Skocz do zawartości

4nano ENERGIZER CERAMIC


Pimps

Rekomendowane odpowiedzi

ec2.jpg

 

Dzięki Partnerowi Forum 4nano przeprowadziłem skromny test jednego z dwóch produktów które otrzymałem od Nich. Na pierwszy ogień poszedł środek 4nano Energizer Ceramic który otrzymałem w 100 ml buteleczce oczywiście oklejonej nową szatką graficzną która jak dla mnie jest znacznie elegantsza i bardziej estetyczna niźli starsza. Zapach jak dla mnie nie wyczuwalny, kolor żółtawy jak kompot jabłkowy :) konsystencji wody.

 

To tyle ode mnie jeżeli chodzi o mój opis a poniżej to co jest napisane na opakowaniu prze producenta.

 

4nano Energizer Ceramic to powłoka odżywiająca powłoki ceramiczne. Nadaje niesamowitych właściwości hydrofobowych, śliskości, wydobywa głębie koloru i bardzo mocno ogranicza powstawanie śladów po kwaśnych deszczach. Aplikowany raz na 3-6 miesięcy będzie odżywiał powłokę, tym samym przedłużając jej trwałość. 4nano Energizer Ceramic współpracuje z powłokami ceramicznymi, nie należy stosować go na czysty lakier.

Instrukcja stosowania:

Aplikację najlepiej przeprowadzić w czasie osuszania lakieru po myciu. Zebrać nadmiar wody z lakieru tak, aby powierzchnia wciąż była lekko mokra. Lekko zwilżyć czystą i delikatną szmatkę z mikrofibry wodą (najlepiej destylowaną). Nanieść nie wielką ilość produktu na lekko mokry lakier po czym niezwłocznie rozprowadzić produkt po powierzchni mikrofibrą i osuszyć do uzyskania idealnego połysku. Nie należy przecierać wielokrotnie jednego miejsca podczas rozprowadzania produktu, starać się jednorazowo szczelnie pokryć powierzchnię. Przy aplikacji na lakier suchy produkt należy psikać na szmatkę, a nie bezpośrednio na karoserię. Pełne właściwości powłoki 4nano Energizer Ceramic pojawią się po 24 godzinach od aplikacji.

Przed użyciem przetestować produkt w mało widocznym miejscu. Nie nakładać na rozgrzane powierzchnie. Nie aplikować w pełnym słońcu lub deszczu.

 

No to zabieramy się do testowania.

Dzień zapowiadał się obiecująco gdyż była sobota i pogoda wymarzona bo słońce nie świeciło więc można było normalnie pracować - przynajmniej tak to się zapowiadało. Auto zostało wymyte w/g sztuki detailerskiej czyli:

- piana aktywna w ilości 90 ml firmy AutoBrite Rose

- piana aktywna w ilości 50 ml Tenzi Truck

- Red Devil od SG w ilości 50 ml

Auto tą miksturą zostało spianowane pianownicą PA i po jakiś 10-12 minutach spłukane pod ciśnieniem. No i tu właśnie wyszło słońce i zaczęło przypiekać dosyć ostro i skończył się plan o którym później napiszę.

 

4n01.jpg

 

Po tym zabiegu wziąłem się za mycie auta na 2 wiadra - do tego celu wykorzystałem szampon od CP Reset no i po myciu spłukanie wodą pod ciśnieniem.

 

4n02.jpg

 

Teraz jeszcze stwierdziłem że może przelecę całe auto 4nano Scrub Alkaline, oczywiście panel po panelu i od razu płukane.

 

4n03.jpg

 

Słońce świeciło jak oszalałe i na aucie zaczęły wychodzić masowe ilości śladów po twardej wodzie a co z tym idzie nie skorzystałem z nakładania 4nano Energizer Ceramic na mokro tylko osuszyłem auto i odstawiłem do garażu gdzie włączyłem wiatrak i zostawiłem na godzinkę aby temperatura powietrza nie przekraczała 22 stopni.

Dodam jeszcze że na całym aucie prócz maski leży Gyeon Mohs i Gyeon Booster - Mohs od października 2014 r. Booster od połowy kwietnia 2015 r. Na masce leży Max Protect UNC-R od połowy kwietnia 2015 r.

