Jump to content

Seat Ibiza Cupra


impex
 Share

Recommended Posts

Witam, przedstawiam efekt mojej ostatniej pracy.

Moja zadanie polegało na odświeżeniu lakieru,oczyszczeniu i wypraniu wnętrza,oczyszczeniu komory silnika.Nie usuwałem każdej ryski bo to mnóstwo pracy, poza tym brak miernika i odwagi zważywszy na nieoryginalny lakier.

Jeśli mam ocenić poziom korekty to jest to ponad 50% usuniętych rys-dokładnego wyniku nie podam bo nie da się tego zmierzyć. ;)

Na pierwszy rzut oka auto w całkiem dobrej kondycji, dopiero po dokładnych oględzinach widać pełno wad lakierniczych m.in rysy pod lakierem bezbarwnym, oczka, kropki, wtrącenia, miejscami zacieki itp.

Korekta lakieru była o tyle trudna, ze praktycznie na każdym elemencie pracowało się inaczej-najgorsze były elementy gdzie cięzko było coś usunąć, a od delikatnej mikrofibry ryski.

Wymywanie benzyną ekstrakcyjną było bardzo czasochłonne i problematyczne.

W kilku miejscach wspomogłem się papierkami Mirka+korek 3M.

 

 

Lista użytych kosmetyków.

 

Z zewnątrz:

-APC Red Devil

-APC Nielsen Cyclone

-Prickbort

-SG Iron Off

-Glinka Bilt Hamber Hard

-Glina Valet Pro Orange

-Shiny Garage fruit Neutral Snow Foam 2015

-Tenzi truck

-Tenzi SuperGreen Specjal

-Tenzi Alux

-benzyna ekstrakcyjna

-3M zielony korek( końcówka wydechu)

-Auto Finesse Tripple

-Auto Finesse Finale

-Auto Finesse Spritz

-Koch Plast star

-Płyn do naczyń Ludwik

-SG Orange Shampoo

-Dodo Juice Lime Prime

-Lusso Revitalizing Creme

-FinishCare 1000

-Zymol Detail

-SG Beads

-Meguiars Endurance

-Autoglym car glass polish

Korekta:

-FG 400

-PF 2500

-FF 3000

-Koch antihologram

-Benzyna ekstrakcyjna

-Papiery wodne Mirka

Pady: 3M, Flexi, Scholl, futra flexi

Wnętrze:

-Nielsen Cyclone

-Colourlouck strong cleaner

-Pędzle valet pro

-Szczoteczka colourlouck

-Zymol Leather Conditioner

-Colourlock versiegelung

-PolishAngel Snow Cake

-Meguiars Perfect Clarity Glass Cleaner

-Valet Pro Heavy Duty Carpet Cleaner

Do tego wszystkiego mnóstwo mikrofibr-m.in Duragloss, WWL, Polishangel, Geyon, Flexi, Cobra gold plush i inne budżetowe.

 

Oględziny:

IMG_5731.jpg

IMG_5729.jpg

IMG_5732.jpg

IMG_5733.jpg

IMG_5768.jpg

IMG_5766.jpg

IMG_5764.jpg

IMG_5765.jpg

IMG_5767.jpg

IMG_5771.jpg

IMG_5734.jpg

IMG_5730.jpg

IMG_5728.jpg

IMG_5727.jpg

IMG_5717.jpg

IMG_5716.jpg

IMG_5756.jpg

IMG_5739.jpg

IMG_5745.jpg

IMG_5736.jpg

IMG_5738.jpg

IMG_5735.jpg

IMG_5715.jpg

IMG_5714.jpg

IMG_5711.jpg

IMG_5748.jpg

IMG_5754.jpg

IMG_5741.jpg

IMG_5750.jpg

IMG_5743.jpg

IMG_5726.jpg

IMG_5721.jpg

Zabawę rozpocząłem od profili drzwiowych:

IMG_5811.jpg

IMG_5814.jpg

IMG_5812.jpg

Mnóstwo smoły..

