i zobacz na deskę to nie będziesz chciał nic innego ;)

 

Akurat jeśli chodzi o deskę to dla mnie z tego co widziałem na żywo, żadne auto nie jest w stanie przebić tego:

 

23uso7c.jpg

2nk2dn7.jpg

 

Oczywiście w pieniądzach jakimi dysponuję. Analogowe i proste i jeszcze z włoskimi nazwami. Dla mnie - przepiękne. Niewiele mniej niż deska, podoba mi się nadwozie. Jest tylko małe ale. Z francuskich i włoskich to tylko wino od tych pierwszych albo ferrari od drugich. Gdyby tylko był made in japan ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grunt że Tobie się podoba. Takie pytanie: Skoro Ci się podoba to czemu chcesz japońca?

 

Takiego fiata na pewno znajdziesz w przyzwoitym stanie w Niemczech lub Holandii/Szwajcarii. W każde stare auto bedziesz musiał włożyć troche pracy i pieniędzy. Stare powiedzenie o autach na "F" to taka bardziej urban legend (poza wyjątkami w stylu Laguny II ;) ) Kup to co Ci się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]cocolino[/ref], dostałeś fajne propozycje a wstawiasz włoszczyzne. Primo siedziałeś we fiacie coupe? Wnętrze to ładnie wyglada na zdjęciu, jakość słaba, pozycja za kierownicą jak w hatchbacku, secundo awaryjność, to już temat na dłuższą wypowiedź, jedynie polecałbym Ci wersje 20VT limited edition bądź wersje 20VT+, zadbane okazy wartość będą trzymać. W tym aucie największym problemem jest poprzedni właściciel, więc pozostaje ci szukac na klubowych stronach i kupić od kogoś, kto ma pojęcie i odpowiednio dbał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obojętnie tak naprawdę jakiego pseudo Japońskiego sportowca kupisz będziesz zadowolony czy mx5 czy celice czy któraś z hond ( jeszcze nikt nie pisał o crx del sol) to będziesz zadowolony o częsci i ich ceny się nie martw. Te auta mają tylko jedną wspólną wadę a mianowicie podatność na rdzę. Znajdz auto z zdrową blachą przyjedz się i wtedy będziesz wiedział czy to akurat twoje wyamrzonę auto. Ja Ci od siebie polecę (kolejność przypadkowa) Mazda MX-5 NA albo NBFL , Celica każda generacja , Honda Civic coupe albo crx del sol, Eclipse nie wiem jak obecnie stoją nissany ale 200sx albo w sumie każdy starszy sportowy nissan. Wybór masz ogromny tylko tak jak mówię zdrowa blacha, silnik i będziesz zadowolony. Powodzenia 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem deskę FC bo akurat z coupetek to ona mi się podoba najbardziej a nawet nie cała ona tylko same zegary.

Podchodzę do tego tak-nie nastawiam się na konkretny model a na konkretny stan ogólny auta. Nigdzie mi się nie spieszy kupię na jesień - dobrze a jak kupię na wiosnę też dobrze. Nie chcę tylko pchać się w jakieś samochodowe zwłoki, tak aby po pół roku dokładać wartość auta, żeby jako tako to wyglądało i dalej mieć świadomość, że jeżdżę ulepionym ze szpachli wyrobem samochodopodobnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.