Drumknott Posted April 21, 2015 Report Posted April 21, 2015 Niestety w mojej okolicy brak jest sensownych fachowców, którzy zrobiliby to jak należy, więc mam ochotę wziąć się za to sam. Na rantach pojawiła się lekka korozja, chciałby zadbać o to zawczasu. Czy ktoś mógłby poradzić jak to zrobić z głową z zachowaniem estetyki i jakie środki zastosować by zabezpieczyć ranty? Auto było poddane konserwacji przez poprzednika, ale i tak muszę zdemontować tylne nadkola by zobaczyć co się dzieje na rantach od środka.
escimo Posted April 21, 2015 Report Posted April 21, 2015 Drumknott, Zabezpieczyć to po naprawie najlepiej folią bezbarwną dociętą na wymiar. Natomiast co do "naprawy tego" nie będę się wypowiadał - zaprawki raczej tu niewiele wniosą.
Drumknott Posted April 21, 2015 Author Report Posted April 21, 2015 Wydaje mi się, że może to jednak trzeba wyczyścić do metalu, zabezpieczyć jakimiś środkami antykorozyjnymi, nie wiem czy należy to malować czy nie, jednak z doborem tychże środków mam problem, a później finalnie można zastosować jakieś taśmy. Obecnie chciałbym zabezpieczyć to przed rozwijaniem się korozji. Skoro już lekkie pruchelki się pojawiają to wydaje mi się, że korozja tam już jakaś jest. Akurat chyba w tygodniu zajmę się hamulcami z tyłu więc przy okazji zerknę jak to wygląda pod nadkolami na rantach. Tego typu nadkola nie służą rantom bo trzymają potwornie wilgoć. Z tego co widziałem jest konserwacja tam od środka konserwacja na błotnikach, ale ranty zawsze najmocniej obrywają. Dodam, ze to Honda więc lakier jest jak Polska, wirtualny
GreQu Posted April 21, 2015 Report Posted April 21, 2015 Ja bym zrobił to w ten sposób, zeszlifować do gołej blachy, podkład epoksydowy - podkład akrylowy i na koniec ładnie pędzelkiem te ranty przelecieć środkiem do ochrony podwozi ( bitgum itd. ) środek który po nałożeniu wyschnie, ale będzie chronił te newralgiczne miejsce przed odpryskami które zresztą powodują takie małe rdzewki. Jak chcesz by ranty były pod kolor samochodu i musi to być zrobione zgodnie z sztuką to całe elementy do lakierowania, środek konkretnie wyczyścić, zalać środki dobrym preparatem który ma konsystencje gumy a na ranty folie przeźroczystą.
knzz Posted April 24, 2015 Report Posted April 24, 2015 Mogę Ci polecić schemat działania który stosowałem w swoim autku. Czyścimy druciakiem ręcznie bądź maszynowo do czystej blachy, na to Cortain (aktywator na rdzę) po tym kładziemy pokład epoksydowy dwu składnikowy NOVOL na to możesz prysnąć podkładem i dopiero na to środek do konserwacji - polecam WURTH gęsty i elastyczny nakładany natryskowo lub APP U210. Dodatkowo zalecam od wewnętrznej strony nadkola pomiędzy wewnętrzne a zewnętrzne nadkole zastosować APP F400 Przy tak przygotowanych nadkolach ruda nie powinna się pojawić Żaden zakład nie zrobi Ci tego w taki sposób
Drumknott Posted April 24, 2015 Author Report Posted April 24, 2015 Bardzo dziękuję za schemat Na jednym z for dyskusyjnych dotyczących Hondy znalazłem post w którym wymienione zostały przez człowieka zajmującego się konserwacją takie środki/producenci: Noxudol, Dinitrol, Valvoline, Akemi 100ml. Odradzano natomiast środki typu: Boll, APP, Bitex. Czym można by zastąpić APP, rozumiem, że WURTH jest lepszy? O Noxudolu na kosmetykaaut też widziałem różne opinie, raz pochlebne, raz negatywne. Trochę nie rozumiem zdania: Czyścimy druciakiem ręcznie bądź maszynowo do czystej blachy, na to Cortain (aktywator na rdzę) po tym kładziemy pokład epoksydowy dwu składnikowy NOVOL na to możesz prysnąć podkładem i dopiero na to środek do konserwacji - polecam WURTH gęsty i elastyczny nakładany natryskowo lub APP U210. Rozumiem, że na Cortain psyknąć podkładem epoksydowym Novol? Bo zrozumiałem, że na podkład epoksydowy mam psiknąć podkładem epoksydowym Czyli ogólnie proces jest trzystopniowy jeśli chodzi o użyte środki? 1. czyszczenie 2. aktywator na rdzę 3. podkład epoksydowy 4. środek do konserwacji
Justyna Posted April 24, 2015 Report Posted April 24, 2015 na podkład epoksydowy, możesz dać jeszcze podkład akrylowy, który oddzieli epoksyd od konserwacji. Podpowiem tylko, że podkład epoksydowy musi na spokojnie wyschnąć co najmniej 24 h.