IMG_5827.jpg

IMG_5825.jpg

Suszenie fluffym:

IMG_5816.jpg

Tutaj również Prickbort:

IMG_5779.jpg

IMG_5778.jpg

Po oczyszczeniu profili, zabrałem się za wnętrze:

IMG_5850.jpg

IMG_5851.jpg

IMG_5857.jpg

IMG_5858.jpg

IMG_5864.jpg

IMG_5928.jpg

IMG_5859.jpg

IMG_5870.jpg

IMG_5874.jpg

Odkurzanie:

IMG_5887.jpg

IMG_5886.jpg

IMG_5885.jpg

Czyszczenie plastików i skórzanej tapicerki:

IMG_5911.jpg

IMG_5912.jpg

IMG_5910.jpg

IMG_5984.jpg

IMG_5941.jpg

IMG_5985.jpg

IMG_5939.jpg

IMG_5939.jpg

IMG_5943.jpg

IMG_5946.jpg

IMG_5964.jpg

IMG_5965.jpg

IMG_5951.jpg

IMG_5952.jpg

IMG_5954.jpg

IMG_5956.jpg

IMG_5915.jpg

IMG_5918.jpg

IMG_5923.jpg

IMG_5922.jpg

IMG_5926.jpg

Zabezpieczanie:

IMG_5960.jpg

IMG_5988.jpg

IMG_5972.jpg

IMG_5976.jpg

IMG_5978.jpg

IMG_5981.jpg

Po oczyszczeniu wnętrza zabrałem się za nadkola wewnętrzne i inne szczegóły:

IMG_5831.jpg

IMG_5833.jpg

IMG_5846.jpg

IMG_5835.jpg

IMG_5838.jpghttp://s6.postimg.org/3yh2drgpd/IMG_6034.jpg

DSC05974.jpg

DSC05977.jpg

DSC05979.jpg

DSC05978.jpg

DSC05976.jpg

DSC05982.jpg

Red Devil+pędzelki

DSC05987.jpg

DSC06000.jpg

DSC05999.jpg

DSC05998.jpg

DSC05989.jpg

DSC05991.jpg

DSC05992.jpg

Pricbort:

DSC06006.jpg

DSC06007.jpg

DSC06008.jpg

Nadkola oczyszczone, przed zabezpieczeniem:

DSC06050.jpg

DSC06052.jpg

DSC06055.jpg

DSC06053.jpg

DSC06056.jpg

DSC06059.jpg

DSC06090.jpg

Czas na felgi:

DSC06012.jpg

DSC06013.jpg

DSC06014.jpg

Pierwsze efekty po Aluxie:

DSC06017.jpg

DSC06016.jpg

Opiłki metaliczne:

DSC06022.jpg

DSC06023.jpg

Potem był prickbort, ale fotek brak-musicie wierzyć mi na słowo.

Teraz szczotkowanie opon RD

DSC06034.jpg

DSC06033.jpg

DSC06037.jpg

DSC06038.jpg

DSC06039.jpg

DSC06042.jpg

Glinka jak widać nie miała zbytnio czego zbierać:

DSC06045.jpg

DSC06044.jpg

Coś odpadło:D :

DSC06048.jpg

Klej po ciężarkach oczyszczony wiertarką i krążkiem toffi:

DSC06046.jpg

Następnie mycie i pędzelkowanie zakamarków:

DSC06171.jpg

DSC06172.jpg

DSC06169.jpg

DSC06061.jpg

DSC06062.jpg

DSC06064.jpg

DSC06066.jpg

DSC06168.jpg

DSC06184.jpg

DSC06181.jpg

DSC06182.jpg

DSC06183.jpg

DSC06180.jpg

DSC06176.jpg

DSC06137.jpg

DSC06136.jpg

Prickbort:

DSC06155.jpg

DSC06158.jpg

DSC06159.jpg

Iron Off:

DSC06160.jpg

DSC06165.jpg

DSC06161.jpg

Glinkowanie:

DSC06186.jpg

DSC06187.jpg

DSC06190.jpg

DSC06191.jpg

DSC06189.jpg

DSC06192.jpg

DSC06195.jpg

DSC06198.jpg

DSC06199.jpg

Korekta lakieru-maszyna rotacyjna i głownie pady.Jedynie dach robiony futrem

IMG_6034.jpg

IMG_6040.jpg

IMG_6045.jpg

IMG_6062.jpg

IMG_6049.jpg

IMG_6079.jpg

IMG_6087.jpg

IMG_6085.jpg

IMG_6088.jpg

IMG_6100.jpg

IMG_6102.jpg

IMG_6117.jpg

IMG_6118.jpg

IMG_6135.jpg

IMG_6121.jpg

IMG_6137.jpg

IMG_6141.jpg

IMG_6144.jpg

IMG_6147.jpg

IMG_6155.jpg

IMG_6157.jpg

IMG_6164.jpg

IMG_6173.jpg

IMG_6171.jpg

IMG_6179.jpg

IMG_6183.jpg

IMG_6189.jpg

IMG_6190.jpg

IMG_6204.jpg

IMG_6199.jpg

IMG_6194.jpg

IMG_6212.jpg

Następnie mycie płynem do naczyń i mocną pianą:

DSC06270.jpg

DSC06269.jpg

DSC06275.jpg

DSC06277.jpg

Następnie był polish i finish, ale fotek z tego etapu brak.

Znów zdemontowałem koła w celu zabezpieczenia nadkoli i felg:

IMG_6235.jpg

IMG_6234.jpg

IMG_6239.jpg

IMG_6240.jpg

IMG_6241.jpg

IMG_6226.jpg

IMG_6225.jpg

IMG_6226.jpg

IMG_6230.jpg

Efekt "po":

IMG_6248.jpg

Smarowanie plastików:

IMG_6251.jpg

IMG_6252.jpg

IMG_6254.jpg

DSC06213.jpg

DSC06216.jpg

DSC06215.jpg

DSC06226.jpg

DSC06228.jpg

Cleaner Lusso i wosk Detail:

DSC06218.jpg

DSC06224.jpg

Po cleanerze DoDo Juice na lakier trafił nowy wosk SG, a raczej jego tester. W sumie poszły 2 warsty z tego względu, ze zasechł mi przy ok 10 stopniach i nie dało sie spolerować.Dopiero po nagrzaniu pomieszczenia do 30stopni i nawoskowaniu ponownemu było OK

IMG_6266.jpg

IMG_6267.jpg

IMG_6270.jpg

Zewnętrzna strona szyb Autoglym car glass polish:

IMG_6271.jpg

Efekt końcowy, auto ciut zakurzone ;) :

IMG_6317.jpg

IMG_6315.jpg

IMG_6320.jpg

IMG_6327.jpg

IMG_6332.jpg

IMG_6319.jpg

IMG_6330.jpg

IMG_6316.jpg

IMG_6338.jpg

IMG_6343.jpg

IMG_6341.jpg

IMG_6345.jpg

IMG_6332.jpg

IMG_6318.jpg

IMG_6314.jpg

IMG_6337.jpg

IMG_6307.jpg

IMG_6306.jpg

IMG_6304.jpg

IMG_6302.jpg

IMG_6293.jpg

IMG_6299.jpg

IMG_6283.jpg

IMG_6335.jpg

IMG_6282.jpg

IMG_6281.jpg

IMG_6328.jpg

IMG_6293.jpg

IMG_6325.jpg

IMG_6322.jpg

IMG_6323.jpg

IMG_6321.jpg

IMG_6273.jpg

IMG_6276.jpg

IMG_6311.jpg

IMG_6312.jpg

Link to comment
Share on other sites

dobra praca :good::good::good::good:

 

w relacji zabrakło mi opisów przy zdjęciach i zdjęć z użytymi produktami (pod koniec już było lepiej :-] ) - niewygodne jest ciągłe scrollowanie na samą górę, żeby przeczytać, czego używałeś w danej czynności ;) ale to może tylko ja tak lubię 8-)

 

trzymaj się i czekam na kolejne relacje :good::good::good:

Link to comment
Share on other sites

w relacji zabrakło mi opisów przy zdjęciach i zdjęć z użytymi produktami (pod koniec już było lepiej :-] ) - niewygodne jest ciągłe scrollowanie na samą górę, żeby przeczytać, czego używałeś w danej czynności ;) ale to może tylko ja tak lubię 8-)

Kamil nie tylko ty ;)

 

A wracając do sedna to podoba mi sie przemiana .

Link to comment
Share on other sites

Fajnie, ze sie podoba, dziękuje. :)

krd, Też mi się nie podoba wydech i miałem go zrobić... lecz zabrakło mi juz czasu na wykończenie wszystkiego na idealnym poziomie.

kamilgt, Pajko,

Czy aż tak potrzebne są zdjęcia z opakowaniami od pian, past polerskich itp? :D

Link to comment
Share on other sites

Relacja super :good: a jak zdejmowałeś klamki ?

Tak szczerze to zdemontowałem tylko lewą klamke bo prawa...była chyba przyklejona tzn zamek...brak śrubek i strzelanie w momencie podważania.

Jeżeli wszystko jest ok to zdejmujesz zaślepke i pod nia masz 2 śrubki-jedną wykręcasz całkowicie, a drugą krecisz do pewnego momentu az zacznie się luzować zamek(wkładka).

Następnie odchylasz klamke, wyjmujesz wkładke i ciągniesz do siebie rączke.

Mowa o tej zaślepce:

IMG_6310.jpg

Link to comment
Share on other sites

Super relacja :) Lakier odżył totalnie :D ale.. mógłbyś powiedzieć jakich padów / past używałes w jakiej kombinacji itp ? :)

 

Cięcie wykonałem FG400 za zielonym 3m/białym flexi.

Polish PF2500 i żółty 3m, żółty Liquid elements

Finish-koch antihologram, niebieski/czarny 3M, zielony royal.

BP 75

-cutting-biały flexi, scholl purple

-polish-żolty flexi

-finish-zielony royal

Do zakamarków użyłem tri color+fg 400 i pf2500

Lampy i lusterka z piano black ruszyłem pf2500 i finish ff3000

Futra flexi uzywane jedynie na dachu.

Link to comment
Share on other sites

Piękna robota. :good:

Jak Ci się zachowywał biały flexi ?

Polerowałem ostatnio BMW F10 z oryginalnym lakierem FG 500 i białym flexi i ciężko było prowadzić maszynę, żeby nie skakała.

 

Na początku praca jest troche uciążliwa, ale jak się juz nagrzeje wszystko w porządku.Gąbka robi się wtedy dosyć miekka i jest ok.

Własnie dlatego używałem naprzemiennie biały flexi/zielony 3M aby mieć odpowiednią siłe tnącą.

Link to comment
Share on other sites

Świetna relacja, ogrom wkładu pracy. Szkoda tylko że Seaty to takie połączenie kiczu, tendety i plastikowego syfu. Przypominają mi bardziej chińskie zabawki z Pepco aniżeli samochody.

 

Dokładnie, tandetne troszke auto.

Silnik tak samo 1.4 turbo, kompresor +dsg.Wiadomo fajnie się tym jeździ z odpowiednim kierowcą.Wchodzenie w zakręty przy prędkościach rzędu 160/180km/h to zaden problem-bardzo dobrze trzyma się drogi.

Tylko, ze pije spore ilosci oleju, silnik po ok 100tyś km nadaje się do wyrzucenia, a jakość materiałow jest naprawde na bardzo niskim poziomie.Tutaj autentyczne ok 60tyś km, a wyglada na znacznie więcej.Nie wspomne o trzeszczących plastikach.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.