Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

Witam serdecznie!

 

Postęp techniki idzie pełną parą. Coraz to nowsze telefony, komputery.

Tak samo w dziedzinie detailingu wszystko idzie do przodu.

Nowe maszyny coraz mniejsze pady i coraz lepsze możliwości.

Kiedyś mieliśmy do dyspozycji tylko 150mm, następnie doszły 80mm.

Teraz rynek zmusił producentów gąbek żeby pójść w minimalizm.

50mm, 30mm powoli staje się standardem.

Rodzimi producenci nie chcąc zostać w tyle zaczęli produkcję owych padów.

 

Firmy Royal Pads i NAT podesłały mi pady o średnicy 50mm do testów.

 

Otrzymałem dwie paczki.

 

Firma Royal Pads przesłała na mój adres komplet padów 30mm i 50mm.

Po 3 pady, każdy innej twardości.

Biały-hard

Żółty-medium

Czerwony-soft.

Pady ładnie zapakowane z naklejką świadczącą o testowym przeznaczeniu.

Pierwsze co zakuło mnie w oczy to niestaranne wycięcie gąbek.

Nie miały one kształtu idealnego okręgu. Miały zadziory na krawędziach.

Boki też nie były idealnie równoległe do siebie.

Ucięte tak jakby z winkla (pręt ucięty pod pewnym kątem)

Wiem. Nie powinno mieć to wpływu na jakość pracy ale detailera w oczy kłuje :-)

 

Firma NAT przesłała mi dwa zestawy padów ale tylko 50mm.

Twardy-niebieski.

Średni-czerwony

Miękki-czarny.

Pady nie były tak ładnie zapakowane jak u konkurencji ale za to były dużo lepiej wykonane.

Idealnie okrągłe i krawędzie równoległe do siebie.

Co najważniejsze nie miały one 50mm jak u konkurencji tylko 53mm co później okazało się strzałem w dziesiątkę.

 

Postanowiłem przeprowadzić test cztero etapowy.

 

 

Pierwszy etap to usunięcie typowej "obcierki" parkingowej na trzech elementach.

 

Drugi etap to test padów pod względem wytrzymałości na lakierowanym MDF.

 

Trzeci etap to wytrzymałość padów tnących na wysoką temperaturę podczas pracy.

 

Czwarty etap to wytrzymałość kleju na wysoką temperaturę.

 

 

ETAP PIERWSZY

 

 

Lakier czarny uni Lexus i typowe przetarcie boku auta.

Do naprawy 3 elementy.

Drzwi poleruję padami firmy Royal Pads natomiast Błotnik i zderzak Nat'em.

Po uprzednim zeszlifowaniu uszkodzeń papierem P2000 na tzw koreczku przystąpiłem do polerowania.

Proces 3 etapowy.

Trzy twardości padów i trzy rodzaje past.

3M FC+, Menzerna PF2500 i Menzerna SF4000.

 

Pierwsze podejście to twardy pad RP.

Obroty max to ok 1500 obr/min.

Cięcie w miarę ale wydawało mi się, że pomimo niewielkich obrotów i docisku, element mocno się grzał. Pad bardzo szybko stracił właściwości tnące.

Następnie użyłem średniej twardości. Tutaj dużo lepiej jeśli chodzi

o odprowadzanie ciepła. W połączenia z pastą PF2500 pad świetnie dał sobie radę.

Na koniec soft czyli czerwień i SF4000.

Kombinacja dała radę.

 

Kolejne elementy to pady od firmy NAT.

Niebieski czyli twardy poradził sobie dużo szybciej ze zmatowieniem lakieru niż konkurencja.

Mogłem nim pracować na dużo większych obrotach dzięki czemu uzyskałem dużo większą siłę tnącą . Pad nie grzał się tak mocna jak RP.

Uzyskałem troszkę gorsze wykończenie jak konkurencja.

Następnie użyłem pad czerwony czyli medium.

Dużo szybciej niż konkurent poradził sobie z bałaganem po twardej kombinacji i pozostawił lepsze wykończenie.

Pad czarny czyli soft pięknie współgrał z tłustą menzerną pozostawiając

ładne wykończenie.

 

Pady Royal Pads mają biały rzep natomiast NAT ma czarny rzep.

 

Tak to wyglądało w rzeczywistości.

