kkicek10 Posted October 11, 2015 Report Posted October 11, 2015 Witam wszystkim Forum i poradniki detailingu czytam długi czas. Racze z podziwem dla Pokaż Swój Blask. Wiedziałem, że nie jest to prosty temat ale efekt możliwy do osiągnięcia jest wart starania. W końcu nadszedł czas zakupu polerki i akcesoriów. Przeznaczenie - własne auto, dziewczyny, rodziny Zdecydowałem się opisać to na forum, gdyż potrzebuje pomocy, opinii a moje własne rozważania mogą się przydać innym nowym smiałkom Wybór polerki padł na Krauss DB5800S - dobre opinie, dobra cena i DA jako spokojne rozpoczęcie przygody Do tego pady Flexi 125 i 80mm - Cut, Polish i Finish (biały, pomarańcz, zółty) Co do środków to glinka dodo juice, prickbort, APC Bilt-Hamber, pasty menzerna 400, 2500, 3500, UC Mega + Ultimate Quick Wax, Finish Kare do opon, plastików. Wiem, że to nie wszystko co powinienem mieć, trochę partyzantka ale po 1 środki ograniczone, po 2 dobrze na własnej skórze poczuć co gdzie z czym i czego brakuje. Po otrzymaniu paczek pojawił się pierwszy znak zapytania - min. obroty polerki to 2500 rpm natomiat na padach napis - max 2500.. czy będzie problem? Zobaczymy... Zabrałem się do pracy - Corolla z 2001 - lakier czarna perła. Po podatności na zarysowania zawsze sądziłem, że to lakier miekki (bardzo dużo rys, hologramów)..Auto umyte, glinka, znów umycie, oklejenie i pora na danie główne.. Pierwsza próba - Pasta 3500 + Finish na wolnym biegu... Bez efektu Druga próba - Pasta 3500 + Polish - bieg wolny i średni - Bez efektu Trzecia próba - 2500 + Polish - bez efektu - cholera, przecież lakier miał być miękki Idąc tą drogą doszedłem do kombinacji 400 + Cut, wolne rozprowadzenie potem dużo wolnych przejazdów na 6 biegu, po tym 2500 + Polish i 3500+ Finish. Efekt - Korekta na 80 % - Sporo hologramów zniknęło (na masce), wszystkie grubasy zostały. Ale jak na 1 raz mogę być z tego zadowolony.. jadę dalej.. Między czasie spryskiwałem pad wodą - 1 psiknięcie na przejazd pastą. Zauważyłem też, że na poczatkowych biegach pad w ogóle się nie kręci. Dopiero przy 5-6 biegu i rozpracowaniu pasty mogłem lekko docisnąć aby pad się obracał, ale nie były to obroty szybkie. Max może z 5 obrotów na sekundę, z reguły ok 2-3.. Myślę sobie.. czy to normalne? Może coś robię źle? Przeszedłem na dach - kombinacja padów i past bez zmian... Ale efekty były jeszcze gorsze, pad coraz mniej się kręcił, zaczał się mocno grzać gdzie lakier pozostawał zimny. Chcąc zwiększyć obroty zmniejszyłem docisk, wręcz lekko unosiłem maszynę- 6 bieg. Wtedy pad mi wystrzelił - rzep pozostał na BP ale cała gabka odspoiła się od niego i rozleciała po calym garażu.. Co zrobiłem źle? Zauważyłem też, że w miarę kolejnych przejazdów pad mi się zaklejał, w porach gąbki zostawało dużo pasty.. Pomyślałem, że pewnie za dużo wody, za słabe czyszczenie padów.. a może pady dobrane do złej prędkości? Czytająć forum wszyscy raczej polecają Flexi więc jestem już w kropce... No trudno, kontynuowałem prace padem Polish, po pewnym czasie przy polerce drzwi wzdłuż listwy drzwiowej gdzie cały pad nie miał docisku - kolejny wystrzał... Tutaj byłem już załamany... Więc jak mam to zrobić aby mieć odpowiednią prędkość obrotów, odpowiedni docisk aby zrobić dobrą korektę? Maszyna DA nieodpowiednia? Pozostałe elementy przeleciałem szybko białem cuttem 80mm.. Szybko bo widziałem, że też już rozwarstwia na brzegach. W oto sposób cały moje nadzieje i zapał skończył się załamką i wieczór na forum. Doczytałem, że: - za dużo wody na pad - za słabo czyszczony pad - pady flexi raczej ok ale trzeba zaopatrzyć się w futro - małe obroty DA - przy odpowiednim rozpracowaniu pasty można zrobić kilkadziesiąt/naście przejazdów na dobrych obrotach - trzeba pomyślęć o zakupie M101.. może być lepszy od Mega 400 Proszę wszystkich o opinie, porady, pomoc. Gdzie jeszcze robię błąd? Co mogę usprawnić? Z góry dziękuję za porady.
