Jump to content

Nazwa wlasnej " firmy " detailingowej !?


Recommended Posts

Posted

Witam Wszystkich 

 

 

 

Udało mi się otrzymać dotacje z UP na rozpoczęcie działalności gospodarczej. I, ze pisze tutaj to jest to branża Detailingowa. 

 

Szukam , głowkuje jak to by mogła być nazwa .Oferta ma być skierowana dla wszystkich o każdej zawartości portfela.

 

 

 

moje jakieś sugestie :

 

Auto-Cure

Quality-Auto

Auto-Transformation

Auto-Cosmos

Rank-Auto

Ranx-Auto

Briliant-deteiling 

Mat-Car Detailing

Mat-Vision Auto Kosmetyka

 

 

 

Pozdrawiam :)

Posted

taka fuzja z podanych przez Ciebie "CarMAT Auto Kosmetyka" - dobrze to brzmi :D

 

p.s.

 

jakbyś na pw podesłał ile udało Ci się wytargać z UP to byłbym wdzięczny :)

Posted

to nie nazwa ma przyciągać klienta , takie jest moje zdanie

Posted

No niestety kolego Pajko. Nie rozumiem jak możesz detailować fury a nie mieć oka na detale? :)

 

Chyba dlatego w świecie są restauracje o pięknych nazwach jak Manresa oraz Alinea czy chociażby Per Se.

A w kraju jedyna próba nawiązania walki, to Nolita. Czy udana, sobie sam wyrób zdanie.

 

Kolego matek55.

Spójrz ze strony potencjalnego klienta.

Przeciez napewno da się wyodrębnić grupę strategiczną w którą celujesz. Oni miastowi czy wiejscy, duże prace czy w większości małe. Miasto czy aglomeracja. Polski czy po europejsku :lol:

Dla mnie nazwa interesu z tej branży powinna łatwo się zapamiętywać, jeśli wieloczłonowa wyrazy powinny dobrze leżeć razem [tak jak car spa. przeciez to nie oznacza hotelu z masażem dla samochodów, a nazwa idealna], przesłanie też jest na miejscu: jakość, oko do detali, lekkość, brak pogoni.

Kolejny przykład: Auto Fetish Detail... 3 bardzo dobrze dobrane człony, mimo że długa łatwo się zapamiętuje.

Ten koleżka o imieniu Serge z Holandii też ma dobrą nazwę. Muszę odszukać jego wideła.

Możesz też np poszukać słowa charakterystycznego opisującego Ciebie albo okolicę zakładu. Niekoniecznie po angielsku.

 

 

Auto Transformation pasuje może do Tokyo :?:P

 

Gloss Theatre

Kosmetyka samochodowa

Posted
No niestety kolego Pajko. Nie rozumiem jak możesz detailować fury a nie mieć oka na detale?

nie bardzo rozumiem :o

Posted
No niestety kolego Pajko. Nie rozumiem jak możesz detailować fury a nie mieć oka na detale?

nie bardzo rozumiem :o

 

No to jest forum detailingowe prawda. Czy valetingowe?

 

Czyszcząc auto starasz się dostrzec wszelakie drobnostki, na które grono sąsiadów macha ręka albo puka się w czoło. Dlaczego tak jest? Bo ludzie gromadzący się tutaj, wydaje mi się, niezależnie gdzie pracują, mają to "oko do detali". Zaglądają tam, gdzie przeciętny posiadać samochodu decyduje nie zaglądać, a już napewno nie wkładać tam pędzla ;)

W mojej branży pomógł mi rozwój w dziedzinie mycia wnętrza auta. Jak ? Proste, zrozumienie że czasami nie zważając na koszt roboczogodziny trzeba się zatrzymać i zrobić to, co się robi, naprawdę porządnie. Spytaj czy żona rozumie :D

Na równi z pracą w dobrej knajpie, gdzie jedzenie na talerz nakłada się nie paluchami czy łyżką, ale pęsetą...

 

I szukam podobnych do mnie. Dlatego jeśli miałbym oddawać auto na komplecik do kogoś, to napewno intrygująca nazwa byłaby tylko dodatkową zachętą, bo to oznacza że w jej złożenie został włożony czas i praca, tak samo jak z logo. Jeśli nazwa i logo są mocno przeciętne, jakie oko na detale ma właściciel, a jakie jeszcze jego pracownicy?

