Jump to content

GYEON Q2 RIM


Piotrek

Recommended Posts

Cześć,

Moje Speedliny doczekały się renowacji, to należy im się też porządne zabezpieczenie.

Czemy Gyeon?

Z TRIMa jestem bardzo zadowolony, mam nadzieję, że nie inaczej będzie z RIMem ;)

Wybór powłoki w moim przypadku to może trochę fanaberia, bo ani przebieg nie są ogromne, ani moc nie przyprawia o zawrót głowy. Styl jazdy też daleko odbiega od wyścigowego. :mrgreen:

Mimo wszystko zapraszam do obejrzenia.

 

OPIS PRODUCENTA:

GYEON Q2 RIM to powłoka kwarcowa dedykowana tylko zabezpieczeniu felg.

 

Warunki jakim musi sprostać - odporność na bardzo wysokie temperatury, sól, metaliczne zanieczyszczenia z układu hamulcowego i tym podobne - wymusiły sforumułowanie produktu o wąskiej specjalizacji. Precyzyjny dobór komponentów zapewnia długotrwałą ochronę felg, co przekłada się na łatwe usuwanie zanieczyszczeń oraz ochronę ich połysku. Produkt sam w sobie nabłyszcza powierzchnię i zamyka ją, uodparniając lakier felg na promieniowanie UV, przyjmowanie zanieczyszczeń, sól itp.

 

Ochrona felg w nawet najmniej sprzyjających warunkach trwa przynajmniej pół roku.

 

OPAKOWANIE:

 

Rim'a dostajemy w szarej "torebce" z zaciskiem u góry.

Widać, że ktoś się przyłożył do wyglądu opakowania, jest prosto, czysto, schludnie.

 

 

15ce79.jpg

2d565c.jpg

 

W środku, wszystko co potrzebujemy. Jest 30 ml samej powłoki, zakraplacz, 4 ściereczki , kostka, maseczka na twarz od 3M.

 

3d66f2.jpg

 

Widać dbałość o detale. Ściereczki się zmieniły. Teraz są fioletowe i mają logo w prawym dolnym rogu ( tak jak fibry które testowałem ) :good:

Nie rysuje, sprawdziłem ;)

 

4c3641.jpg

 

Sama buteleczka też się trochę zmieniła:

 

5.jpg

6.jpg

7c98ef.jpg

 

Dla mnie na wielki plus, jest zakraplacz. Nie trzeba już się bawić z pipetą :good:

 

85fe61.jpg

 

APLIKACJA:

 

Kluczowe w aplikacji powłoki jest przygotowanie powierzchni. Ja miałem ten proces bardzo ułatwiony, bo felgi są tuż po renowacji.

 

Przed wszystkimi działaniami zostały umyte płynem do mycia naczyń, aby mieć pewność, że są czyste.

 

DSC08313.jpg

DSC08314.jpg

 

Naciągamy rękawiczki i do dzieła:

 

DSC08316.jpg

 

Jako pierwszy zmywacz silikonowy od Novola:

 

DSC08317.jpg

DSC08318.jpg

 

I dokładnie przecieramy każdy zakamarek:

 

DSC08319.jpg

 

To samo z drugiej strony:

 

DSC08320.jpg

DSC08321.jpg

 

Po zmywaczu przyszedł czas na PREPa: ( super zapach :good: )

 

DSC08322.jpg

 

Sporo produktu i na felgę i ręcznik, nie żałujemy:

 

DSC08323.jpg

DSC08324.jpg

 

Felga czysta,odtłuszczona, gotowa do aplikacji:

 

DSC08325.jpg

DSC08326.jpg

 

Jest i główny sprawca zamieszania:

 

DSC08328.jpg

 

Sporo produktu na aplikator i kwarcujemy:

 

DSC08329.jpg

DSC08330.jpg

 

Srebrny kolor nie ułatwia, ale widać, że aplikator zostawia mokrą smugę:

DSC08331.jpg

 

Speedliny jaki wzór mają każdy widzi, zakamarki, wnęki, ramiona musiałem robić metodą "na palec" lub używać samej ściereczki:

 

DSC08332.jpg

DSC08333.jpg

 

Tu lepiej udało się uchwycić, ślady aplikacji:

 

DSC08334.jpg

DSC08335.jpg

 

Szybki rzut oka na instrukcję, żeby doczytać czas ścierania. Zdecydowanie polecam trzymanie się dolnej granicy:

 

DSC08337.jpg

 

Docieranie bez żadnego problemu. Jest ślisssko. :good:

DSC08339.jpg

DSC08340.jpg

 

Obracam na drugą stronę:

 

DSC08341.jpg

 

I powtórka z rozrywki:

 

DSC08342.jpg

 

Tutaj zdecydowanie mogę więcej podziałać aplikatorem:

 

DSC08343.jpg

 

Dokładnie widać ślady:

 

DSC08344.jpg

DSC08345.jpg

DSC08346.jpg

DSC08347.jpg

 

Cała felga skończona.