Eidos71 Posted October 11, 2015 Report Posted October 11, 2015 Przypuszczam, że kupując pady Flexi, kierowałeś się po trosze ceną. Ja nie polubiłem się z tymi padami - pomarańczowy kiedyś szybko mi się postrzępił, a biały - rozkleił podczas czyszczenia (prania). Dlatego ograniczyłem się na razie do padów LC (z Flexi zostały mi praktycznie tylko MF) - fakt, że są dosyć drogie, ale są też trwałe. Poza tym przekonałem się, że do DA (nawet do tych z małym skokiem) lepiej sprawdzają się pady dedykowane do DA, z uwagi na inną budowę komórkową gąbki i "dodatkowe chłodzenie". Pady podczas polerki generalnie trzeba dosyć często czyścić, gdyż się zapychają i gąbka traci swoje właściwości tnące/polerskie. Moim zdaniem rzeczywiście zbyt często zwilżałeś pad wodą... Co do lakieru Corolli z 2001 r. - wydaje mi się, że nie jest to aż tak miękki lakier - raczej średni, choć mogę się mylić, gdyż tak naprawdę nigdy nie miałem z lakierem Toyoty z tego rocznika do czynienia... Generalnie - jako typowy amator mogę tylko stwierdzić, że do typowych "rys-grubasów" faktycznie DA i pady z gąbki (niezależnie od gradacji pasty) to trochę za mało. Spróbuj padów z MF od Flexi (tnący i finisz), które możesz wspomagać przy wykończeniu padami z gąbki. A co do past - z DA jakoś lepiej (wg mnie) współpracują pasty Meg'sa (101 nie mam, ale 105 i 205 są ok). Może bardziej doświadczeni detailerzy (których na forum jest naprawdę wielu) doradzą coś mądrzejszego, niż ja
OLX_88 Posted March 26, 2016 Report Posted March 26, 2016 Podepnę się pod temat otrzymując złotą łopatę Z racji tego, że informacji jest multum na forum i początkujący strasznie się w tym miesza. Panowie, jestem nowicjuszem w tych sprawach. A więc do rzeczy. Zakupiłem polerkę z K2 mesner 600obr-3000obr. Na lakierze mam bardzo dużo tzw swirli po poprzenim właścicielu, są one widoczne tylko okiem, pod palcem ich nie czuć. Porobione jest również trochę hologramów. Lakier Czarny (Nero) na Alfie Romeo 156 Pytanie moje brzmi. Czym to ugryźć jakie pasty i ew. wosk. Dodam, że na początek chciałbym zrobić czymś tanim a żeby miało efekt Z góry dziękuję za pomoc:)
Tommy Lee Posted March 26, 2016 Report Posted March 26, 2016 OLX_88, Zapraszam do lektury na temat Menzerna 3w1 lub Sholl S 17 i padów NAt lub Royal Pads
OLX_88 Posted March 26, 2016 Report Posted March 26, 2016 A jakiś link mógłbym prosić ? Bo pełno tego
golden0282 Posted March 26, 2016 Report Posted March 26, 2016 A jakiś link mógłbym prosić ? Bo pełno tego search.php?keywords=
marco80 Posted March 28, 2016 Report Posted March 28, 2016 Do wymywania past w trakcie korekty można rozcieńczyć IPA 1:1 z wodą czy lepiej nierozcieńczoną?Pisze że można ale czy to nie osłabi jej działania?
pawelpp Posted March 28, 2016 Report Posted March 28, 2016 Nie tylko można ale i trzeba. Jak masz obawy to zrób sobie ciut mocniejszą 60:40.
marco80 Posted March 28, 2016 Report Posted March 28, 2016 Dzięki za szybką odpowiedź, w tym tyg się za to chce wziąść
pawelpp Posted March 28, 2016 Report Posted March 28, 2016 A tu masz odpowiedz dlaczego trzeba rozcieńczać: viewtopic.php?f=6&t=15324&p=391587&hilit=proporcje+ipa#p391587
golden0282 Posted March 28, 2016 Report Posted March 28, 2016 Nie tylko można ale i trzeba. Jak masz obawy to zrób sobie ciut mocniejszą 60:40. Tylko , że taka IPA niewiele pokaże , lepiej zainwestować w zmywacz silikonu i mieć pewność co do efektu na lakierze
marco80 Posted March 28, 2016 Report Posted March 28, 2016 Też już doszedłem do tego wniosku po lekturze więc kupię zmywacz wcale drożej nie wychodzi a efekt lepszy
cinek1 Posted March 28, 2016 Report Posted March 28, 2016 Też słyszałem że megs będzie lepszy od menzermy ale zawsze zdania podzielone
OLX_88 Posted March 31, 2016 Report Posted March 31, 2016 czy możliwe jest dokupienie mniejszego talerza niz ten ktory mam tj 180mm? jesli tak to co polecacie?