A jeśli na wykonanie pracy nakładają sobie ostre ramy czasowe, to czy to oznacza efektywność czy tylko zwykły pośpiech?

Posted

No dobra rozumiem ale co to ma do rzeczy z moim postem i pierwszym postem w tym temacie .

 

Bo może ty nie zrozumiałeś o co mi chodzi .

Ja wychodzę z założenia że dobre imie marki itp to 75% sukcesu - imię w sensie opinia .

Nazwa to wg Mnie sprawa drugo rzędna w tym wypadku .

Posted
No dobra rozumiem ale co to ma do rzeczy z moim postem i pierwszym postem w tym temacie .

 

Bo może ty nie zrozumiałeś o co mi chodzi .

Ja wychodzę z założenia że dobre imie marki itp to 75% sukcesu - imię w sensie opinia .

Nazwa to wg Mnie sprawa drugo rzędna w tym wypadku .

 

Drugorzędna powiadasz... Sam sobie odpowiedziałeś :)

Dla mnie tak samo ważna jak wszystkie pozostałe elementy.

Co zrobić z takimi klientami, którzy nie czytają recenzji w internecie, nie mają czasu szukać i wypytywać, a dalej chcą dobry serwis?

Posted

Studio zakładam w małej aglomeracji tzw Wieś i na tą chwile będe prowadził to sam. W obrębie 25 km są 3 miasta które maja około 90 tys mieszkańców. Tu gdzie mieszkam jest kilkunastu gospodarzy co maja xxx/ha ale i tak za bardzo nie wiedzą o co chodzi w detilingu znają tylko przysłowiową " Polerke " . Nie chce pierwszej lepszej nazwy która wpadnie mi na język i ma tylko być bo być. Oczywiście do nazwy będzie tez zaprojektowane logo.

 

Przytoczę zdanie mojego grafika który ma sie zając logo:

"Jeżeli chcesz wiedzieć na temat nazwy to skróty literowe nie są łatwe do zapamiętywania, a skróty typu Mat-Car są trochę oklepane i brzmią jak polska tandeta za przeproszeniem. Jeżeli chcesz coś naprawdę dobrego to myślę że powinieneś trochę pokombinować i np onyxxx brzmi już o niebo lepiej. pomyśl do jakich klientów chcesz trafiać i co może przyciągnąć ich uwagę, co może ich poczuć że to coś dla nich. Powinieneś trochę pokręcić się wśród tych ludzi, chyba że już masz rozeznanie i wtedy powinno przyjść Ci do glowy. to nie jest proste, wymaga czasu ale na pewno ci da pozytywne efekty które są bardzo istotne dla rozwoju firmy "

Posted
Studio zakładam w małej aglomeracji tzw Wieś i na tą chwile będe prowadził to sam. W obrębie 25 km są 3 miasta które maja około 90 tys mieszkańców. Tu gdzie mieszkam jest kilkunastu gospodarzy co maja xxx/ha ale i tak za bardzo nie wiedzą o co chodzi w detilingu znają tylko przysłowiową " Polerke " . Nie chce pierwszej lepszej nazwy która wpadnie mi na język i ma tylko być bo być. Oczywiście do nazwy będzie tez zaprojektowane logo.

 

Przytoczę zdanie mojego grafika który ma sie zając logo:

"Jeżeli chcesz wiedzieć na temat nazwy to skróty literowe nie są łatwe do zapamiętywania, a skróty typu Mat-Car są trochę oklepane i brzmią jak polska tandeta za przeproszeniem. Jeżeli chcesz coś naprawdę dobrego to myślę że powinieneś trochę pokombinować i np onyxxx brzmi już o niebo lepiej. pomyśl do jakich klientów chcesz trafiać i co może przyciągnąć ich uwagę, co może ich poczuć że to coś dla nich. Powinieneś trochę pokręcić się wśród tych ludzi, chyba że już masz rozeznanie i wtedy powinno przyjść Ci do glowy. to nie jest proste, wymaga czasu ale na pewno ci da pozytywne efekty które są bardzo istotne dla rozwoju firmy "

 

Określ sobie swoim potencjalnych klientów, skoro jest to wieś zbliżona o 25km do większego miasta to za pewne słowo "detailing" nie jest aż tak znane jak w tej miejscowości co ma 90tyś. mieszkańców. Mat-Car Detailing, CarMat Detailing jest nazwą dość fajnie padającą w ucho i pamięć, niemniej jednak przy jakiejkolwiek reklamie, banerze musisz mieć dopiske "studio kosmetyki samochodowej" "kosmetyka samochodowa" tak aby zwykły Kowalski wiedział, że Mat Car Detailing to nic innego jak myjnia samochodowa u Mateusza, który robi to co lubi i robi to w pełni słowa detailing, który będzie w nazwie firmy.

