Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Adminie przez chore podejscie na forum nie moge napisać swojego nowego tematu i bylo by po sprawie. Nie mam czasu na robienie doktoreratu z tego forum poprosilem grzecznie o zwiezła wypowiedz jezeli ktoś umie to powie. Jak ktoś do mnie sie zwraca pomagam i wspomagam nastepne pytania przewidujac anty spychologie stosowaną

Opublikowano
Jakim mocnym środkiem umyć silnik w maszynie budowlanej

a jak mocno ubrudzony jest ten silnik ........... ok przesadziłem.

weź APC ale Red devil (mocniejsze stężenie), ew. jakiegoś "dimera" trackera etc

Opublikowano

Ma ktoś jakieś sprawdzone miejsce w Warszawie gdzie umyją mi silnik (najlepiej Ursynów/Wilanów/Mokotów). Astra ma przelatane prawie 130 tyś więc można się domyśleć jak wygląda a samemu na razie za silnik wolę się nie zabierać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Używałem kilka lat temu jak miałem problem z domyciem warstwy zaschniętych owadów- nie pozostawił żadnych szkód na lakierze. Na czarnych plastikach nie próbowałem.

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie trzymajcie poziom forum

 

 

 

To że korzystam z Dimer'a oznacza, że nie utrzymuję poziomu?

 

 

 

Ja rozrabiam 1:5 i do mycia nadkoli, opon i silnika sprawdza się rewelacyjnie.

 

 

 

To że nie kosztuje xxx zł nie oznacza, że nie jest środkiem wartym polecenia :dontknow:

 

Ja od 10 lat zawodowo myje auta a prywatnie to i 20 :) Diemera używam od ok 11 ;) Jest jak dla mnie zajebisty. W Sumie myje nim wszystko, od silnika po plastiki wnętrza. Trzeba jednak pamiętać o kilku zasadach:

1. Silnik najlepiej jakby był zimny.

2. Myć rozcieńczonym 1:5 i nie zostawiać na zbyt długo

3. Można stosować 100% ale tylko przy mocnych zabrudzeniach, jeżeli są na elementach lakierowanych nalezy szybko spłukać.

4. Do mycia felgi jak powyżej, natomiast felgi często są w gorszym stanie niż silniki więc często nie trzeba i 100% zostawić na jakiś czas, niestety trzeba się liczy, że kolor felgi moze sie zmienić:) To samo się ma do komory silnika, elemnty alu lubią sie odbarwić. Ale dla laika jest to niezauważalne.

5. Wnętrze tylko 1:5- mam na myśli plastiki - i tylko na bardzo zabrudzone i tylko jasne lementy gdzie juz nic nie pomaga. Czarne plastiki mogą sie odbarwić. A i co bardzo ważne, psikać najpierw na np gabke i potem myć i potem zaraz wytrzeć szmatką. Nie zostawiać na dłużej !

 

Ogólnie co do tematu silnika, no cóż, ja lece na łatwiznę, czyli dimer jak wyżej i karcher, ale może to iż kwestia tego że moi klienci to głównie handlarze i głównie ze starszymi samochodami, gdzie ręczne mycie silnika plus pranie równa sie wartość pojazdu :D Zdarzyło się pare razy, że auto nie chciało odpalić, ale w 99% pomagało wykręcenie świec, przeczyzzczenie ich, przeczyszczenie kopułki, wydmuchanie spręzonym powietrzem wody z zakamarków etc. Jak np alternator jest otwarty to warto go przykryć, (kiedyś jeden poszedł z dymem), cewki równeiż, odpięcie aku też nie zaszkodzi, chociaż tego nie robie raczej.

Jednak mam zamiar przejść na autodetailing, gdzie jak juz zmienią się klienci i zaczną przyjeżdżać młodsze auta z większą ilością czujników pod maską to też mam obawy co do mojej metody powyżej.Zastanawiam się np nad suchym lodem !? Mogę zainwestować w sprzęt oby to miało sens !? Ciekaw jestem co byćie polecili, bo na razie mowa w temacie tylko o środkach,

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Tenzi Truck do silnika będzie OK? I czy są dostępne jakieś szczotki na długim trzonku do czyszczenia silnika głębiej niż tylko powierzchowne przetarcie? Olej jednak skapuje na niższe poziomy w komorze i tam często miesza się gęsto z błotem.

