Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślałem, że bohaterem mojej kolejnej relacji będzie czerwony mamowóz, który potrzebuje trochę dopieszczenia, ale jak widać po tytule stało się inaczej.

Zmówiłem się z moim znajomym, który niedawno kupił sobie ciekawego mercedesa E500. Auto fajne głównie ze względu na wolnossące V8, które pięknie ryczy, a jedzie jeszcze lepiej :D 

Niestety nad lakierem ktoś się mocno pastwił i w skutek tego na całym aucie było mnóstwo rys po futrze. Można było policzyć każdy przejazd ;)

 

 

 

W pierwszej wersji miałem ogarnąć tylko lakier, co by nie było widać tych kolistych zarysowań, ale znajomy po obejrzeniu naszej e60 zdecydował, że chce żeby mu nałożyć powłokę, przy okazji zregenerować reflektory no i wyczyścić skóry..... Fajnie się mówi, ale niestety przy tak dużym aucie taki zakres prac to naprawdę mnóstwo roboty. I tak zeszło mi ok 100 godzin pracy...

 

 

 

 

Środki narzędzia:

  • Rotacja Flex[/size]
  • DA 21
  • DA 8
  • Szlifierka mimośrodowa WORX

  • Pasty: Mezerna 400, 2500 i koch Antihologram
  • Ironx, prix, tuga, APC red Devil, Prickbort, Magifoam
  • glinka bilthamber
  • Środki do skóry Autoglym
  • Pb Natural look
  • Mainz bri
  • IPA, Gyeon prep
  • środek do opon od kolegi Kecav 
  • Powłoka Max Protect UNC-R
  • i inne o których nie pamiętam

 

 

 

 

Tak to wyglądało na początku:

 

 

 

91fZwQ.jpg

mWgzKk.jpg

P8VC72.jpg

EcmCHL.jpg

ZgVY7I.jpg

8W9T8j.jpg

gUAU0v.jpg

cpE0hy.jpg

s4WiDe.jpg

d6zbhC.jpg

ROoKFN.jpg

B50ffk.jpg

evayR7.jpg

Lh8xA1.jpg

vvthtO.jpg

DEiL2V.jpg

N77HS0.jpg

sAelva.jpg

Ddldy6.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Oczywiście zacząłem od usunięcia smoły i opiłków metalicznych.

 

 

 

 

ehXobu.jpg

619Vqk.jpg

5YeW8X.jpg

8N0bwU.jpg

GLMkCZ.jpg

JyJipH.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Jakby tego było mało to okazało się, że lakier jest pochlapany żółtą farbą, która wcale łatwo nie chciała zejść :/

 

 

 

 

 

806pqv.jpg

1WokkQ.jpg

pay3uV.jpg

 

 

 

 

 

 

Tutaj polermistrz, który się pastwił nad tym autem zostawił swój autograf. Typowe przypalenie/ przytopienie lakieru na plastiku.

 

 

 

 

WJj0nS.jpg

 

 

 

 

Było też trochę pojedynczych grubszych zarysowań.

 

 

 

uFlPc6.jpg

4qSzCu.jpg

 

 

 

 

Pod światłem jeszcze bardziej uwidoczniły się ślady polerki

 

 

 

 

 

eTnDHt.jpg

QE0RUf.jpg

 

08IXsr.jpg

SGV2ty.jpg

cvrFM3.jpg

tWeUoZ.jpg

sbM2Um.jpg

Tg2WUz.jpg

YytiyL.jpg

wBJtCW.jpg

fOMpIh.jpg

sXo1K9.jpg

 

 

 

 

Wziąłem się do pracy i po chwili lakier zaczął się zmieniać....

