Jump to content

Renault Clio I '94 Twarda Czerwień


Pajko
 Share

Recommended Posts

Ahoj , cześć i czołem :)

 

Sytuacja wygląda tak , korektę kumplowi obiecałem już w tamtym roku ale jakoś nie mogliśmy się zgrać terminowo . Udało się teraz , z racji że auto już nie najmłodsze ( 21 lat ) i w akrylu przygotowywałem się na miękki i nie wymagający lakier , tym bardziej że wiele elementów już było malowane . Jakże wielkie było nasze zdziwienie , tak twardego lakieru nie robiłem jeszcze nigdy .

 

Z auta udało się usunąć około 60 % rys , zostało wiele grubasów po prostu obawialiśmy się przetarcia lakieru . Jak zobaczycie niżej auto i tak pięknie odżyło i naprawdę zwraca na siebie uwagę .

 

Autko posiada kilka obić , wgniotek czy obecności Rudolfa jednak ma być bezawaryjne i wozić kumpla do pracy .

Niestety pogoda nam nie dopisywała i dekontaminacja przeprowadzona w trakcie mżawki , ale auto było odsmalane jesienią więc tragedii nie było dodatkowo kolega wie jak dbać o lakier :)

 

Przejdźmy do arsenału jaki użyliśmy w trakcie prac które nam zajęły w dwie osoby około 35 h .

 

Dekontaminacja

-Pricktbord

-Tuga

-Tenzi Prix

-SG Iron off V3

-APC - SG RD i Megs

-Glinka - SG zółta

Szampony i piany

-SG RD

-Blink

-VP Snow Foam

-VP

-Zymol Clear Bath

Plastiki , uszczelki i detale

-ADBL Tyre & Rubber Cleaner

-Koch Chemie NMPC

-Zymol Detail

Korekta

-Menzerna 400

-Koch Chemie Anti-hologram

-Pady Nat , Flexi i stary Urban

Cleaner i wosk

-Zymol HDC

-Zymol Detail

-Zymol Carbon

Szyby

-Nanolex polish i cleaner

-Polytop

-IPA

-Rain X

-Meg's CGC

Koła i opony

-ADBL T&R

-Tuga

-Tenzi Prix

-SG Back2Black

-IPA

-SmartWax RimWax

Akcesoria

-Rękawica Flexi , Meg's i NN z MF

-Pędzelki VP i NN

-Szczotki Mothers i NN

-Masa MF CG , WWL , SG , Kirkland i NN

 

Teraz zdjęcia :)

LUVOaKt.jpg

Q9un3mU.jpg

Coś leży :o chyba Fusso albo mega stare BSD

8NVOyA1.jpg

8Bsbvht.jpg

1DwbdYz.jpg

o2FQK5O.jpg

To by było na tyle a teraz lecimy z koksem

Prick na karoserię ...

UE7ZgQ4.jpg

...a Tuga na koła

veW5Ioi.jpg

Auto mokre i do tego mżawka więc Prick cieknie :/

MQSB9Cs.jpg

Xh7ocP8.jpg

wiguk8Z.jpg

Właściciel znęca się w między czasie nad wycieraczką

ucgiaZI.jpg

A ja dokładam SG IronOff'a...

T8gP7MD.jpg

...a doły drzwi Prix'a

sO8u2XG.jpg

Tuga po około 8-10 minutach

7eBremU.jpg

1XWNxjE.jpg

Rudolf krwawi :lol:

NJ9yxre.jpg

ZeTzr30.jpg

Y5T5fLW.jpg

n4w9Tn2.jpg

Działacze Pre-Wash'u

CQZd58U.jpg

xrffwZ0.jpg

09Xjyll.jpg

WzosVgD.jpg

KeZlUj1.jpg

Piana nałożona , więc czas na nadkola i felgi

HnbuHKn.jpg

NemZPGM.jpg

OjSp9xR.jpg

RQu7Ssl.jpg

Nie zapomniałem o oponach

J5vkmvh.jpg

SXwsESb.jpg

5uOFNQn.jpg

B0cDyPa.jpg

9VbCj2l.jpg

Piana jak widać spłynęła prawie cała więc czas na spłukanie

ZJbcx6w.jpg

URwie1M.jpg

sNPphwG.jpg

I nie konwencjonalny sposób usunięcia naklejek :kox:

