Skocz do zawartości

Seat Ibiza Cupra


impex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przedstawiam efekt mojej ostatniej pracy.

Moja zadanie polegało na odświeżeniu lakieru,oczyszczeniu i wypraniu wnętrza,oczyszczeniu komory silnika.Nie usuwałem każdej ryski bo to mnóstwo pracy, poza tym brak miernika i odwagi zważywszy na nieoryginalny lakier.

Jeśli mam ocenić poziom korekty to jest to ponad 50% usuniętych rys-dokładnego wyniku nie podam bo nie da się tego zmierzyć. ;)

Na pierwszy rzut oka auto w całkiem dobrej kondycji, dopiero po dokładnych oględzinach widać pełno wad lakierniczych m.in rysy pod lakierem bezbarwnym, oczka, kropki, wtrącenia, miejscami zacieki itp.

Korekta lakieru była o tyle trudna, ze praktycznie na każdym elemencie pracowało się inaczej-najgorsze były elementy gdzie cięzko było coś usunąć, a od delikatnej mikrofibry ryski.

Wymywanie benzyną ekstrakcyjną było bardzo czasochłonne i problematyczne.

W kilku miejscach wspomogłem się papierkami Mirka+korek 3M.

 

 

Lista użytych kosmetyków.

 

Z zewnątrz:

-APC Red Devil

-APC Nielsen Cyclone

-Prickbort

-SG Iron Off

-Glinka Bilt Hamber Hard

-Glina Valet Pro Orange

-Shiny Garage fruit Neutral Snow Foam 2015

-Tenzi truck

-Tenzi SuperGreen Specjal

-Tenzi Alux

-benzyna ekstrakcyjna

-3M zielony korek( końcówka wydechu)

-Auto Finesse Tripple

-Auto Finesse Finale

-Auto Finesse Spritz

-Koch Plast star

-Płyn do naczyń Ludwik

-SG Orange Shampoo

-Dodo Juice Lime Prime

-Lusso Revitalizing Creme

-FinishCare 1000

-Zymol Detail

-SG Beads

-Meguiars Endurance

-Autoglym car glass polish

Korekta:

-FG 400

-PF 2500

-FF 3000

-Koch antihologram

-Benzyna ekstrakcyjna

-Papiery wodne Mirka

Pady: 3M, Flexi, Scholl, futra flexi

Wnętrze:

-Nielsen Cyclone

-Colourlouck strong cleaner

-Pędzle valet pro

-Szczoteczka colourlouck

-Zymol Leather Conditioner

-Colourlock versiegelung

-PolishAngel Snow Cake

-Meguiars Perfect Clarity Glass Cleaner

-Valet Pro Heavy Duty Carpet Cleaner

Do tego wszystkiego mnóstwo mikrofibr-m.in Duragloss, WWL, Polishangel, Geyon, Flexi, Cobra gold plush i inne budżetowe.

 

Oględziny:

IMG_5731.jpg

IMG_5729.jpg

IMG_5732.jpg

IMG_5733.jpg

IMG_5768.jpg

IMG_5766.jpg

IMG_5764.jpg

IMG_5765.jpg

IMG_5767.jpg

IMG_5771.jpg

IMG_5734.jpg

IMG_5730.jpg

IMG_5728.jpg

IMG_5727.jpg

IMG_5717.jpg

IMG_5716.jpg

IMG_5756.jpg

IMG_5739.jpg

IMG_5745.jpg

IMG_5736.jpg

IMG_5738.jpg

IMG_5735.jpg

IMG_5715.jpg

IMG_5714.jpg

IMG_5711.jpg

IMG_5748.jpg

IMG_5754.jpg

IMG_5741.jpg

IMG_5750.jpg

IMG_5743.jpg

IMG_5726.jpg

IMG_5721.jpg

Zabawę rozpocząłem od profili drzwiowych:

IMG_5811.jpg

IMG_5814.jpg

IMG_5812.jpg

Mnóstwo smoły..

IMG_5827.jpg

IMG_5825.jpg

Suszenie fluffym:

IMG_5816.jpg

Tutaj również Prickbort:

IMG_5779.jpg

IMG_5778.jpg

Po oczyszczeniu profili, zabrałem się za wnętrze:

IMG_5850.jpg

IMG_5851.jpg

IMG_5857.jpg

IMG_5858.jpg

IMG_5864.jpg

IMG_5928.jpg

IMG_5859.jpg

IMG_5870.jpg

IMG_5874.jpg

Odkurzanie:

IMG_5887.jpg

IMG_5886.jpg

IMG_5885.jpg

Czyszczenie plastików i skórzanej tapicerki:

IMG_5911.jpg

IMG_5912.jpg

IMG_5910.jpg

IMG_5984.jpg

IMG_5941.jpg

IMG_5985.jpg

IMG_5939.jpg

IMG_5939.jpg

IMG_5943.jpg

IMG_5946.jpg

IMG_5964.jpg

IMG_5965.jpg

IMG_5951.jpg

IMG_5952.jpg

IMG_5954.jpg

IMG_5956.jpg

IMG_5915.jpg

IMG_5918.jpg

IMG_5923.jpg

IMG_5922.jpg

IMG_5926.jpg

Zabezpieczanie:

IMG_5960.jpg

IMG_5988.jpg

IMG_5972.jpg

IMG_5976.jpg

IMG_5978.jpg

IMG_5981.jpg

Po oczyszczeniu wnętrza zabrałem się za nadkola wewnętrzne i inne szczegóły:

IMG_5831.jpg

IMG_5833.jpg

IMG_5846.jpg

IMG_5835.jpg

IMG_5838.jpghttp://s6.postimg.org/3yh2drgpd/IMG_6034.jpg

DSC05974.jpg

DSC05977.jpg

DSC05979.jpg

DSC05978.jpg

DSC05976.jpg

DSC05982.jpg

Red Devil+pędzelki

DSC05987.jpg

DSC06000.jpg

DSC05999.jpg

DSC05998.jpg

DSC05989.jpg

DSC05991.jpg

DSC05992.jpg

Pricbort:

DSC06006.jpg

DSC06007.jpg

DSC06008.jpg

Nadkola oczyszczone, przed zabezpieczeniem:

DSC06050.jpg

DSC06052.jpg

DSC06055.jpg

DSC06053.jpg

DSC06056.jpg

DSC06059.jpg

DSC06090.jpg

Czas na felgi:

DSC06012.jpg

DSC06013.jpg

DSC06014.jpg

Pierwsze efekty po Aluxie:

DSC06017.jpg

DSC06016.jpg

Opiłki metaliczne:

DSC06022.jpg

DSC06023.jpg

Potem był prickbort, ale fotek brak-musicie wierzyć mi na słowo.

Teraz szczotkowanie opon RD

DSC06034.jpg

DSC06033.jpg

DSC06037.jpg

DSC06038.jpg

DSC06039.jpg

DSC06042.jpg

Glinka jak widać nie miała zbytnio czego zbierać:

DSC06045.jpg

DSC06044.jpg

Coś odpadło:D :

DSC06048.jpg

Klej po ciężarkach oczyszczony wiertarką i krążkiem toffi:

DSC06046.jpg

Następnie mycie i pędzelkowanie zakamarków:

DSC06171.jpg

DSC06172.jpg

DSC06169.jpg

DSC06061.jpg

DSC06062.jpg

DSC06064.jpg

DSC06066.jpg

DSC06168.jpg

DSC06184.jpg

DSC06181.jpg

DSC06182.jpg

DSC06183.jpg

DSC06180.jpg

DSC06176.jpg

DSC06137.jpg

DSC06136.jpg

Prickbort:

DSC06155.jpg

DSC06158.jpg

DSC06159.jpg

Iron Off:

DSC06160.jpg

DSC06165.jpg

DSC06161.jpg

Glinkowanie:

DSC06186.jpg

DSC06187.jpg

DSC06190.jpg

DSC06191.jpg

DSC06189.jpg

DSC06192.jpg

DSC06195.jpg

DSC06198.jpg

DSC06199.jpg

Korekta lakieru-maszyna rotacyjna i głownie pady.Jedynie dach robiony futrem

IMG_6034.jpg

IMG_6040.jpg

IMG_6045.jpg

IMG_6062.jpg

IMG_6049.jpg

IMG_6079.jpg

IMG_6087.jpg

IMG_6085.jpg

IMG_6088.jpg

IMG_6100.jpg

IMG_6102.jpg

IMG_6117.jpg

IMG_6118.jpg

IMG_6135.jpg

IMG_6121.jpg

IMG_6137.jpg

IMG_6141.jpg

IMG_6144.jpg

IMG_6147.jpg

IMG_6155.jpg

IMG_6157.jpg

IMG_6164.jpg

IMG_6173.jpg

IMG_6171.jpg

IMG_6179.jpg

IMG_6183.jpg

IMG_6189.jpg

IMG_6190.jpg

IMG_6204.jpg

IMG_6199.jpg

IMG_6194.jpg

IMG_6212.jpg

Następnie mycie płynem do naczyń i mocną pianą:

DSC06270.jpg

DSC06269.jpg

DSC06275.jpg

DSC06277.jpg

Następnie był polish i finish, ale fotek z tego etapu brak.

Znów zdemontowałem koła w celu zabezpieczenia nadkoli i felg:

IMG_6235.jpg

IMG_6234.jpg

IMG_6239.jpg

IMG_6240.jpg

IMG_6241.jpg

IMG_6226.jpg

IMG_6225.jpg

IMG_6226.jpg

IMG_6230.jpg

Efekt "po":

IMG_6248.jpg

Smarowanie plastików:

IMG_6251.jpg

IMG_6252.jpg

IMG_6254.jpg

DSC06213.jpg

DSC06216.jpg

DSC06215.jpg

DSC06226.jpg

DSC06228.jpg

Cleaner Lusso i wosk Detail:

DSC06218.jpg

DSC06224.jpg

Po cleanerze DoDo Juice na lakier trafił nowy wosk SG, a raczej jego tester. W sumie poszły 2 warsty z tego względu, ze zasechł mi przy ok 10 stopniach i nie dało sie spolerować.Dopiero po nagrzaniu pomieszczenia do 30stopni i nawoskowaniu ponownemu było OK