 

 

 

 

IPz4gF.jpg

SA5jN5.jpg

OnMWHX.jpg

iOaSkm.jpg

z0NXOe.jpg

 

 

 

 

50/50

 

 

 

 

z9Idyc.jpg

TlwA1k.jpg

D3LwQp.jpg

r5zEA8.jpg

B5ZX0y.jpg

xAVa5G.jpg

 

 

 

 

 

Na tylnej klapie bagażnika, miejscami odczyty z miernika były bardzo niepokojące. Na szczęście małymi kroczkami i delikatnie udało mi się doprowadzić ją do ładu

 

 

 

 

 

EwABEO.jpg

cuh9F7.jpg

5Cxte0.jpg

lqfW5z.jpg

txM8Wd.jpg

 

 

 

 

 

I tutaj doskonale widać jaka dokonała się przemiana. Nie tylko zniknęły rysy ale lakier stał się bardziej brązowy od ilości rudej perły, która się w nim znajduje. Jak dla mnie najładniejszy czarny z jakim miałem (nie) przyjemność pracować do tej pory, a jak wiecie z czarnymi samochodami  mam dużo doczynienia :P

 

 

 

 

 

3r84Kz.jpg

6XiMyD.jpg

sPntvl.jpg

s6b5Vy.jpg

5q9ZpO.jpg2mjHu2.jpg

GbLp2e.jpg

https://imageshack.com/i/ey0STNY8j

 

 

 

 

 

Akurat w tym modelu producent wokoł szyb i na dachu użył mnóstwa uszczelek.... nie wiem jaki był w tym cel gdyż np w BMW e60 tego nie ma a nic nie cieknie do środka :P

 

Nie muszę chyba mówić, że było z tym trochę zabawy i użerania się.

 

 

 

 

TeEbsY.jpg

1e1fgD.jpg

Cz01qh.jpg

 

 

 

 

Piano black też się oberwało futerkiem 

 

 

 

 

0XEqAM.jpg

 

 

 

Więc naprawiłem....

 

 

 

CpTxex.jpg

Hhihgt.jpg

yDrkZo.jpgR2GpUn.jpg91nqcU.jpgSQ61eW.jpgotqrbN.jpg

 

 

 

 

Przed i po

 

 

 

 

CpYDFq.jpg

1sPRSf.jpg

gqqeTy.jpg

ApstWu.jpg

epBa5u.jpg0STNY8.jpg2zYUSd.jpg

 

 

 

 

 

 

Maskę postanowiłem zrobić później, bo musiałem jeszcze w międzyczasie porobić małe zaprawki tak więc przeszedłem na tył samochodu....

 

 

 

I tu była masakra!! 12.5 godziny robiłem tylnią pionową część klapy oraz tylni zderzak! Był raczej powtórnie lakierowany i lakier jakiego ktoś użył to najgorsza z możliwych kombinacja. Czyli pancerny do polerowania, a rysuje się od mikrofibry!!!  

 

Jak było widać wcześniej na zdjęciu ktoś już go przypalił, więc ja nie chciałem ryzykować tego samego zdarzenia i mimo 12 godzin pracy nie usunąłem w 100% najgłębszych rys, bo chyba musiałbym kolejny dzień przy tym siedzieć :/

 

 

 

 

 

AIGv3e.jpg

ATvFiK.jpg

Di6olX.jpg

TfuPEg.jpg

bgLthA.jpg

2kwHC2.jpg

l1za1V.jpg

yP1ub9.jpg

X3sRZX.jpg

6vu2zO.jpg

nnTdQq.jpg

 

 

 

Te ryski na początku zostawiłem. Miernik pokazywał bardzo mała ilość lakieru, ale na końcu to poprawiłem i je usunąłem

 

 

 

 

Ml8qjm.jpg

13LYuT.jpg

hbWHDJ.jpg

zjtoLV.jpg

u76NW9.jpg

xj2epm.jpg

AZD9dp.jpg

8DSSrS.jpg

afHrQM.jpg

phQwcU.jpg

rx1fKf.jpg

nrGSTs.jpg

d8wYfd.jpg

izKviq.jpg

epXWFF.jpg

 

 

 

 

Opaska jak ninja, ale w garażu miałem 33.5 stopnia więc pot lał mi się po oczach ;)

 

 

 

 

 

QpO3c4.jpg

zsHqeK.jpg

xW5JC0.jpg

50yJ7a.jpg

pKHUKT.jpg

PvmjzG.jpg

PfOjdd.jpg

TD95FO.jpg

3oJ63g.jpg

JVdUT1.jpg

pCodIr.jpg

EM5vKl.jpgqCrSj8.jpg

TaE85k.jpg

kJnnoy.jpg

7mMXO7.jpg

qKVHNz.jpg

yyGqPl.jpg

83xJNH.jpg

h756iw.jpg

p9aGQt.jpg

 

 

 

 

 

Praca w pocie czoła, ale efekt wynagradzał poświęcenie :)

 

 

 

 

bqjlEn.jpg

EkKaOv.jpg

YkdfKP.jpg

v2PfNE.jpg

Rb9xNV.jpg

 

 

 

 

Widać ślady z jaką gracją poruszała się polerka poprzedniego polermajstra.