D9bJOp1.jpg

ngxWTiV.jpg

Ręczne mycie rękawica Megs'a + VP CCW

Jx3G49R.jpg

B48HKkY.jpg

RiSqHDi.jpg

fZZi14G.jpg

KhNXmQc.jpg

PibRFYv.jpg

c2sUKEv.jpg

O detalach nie zapomniałem

AGtxrut.jpg

8CA7ISC.jpg

x7GBCBI.jpg

SOKB2fm.jpg

ADBL - M I S T R Z

QdYzboL.jpg

GCKkWwe.jpg

IVgCDK9.jpg

ap18bCK.jpg

YGxj06Z.jpg

EuORNUO.jpg

sYncOtc.jpg

TJZEKJu.jpg

PiolYa1.jpg

Kolejne pianowanie

rUIOGqF.jpg

ZHj7Oje.jpg

jVA0dmk.jpg

2bpf0QG.jpg

48dBlq1.jpg

o4E9GLw.jpg

181s8TZ.jpg

4PBuziM.jpg

Pędzelki + SG RD

j8lxHbs.jpg

IX0OHCu.jpg

xhv5Cfu.jpg

0ZQIwGX.jpg

ieeiKn0.jpg

YhBFPrc.jpg

PGCWCpf.jpg

1szb4mn.jpg

VSEH5LH.jpg

O5Tt0wd.jpg

0HRqN6x.jpg

vX79w7A.jpg

xHgWKIk.jpg

DXfZsZK.jpg

Szyk1TF.jpg

CLN3vlO.jpg

1fPU25G.jpg

kUav6og.jpg

vnBrsso.jpg

pgLD3kP.jpg

Auto gotowe do glinkowania która nie miała wiele do roboty aczkolwiek glinkę od SG użyłem pierwszy i ostatni raz

2ws9Dz2.jpg

dcDQdmk.jpg

fWAv0Km.jpg

Po glince kolejne mycie na rękawicą Megs'a a felgi NN z MF i suszenie Fluffym i wydmuchiwanie wody z zakamarków kompresorem

cCgtshD.jpg

3g1FuTi.jpg

Suche i gotowe do korekty

9MluemD.jpg

MIJzgmH.jpg

uaKbvqv.jpg

L1CHJdP.jpg

Teraz wjazd do garażu i naprawdę kilka zdjęć z tego jak auto wyglądało pod halogenem i 50/50 . Stan i twardość lakieru nas załamała i nie mieliśmy z kumplem nawet siły na robienie zdjęć . Ale kilka jest .

cubkngV.jpg

DXiwMOK.jpg

ENjtvzl.jpg

ql5zBj3.jpg

yBPdqDz.jpg

piQbMv1.jpg

cJHZ27j.jpg

vd76228.jpg

Y9aRx5H.jpg

zUApkUY.jpg

X64gltU.jpg

BXNjfWw.jpg

sMVxHkH.jpg

3MA8be6.jpg

blxHkaD.jpg

hz1orC2.jpg

alLGtB8.jpg

ASWk9Jd.jpg

JoSsbAK.jpg

LUXmkqX.jpg

e4i8QXW.jpg

oDtbZ6m.jpg

Bo wielu mękach cięcie z masą holsów zakończone i czas na mycie . Beznadziejna aura nas nie opuściła nawet w kolejny dzień

WoNmA8K.jpg

3KnvGQl.jpg

jmDg2Qw.jpg

Kolega walczy z finishem na Anti-Hologramie od Kocha a ja biorę się za szyby

DY5mzqm.jpg

Finish ukończony a nas zaszczyciło słońce , zdjęcia jeszcze przed IPĄ i myciem mwrr1fd.jpg

EpT74br.jpg

s0UIYml.jpg

3qTkBGE.jpg

Dokładne wymywanie past z zakamarków czyli kolejny raz pędzel + SG RD

INwSQ2X.jpg

oYhDAsY.jpg

Ostatnie mycie już na dwa wiadra

RhVpgzj.jpg

P8M5ECd.jpg

Podwyższyliśmy trochę wartość auta , czyli prezentacja kolejnych zawodników

MuiWSEj.jpg

O0yEfOk.jpg

HDC nakładane rotacją na ultra miękkim waflu od flexi .

