Jump to content

BMW 3 335d korekta + powłoka


polo33

Recommended Posts

Hej ;) Chciałbym wam przedstawić auto kolegi które przyjechało do mojego garażu na małe odświeżenie. Największym problemem z zewnątrz był odpadający klar z lusterka i w dwóch miejscach przy dokładkach progowych, słabo również wyglądać tylni dyfuzor nawet po czyszczeniu, listwy ozdobne również straciły blask i zaśniedziały na biało, najgorzej było z lakierem który był porysowany pewnie jakiś ostrym narzędziem, wnętrze wymagało dość gruntownego czyszczenia. Pokaże wam kilkadziesiąt zdjęć z relacji, choć zastanawiam się czy zasługują aby pokazać w PSB :o

Auto przyjechało do mnie we wtorek, następnego dnia przeszło dokładne mycie, dekontaminacje i przygotowanie do korekty.

 

Wstępne oględziny z czym będziemy mieć do czynienia :o

 

IMG_20160210_085538.jpg

 

IMG_20160210_085549.jpg

 

IMG_20160210_085600.jpg

 

IMG_20160210_085618.jpg

 

emblematy przyklejone były na klej typu kropelka :kox:

IMG_20160210_085625.jpg

 

IMG_20160210_085635.jpg

 

IMG_20160210_085716.jpg

 

IMG_20160210_085726.jpg

 

IMG_20160210_085827.jpg

 

IMG_20160210_085703.jpg

 

Na pierwszy rzut oka smoły nie było od razu widać, ale prickbort jak zawsze dał rade:

IMG_20160210_090814.jpg

 

IMG_20160210_090818.jpg

 

Do mycia wstępnego użyto pianownicę PA i K2 sambo (jak dla mnie bardzo dobra i tania piana)

IMG_20160210_090928.jpg

 

no to pianujemy :)

IMG_20160210_091223.jpg

 

IMG_20160210_091640.jpg

 

IMG_20160210_091650.jpg

 

Przyszedł również czas na pędzelkowanie detali i elementów trudno dostępnych:

Posłużyło:

IMG_20160210_090840.jpg

 

IMG_20160210_091720.jpg

 

IMG_20160210_092459.jpg

 

Tylni dyfuzor postanowiłem, że zostanie zdjęty i trzeba będzie go jakoś odświeżyć :-]

IMG_20160210_095104.jpg

 

Po zdjęciu go otrzymujemy doskonały dostęp do końcówek wydechu i dalszego czyszczenia:

 

IMG_20160210_095113.jpg

 

Po spłukaniu piany, przyszedł czas na SG iron off:

IMG_20160210_095702.jpg

 

Coś tam działa :D

IMG_20160210_100026.jpg

 

IMG_20160210_100346.jpg

 

IMG_20160210_100400.jpg

Kolejny krok glinka od bilta

 

IMG_20160210_101600.jpg

 

IMG_20160210_103750.jpg

 

Po procesie glinkowania znowu piana i mycie :)

IMG_20160210_105057.jpg

 

IMG_20160210_085507.jpg

 

Lodowate dłonie to czas wjeżdżać się trochę ogrzać i osuszyć:

IMG_20160210_110649.jpg

 

Czas zająć się listwami, także całkowity demontaż i pasta polerska autosol na krążku filcowym, niektóre wymagały podejścia papierem na mokro.

IMG_20160210_132426.jpg

 

IMG_20160210_132446.jpg

 

Polerowanie za pomocą wkrętarki:

IMG_20160210_144024.jpg

 

IMG_20160210_144050.jpg

 

Wyczyszczony dyfuzor został zmatowiony włókniną ścierną i pomalowany lakierem do zderzaków BOLL, fajny zatynowy efekt ;)

IMG_20160211_184149.jpg

 

Z odchodzącym klarem jedynie co mogłem zrobić to miejscowe zaprawki za pomocą podkładu, bazy i klaru :) W okolicy mam zaufaną lakiernie gdzie nabijają mi wszystko w puszkę również klar z utwardzaczem. Tutaj było trochę brudnej roboty, oklejanie całego auta i poszczególnych elementów, niestety brak zdjęć bo czas leciał a końca nie było widać :thumbdown:

 

Następnie zająłem się lakierem, ciężko przy takim kolorze było mi robić zdjęcia aby uchwycić stan lakieru sami oceńcie :mrgreen:

IMG_20160211_192809.jpg

 

IMG_20160211_192815.jpg

 

IMG_20160211_200444.jpg

 

IMG_20160211_202656.jpg

 

Głębokie bardzo widocznie rysy zostały potraktowane koreczkiem z papierem 2000

IMG_20160211_203959.jpg

Na takie rysy wiadomo tylko ponowne lakierowanie, ale jak się później okazało rysy nie były tak już ostre a kąt odbijania światła się trochę zmienił przez co przestały być aż tak widoczne.