Wyraźne podbicie szklistości, śliskości, pokazało się nawet ziarno :good:

 

DSC08349.jpg

DSC08350.jpg

DSC08357.jpg

DSC08361.jpg

DSC08362.jpg

DSC08363.jpg

DSC08364.jpg

DSC08365.jpg

DSC08366.jpg

DSC08367.jpg

DSC08368.jpg

 

Żużycie RIMa i PREPa na komplet bardzo mocno zabudowanych felg ;)

 

DSC08359.jpg

DSC08360.jpg

 

PODSUMOWANIE:

 

Na ten moment jestem jak najbardziej zadowolony, bardzo łatwa aplikacja, ścieranie bez żadnego problemu. Wyraźnie podbija śliskość, szklistość, wydobywa ziarno z lakieru. Oczywiście przewiduje aktualizacje,ale dopiero na wiosnę gdy założę ten komplet felg na samochód.

 

Jeżeli ktoś ma jakieś pytania, skargi, uwagi to śmiało ;)

 

PS: Wiem, że kilka osób ma RIMa na swoich felgach i wstawiło swoje testy, ale tam jest kilka produktów w jednym temacie. Bardziej przejrzyście jest gdy do jednego produktu jest jeden temat, jeżeli "góra" uważa inaczej, proszę o przeniesienie.

Link to comment
Share on other sites

Świetny kropling. Wrzucaj na auto, zima odwołana :-]

 

Szkoda mi ich na zimę ;)

 

Kurcze, fajnie to wygląda. Wiem że nie czas na porównanie trwałości ale masz może porównanie aplikacji z 4nano rimm protect?

 

Nie używałem 4nano, jeszcze :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Kładłem Rima jakoś na wiosnę,nawet chyba trochę gorzej przygotowałem felgi bo nie miałem Prepa tylko umyłem,wyglinkowałem,irony,pricboki i te sprawy później sam zmywacz silikonowy i na Q2,spokojnie siedział mi przez sezon i jeszcze nie było mi go łatwo z sciągnąć z felg dalej kropelkował chodź wiadomo był bardziej osłabiony.Na następny sezon oczywiście idzie ta sama powłoka,śmiało mogę polecić ten produkt :)

Link to comment
Share on other sites

Jedna warstwa idzie Rima? Czym robisz zdjecia? Bo bardzo ładne ;)

 

Dzięki. Zdjęcia robię Sony A390 + 18-55 ;)

Ja nakładałem jedną warstwę, aplikowałem uważnie, raczej nic mi nie umknęło, ale cytując dystrybutora:

 

DS_Tomek, czy jest sens warstwowania produktu? Czy przeprowadzaliscie takie testy? Moja Guru od powlok mowi, ze conajmniej 2 powinny pojsc... a jak Wy to widzicie?

 

 

Według producenta, warstwowanie nie jest potrzebne.

 

Sami często to robimy, z prostej przyczyny - na felgach o bardziej skomplikowanym wzorze, położenie drugiej warstwy daje nam pewność, że nie pominęliśmy żadnego fragmentu.

 

Warto zachować minimum godzinny odstęp między aplikacjami.

Link to comment
Share on other sites

Też szukam powłoki na wiosnę. Muszę ją zaaplikować na 2kpl 18". I widzę, że całkiem sporo Ci poszło towaru, i to jest opakowanie 30ml. Druga powłoka jaka mi siedzi w głowie jest Carbon Collectiv, tylko tam jest 15ml....

Link to comment
Share on other sites

Kolego ale robiłeś i nie wystarczyło Ci czy tylko tak Ci się wydaje? Bo ja zrobiłem komplet 19 szprychowanych. Komplet 17 i zostało pół buteleczki. Mówię o zrobieniu razem ze środkami.

Link to comment
Share on other sites

Kilka dni temu nakładałem Q2 RIM na 19 calowe felgi, jeden raz w środku, dwa razy przody. Felgi mają sporo zakamarków, a zużyłem połowę butelki, lub trochę mniej. Nakładałem tak, że dolewałem dopiero wtedy, gdy przestawał zostawać tłusty ślad przy smarowaniu. Mam nadzieję, że taka aplikacja wystarczy, sprawdzenie wytrzymałości będzie dopiero w lato (nakładałem na letnie felgi).

Link to comment
Share on other sites

Oprócz mycia użyłeś dla pewności Irona i Pricka? Wiem, że felgi świeżo malowane, ale nie wiadomo jak były przechowane w lakierni.

 

Nie używałem, według mnie nie ma takiej potrzeby. Wiadomo jak były przechowywane bo sam je odbierałem, leżały zawinięte w folię typu stretch w suchym, zadaszonym pomieszczeniu. Po zmywaczu i PREPie były idealnie tępe. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Piotrze świetny test!

 

Testował ktoś może RIM-a na polerowanych felgach ?

Mianowicie chodzi mi o efekty wizualne, czy zmniejsza "blask polerowanego rantu" w przypadku gołego wypolerowanego aluminium :?:

Link to comment
Share on other sites

Piotrze świetny test!

 

Testował ktoś może RIM-a na polerowanych felgach ?

Mianowicie chodzi mi o efekty wizualne, czy zmniejsza "blask polerowanego rantu" w przypadku gołego wypolerowanego aluminium :?:

 

Dzięki ;)

Co do polerowanego aluminium to wydaje mi się, że Tomek będzie najlepszą "skarbnicą wiedzy", z tego co kojarzę to nakładał na polerowanego felgi. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Podepnę się pod temat. Dzisiaj po raz pierwszy aplikowałem Gyeona RIM. Czy docieranie powłoki powinno iść "ciężko" czy tak lekko jak wosk? Żebyśmy się dobrze zrozumieli, powłoka nie była bardzo ciężka w dotarciu, ale bardziej musiałem się przyłożyć niż do wosku ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.