 

 

 

 

 

Nz66JV.jpg

hbOTDv.jpg

0zcN8N.jpg

o0go34.jpg

avqzTd.jpg

ZStXOp.jpg

GuIUQ9.jpg

phUfcg.jpg

X6aDDm.jpg

 

 

 

 

 

50/50

 

 

 

 

 

bYGCp9.jpg

xH3LQ7.jpg

7qyvGl.jpg

jl54l8.jpg

FrCD5d.jpg

dLunPD.jpg

 

 

 

 

Niektóre grube rysy potraktowałem papierem 2000

 

 

 

 

 

hQ2Z3W.jpg

edeXOG.jpg

ZauISQ.jpg

hMSolS.jpg

Z9W7sM.jpg

3sXERm.jpg

r0wbjg.jpg

 

 

 

 

Już maska wygląda trochę lepiej

 

 

 

 

 

WGE71P.jpg

kjpDEJ.jpg

 

 

 

 

Jedynie szpeci ją niezliczona ilość odprysków...

 

 

 

 

 

YYvMw1.jpg

1roHuw.jpg

 

 

 

 

Po zrobieniu maski mogłem dokończyć przednie błotniki i na reszcie było widać światełko w tunelu po kilku dniach orki

 

 

 

 

 

2Fu5YS.jpg

Y484bj.jpg

 

PLNFL6.jpg

 

AQ40xT.jpg

RlLV0U.jpg

1ejqro.jpgFIlboo.jpg

ctu9cz.jpg

oQZE9C.jpg

oa2mR8.jpg

biS4S7.jpg

 

 

 

 

 

Na końcu po kilkukrotnym wymyciu auta ludwikiem postanowiłem punktowo usunąć pojedyńcze grube rysy (RIDS), które się gdzieś jeszcze uchowały

 

 

 

 

 

 

sv3PKl.jpg

 

5ULSBx.jpg

8V1PdI.jpg

BEDbhF.jpg

kuMrnr.jpg

kcbTIX.jpg

vU9lEs.jpg

wtg8xr.jpg

jvgUGh.jpg

SMnwkU.jpg

EtXFxf.jpg

 

 

 

 

 

Może i to nie wygląda najlepiej, ale często zaznaczam sobie obszar w którym jest rysa namaczając delikatnie palec w paści polerującej. 

 

 

 

 

 

 

V2PcLe.jpg

sJUrXk.jpg

1aj1FY.jpg

HJvXei.jpg

CXaKiu.jpg

 

 

 

 

Po wyeliminowaniu RIDSów, kolejnego dnia zająłem się regeneracją reflektorów. Nie było żółte, ale mocno zbite od kameni... Bo kto mając blisko 400 koni pod maską jeździ wolno :P

 

 

 

 

 

 

Tewpiy.jpg

BhzA1s.jpg

yeX3HN.jpg

nHy0Hl.jpg

s9X9Kl.jpg

wtpi2D.jpg

 

 

 

 

W międzyczasie słonko poświeciło po masce więc wykorzystałem okazję na fotkę

 

 

 

2oDH1H.jpg

cef7su.jpg

g0oC73.jpg

 

 

 

 

Ten już po

 

 

 

waUdvh.jpg

 

 

 

A ten jeszcze przed

 

 

 

xdBy17.jpg

 

 

 

 

Przed i po

 

 

u9m7SG.jpg

T4r8DB.jpg

RUDMEK.jpg

Tvf0hk.jpg

u7eokz.jpg

VvDn1C.jpg

LEUcGZ.jpg

voSnCV.jpg0Oyf64.jpg

 

 

 

Tak wyglądał pad którym najdłużej robiłem w porównaniu do nowego :D

 

 

 

 

 

yoB1EF.jpg

Q3O33t.jpg

 

 

 

 

 

 

Po 1 etapie porządne mycie przed finishem. Dodatkowo skupiłem się mocniej na kołach.... Co prawda nie było to w moim zakresie prac, no ale jakbym ich nie ruszył mocniej to jakby to wyglądało finalnie??

