Skocz do zawartości

Zła praca wycieraczek po G1 (podskakują)


Masta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam irytujący problem który mnie strasznie denerwuje, otóż podskakujące wycieraczki :/

W aucie mam nową szybę i nowe wycieraczki kupione w BMW.

Przed nałożeniem G1 szyba została potraktowana maszyną z Autoglym Car Glass Polish.

Po polerce poszła IPA i wtedy G1-5min,G1-5min,G1-15min i G2 (Tak jak pisało na butelce)

Uszczęśliwiony że woda pięknie spływa, ale do momentu gdy uruchomiłem wycieraczki :( . Wycieraczki przeskakują i lekko popiskują.

Co w takim przypadku zrobić? Pozbyć się tego G1 czy jak?

Niedługo jadę autem na wakacje i krew by mnie zalała jak by całe 800km padał deszcz :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Geometria ramienia. Czy ktoś może coś więcej o tym napisać? Jaka wartość kąta jest prawidłowa? Czy zależy od auta, szyby, wycieraczek itp.? Czy jest stała dla danej marki samochodów? Itd.

Będę bardzo wdzięczny jak ktoś rozwinie ten temat :) . Będzie świetna informacja dla potomnych :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj w temacie napisałem o swoim problemie z G1.. viewtopic.php?f=222&t=22246&start=30

 

U mnie głównie rozchodziło się o fatalne zrzucanie wody + b. duże "skakanie" wycieraczek..

 

Z tego co finalnie zauważyłem to najwyraźniej problemem było samo "G2" i sposób jego nakładania / docierania. Lub jakieś combo / mix z nakładaniem G1 i G2 a do tego nie wiem.. nie sprzyjające pyłki w powietrzu które osiadły na szybę :D

 

W każdym razie ja bym nie grzebał i nie szukał problemu z geometrią wycieraczek itd.. szczeg. że to 2 letnie auto tylko problem za pewne jest tam gdzie / kiedy powstał = po nałożeniu G1.

 

W tym temacie gdzie pisałem, forumowicze mi doradzili co mogę spróbować zrobić, tak też zrobiłem i to pomogło / rozwiązało moje problemy.

 

Więc doradzę to samo tzn, umyj szybę ( płynem do mycia szyb / IPĄ dokładnie. ) Następnie nałóż 1-2 warstwy G1 na przednią szybę ( poziomo -> pionowo ). Potem poczekaj z 10-15min i nie używaj G2 płatkiem kosmetycznym i ścieraj, tylko zwyczajnie psikaj na szybę IPĄ lub płynem do mycia szyb + IPĄ ( ja tak robiłem ) i wycieraj / wypoleruj mikrofibrą czy też ręcznikami papierowymi :)

 

Po tym zabiegu zostaw szybę na parę godzin, a potem obficie lej wodą i używaj wycieraczek.. mam nadzieję, że jak i u mnie problem zniknie.

Powodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dzięki za porady, ale moja cierpliwość szybko się wyczerpała i pożegnałem się z G1 z przedniej szyby.

Twardy pad, maszna i FG500 plus mleczko do czyszczenia szyb ''ala Autoglym Car Glass'' kilka :ad: i po G1 nie ma śladu.

Tak więc będę musiał obyć się bez ''niewidocznej wycieraczki''

Trochę szkoda bo zapowiadało się bardzo fajnie, ale cóż... życie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...

Odgrzebuję.

Czy ktoś się spotkał z problemem przeskakujących wycieraczek i ich głośną pracą na czystej, niczym nie pokrytej szybie? Dwa dni temu umyłam auto, szyba umyta ADBL glass cleaner i dzisiaj jadąc w deszczu myślałam, że oszaleję - DRAMAT!

Dodam jeszcze, że autko półtoraroczne, pióra oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebuję.

Czy ktoś się spotkał z problemem przeskakujących wycieraczek i ich głośną pracą na czystej, niczym nie pokrytej szybie? Dwa dni temu umyłam auto, szyba umyta ADBL glass cleaner i dzisiaj jadąc w deszczu myślałam, że oszaleję - DRAMAT!

Dodam jeszcze, że autko półtoraroczne, pióra oryginalne.

 

Miałem ten sam problem. Pomogło użycie QD na szybę.

Obecnie stosuję ADBL QD1 i problem już od jakiegoś czasu się nie powtarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest usunięcie problemu tylko chwilowa poprawa nadajesz śliskości poprzez qd dlatego jest lepiej ale to nie jest rozwiązaniem. Szybę należy oczyścić zaczynając glinką sprawdzić ewentualnie poprawić czymś do szyb najlepiej maszynowo na filcu bądź ręcznie jeśli ktoś nie dysponuję. Produkty to np autoglym car glass polish czy carpro ceriglass ewentualnie tlenek ceru

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Jak się wypogodzi to spróbuję jeszcze raz porządnie umyć, potem glinka i QD1 (nigdy mi nie przyszło do głowy żeby go kłaść na szybę) i zobaczymy jaki będzie rezultat i jak długo się utrzyma. Jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć że pióra po 7500 km mają już dość.

Jako ciekawostkę powiem, że pióra w Corolli moich rodziców mają 10 lat (!), są te same od nowości i działają WZOROWO. Japończycy się postarali :)

A co do mycia samej szyby, to nie przypominam sobie żeby jakoś ciężko to szło. Fibra (waflowa) ładnie latała po szybie, raczej nie czułam żadnych oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miałem na myśli że pewnie przebieg nikły ale spróbuj ze środkami typowo do szyb bo qd1 to zaleczanie problemu do tego może dojść problem ślizgania wycieraczek co poskutkuje słabym zbieraniem wody tak też może się zdarzyć... Powodzenia

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Półtora roczne pióra to też już kwalifikujące się do wymiany i tu najpierw upatrywałbym problemu... potem w zanieczyszczeniach szyby.

Ja mam pięcioletnie i funkcjonują bez zarzutu. Może mało w deszczu jeżdżę, nie wiem, ale nie słyszałem, żeby ktoś co półtora roku wymieniał pióra. OK, jest jeszcze kwestia pojęcia względnego - "bez zarzutu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półtora roczne pióra to też już kwalifikujące się do wymiany i tu najpierw upatrywałbym problemu... potem w zanieczyszczeniach szyby.

Ja mam pięcioletnie i funkcjonują bez zarzutu. Może mało w deszczu jeżdżę, nie wiem, ale nie słyszałem, żeby ktoś co półtora roku wymieniał pióra. OK, jest jeszcze kwestia pojęcia względnego - "bez zarzutu".

Kwestia ile robisz km. Mi wynalazki typu alca wytrzymywaly max 1 sezon potem mazaly i wydawaly irytujace dzwieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mnie odebrane z salonu skakały, co prawda samochód stał na placu pół roku, ale miał tylko 10km. Znowu w fordzie s-maxie, po 4 latach (wycieraczki od nowości) nic nie skakało.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mi powiedział pracownik studia detailingu, że skakanie wycieraczek (poza problemem piórek i geometrii ramion) wynika ze sposobu aplikacji NW - tzn należy ją kłaść tak, jak ma spływać woda podczas jazdy. Tj. na przednią szybę od spodu po szczyt, na bocznych poziomo w kierunku bagażnika a na tylnej z góry w dół. Podobno częstym błędem jest nie podnoszenie wycieraczek - powłoka opada na piórka i to tez powoduje skakanie. Tak usłyszałem, i tak mam u siebie nałożonego Gyeona View i wycieraczki nie skaczą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.