scanik Posted March 31, 2016 Report Posted March 31, 2016 Cześć, Mam pare rys (nie są do podkładu) i zazwyczaj takie coś usuwałem: papier wodny 2000, na to Pasta G3 na mokro padem na wiertarce i schodziło. Boję się taką samą czynność wykonać na czarnym samochodzie (nissan). Czy mogą być jakieś przykre skutki takiego zabiegu?
Tommy Lee Posted March 31, 2016 Report Posted March 31, 2016 OLX_88, Oczywiście że można dokupić, musisz szukać tylko talerza oporowego pod gwint M 14. Ten 180 mm jest trochę za duży i nieporęczny, najlepiej szukaj sobie w rozmiarze 125mm będzie pasować do gąbek 135mm i 150mm i do mniejszych elementów talerz 75mm. Jak nie masz kasy na talerze oporowe to szukaj gabek polerskich z doklejonym już talerzem pod gwint M14
wojti91zmc Posted March 31, 2016 Report Posted March 31, 2016 Jaką włąśnie moglibyście polecić gąbke średniej twrdości odrazu z talerzem na M14 ?
Tommy Lee Posted March 31, 2016 Report Posted March 31, 2016 NAT i ABW dostępne na znanym portalu aukcyjnym.
michulek Posted April 3, 2016 Report Posted April 3, 2016 Pg1000 +UC +dodo lp+dodo haze wosk czy coś innego polecicie? Taki zestaw aktualnie mam poza pg1000, pacjent to seat Leon II czarna perła lc9z. Niby to vag ale na stronie polish bliss seat jako jedyny z vag jest w lakierach średnich, reszta w twardych. Co polecacie kupić, czy taki zestaw może zostać?polerka będzie robiona maszyna da
Guscioren Posted April 4, 2016 Report Posted April 4, 2016 Cześć, Mam pare rys (nie są do podkładu) i zazwyczaj takie coś usuwałem: papier wodny 2000, na to Pasta G3 na mokro padem na wiertarce i schodziło. Boję się taką samą czynność wykonać na czarnym samochodzie (nissan). Czy mogą być jakieś przykre skutki takiego zabiegu? Na pewno będą hologramy jak nic nie użyjesz po tej paście.
scanik Posted April 4, 2016 Report Posted April 4, 2016 Cześć, Mam pare rys (nie są do podkładu) i zazwyczaj takie coś usuwałem: papier wodny 2000, na to Pasta G3 na mokro padem na wiertarce i schodziło. Boję się taką samą czynność wykonać na czarnym samochodzie (nissan). Czy mogą być jakieś przykre skutki takiego zabiegu? Na pewno będą hologramy jak nic nie użyjesz po tej paście. A co bym mógł użyć.. Meguiar's Ultimate Compound załatwi sprawe?
etr Posted April 4, 2016 Report Posted April 4, 2016 ja właśnie mam pasty z 3m, fast cut i ultrafine, do tego dedykowane krążki na rzep, ale nie mam żadnego talerza oporowego, gąbki mają wielkosc 150, wiec muszę coś poszukać, żeby na szlifierkę (z regulowanymi obrotami ofc) nałożyć
p-albert Posted April 7, 2016 Report Posted April 7, 2016 Witam przyłącze się do tematu mam zamiar wypolerować swoją legune kolor ciemna zieleń jest w dość dobrym stanie bo dałem o niego może nie profesialnymi środkami ale jakiś tam zawszę wosk kładłem nie kiedy wyczyściłem glinką otóż miałem przygodę i musiałem wymienić parę drzwi z przodu wymieniłem pod taki sam kolor tylko że kolega przed oddaniem mi wypolerował drzwi i troszkę się różnią od mojego koloru auto są bardziej jaśniejsze i bez rys. Mam zamiar zakupić 1. Fast Gloss FG500 250ml 2. Power Finish IP2500 250ml 3. Super Finish SF4000 250ml plus do tego trzy pady które dają do zestawu, moja polerka to GRAPHITE 59G243 dodam że to będzie moje pierwsze polerowanie czy ktoś coś doradzi ? czy może zmienić pasty ? czy po polerce zabezpieczyć lakier woskiem ?
michulek Posted April 8, 2016 Report Posted April 8, 2016 Czy potrzebny garaż do polerki czy może być na zewnątrz? Wtedy kilku etapów i przed każdym mycie od nowa.. Don't be the same, be better.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now