No to do dzieła - tak jak napisałem i na auto nakładałem 4nano Energizer Ceramic w/g drugiego sposobu z instrukcji.

Na mikrofibrę z krótkim włosiem firmy noname (ale bardzo delikatną :) ) którą uprzednio lekko zwilżyłem wodą destylowaną psikłem kilka razy 3-4 4nano delikatnie przejechałem dokładnie po połowie maski bez jakiś powtórek aby nie miziać kilka razy w jednym miejscu.

 

4n05.jpg

 

Nie zrobiłem z tego fotki gdyż środek był bardzo mało widoczny po nałożeniu na lakier i nie mogłem tego uchwycić na focie. Po tym zabiegu całość docierałem praktycznie samą wagą fibry a nawet nie docierałem tylko delikatnie ścierałem. Było to tak dziecinnie proste że wydawało mi się że coś jest nie tak - że to po prostu sama woda. Fibry której do tego używałem to Profi Polish Blue Heaven (na marginesie całkiem fajowa szmatka). Czyli po prostu szło to tak łatwo że po delikatnym przesunięciu fibrą po lakierze panel był gotowy.

 

4n04.jpg

 

4n06.jpg

 

Całość prac przy nakładaniu Energizer Ceramic przeszła bardzo szybko i bez najmniejszych problemów.

 

Co do spostrzeżeń:

- super łatwość nakładania,

- bardzo dobra wydajność,

- lakier stał się faktycznie bardzo śliski,

- co do ziarna to nie wydaje mi się aby je jakoś bardziej uwydatnił,

- oczywiście szklistość lakieru bardzo ładna,

- nie zauważyłem aby środek przyciemniał lakier.

 

4n07.jpg

 

4n08.jpg

 

Auto zostało w garażu do następnego dnia i myślę że po jakiś 24-26 godzinach pojechało na przejażdżkę.

 

4n10.jpg

 

Zrobiło w granicach 180 km (160 po autostradzie, 20 po mieście). Słońce świeciło ładnie i po tej trasie autko wyglądało bardzo ładnie, gdzie niegdzie kilka owadów ale niewiele.

Dzisiaj auto wyjechało w trakcie deszczu co mnie poniekąd ucieszyło gdyż udało się zrobić kilka fotek kropelek które całkiem dobrze wyglądały. Aha jeżeli chodzi o samo odprowadzanie wody z lakieru podczas jazdy w deszczu jest całkiem dobrze bo po wjechaniu do podziemnego parkingu w centrum handlowym autko praktycznie było suche.

Po powrocie do domu zostawiłem bolida przed garażem i poczekałem aż na niego napada i uwieczniłem to na fotkach.

 

4n11.jpg

 

4n12.jpg

 

4n13.jpg

 

4n14.jpg

 

4n15.jpg

 

4n16.jpg

 

4n17.jpg

 

4n18.jpg

 

4n19.jpg

 

4n20.jpg

 

 

Na koniec test śliskości lakieru przy pomocy szmatek w 3 krótkich filmikach:

 

1. Fibra Nr 1 to Profi Polish Blue Heaven - najgrubsza i najcięższa

 

2. Fibra Nr 2 to Chemical Guys - też grubawa ale nie tak jak poprzednik i znacznie lżejsza

 

3. Fibra Nr 3 producent nie znany - cienka i lekka

 

Reasumując - moim skromnym i jakże subiektywnym zdaniem na chwilę obecną jestem bardzo zadowolony z produktu firmy 4Nano. Tak jak napisałem praca nim jest bajecznie prosta i szybka, efekt wizualny bardzo dobry, śliskość na wysokim poziomie, krople myślę że niczego sobie, nie zauważyłem aby auto się przykurzyło na trasie - jednym słowem JA GO KUPUJĘ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Foty klasycznie konkursowe :mrgreen:

Na aucie masz MOHSa z doładowaniem i UNC-Ra, jak wyglądały kropelki na samochodzie po Scrubie, było widać jakąś zmianę ? Kropelki na zdjęciu bardzo ładne, ale wydaje mi się, że nie w całości są zasługą tego produktu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie po Scrubie zmieniło się ale to dlatego że 2 tygodnie wcześniej na Mohsie i UNC-R był nałożony PA Rapidwaxx co nie znaczy że kropelki znikły. Chciałem aby lakier miał na sobie w miarę czystą powłokę bez dodatków a krople i tak były :)