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Tenzi Truck da radę. Ostatnio cały silnik w Vivaro był upaćkany olejem (ktoś nie docisnął bagnetu i zachlapany silnik był). Rozcieńczyłem 1:5 i chyba 1:3 na poprawkę. Silnik czysty, bez oleju itd. Gdzieniegdzie pomogłem pędzelkiem. Plastików nie odbarwiło.

Opublikowano

O jakie doświadczenia pytasz? Mycie aut normalnych, szczurów, czy może cieżarowych wózków widłowych czy maszyn budowlanych bo do każdego z tych nadaje się ten produkt oczywiście w odpowiednim stężeniu. Choć wiem że nie powinno się go stosować na autach gdzie są chromowane/niklowane listwy lub elementy.

Opublikowano

ja mialem na probie 5 litrow tezni truck, wydaje mi sie ze ciut lepszy niz dimer , cenowo tenzi wychodzi drozej niz dimer

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej,

 

Planuję w mym szkodniku umyć silnik od góry. Czy do brudu typu kurz, trochę błocka ew zacieki po płynie do spryskiwaczy starczy APC dimera czy trzeba coś mocniejszego?

No i ważne - nie mam karchera. W ruch wejdzie gąbka i szmatki. Wystarczy rozcieńczyń, spsikać, zostawić na chwilkę i zetrzeć szmatką czy są inne sposoby?

 

P.S. Czym najpiej nabłyszczyć czarne plastiki? :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja jeszcze kilka pytanek mam. Jak mam lpg to rozumiem wtryski i parownik też zabezpieczyć ? I jak "zimny" musi być silnik ? Bo jeśli będę sie bawił sam to na bezdotyku więc do tych 50oC się pewnie nagrzeje zanim sie doturlam - nie przeszkadza to ? Do mycia klemę ściągać czy e tam ? I jak skończę i będzie mokry to go zepchnąć czy mogę sobie odpalić i przejechać na parking ? :kox:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Czytałeś ten temat przed napisaniem postu? Jeśli tak to zaproponuj ze 3 najczęściej w tym temacie proponowane specyfiki do takich prac, a my resztę podpowiemy ;)

Opublikowano

Taki "brOdny" silnik najlepiej spryskać jakimś preparatem do silników a potem zmyć pod ciśnieniem.

 

dementor, A po co parownik osłaniać? Tam woda najmniej szkód narobi. Wtrysków też bie musisz, ale jak już chcesz coś osłaniać to kompa od LPG.

Co do mycia ciepłego silnika to niepolecam. Preparaty myjące zamiast penetrować brud wysychają. Nie muszę chyba przypominać jak zachowa się nagrzana stal/aluminium w kontakcie z zimną wodą? To że na zegarach będzie 50st. nie oznacza że silnik tyle ma :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czym doczyścić kolektor i inne elementy silnika ze starego wosku ochronnego.Tzn tak mi się wydaje,ze to wosk.Siedzi bardzo mocno i np tenzi truck czy tarcie mikrofibra z pastą nie robią na tym wrażenia,a przyznam szczerze,ze psuje to wygląd silnika.

Opublikowano

jak zaczynałem przygodę z detailingiem, zdarzyło mi się zapomnieć o zabezpieczeniu cewki zapłonowej i zalałem ją doszczętnie (na szczęście uczyłem sie na własnym aucie) parę zł w plecy :D

Opublikowano
Czym doczyścić kolektor i inne elementy silnika ze starego wosku ochronnego.Tzn tak mi się wydaje,ze to wosk.Siedzi bardzo mocno i np tenzi truck czy tarcie mikrofibra z pastą nie robią na tym wrażenia,a przyznam szczerze,ze psuje to wygląd silnika.

 

Jakie to auto, daj fotkę może to lakier schodzi z silnika bardzo częste w BMW

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

W140 600SEL,jutro wstawię fotki.

W BMW też mam V12 tam kolektor inaczej wygląda jak w innych silnikach także tam nie ma problemu.

Opublikowano

Ja w swojej E36 gdzie siedzi 1.6 silnik malowałem kolektor, tam jest aluminiowy (od temperatury i wieku potrafi z niego zejść tak jak by lakier, szczotką druciana da się go pozdrapywać)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.