Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mam ostatnio trochę wolnego czasu i przeglądając dysk, znalazłem trochę zdjęć z jednej dosyć ciekawej korekty.

W sierpniu szwagier mojego wspólnika zgłosił się do mnie, żeby ogarnąć trochę jego samochód. Auto jak większość tych mercedesów miało problem z korozją, więc potrzebowało pomocy lakiernika, niestety stan lakieru jaki po sobie zostawił daleki był od ideału i trzeba było trochę defektów usunąć.

 

No fajnie, że w końcu inny kolor niż kolejny odcień czerni :P

 

Środki i narzędzia:

 

Mycie i dekontaminacja

-Piana Bays Wash

-Tenzi Prix

-Prickbort

-glinka BH

-szampon SG S&B

 

Korekta

-menzerna 400

-menzerna 2500

 

Maszyny

-Flex

-DA 21

-DA krauss

 

Zabezpieczenie

-Zymol Glasur

 

 

Auto przyjechało nawet dosyć umyte, trochę tylko waterspotów, ale nic poważniejszego jeśli chodzi o zabrudzenia. Jeśli chodzi o stan lakieru to niestety było już dużo gorzej.

 

 

ihCW2V.jpg

w4lsKo.jpg

ZXdYcP.jpg

5iaS7a.jpg

RIhylG.jpg

HvSXnl.jpg

Ck7ScL.jpg

2ol2Mq.jpg

5TqdsA.jpg

Nwb5Ws.jpg

C1zrQb.jpg

yaSSPG.jpg

dSzrau.jpg

 

 

 

Nie wiem co się stało, ze zdjęciami z mycia i dekontaminacji. Może ich wcale nie robiłem bo tak jak pisałem, auto nie było mocno zapuszczone więc szybko i bezproblemowo się mycie uwinąłem. Mam tylko jedną fotkę, jak krwawi felga :)

 

qAaQw3.jpg

 

 

 

Po umyciu pojawiło się słoneczko i jeszcze lepiej można było zauważyć w jakim złym stanie był lakier w dużej mierze uszkodzony przez samego lakiernika. Pełno hologramów i jakiś dziwnych zmatowień.

 

 

 

dQf491.jpg

azPgug.jpg

EbcA4s.jpg

DdLr9W.jpg

xQF8ex.jpg

Jp3fpI.jpg

TYuJvd.jpg

rhuU26.jpg

JvGhTw.jpg

523Qqw.jpg

lQGtha.jpg

 

 

 

No i czas na korektę

 

 

 

Przed

 

BVPngl.jpg

 

 

i po

 

fwwW60.jpg

zCAemd.jpg

3xYUMm.jpg

 

 

Klapa przed i po

 

 

YPRvnz.jpg

6wqcPF.jpg

 

 

I kilka 50/50 na klapie

 

 

ZBJi0Y.jpg

EhnY4Q.jpg

pKyb5T.jpg

30Llfp.jpg

hx35fs.jpg

O8e1CD.jpg

PdVUt7.jpg

 

 

 

Bardzo mocno zniszczona była maska

 

 

mTQWrW.jpg

sWF80A.jpg

6mn1aL.jpg

1tvMms.jpg

bLzfrv.jpg

Du1Q6A.jpg

2WypLv.jpg

vHwL7W.jpg

4P0JCA.jpg

HSOkpC.jpg

kIKaul.jpg

2JySNt.jpg

NRthf5.jpg

hS2Kxx.jpg

 

 

 

Błotnik przed i po

 

 

5BcNF5.jpg

6JrDw4.jpg

 

 

 

W zasadzie w większości przypadków w robotach po lakierniku zawsze zastaje jakieś uszkodzenia. Tutaj uszkodzone lusterko i przebicie pod lusterkiem

 

 

dGsQp6.jpg

QikwTR.jpg

 

 

 

Dalej standard swirle i zapylenie pod klamkami. Nie chciało się mu demontować klamek do lakierowania pod spodem pojawił się potężny "overspray".

 

 

k2z89d.jpg

AHlmQW.jpg

qvHsrW.jpg

 

 

 

Dalej kilka fajniejszych 50/50 i efektów przed i po.

 

 

 

G85hnG.jpg

NALlkZ.jpg

YssjMN.jpg

4eCCuL.jpg

CtogOa.jpg

ergwOo.jpg

 

 

Tył i klapa była wybitnie zmasakrowana, straszne zapylenie, które było mega chropowate. Musiałem użyć papierów, aby sobie z tym poradzić.