A co do zasługi 4nano to w instrukcji pisze aby go nakładać na lakier na którym jest powłoka więc pewnie działa jako dopalacz no i nie powinno się go nakładać na goły lakier więc może na innych powłokach będzie inaczej ale u mnie i na jednej i drugiej jest bardzo fajnie i ślisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pimps dziękujemy za świetny test na bardzo wysokim poziomie :good:

 

Pracując nad Energizerami staraliśmy się stworzyć coś czego na rynku jeszcze nie było i będąc trochę nieskromnym jesteśmy przekonani, że zrealizowaliśmy nasze założenia w 100% :)

 

Po pierwsze aplikacja produktu miała być łatwa, prosta i przyjemna przy czym nie być dodatkową czynnością którą należy wykonać, a częścią procesu mycia/suszenia która nie tylko ułatwi i umili Wam pracę, a jeszcze podbije wygląd, kropling, śliskość i w przypadku 4nano Energizer Ceramic, w pełni odżywi dotychczasowe zabezpieczenie ceramiczne będące już na aucie - to wszytsko w jednym, niepozornym kroku będącym częścią procesu który i tak musimy wykonać i który dodatkowo stanie się o wiele łatwiejszy i szybszy. Stąd wzięła się aplikacja "na mokro" podczas suszenia lakieru :)

 

Po drugie, produkt miał dawać bardzo dobre efekty, przy wyżej wspomnianych praktycznie zerowych nakładach pracy. Jak widać na załączonych obrazkach - kropelki, śliskość, podbicie wyglądu, odbudowa powłoki ;)

 

Po trzecie, trwałość produktu po banalnej aplikacji miała być możliwie jak najdłuższa. My już wiemy, że efekty utrzymywać będą się przez długi czas, Wy zapewne będziecie mieli okazję się o tym przekonać sami ;)

 

Do tego wszytskiego dochodzą aspekty takie jak ogromna wydajność produktu, mocna redukcja plam po kwaśnych deszczach, niewymagające warunki aplikacji i jej możliwość na 2 osobne sposoby wdle uznania i sytuacji oraz możliwość warstwowania produktu co umożliwia stosowanie go w razie potrzeby lub przy każdym myciu/suszeniu za każdym razem podbijając walory :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w składzie zawiera Energizer Ceramic, że "w pełni odżywi dotychczasowe zabezpieczenie ceramiczne"?

 

Produkt zawiera w sobie związki organiczne i nieorganiczne które "wystawiane są" na wierzch powłok ceramicznych w czasie ich wiązania(tu oczywiście zależnie od powłoki, w niektórych przypadkach te związki nakładane są osobno za pomocą osobnego produktu), czyli między innymi tworzy od nowa tą wierzchnią warstwę która normalnie tworzy się sama w czasie aplikacji powłoki (tzw. część funkcjonalna powłoki). Oczywiście, 4nano Energizer Ceramic narzuca swoje, swieże związki na dotychczasową powłokę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zawiera w składzie SiO2?

 

Jak najbardziej, 4nano Energizer Ceramic jest po części powłoką ceramiczną, w pełni katalizowaną - stąd 24 godzinny odstęp do uzyskania pełnych efektów, pomimo braku procesu długotrwałego wiązania i możliwości użytkowania auta zaraz po aplikacji ;) Tyle o ile "kuchnię" pozostawimy sobie, dodam tylko że samo SiO2 nie jest ani wyznacznikiem, ani kluczem dostosownych rozwiązań ;)

 

Dodane po 22 minutach 53 sekundach:

spons, a kartę MSDS udostępnicie? :)

 

W razie potrzeby oczywiście, że tak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lekki upgrade tematu gdyż auto było dzisiaj myte jak co tydzień pod nałożenie 4nano ENERGIZER i tu się trochę boję że nie za wiele nowego pokażę w opisie o tym produkcie, ale to nie o nim mowa. Po tygodniu i przejechaniu 180 km po jednym deszczu auto całkiem dobrze wyglądało więc zabrałem się za mycie i przy okazji ustrzeliłem kilka filmików z tego wydarzenia.