Ja osobiście mam zdanie jak Pajko, firma może nazywać się nawet "U Wieśka na myjni", ważne aby usługa była zrobiona detailingowo,czyli umiejętność pracy, doświadczenie, bo jeśli ma być to usługa wykonana na jednym wiaderku z gąbką do mycia to słowo "detailing" nie powinno być w niej zawarte.

Detailing fajnie się rozwija, coraz więcej ludzi do niego dąży, jednak nadal istnieje grupa ludzi, którzy nie położą na stół 500zł za korektę lakieru bo myjnia u Zdzicha zrobi mu to za 150zł, hologramy, a co to takiego? przecież się świeci powiada zadowolony Kowalski z myjni u Zdzicha.

 

Mateusz życzę Ci powodzenia w dążeniu do mocnych projektów, pamiętaj że od czegoś trzeba zacząć i mieć cele :good:

Posted

WaxItCar , dokładnie tu u mnie słowo detailing bedzie obce i boje sie trochę, ze mało kto może położyć 500 zł bo Zdzichu robi taniej i tez sie świeci :)

Na pewno pod nazwą będzie jakiś odnośnik typu Auto-Kosmetyka coś w ten deseń :)

 

Mysle jeszcze o tym: AutoCure-kosmetyka samochodowa, Briliant-Detailing

 

Nie dziękuje zobaczymy jak to sie potoczy :o

Posted

Bez urazy, ale słabo to widzę skoro tylko od nazwy firmy tak gorączkowo widzisz swoje "być albo nie być".... Rób swoje jak najlepiej potrafisz, zaciskaj zęby - będzie niejedna okazja, a po pewnym czasie Klient i robota sama Cię znajdzie..... Będzie to "jak znalazł" kiedy skończy się dotacja i "mały ZUS", a zaczną się realne koszty własnej działalności..... Powodzenia ;)

Posted

Ja tam jestem zdania, że dla potencjalnego klienta dobra nazwa też jest ważna. Jeśli brzmi inaczej niż "Auto myjnia" już na wstępie klient wie, że będzie płacił nie tylko za zwykłe umycie samochodu. Wydaje mi się, że część z nas też zwraca najpierw uwagę na opakowanie a potem na działanie. Jasne, że w przypadku gdy za nazwą nie pójdą czyny to nawet najbardziej "luksusowa" i chwytająca nazwa się nie obroni.

Posted

Nie będę nikogo na siłę przeciągać na "swoją " stronę ale mi by to zwisało czy pojadę do Auto myjnia u Mścisława Kopyto czy Hiper Detailing Fabric Shine Gloss Wax Professional , liczy się efekt nie marka . Tym bardziej że to mała mieścina gdzie i tak każdy będzie miał na uwadze że otworzyło się coś nowego.

Posted

Tak ale gdybyś miał oddać auto do jednej z nich to gdzie byś oddał auto jako pierwsze? Przyjmując, że nie masz opinie o żadnej z nich. Wydaje mi się, że do tej gdzie nawa sama w sobie brzmi bardziej "profesjonalnie". Fakt, że jak wykonaniem się nie obroni to żadna nazwa mu nie pomoże.

Posted

Takie studia zawsze maja swoje "portfolio" nie róbmy ciemnogrodu . Widzę że szukacie problemu na siłę

pomorze

To gdzieś na północy? ;)

Posted

Myślę, z całym szacunkiem, że zbytnio patrzysz na to z perspektywy "ja se przecież zrobię sam".

 

Wątpię, czy jeśli CarSpa miałoby resume a Zdzicho Murarz zdjęcia z internetu pościągane zwykły [co nie oznacza niezamożny] klient rozpoznałby różnicę. Tacy to poprostu nie mają czasu na przeglądanie tysiąca ofert Zdzichów oraz robienia dochodzeń i porównań.

 

Krótko mówiąc: zaczynając od kozackiej nazwy i logo, nawet jeśli biznes się nie przyjmie, nie ograniczasz się niczym. A kosztuje to, w większości, tylko zaangażowanie.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.