Drumknott Posted April 24, 2015 Author Report Posted April 24, 2015 Jakiego producenta najlepiej zastosować podkład akrylowy? Czyli żeby uporządkować. 1. czyścimy do gołej blachy 2. nakładamy aktywator na rdzę np. Cortain 3. nakładamy podkład epoksydowy NOVOL (schnięcie min. 24 godziny) 4. nakładamy podkład akrylowy ( nazwa produktu? ) 5. środek konserwujący WURTH. Jeśli ktoś uważa, że lepiej jakiś środek zastąpić innym to prosiłbym o informację. Żeby obskoczyć dwa ranty i pod nimi, gdyż tam też muszę zrobić porządek, w jakie pojemności środków muszę się zaopatrzyć? Nie mam możliwości zastosowania pistoletu do natrysku, czy jest to konieczne?
knzz Posted April 24, 2015 Report Posted April 24, 2015 co do jakości Boll i Bitex to się zgodzę, to nie jest konserwacja a woda koloru czarnego co do środków APP to spójrz sobie na temat @Justyny ona używała APP Wosk i ja również go używałem gęsty i elastyczny po wyschnięciu. Produkt WURTH Baranek 1kg Czarny znajdziesz na necie, nie będę wrzucał stron co by nie robić reklamy. Równie gęsty i elastyczny jak APP Wosk. Co do podkładu akrylowego się nie wypowiem (@justyna - co polecasz) ale co do NOVOL to ja go nakładałem przy pomocy pędzla zawsze lepsza warstwa niż przy użyciu natrysku. Co do ilości środków. Cortain butelka 250ml chyba nawet mniejszych nie robią. NOVOL 2x 500ml też nie spotkałem mniejszych, choć mogę się mylić. (1- baza, 1-utwardzacz) Wurth 1-butla starczy, tylko że on jest przy użyciu natrysku, choć może znajdziesz gdzieś na pędzel wersję. Cortain i NOVOL aż za dużo ale spokojnie - zamknij dobrze a mogą stać długi okres i nic im się nie stanie (lub odsprzedaj) Wurth akuratnie na dwa nadkola tylne, jak je dobrze wysmarujesz
Drumknott Posted April 26, 2015 Author Report Posted April 26, 2015 Jeśli chodzi o Novol to znalazłem tylko wersje 0.8L, nazwa pełna to: "Novol Protect 360"? (2x0.8l) Jeśli chodzi o Cortain to poprawna nazwa brzmi Organika Cortanin F ? Jaki akryl na epoksyd? Bo nadal nie nikt nie napisał nazwy produktu Jaka jest pełna nazwa środka Wurth ? Rozumiem, że potrzebuję jakiś środek do odtłuszczenia? Czy na jakimś etapie trzeba zamatowić powierzchnię? Na przykład po nałożeniu epoksydu i wyschnięciu? Prosiłbym jeszcze o jakieś wskazówki z zakresu właśnie niuansów takiej operacji, papier, zmatowienie, odtłuszczanie, to co wspomniała @justyna odnośnie czasu schnięcia itd.
bienek Posted April 26, 2015 Report Posted April 26, 2015 Drumknott, Na necie masz mnóstwo informacji nt lakierowania. Wystarczy wpisać w google. Novol 360 to epoksyd. Jeżeli będziesz nakładał podkład akrylowy na epoksyd w ciągu 12 godzin nie musisz go matowić, można robić metodą mokro na mokro. Z podkładów masz też wielki wybór czy z novola czy z t4w. Są wypełniające jak i mokro na mokro np z linii novol spectral under 325. Do odtłuszczania są zmywacze silikonowe. Jeżeli robisz ranty to spokojnie możesz położyć na epoksyd od razu lakier bazowy i bezbarwny. Wszelkie informacje o czasach schnięcia itd znajdziesz w kartach charakterystyki które są dostępne na stronach producentów.
tomalaaa Posted September 22, 2015 Report Posted September 22, 2015 podsyłam linka z testami konserwacji samochodowych http://www.100nx.fora.pl/techniczne,71/ ... ,9606.html
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now