 

1. Auto myte szmponem GYEON Q2M BATHE - śliskość podczas mycia przy pomocy tego szamponu jest bardzo dobra na powłoce tak i też bardzo dobrze się rękawica ślizgała po 4nano ENERGIZER CERAMIC

 

2. Po myciu płukanie i takie oto efekty wodne na masce na której pod spodem leży UNC-R

 

3. Teraz płukanie boku auta na którym leży QYEON MOHS + BOOSTER no i na tym oczywiście 4nano ENERGIZER CERAMIC

 

4. A teraz takie chluśnięcie wody na maskę

 

5. Troszkę polanie maski z konewki mniejszym strumieniem wody

 

6. Na koniec osuszanie auta przez polewanie tym razem bok/tylne drzwi

 

No i na koniec żeby nie przynudzać 3 fotki z kropelek po myciu autka na którym leży 4nano :)

 

krop04m.jpg

 

krop01m.jpg

 

krop02m.jpg

 

Uff...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem nigdzie informacji odnośnie jaką ilość środka zużyłeś na całe auto ?

Chyba ze jestem nie ślepy :)

 

Nigdzie nie napisałem dokładnie ile go zużyłem - patrząc na buteleczkę wydaje mi się że w granicach 11-13 ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. :)

 

Może i ja podepnę się pod temat. ;)

Również otrzymałem do testów Energizer Ceramic.

Nie będę tworzył nowego takiego samego tematu, więc mam nadzieję, iż kolega pozwoli, że się podepnę pod ten już istniejący.

Energizer Ceramic otrzymałem w komplecie wraz z powłoką Hard Base.

Nie będę tutaj też wklejał opisu ani instrukcji stosowania.

Wszystko zostało już napisane na początku tematu. :)

W przeciwieństwie do kolegi Pimps, ja nie musiałem myć samochodu, ponieważ Energizer Ceramic stosowałem od razu świeżo po aplikacji powłoki X-Coat.

Niestety na dzień dzisiejszy nie mogę pokazać żadnych zdjęć kropelek, ponieważ ich nie ma.

Nie mogę też pokazać jak ogólnie wygląda i jak zachowuje się lakier po stosowaniu środka po przejechaniu określonej ilości kilometrów, czy po pierwszych deszczach, pierwszym myciu, czy samym tylko płukaniu.

Z tym muszę zaczekać jeszcze minimum 12 dni ( chyba, że jutro będzie padać , bo takie są prognozy )

Na dzień dzisiejszy są tylko zdjęcia chwilę po samej aplikacji Energizer Ceramic na świeżą powłokę X-Coat.

 

Jeśli chodzi o sam Energizer Ceramic - moje spostrzeżenia :

 

Plastikowa buteleczka o pojemności 100ml.

Etykieta już ze zmienioną grafiką i wyglądem.

Sam preparat tak jak kolega napisał, raczej bez zapachu o kolorze też już wskazanym powyżej.

Konsystencja - wodnista.

Dla mnie bardzo fajna aplikacja, jest prosta i przyjemna.

Fajny "psik" rozpylający produkt równomiernie i tworzący fajną mgiełkę - nie lejący i nie cieknący.

Produkt bardzo wydajny, choć ja i tak jak zwykle zużyłem dwa razy tyle, ile potrzeba ( 20ml na całe auto ) ;)

Według mnie bardzo dobra śliskość lakieru, jak i jego szklistość na następny dzień po aplikowaniu. ( tradycyjnie już na placu przed halą nic nie widać :D )

 

Aplikacja :

 

Podobnie do kolega powyżej, swój test wykonałem tą samą metodą wskazaną w opisie przez producenta.

W związku z tym, że aplikowałem Energizera na świeżą powłokę, była to aplikacja "na sucho".

Kilka strzałów na zwilżoną i mocno wykręconą fibrę, po czym niezwłocznie przecierałem lakier tak zaaplikowanym preparatem, czasem wspomagając się po niej już całkowicie suchą miękką fibrą.

