Jump to content

Pierwsza polerka - rozważania i problemy nowicjusza


Recommended Posts

Witam wszystkim

Forum i poradniki detailingu czytam długi czas. Racze z podziwem dla Pokaż Swój Blask. Wiedziałem, że nie jest to prosty temat ale efekt możliwy do osiągnięcia jest wart starania. W końcu nadszedł czas zakupu polerki i akcesoriów. Przeznaczenie - własne auto, dziewczyny, rodziny :)

Zdecydowałem się opisać to na forum, gdyż potrzebuje pomocy, opinii a moje własne rozważania mogą się przydać innym nowym smiałkom

 

Wybór polerki padł na Krauss DB5800S - dobre opinie, dobra cena i DA jako spokojne rozpoczęcie przygody

Do tego pady Flexi 125 i 80mm - Cut, Polish i Finish (biały, pomarańcz, zółty)

Co do środków to glinka dodo juice, prickbort, APC Bilt-Hamber, pasty menzerna 400, 2500, 3500, UC Mega + Ultimate Quick Wax, Finish Kare do opon, plastików. Wiem, że to nie wszystko co powinienem mieć, trochę partyzantka ale po 1 środki ograniczone, po 2 dobrze na własnej skórze poczuć co gdzie z czym i czego brakuje.

 

Po otrzymaniu paczek pojawił się pierwszy znak zapytania - min. obroty polerki to 2500 rpm natomiat na padach napis - max 2500.. czy będzie problem? Zobaczymy...

 

Zabrałem się do pracy - Corolla z 2001 - lakier czarna perła. Po podatności na zarysowania zawsze sądziłem, że to lakier miekki (bardzo dużo rys, hologramów)..Auto umyte, glinka, znów umycie, oklejenie i pora na danie główne..

 

Pierwsza próba - Pasta 3500 + Finish na wolnym biegu... Bez efektu

Druga próba - Pasta 3500 + Polish - bieg wolny i średni - Bez efektu

Trzecia próba - 2500 + Polish - bez efektu - cholera, przecież lakier miał być miękki

Idąc tą drogą doszedłem do kombinacji 400 + Cut, wolne rozprowadzenie potem dużo wolnych przejazdów na 6 biegu, po tym 2500 + Polish i 3500+ Finish. Efekt - Korekta na 80 % - Sporo hologramów zniknęło (na masce), wszystkie grubasy zostały. Ale jak na 1 raz mogę być z tego zadowolony.. jadę dalej..

Między czasie spryskiwałem pad wodą - 1 psiknięcie na przejazd pastą.

Zauważyłem też, że na poczatkowych biegach pad w ogóle się nie kręci. Dopiero przy 5-6 biegu i rozpracowaniu pasty mogłem lekko docisnąć aby pad się obracał, ale nie były to obroty szybkie. Max może z 5 obrotów na sekundę, z reguły ok 2-3.. Myślę sobie.. czy to normalne? Może coś robię źle?

 

Przeszedłem na dach - kombinacja padów i past bez zmian... Ale efekty były jeszcze gorsze, pad coraz mniej się kręcił, zaczał się mocno grzać gdzie lakier pozostawał zimny. Chcąc zwiększyć obroty zmniejszyłem docisk, wręcz lekko unosiłem maszynę- 6 bieg. Wtedy pad mi wystrzelił - rzep pozostał na BP ale cała gabka odspoiła się od niego i rozleciała po calym garażu.. Co zrobiłem źle? Zauważyłem też, że w miarę kolejnych przejazdów pad mi się zaklejał, w porach gąbki zostawało dużo pasty.. Pomyślałem, że pewnie za dużo wody, za słabe czyszczenie padów.. a może pady dobrane do złej prędkości? Czytająć forum wszyscy raczej polecają Flexi więc jestem już w kropce...

 

No trudno, kontynuowałem prace padem Polish, po pewnym czasie przy polerce drzwi wzdłuż listwy drzwiowej gdzie cały pad nie miał docisku - kolejny wystrzał... Tutaj byłem już załamany... Więc jak mam to zrobić aby mieć odpowiednią prędkość obrotów, odpowiedni docisk aby zrobić dobrą korektę? Maszyna DA nieodpowiednia?

 

Pozostałe elementy przeleciałem szybko białem cuttem 80mm.. Szybko bo widziałem, że też już rozwarstwia na brzegach.

W oto sposób cały moje nadzieje i zapał skończył się załamką i wieczór na forum.

Doczytałem, że:

- za dużo wody na pad

- za słabo czyszczony pad

- pady flexi raczej ok ale trzeba zaopatrzyć się w futro

- małe obroty DA - przy odpowiednim rozpracowaniu pasty można zrobić kilkadziesiąt/naście przejazdów na dobrych obrotach

- trzeba pomyślęć o zakupie M101.. może być lepszy od Mega 400

 

Proszę wszystkich o opinie, porady, pomoc. Gdzie jeszcze robię błąd? Co mogę usprawnić?

Z góry dziękuję za porady.