 

Lakier chciałem zrobić dwuetapowo, w bmw prócz 3 elementów był na całym aucie fabryczny lakier, jest twardy wymagał cięcia niebieskim Natem i fg400 na rotacji, potem zrobiłem ze 2 przejazdy na DA.Długi Finish na żółtej gąbce NAT i Sonax perfect finish.

Chyba nie wyszło źle :o

 

IMG_20160211_190647.jpg

 

IMG_20160211_190719.jpg

 

IMG_20160211_202548.jpg

 

IMG_20160212_120214.jpg

 

IMG_20160212_120413.jpg:ad:

 

Ciężko szedł finish także przyjechało wsparcie 8-)

aa.jpg

 

Patrzymy na lampy:

IMG_20160212_150219.jpg

IMG_20160214_124454.jpg

 

IMG_20160212_152445.jpg

 

IMG_20160212_153955.jpg

 

IMG_20160212_162724.jpg

 

Jest już jakiś postęp i blask :D

IMG_20160212_195445.jpg

IMG_20160212_195522.jpg

 

Przednie halogeny tez jakieś matowe:

IMG_20160212_202956.jpg

IMG_20160212_203136.jpg

 

Mamy już chyba sobotę a jeszcze czeka wnętrze :roll:

 

Do oświetlenia posłużyła domowej roboty świetlówka:

IMG_20160214_104926_BURST001_COVER.jpg

 

IMG_20160214_123806.jpg

 

IMG_20160213_205954.jpg

 

Coś ta alkantarka na kierownicy się świeci :shock:

IMG_20160213_210017.jpg

 

Brudna?

IMG_20160213_210046.jpg

 

I farba zeszła :wallbash:

IMG_20160213_210039.jpg

 

Fotele też pewnie dawno nie czyszczone może od nowości :lol:

IMG_20160213_210120.jpg

 

Przetarcie boczka:

IMG_20160213_210141.jpg

IMG_20160213_210205.jpg

 

No to czyścimy claener Strong oczywiście Colourlock (pianowniczka od softa)

IMG_20160213_210454.jpg

 

IMG_20160213_210558.jpg

 

Matowo zaczyna się robić ;)

IMG_20160213_211148.jpg

IMG_20160213_211210.jpg

 

IMG_20160213_211219.jpg

IMG_20160213_205926.jpg

IMG_20160213_205934.jpg

 

 

Czas na nieszczęsną kierownice, właściciel już chciał ją obszyć na nowo. Ale Colourlock jak zawsze z pomocą :good:

IMG_20160213_221951.jpg

 

IMG_20160213_222447.jpg

 

IMG_20160213_222417.jpg

 

Małe przed i po:

 

IMG_20160213_225300.jpg

IMG_20160213_224720.jpg

IMG_20160213_225307.jpg

 

Zrobiła się czarna :kox: i włos nawet trochę się podniósł, czekamy aż trochę przeschnie i potem zaczeszemy:

IMG_20160213_230434.jpg

 

Trzeba coś zrobić z wytartym kawałkiem skóry na kierownicy, jak widzimy małe pęknięcie zostało sklejone za pomocą kleju do skóry Colourlock a następnie wypełnione:

IMG_20160214_122737.jpg

 

 

IMG_20160214_123611.jpg

 

IMG_20160214_123703.jpg

 

Czekamy aż wyschnie ale że roboty nie mało to bierzemy się za przetarty boczek fotela:

IMG_20160214_124907.jpg

 

Mały szlif papierkiem, GLD, grunt, farba tonująca i top coat.

 

IMG_20160214_130352.jpg

 

IMG_20160214_130745.jpg

 

Znacznik na kierownicy również oberwał na czarno:

IMG_20160214_131952.jpg

Dużo lepiej ;)

IMG_20160214_131930.jpg

 

Dywaniki wytrzepane, odkurzone i czasn na odsysanie brudu, pomógł jak zawsze niezastąpiony wierny George

IMG_20160215_201055.jpg

 

IMG_20160215_201408.jpg

 

IMG_20160216_074046.jpg

 

Plastiki wyczyszone APC KT22 i dresing shiny garage apple:

IMG_20160214_114958.jpg

 

Nadeszło kolejne mycie, dwa wiadra szampon z płynem do naczyń, jako zabezpieczenie padło na sprawdzonego Gyeona MOHS :) Został nałożony w dwóch warstwach w odstępie 5 godzin. Odtłuszczenie: Prep i Oil zero

 

IMG_20160214_151213.jpg

 

IMG_20160214_151241.jpg

 

IMG_20160214_152824.jpg

 

Na zabezpieczenie szyb wybrałem wycieraczke Gyeon View;

IMG_20160214_141234.jpg

 

IMG_20160214_141508.jpg

 

IMG_20160214_142101.jpg

 

IMG_20160214_142109.jpg

 

Auto spędziło bo zabiegu jeszcze 36 godzin.