 

 

 

 

 

 

sc4rrd.jpg

0v8pvB.jpg

SvRg1A.jpg

c63nMT.jpg

quitFF.jpg

uBvG45.jpg

 

 

 

 

W środku też miałem zrobić tylko skóry, no ale jak zrobić skóry, a taki syf zostawić? Więc też ogarnąłem całość.

 

 

 

 

 

fQvJEo.jpg

GdEtvb.jpg

OQbdpW.jpg

sa0qSB.jpg

xXWfzR.jpg

z4fTBw.jpg

hBM84d.jpg

oRYGmY.jpg

IsPcTk.jpg

1OA8mu.jpg

Ua2q3n.jpg

ZOq7Lf.jpg

FKv0uy.jpg

a6iwyo.jpg

vGqewf.jpg

Q9ahFH.jpg

XS2JQ0.jpg

CnIT7Q.jpg

UtQOQT.jpg

Y4M50w.jpg[/size][/color]85GmJ0.jpg

UC3DeO.jpg

HrDwti.jpg

 

LKHDgI.jpg

MCmNVm.jpg

XgauhI.jpg

 

 

 

 

 

Przed i po

 

 

 

 

 

TqKlWF.jpg

7cHVVD.jpg

WNvePg.jpg

3olTbN.jpg

gAMbsy.jpg

rHd3zV.jpg

w7VxjE.jpg

TOf50R.jpg

 

 

 

 

Jeszcze kilka fotek po porządnym wymyciu w celu sprawdzenia czy jest dobrze i trzeba brać się za finisz :)

 

 

 

 

 

 

6V8mTy.jpg

sEPfuk.jpg

frRLxV.jpg

JUXPhT.jpg

OJV1Zk.jpg

jEtO8v.jpg

p5IzCo.jpg

EDfeUz.jpg

lDvWC0.jpg

3dBNAB.jpg

Vu31Kp.jpg

r5ITTT.jpg

oE1bWV.jpg

v3Q4oV.jpg

2Szzkp.jpg

zrXxvV.jpg

ekEHg8.jpg

hJkqw4.jpg

FRIsOq.jpg

JTlRSG.jpg

RmxVti.jpg

gPVUpm.jpg

ydsdRL.jpg

 

 

 

I w końcu po pastach, zlane litrami mocnego stężania IPY i gyeon prep.

 

 

 

Szyby oklejone żeby powłoką nie zaciapać.

 

 

 

 

 

atejaF.jpg

KNisP3.jpg

2Kbdz0.jpg

ajYPnA.jpg

LxUU3R.jpg

96yA5X.jpg

Mfpcdx.jpg

NgKZYp.jpg

FKxA06.jpg

 

 

 

 

 

 

I tu już pierwsze fotki po nałożeniu powłoki. Musiałem zacząć o 23 ze względu na temperaturę. Z pomocą narzeczonej zeszło nam do 3 w nocy.

 

 

 

 

 

 

 

5spk3j.jpg

ApJC4N.jpg

eENNSG.jpgNP4iWm.jpg

 

 

 

 

 

Na drugi dzień już przy świetle dziennym

 

 

 

 

 

 

GVoP7J.jpg

byV7KB.jpg

71LIpN.jpg

DLRGVd.jpg

WRbWgc.jpg

nF9BXl.jpg

SsXJSX.jpg

Aoqch3.jpg

65V9W6.jpg

vGsPNI.jpg

BBVql2.jpg

aCitzO.jpg

OqEFNa.jpg

jCNEyP.jpg

AaOY1o.jpg

0xqZnB.jpg

W4XDJ9.jpg

dR9gEF.jpg

mu9RBA.jpg

CCsSE1.jpg

IFm2vL.jpg

WZH7Xu.jpg

rm5M9K.jpg

2ysG99.jpg

 