Link to comment
Share on other sites

Przypuszczam, że kupując pady Flexi, kierowałeś się po trosze ceną. Ja nie polubiłem się z tymi padami - pomarańczowy kiedyś szybko mi się postrzępił, a biały - rozkleił podczas czyszczenia (prania). Dlatego ograniczyłem się na razie do padów LC (z Flexi zostały mi praktycznie tylko MF) - fakt, że są dosyć drogie, ale są też trwałe. Poza tym przekonałem się, że do DA (nawet do tych z małym skokiem) lepiej sprawdzają się pady dedykowane do DA, z uwagi na inną budowę komórkową gąbki i "dodatkowe chłodzenie". Pady podczas polerki generalnie trzeba dosyć często czyścić, gdyż się zapychają i gąbka traci swoje właściwości tnące/polerskie. Moim zdaniem rzeczywiście zbyt często zwilżałeś pad wodą... Co do lakieru Corolli z 2001 r. - wydaje mi się, że nie jest to aż tak miękki lakier - raczej średni, choć mogę się mylić, gdyż tak naprawdę nigdy nie miałem z lakierem Toyoty z tego rocznika do czynienia... Generalnie - jako typowy amator mogę tylko stwierdzić, że do typowych "rys-grubasów" faktycznie DA i pady z gąbki (niezależnie od gradacji pasty) to trochę za mało. Spróbuj padów z MF od Flexi (tnący i finisz), które możesz wspomagać przy wykończeniu padami z gąbki. A co do past - z DA jakoś lepiej (wg mnie) współpracują pasty Meg'sa (101 nie mam, ale 105 i 205 są ok). Może bardziej doświadczeni detailerzy (których na forum jest naprawdę wielu) doradzą coś mądrzejszego, niż ja :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Podepnę się pod temat otrzymując złotą łopatę :)

Z racji tego, że informacji jest multum na forum i początkujący strasznie się w tym miesza.

Panowie, jestem nowicjuszem w tych sprawach.

A więc do rzeczy.

Zakupiłem polerkę z K2 mesner 600obr-3000obr.

Na lakierze mam bardzo dużo tzw swirli po poprzenim właścicielu, są one widoczne tylko okiem, pod palcem ich nie czuć. Porobione jest również trochę hologramów.

Lakier Czarny (Nero) na Alfie Romeo 156

Pytanie moje brzmi.

Czym to ugryźć jakie pasty i ew. wosk.

Dodam, że na początek chciałbym zrobić czymś tanim a żeby miało efekt :)

Z góry dziękuję za pomoc:)

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

Mam pare rys (nie są do podkładu) i zazwyczaj takie coś usuwałem: papier wodny 2000, na to Pasta G3 na mokro padem na wiertarce i schodziło. Boję się taką samą czynność wykonać na czarnym samochodzie (nissan). Czy mogą być jakieś przykre skutki takiego zabiegu?

Link to comment
Share on other sites

OLX_88, Oczywiście że można dokupić, musisz szukać tylko talerza oporowego pod gwint M 14. Ten 180 mm jest trochę za duży i nieporęczny, najlepiej szukaj sobie w rozmiarze 125mm będzie pasować do gąbek 135mm i 150mm i do mniejszych elementów talerz 75mm. Jak nie masz kasy na talerze oporowe to szukaj gabek polerskich z doklejonym już talerzem pod gwint M14

Link to comment
Share on other sites

Pg1000 +UC +dodo lp+dodo haze wosk czy coś innego polecicie? Taki zestaw aktualnie mam poza pg1000, pacjent to seat Leon II czarna perła lc9z. Niby to vag ale na stronie polish bliss seat jako jedyny z vag jest w lakierach średnich, reszta w twardych. Co polecacie kupić, czy taki zestaw może zostać?polerka będzie robiona maszyna da

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

Mam pare rys (nie są do podkładu) i zazwyczaj takie coś usuwałem: papier wodny 2000, na to Pasta G3 na mokro padem na wiertarce i schodziło. Boję się taką samą czynność wykonać na czarnym samochodzie (nissan). Czy mogą być jakieś przykre skutki takiego zabiegu?

Na pewno będą hologramy jak nic nie użyjesz po tej paście.

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

Mam pare rys (nie są do podkładu) i zazwyczaj takie coś usuwałem: papier wodny 2000, na to Pasta G3 na mokro padem na wiertarce i schodziło. Boję się taką samą czynność wykonać na czarnym samochodzie (nissan). Czy mogą być jakieś przykre skutki takiego zabiegu?

Na pewno będą hologramy jak nic nie użyjesz po tej paście.

 

A co bym mógł użyć.. Meguiar's Ultimate Compound załatwi sprawe?

Link to comment
Share on other sites

ja właśnie mam pasty z 3m, fast cut i ultrafine, do tego dedykowane krążki na rzep, ale nie mam żadnego talerza oporowego, gąbki mają wielkosc 150, wiec muszę coś poszukać, żeby na szlifierkę (z regulowanymi obrotami ofc) nałożyć

Link to comment
Share on other sites

Witam przyłącze się do tematu mam zamiar wypolerować swoją legune kolor ciemna zieleń jest w dość dobrym stanie bo dałem o niego może nie profesialnymi środkami ale jakiś tam zawszę wosk kładłem nie kiedy wyczyściłem glinką otóż miałem przygodę i musiałem wymienić parę drzwi z przodu wymieniłem pod taki sam kolor tylko że kolega przed oddaniem mi wypolerował drzwi i troszkę się różnią od mojego koloru auto są bardziej jaśniejsze i bez rys. Mam zamiar zakupić

1. Fast Gloss FG500 250ml

2. Power Finish IP2500 250ml

3. Super Finish SF4000 250ml

 

plus do tego trzy pady które dają do zestawu, moja polerka to GRAPHITE 59G243 dodam że to będzie moje pierwsze polerowanie czy ktoś coś doradzi ? czy może zmienić pasty ? czy po polerce zabezpieczyć lakier woskiem ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.