 

IMG_20160216_074133.jpg

IMG_20160216_074147.jpg

IMG_20160216_074203.jpg

IMG_20160216_074211.jpg

IMG_20160216_074221.jpg

IMG_20160216_074232.jpg

IMG_20160216_074243.jpg

 

 

 

Zmęczyło mnie trochę auto czasowo ale było warto :)najważniejsze, że właściciel zadowolony ;) Niedługo nagramy filmik z mycia :D do następnego :ad:

Link to comment
Share on other sites

Hmm :o u mnie wszystko na chromie bangla, może zna ktoś przyczynę co mogę poprawić aby wszystkie zdjęcia działały :)

 

EDIT dziś wrzuce jeszcze raz na serwer i edytuje, chwila moment ponad 100 zdjęć trochę zajmie czasu :)

Link to comment
Share on other sites

Jak koledzy - połowa zdjęć nie działa.

 

Powiedz, tylny zderzak był powtórnie lakierowany czy to gra światła?

 

Piękny kolor, nie oklepany czarny i nie nudny srebrny, odcień pierwsza klasa.

Tak, klapa również.

Lampy wypolerowane DA niebieski NAT i fg400, sonax perfect finish na żółtym NAT :)

Zdjęcia jeszcze raz zgrane i wklejone na nowo, powinno być ok. Ale ktoś musi potwierdzić :kox:

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ładnie wyszło :) Powiedz mi jeśli możesz, bo widzę, że Cleanse na szybach używałeś ręcznie, czy przy pracy ręcznej jest on w stanie usunąć wszystkie, albo przynajmniej większość śladów po twardej wodzie? Czy przy starych nalotach raczej tylko aplikacja maszynowo?

Link to comment
Share on other sites

dzięki za miłe słowo, co do Gyeon View pierw sprawdzam czy jest nalot jeśli jest jadę szybę maszynowo na gąbce twardej z mocną pastą cut lub pastą glass scrub :) Tutaj akurat ręcznie robiłem ładnie wszystko zeszło bo też nie było dużo osadu, tylko trzeba na prawdę dobrze usunąć cleanse ;)

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajna relacja super sie ja czytalo widac twoj ogrom pracy włożony w BMKe ....a wlasciciel pewnie mile zaskoczony.....zaje..bisty patent z ta świetlówka ciezko dobrze doswietlic wnetrze a tu widac twoj sposób swietnie sie sprawdza....widze tam gabke piankowa a wygiete uchwyty z czego wykonałeś jesli mozna wiedziec?

Link to comment
Share on other sites

Gardor, dziękuje ;) przebieg wyświetla 170tkm

shinekamcar, miałem właśnie problem z dobrym światłem przy pracach wewnątrz, lampa powstała z peszla białego do chowania kabli, wygiete rurki to pex z ogrzewania podłogowego które są spięte sprężyną dzięki czemu możemy regulować ją, pianka to otulina do rur np. centralnego ogrzewania :) Koszt chyba 35zł a lepiej świeci rozproszonym światłem jak inne diodowe lampy :)

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ładnie, ogrom pracy. :)

 

Patent ze świetlówką godny zapamiętania i wprowadzenia w życie bo stawianie halo 500W w środku bardzo mnie martwiło, nawet te ledowe nie bardzo dają sobie radę, a to wydaje się nawet nie przeszkadzać zbytnio.

Nie przyłożyłeś głową ani razu? :P

 

Rozwadniałeś tego Iron Offa? Bardzo słabo na tych felgach... ;)

 

No i reanimacja kierownicy pierwsza klasa :)

Link to comment
Share on other sites

mbieniek, Dzięki :) zdjęcia świetlówki dla tych co chcieli zobaczyć w tym temacie żeby tutaj nie śmiecić viewtopic.php?t=12650&start=30

 

Iron nie rozrabiany, lecz wcześniej działałem Tugą :)

Głową nie uderzam bo zazwyczaj klęczę przed autem :kox: tak mi wygodniej :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.