Carbon się wypacał w garażu więc zabraliśmy się za smaczki i detale

8PaMXjw.jpg

SYc2mC1.jpg

U0bydxm.jpg

gUAhknM.jpg

efguL5Q.jpg

Jh4JEw4.jpg

So44v2E.jpg

zWzqDzL.jpg

ivKVfHI.jpg

JxQZE4w.jpg

wYLlBzl.jpg

iye3zOb.jpg

J58j6RT.jpg

rOybDsq.jpg

0eND8Ph.jpg

0DoxoC1.jpg

uISmxCn.jpg

Zabrakło znów słońca ale przestało padać . O to efekty prac , nam się podoba kolega zadowolony a to chyba najważniejsze

2FiatsJ.jpg

53dyK06.jpg

j5LG42g.jpg

vgL446g.jpg

tsqMjcE.jpg

0A83YSJ.jpg

h3ykPzm.jpg

j3izXqY.jpg

A5ino7D.jpg

 

Dzięki za wytrwałość :)

Link to comment
Share on other sites

To jest właśnie najgorsza rzecz w tych korektach... Niektóre lakiery są tak beznadziejne do roboty, że masakra. Nigdy nie można być niczego pewnym na 100%. Mnie najbardziej denerwują tzw. RIDS, czyli pojedyńcze grube rysy, których próba usunięcia wiąże się z bardzo dużym ryzykiem, a znowu zostawione bolą jak drzazga w .... palcu. Niestety czasem trzeba z bólem serca powiedzieć dość, szczególnie gdy miernik potwierdza ryzyko :/

Link to comment
Share on other sites

Fajnie fajnie..Też mam akryl i właśnie się przygotowuje do roboty ;) I też czerwony....I mam pytanko..Bo w wątku dotyczącym ADBL tire cleanera było żeby raczej tego środka na uszczelki przy akrylach nie używać....Ale widzę że nic się nie stało, więc chyba jednak można użyć..??

Link to comment
Share on other sites

Arekkaz, wiem że nuda nuda i nuda tylko mycie , ale uwierz mi na słowo pisane nie było ochoty i mocy robic 50/50 , przyzwyczaiłem was chyba do dobrego :D

bienek, nasz problem był taki że nie mieliśmy miernika właśnie

Pajko już wiem skąd Twoj avatar!

:-]

alcapone154, klamki robione ręcznie padem , ale niestety przy takim lakierze nic to nie ruszyło

kolargol, 1:8 czasami 1:5

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Arekkaz, wiem że nuda nuda i nuda tylko mycie , ale uwierz mi na słowo pisane nie było ochoty i mocy robic 50/50 , przyzwyczaiłem was chyba do dobrego :D

 

Czy zauważyłeś " ;):D " ???????????

Znam ból i wiem ile zachodu potrzeba.

Mi się podoba. Gdzie jest "klawisz lubię to" ??????

Link to comment
Share on other sites

Czy zauważyłeś " " ???????????

Arek , oczywiście wyłapałem - spokojnie :kox:

ale kiedy relacja z BMW E46 też piękna czerwień

Hellrot :) , nie wiem czy będzie relacja w PSB ale w W&W będzie jak kumpel ogarnie rejestrację i ja znajdę czas

Pajko, mógłbyś proszę rozwinąć myśl odnośnie glinki SG? Miało to jakiś związek z twardością lakieru?

Nie sądzę żeby kwestia rozpadania się w rękach była powiązana z twardością lakieru . Po prostu produkt niby plastyczny i łatwo się z nim pracowało ale rozpadała się na kawałki pod czas pracy i trzeba było ją bardzo ale to bardzo często ugniatać .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Niesamowity kawał dobrej roboty. To pierwsze mycie, które obejrzałem na forum i jestem pod dużym jego wrażeniem a kilka dni już minęło.

 

Nie dość, że dość bogate zestawy do mycia i dużo wolnego czasu to jeszcze trzeba wyposażyć się w.. garaż lub ogród :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.