 

 

 

 

Hasło na koszulce doskonale podsumowywało moją pracę nad tym samochodem "push your limits"

 

 

 

 

 

 

2rlWff.jpg

8mqZuV.jpg

WoI1fM.jpg

 

 

 

 

 

 

I kilka fotek dzisiaj  przed samym odbiorem :)

 

 

 

 

 

 

HQFYUY.jpg

HQJQMG.jpg

COSnzf.jpg

dPt0vV.jpg

ipKZbM.jpg

2oOz2m.jpg

dMW8n5.jpg

bjyant.jpg

ZmgYP1.jpg

WgUOin.jpg

f8fZbr.jpg

yKVxYk.jpgfoXUwV.jpg

 

 

 

Heh i będzie kolejny pacjent :P Oczwiście czarny, ale już nie na taką spektakularną przemianę, a tylko odświeżenie.

 

 

 

 

 

QegRqf.jpg

 

 

 

 

 

Podsumowując

 

Mimo iż zeszło naprawdę sporo czasu i nie powiem, że nie miałem chwilami dość, to efekt końcowy myślę wynagradza wszelki trud. Właściciel bardzo zadowolony, a samochód nareszcie wygląda tak jak jeździ- PIĘKNIE.

 

Dla mnie dodatkową atrakcją było każdorazowe odpalenie i dodanie gazu... poezja. W końcu trafił się jakiś nietuzinkowy pojazd więc warto było dla niego poświęcić trochę czasu :)

Opublikowano

Mega robota !! Takie relacje można oglądać całymi dniami :) Czy mi się wydaje czy na niemieckiej tablicy była wypisana moc ?? :)

  • Master
Opublikowano

Mega praca i wspaniały efekt :good:

Podziwiam chęci i pracowitość. 100 godzin :shock:. Niejeden by odpuścił. Oczywiście gratulacje należą się również Narzeczonej :good:

Opublikowano

Ekstra auto - bardzo przyjemnie się to oglądało!

Trochę lepsze kadry i trochę lepszy aparat, a generalkę miałbyś bankowo wyjętą :song:

Opublikowano

bienek,

Wow, ogromna przemiana :shock:

Widać ogrom włożonej pracy, b. dobra robota :good: właściciel pytał czy to aby na pewno jego pojazd przy odbiorze ? :acute:

Opublikowano

Raku, słaby ze mnie fotograf to wiem :P Co do aparatu to w przyszłym sezonie będzie lepsza komórka typu galaxy s7 więc i jakość powinna być sporo lepsza. Przy takiej pracy gdzie wszystko robię sam, latanie z jakaś większą cyfrówką czy lustrzanką nie wchodzi w grę. Za dużo kłopotu z tym.

 

Dzięki za słowa uznania :)

Opublikowano
Ridsy wycinałem maszynką tylko miejscowo, a temperatura to ok 18 stopni

 

Czyli wpierw wet sanding, a potem klasycznie wyprowadzanie.

 

Szacun, że Ci się chciało, dużo ogólnie RIDS wyłapałeś na lakierze ?

Opublikowano

Jak dla mnie rewelacja, zawsze się zastanawiam jak po tych Waszych przemianach wygląda mina właściciela pojazdu, ja robię tylko wnętrza, do polerki jestem za cienki, ale chyba czas powiedzieć A, może kiedyś też zrobię coś tak ładnego :)

Opublikowano

Zwykle robia karpika i patrza z niedowierzaniem na przemiane jaka sie dokonala. Ale zdarza sie ze ktoś tylko powie "no blyszczy sie" i wtedy zalujesz ze zamiast tego wysilku i pracy po prostu go nie spryskaleś WD-40 bo po tym tez przeciez by sie blyszczal :-P

Opublikowano

samochód strasznie zyskał, a o taką fure trzeba dbać :)

mam pytanie jak pozbyłeś się kropek po tej żółtej farbie? na aucie ojca sa takie ale brazowe tez, gwiazda. polerowanie nic nie daje to trzeba papierkiem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.