Produkt faktycznie bardzo dobrze z nami współpracuje, nie wymaga praktycznie żadnej siły, żeby go dobrze rozetrzeć po zadanym panelu.

W przeciwieństwie do kolegi powyżej, ja zauważyłem delikatne przyciemnienie lakieru ( widocznie to od niego samego zależy )

Takie jest moje wrażenie, być może inaczej zachowuje się produkt, który jest położony na świeżą powłokę, a inaczej na powłokę, która była nakładana jakiś czas temu.

Być może również zależy to od lakieru, jak i od samej powłoki, która leży pod Energizer Ceramic.

W tej kwestii należało by spytać producentów poszczególnych powłok.

Początkowo zauważyłem również, że nałożony produkt zostawia delikatne małe ciemniejsze smugi, jednak po dłuższym ( ale delikatnym ) przecieraniu powierzchni wszystko znika.

Samą aplikację przeprowadziłem w pomieszczeniu w temperaturze jaką będzie widać na zdjęciach poniżej.

Tradycyjnie już zważyłem nowy produkt, oraz już po nałożeniu na całe autko. :D

Na cały samochód zużyłem 20ml produktu i jest to stanowczo za dużo, o czym już się dowiedziałem od producenta. :)

 

Ogólnie podsumujmy :

 

Bardzo fajny produkt. ( dla mnie tym bardziej lepszy, bo polski )

Bardzo wydajny, i mega wygodny w aplikacji.

Cena - 89 zł za 100ml, no cóż - może niektórzy nie będą zachwyceni, ale patrząc na jego wydajność, można sobie darować uwagi dotyczące ceny. :)

Osobiście również na pewno go zakupię, gdy skończy mi się buteleczka, którą otrzymałem do testu.

No chyba, że całkowicie się nie sprawdzi, w co raczej wątpię. ;)

Należy tutaj wspomnieć o opisie i instrukcji stosowania od producenta, czy w ogóle na samej stronie 4nano.

Jest to bardzo ważne dla mnie jak i pewnie dla wielu innych, że w przeciwieństwie gdy w większości sklepów nie udostępnia się takich opisów, trzeba albo się znać, albo zasięgać czy szukać instrukcji i szczegółowych opisów nie wiadomo gdzie, tutaj wszystko mamy jasno i precyzyjnie opisane i wyjaśnione. :good:

Porada dla konkurencji, czy innych sklepów sprzedających powłoki - uczcie się panowie, jak to powinno wyglądać.

Nie zawsze tylko cena powinna być największa/najbardziej widoczna na stronach internetowych.

Więcej informacji, co sprzedajecie...

 

Poniżej kilka zdjęć, z związku z zaleceniami producenta niestety na resztę trzeba poczekać do następnego weekendu.

Fotki - te może nie są najwyższych lotów, lecz niestety ja nie jestem fotografem i nie wszystko udało mi się dobrze ująć w przeciwieństwie do kolegi, który założył ten wątek :)

 

Zapraszam. :)

 

P1140813.jpg

 

P1140814.jpg

 

P1140815.jpg

 

P1140818.jpg

 

P1140821.jpg

 

P1140823.jpg

 

P1140824.jpg

 

P1140828.jpg

 

P1140830.jpg

 

P1140831.jpg

 

P1140832.jpg

 

P1140833.jpg

 

P1140836.jpg

 

P1140837.jpg

 

P1140838.jpg

 

P1140839.jpg

 

P1140842.jpg

 

P1140843.jpg

 

P1140844.jpg

 

P1140845.jpg

 

P1140846.jpg

 

P1140847.jpg

 

P1140848.jpg

 

P1140851.jpg

 

P1140852.jpg

 

P1140853.jpg

 

P1140854.jpg

 

P1140857.jpg

 

P1140858.jpg

 

P1140859.jpg

 

P1140860.jpg

 

P1140861.jpg

 

P1140862.jpg

 

P1140863.jpg

 

P1140864.jpg

 

P1140865.jpg

 

P1140866.jpg

 

P1140867.jpg

 

P1140868.jpg

 

P1140869.jpg

 

P1140870.jpg

 

P1140871.jpg

 

P1140872.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.