Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jako, że zawsze ciekawiły mnie aspekty 'ochronne' powłok postanowiłem zrobić mały test. Początkowo miał być na masce, ale była lakierowana przez jakiegoś partacza i nawet cięcie morki zbyt wiele nie zmieniało, więc skończyło się na klapie bagażnika. Przygotowanie: Car Pro Denim + fg400, pomarańczowa 3m + fg400, żółta 3m + IP2500, niebieski 3m + UF, Czarny 3m + CF Pro --> zmywacz sylikonowy i 3 razy Tac System Oil Zero. Warunki aplikacji to ok 12-13 stopni.

 

1z14i7r.jpg

 

Kolejno od lewej: Cosmic, UNC-R, C1+ C2, Titanium na HDC

 

2wdot1w.jpg

 

Samochód zbyt dużo nie jeździ. Głównie wypady na tor, czasami po mieście, ale stoi cały czas pod chmurką.

Badane kategorie:

- brudzenie/domywanie

- odporność na rysy (będę jeździł na szczoty i mył zwykłą gąbką)

- trwałość

Aspekty look'u na takiej powierzchni raczej odpadają, ale w tej kategorii typowałbym PA->Zymol-> Max Protect-> C1

 

Wybaczcie słabe zdjecia, ale takie było światło... Update'y będą lepszej jakości ;)

 

-- 13 kwie 2015, o 00:11 --

 

30km przebiegu, jazda po szutrowej drodze, 12 godzin od aplikacji

Różnica na chwilę obecną.

2n9xsu0.jpg

 

2q1v20w.jpg

 

Najmniej kurzu złapał zdecydowanie UNC-R, później C1, a Cosmic i Zymol bardzo podobnie.

 

A przy dobrym ustawieniu klapy...

346rgwp.jpg

 

Dwa dni od aplikacji

Auto cały czas stoi niejeżdżone.

Wczoraj trochę popadało, później słońce, ostry wiatr, trochę deszczu, czyli nasze ulubione warunki :D

Zdjęcia jakieś pół godzinki po deszczu:

mt5q4h.jpg

2w6yujq.jpg

 

Cosmic radzi sobie wyraźnie najsłabiej, później jest Zymol, a między UNC-R i C1 ciężko dopatrzeć się wyraźnych różnic pod względem brudzenia ;)

 

Dzień Trzeci

Powiało, poświeciło- wygląda mniej więcej tak:

 

t5je49.jpg

312iw7d.jpg

2lwr8fs.jpg

 

Dzień czwarty

UNC-R vs nic

2dheb0x.jpg

 

Wieczorowa wilgoć

ok35aw.jpg

 

Pierwsze mycie: proszek + płukanie

 

Wieczorem wrzucę zdjęcia jak to wygląda na chwilę obecną ;)

Posted

Żadnej przebitki nie ma :D

 

Auto cały czas stoi niejeżdżone.

Wczoraj trochę popadało, później słońce, ostry wiatr, trochę deszczu, czyli nasze ulubione warunki :D

Zdjęcia jakieś pół godzinki po deszczu:

11148983_10200428270585789_705224908_n.jpg?oh=5509133d512a0011325761779d6b40c4&oe=55303074&__gda__=1429152927_a8b7f5f570084d231118566e8ddcaf6c

11118064_10200428270545788_114005544_n.jpg?oh=24b38b46c14a1e5b4eebcc5b06193928&oe=552F2C05&__gda__=1429158583_b77fafc4be7ef3203cb1f74316476da1

 

 

Dzisiaj:

11092980_10200428262505587_1327003911_n.jpg?oh=ffe03e241b5d10f889a48618edb86542&oe=552F3F35&__gda__=1429220141_6a3633b5d609e765cc22f8e7680af535

 

11130651_10200428262425585_1549392736_n.jpg?oh=ccb8d28c766ed7a50a5e7d633cf58366&oe=55303E0E&__gda__=1429146710_b4c49deeb38b1e8e621dcf71421faa24

 

11092634_10200428262225580_2143052685_n.jpg?oh=2340672630a60506a3c53831e56a0019&oe=552F019A&__gda__=1429220747_01acf13f6ec5e362e5514e320e3c986f

 

11118880_10200428262305582_687147101_n.jpg?oh=68100953e98b1da12719482fe97f562b&oe=552F20C3&__gda__=1429156520_395c24cfbcfd09ccd2177f991d69e4c0

 

Cosmic radzi sobie wyraźnie najsłabiej, później jest Zymol, a między UNC-R i C1 ciężko dopatrzeć się wyraźnych różnic pod względem brudzenia ;)

Posted

Nie, nie tylko. Z pierwszego postu praktycznie wszystkie zdjęcia siadły z tego ostatniego są tylko dwa.

Posted

Dzięki, wszystko poprawione. Prośba do moderatorów o usunięcie zbędnych postów ;)

 

Test będę rozwijał update'ując pierwszy post. Uważam, że tak będzie najczytelniej.

Posted

ciekawy test. UNC-R wyraźnie mniej się brudzi. Hydrofobowość jest jak narazie chyba najlepsza na Titanium. Ciekaw jestem jak by było C1 + EXO

Posted

xxManiekxx, UNC-R i C1 pod tym względem na razie idą równo. Też ciekaw jestem EXO, podobnie jak i 4Nano Opal/Royal oraz Gyeona Mohs+ DuraBead i Modesty, ale niestety z wiadomych przyczyn takiego testu nie mogę przeprowadzić :P

Posted

C1 z EXO to bardziej przyciemniony lakier i lepsza hydrofobowość (tak w skrócie) :)

Posted

Ale chciałbym zobaczyć faktyczną różnicę samego C1 i C1 + EXO.. nie chodzi tu o hydrofobowość. Tylko fakt że z EXO prawdopodobnie bardziej ciągnie kurz. Ciekawe jaka była by różnica w samooczyszczeniu.

Ja planuję zrobić test na aucie służbowym klienta i użyć C1 + EXO, Art De Shine Raven + Spiros 3, UNC-R i może coś jeszcz. Chcę też zrobić próbę z położeniem C1 i UNC-R na cleaner ADS Blue Lotion

  • 1 month later...
Posted

Będę niedługo jechał na myjnie. Na razie auto zrobiło ze 30km. Ostatnio byłem tylko opłukać ostatnim programem i przed myciem najmniej zabrudzone były UNC-R i C1, ale po płukaniu najwięcej zeszło z Cosmica. Jeśli chodzi o kropelkowanie to obecnie najlepiej UNC-R i C1, Cosmic wyraźnie słabiej, Zymol najgorzej, ale auto jest mocno brudne, więc trzeba dobrze umyć i zobaczymy co dalej. Postaram się w tym tygodniu wrzucić fotki.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.