IMG_6266.jpg

IMG_6267.jpg

IMG_6270.jpg

Zewnętrzna strona szyb Autoglym car glass polish:

IMG_6271.jpg

Efekt końcowy, auto ciut zakurzone ;) :

IMG_6317.jpg

IMG_6315.jpg

IMG_6320.jpg

IMG_6327.jpg

IMG_6332.jpg

IMG_6319.jpg

IMG_6330.jpg

IMG_6316.jpg

IMG_6338.jpg

IMG_6343.jpg

IMG_6341.jpg

IMG_6345.jpg

IMG_6332.jpg

IMG_6318.jpg

IMG_6314.jpg

IMG_6337.jpg

IMG_6307.jpg

IMG_6306.jpg

IMG_6304.jpg

IMG_6302.jpg

IMG_6293.jpg

IMG_6299.jpg

IMG_6283.jpg

IMG_6335.jpg

IMG_6282.jpg

IMG_6281.jpg

IMG_6328.jpg

IMG_6293.jpg

IMG_6325.jpg

IMG_6322.jpg

IMG_6323.jpg

IMG_6321.jpg

IMG_6273.jpg

IMG_6276.jpg

IMG_6311.jpg

IMG_6312.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra praca :good::good::good::good:

 

w relacji zabrakło mi opisów przy zdjęciach i zdjęć z użytymi produktami (pod koniec już było lepiej :-] ) - niewygodne jest ciągłe scrollowanie na samą górę, żeby przeczytać, czego używałeś w danej czynności ;) ale to może tylko ja tak lubię 8-)

 

trzymaj się i czekam na kolejne relacje :good::good::good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w relacji zabrakło mi opisów przy zdjęciach i zdjęć z użytymi produktami (pod koniec już było lepiej :-] ) - niewygodne jest ciągłe scrollowanie na samą górę, żeby przeczytać, czego używałeś w danej czynności ;) ale to może tylko ja tak lubię 8-)

Kamil nie tylko ty ;)

 

A wracając do sedna to podoba mi sie przemiana .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, ze sie podoba, dziękuje. :)

krd, Też mi się nie podoba wydech i miałem go zrobić... lecz zabrakło mi juz czasu na wykończenie wszystkiego na idealnym poziomie.

kamilgt, Pajko,

Czy aż tak potrzebne są zdjęcia z opakowaniami od pian, past polerskich itp? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relacja super :good: a jak zdejmowałeś klamki ?

Tak szczerze to zdemontowałem tylko lewą klamke bo prawa...była chyba przyklejona tzn zamek...brak śrubek i strzelanie w momencie podważania.

Jeżeli wszystko jest ok to zdejmujesz zaślepke i pod nia masz 2 śrubki-jedną wykręcasz całkowicie, a drugą krecisz do pewnego momentu az zacznie się luzować zamek(wkładka).

Następnie odchylasz klamke, wyjmujesz wkładke i ciągniesz do siebie rączke.

Mowa o tej zaślepce:

IMG_6310.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super relacja :) Lakier odżył totalnie :D ale.. mógłbyś powiedzieć jakich padów / past używałes w jakiej kombinacji itp ? :)

 

Cięcie wykonałem FG400 za zielonym 3m/białym flexi.

Polish PF2500 i żółty 3m, żółty Liquid elements

Finish-koch antihologram, niebieski/czarny 3M, zielony royal.

BP 75

-cutting-biały flexi, scholl purple

-polish-żolty flexi

-finish-zielony royal

Do zakamarków użyłem tri color+fg 400 i pf2500

Lampy i lusterka z piano black ruszyłem pf2500 i finish ff3000

Futra flexi uzywane jedynie na dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna robota. :good:

Jak Ci się zachowywał biały flexi ?

Polerowałem ostatnio BMW F10 z oryginalnym lakierem FG 500 i białym flexi i ciężko było prowadzić maszynę, żeby nie skakała.

 

Na początku praca jest troche uciążliwa, ale jak się juz nagrzeje wszystko w porządku.Gąbka robi się wtedy dosyć miekka i jest ok.

Własnie dlatego używałem naprzemiennie biały flexi/zielony 3M aby mieć odpowiednią siłe tnącą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna relacja, ogrom wkładu pracy. Szkoda tylko że Seaty to takie połączenie kiczu, tendety i plastikowego syfu. Przypominają mi bardziej chińskie zabawki z Pepco aniżeli samochody.

 

Dokładnie, tandetne troszke auto.

Silnik tak samo 1.4 turbo, kompresor +dsg.Wiadomo fajnie się tym jeździ z odpowiednim kierowcą.Wchodzenie w zakręty przy prędkościach rzędu 160/180km/h to zaden problem-bardzo dobrze trzyma się drogi.

Tylko, ze pije spore ilosci oleju, silnik po ok 100tyś km nadaje się do wyrzucenia, a jakość materiałow jest naprawde na bardzo niskim poziomie.Tutaj autentyczne ok 60tyś km, a wyglada na znacznie więcej.Nie wspomne o trzeszczących plastikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.