 

 

CJV0ub.jpg

WAuXj2.jpg

sYHwY9.jpg

bBXu5N.jpg

HiplhE.jpg

xzXW5I.jpg

0DEO6i.jpg

 

 

 

 

Prawy błotnik był też mocno zmatowiony, tak, że nie było na nim praktycznie wcale połysku.

 

 

 

Kk3EFa.jpg

sXiSPT.jpg

8TBO4o.jpg

Rasba2.jpg

7Ff6rf.jpg

BJeDar.jpg

sgZByu.jpg

JOxoQW.jpg

oixGB9.jpg

8DAz2m.jpg

 

 

 

 

I czas na finał. Auto posmarowane glasurem i trochę się skubany pocił, więc na niektórych ujęciach widać delikatne hologramiki z niedotartego wosku po wypoceniu.

Zwykle robię sporo zdjęć w czasie roboty, a zbyt mało pokazuje finałowy efekt. Tutaj trochę odwrotna proporcja :)

 

 

AygX28.jpg

wGDdLy.jpg

9HlfeE.jpg

AEqFDa.jpg

TQQIqt.jpg

4uiKCC.jpg

ETQSCo.jpg

Z3ztbq.jpg

CRHY9E.jpg

OLhxJo.jpg

muF9Mb.jpg

4AuhoP.jpg

V9gCUr.jpg

ulJZVD.jpg

3qlvUx.jpg

VaRzmF.jpg

LIqFfh.jpg

icn7J7.jpg

Ubx9ZZ.jpg

cc9Bz3.jpg

jsUDck.jpg

e1uXRv.jpg

w3fjXp.jpg

sFTZWB.jpg

ib8z1n.jpg

AkFXBF.jpg

bUBbFd.jpg

Q8WNhR.jpg

fiwo2m.jpg

SJMZZi.jpg

kMBB84.jpg

vMlCil.jpg

FAKc0a.jpg

SW7rzO.jpg

Posted

Wyszło świetnie :good: Niektóre miejsca "przed" wyglądają jak po tarciu druciakiem :o Zdradzisz kombinację jakiej użyłeś do cięcia (jakie pady) i ile Ci zajęła całość prac?

Posted

Nie jestem pewiem bo to było kilka miesięcy temu, ale chyba białego royala używałem do cięcia. A całość trwała chyba ok 4 dni, musiałem się wyrobić w określonym czasie.

Posted

Fajnie wyszło, dobra robota :good: Jedynie mozna sie przyczepic do tego, ze nie jest to W211 tylko W203 :D

Posted
W211 tylko W203

 

Już poprawiłem. Tak sobie oznaczyłem folder i bezmyślnie przepisałem tutaj.

Posted

Fajna robota :good:

Jedyne co to trzecie światło stop prosi się o odświeżenie/wymianę.

Posted

Ładny efekt końcowy, powiedź jak sie pracuje z lakierami mercedesa ? mam kilka do zrobienia i zastanawiam sie czego użyć.. ale widze ze 400 i 2500 ładnie sobie poradziły

Posted

Jeżeli nie trafisz na lakier ceramiczny, to akurat te, które robiłem całkiem dobrze się polerowało.

  • Moderator
Posted

Ciekawy kolor, w cieniu wygląda na bardzo ciemny, ale jak tylko zaświeci słoneczko... :song:

 

Konkretnie :good:

Posted

krd, Niebieski to mój ulubiony kolor i faktycznie w słońcu robią te kolory szał. Ostatnio też naprawiałem efekty otarcia w pięknym niebieskim audi.

oP1qvm.jpg

CJM5PS.jpg

4qIral.jpg

Posted
Ile czasu zajeło Ci zrobienie tego merca ?
...całość trwała chyba ok 4 dni, musiałem się wyrobić w określonym czasie.

 

Niektórzy to chyba na prawdę wchodzą na to forum pooglądać obrazki i nic nie przeczytać...

 

Btw robota profi ;) maska rzeczywiście tragedia, ciekawe jak ten lakiernik to zrobił... :o

Posted

Czytam więcej niż Ci się wydaje po prostu mi umkło.

A tak naprawde to nie wiem jak można oddać takie auto dla klienta :o

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.