 

DSC00001_2.jpg

 

DSC00003_2.jpg

 

DSC00011_2.jpg

 

DSC00012_2.jpg

 

DSC00023_2.jpg

 

DSC00024_2.jpg

 

DSC00025_2.jpg

 

DSC00027_2.jpg

 

DSC00029_2.jpg

 

DSC00030_2.jpg

 

DSC00031_2.jpg

 

DSC00032_2.jpg

 

DSC00033_2.jpg

 

DSC00046_2.jpg

 

DSC00053_2.jpg

 

DSC00056_2.jpg

 

DSC00057_2.jpg

 

DSC00058_2.jpg

 

DSC00060_2.jpg

 

DSC00061_2.jpg

 

DSC00062_2.jpg

 

DSC00066_2.jpg

 

DSC00067_2.jpg

 

DSC00068_2.jpg

 

DSC00071_2.jpg

 

DSC00072_2.jpg

 

DSC00073_2.jpg

 

DSC00076_2.jpg

 

DSC00083_2.jpg

 

DSC00088_2.jpg

 

DSC00092_2.jpg

 

DSC00094_2.jpg

 

DSC00095_2.jpg

 

DSC00106_2.jpg

 

 

Podsumowanie pierwszego etapu testu.

 

Pady obu firm dały sobie świetnie radę z problemem.

Efekt końcowy uzyskałem taki sam.

 

Pady twarde/hard.

 

Biały pad od RP słabiej odprowadzał ciepło dużo szybciej tracił właściwości tnące

ale zostawił lepsze wykończenie. NAT szybciej poradził sobie z rysami, dużo mniej się grzał ale pozostawił gorsze wykończenie.

Zużycie niezauważalne w obu przypadkach.

 

Pady średnie/medium.

 

Żółty pad ładnie współgrał z pastą menzerny. Był miększy niż NAT. Czerwień z Wrocławia twardsza i skuteczniejsza. Szybciej poradziła sobie z bałaganem po niebieskim padzie.

Zużycie znikome/prawie niezauważalne.

 

Pady wykończeniowe/soft.

 

RP czerwony i NAT czarny. RP twardszy. Praca na podobnym poziomie.

Zużycie niezauważalne.

 

Podczas użycza obu systemu padów zauważyłem niewielkie różnice.

Pady różniły się twardościami ale doskonale się uzupełniały.

System NAT troszkę szybciej poradził sobie z uszkodzeniami lakieru

ale poziom wykończenia oceniam na porównywalny.

 

 

DRUGI ETAP

 

 

Test w dużo trudniejszych warunkach nastawiony bardziej na trwałość niż na poziom wykończenia powierzchni.

 

Lakierowany MDF który dużo gorzej odprowadza temperaturę niż blacha czy tworzywo.

Plan był taki.

Panel testowy podzieliłem na cztery równe części po dwa na daną firmę.

Jedna strona bez obróbki natomiast druga po zmatowaniu papierami 1500 i 2000 szlifierką o skoku 2,5mm.

 

Założenia testu.

Praca każdym z padów po 10 minut z minimalnym dociskiem i obrotami rzędu 1500-1700 obr/min max.

 

Niestety użycie pierwszego pada zweryfikowało wcześniejsze założenia testu.

Biały RP po ok 3,5 min zaczął się kruszyć i sypać. Nie wytrzymywał temperatury co było widać na strukturze lakieru oraz sąsiadującej taśmie papierowej.

Niebieski NAT poradził sobie o klasę lepiej. Nie grzał się tak i nie ulegał uszkodzeniom.

Zdecydowanie wygrał pad niebieski wykazyjąc większą siłę cięcia, lepsze odprowadzanie ciepła i mniejsze zużycie.

 

Postanowiłem obniżyć poprzeczkę do 5minut.

 

Kolejne twardości padów dały sobie radę podobnie jak w teście nr jeden.

Siła cięcia jak wyżej i zużycie znikome.

 

DSC00002_2.jpg

 

DSC00005_2.jpg

 

DSC00007_2.jpg

 

DSC00009_2.jpg

 

DSC00010_2.jpg

 

DSC00011_2.jpg

 

DSC00012_2.jpg

 

DSC00013_2.jpg

 

DSC00014_2.jpg

 

DSC00015_2.jpg

 

DSC00016_2.jpg

 

DSC00019_2.jpg

 

DSC00022_2.jpg

 

DSC00023_2.jpg

 

DSC00024_2.jpg

 

DSC00025_2.jpg

 

DSC00029_2.jpg

 

DSC00034_2.jpg

 

DSC00040_2.jpg

 

DSC00042_2.jpg

 

DSC00044_2.jpg

 

DSC00046_2.jpg

 

DSC00047_2.jpg

 

DSC00048_2.jpg

 

DSC00049_2.jpg

 

DSC00053_2.jpg

 

DSC00054_2.jpg

 

DSC00055_2.jpg

 

DSC00056_2.jpg

 

DSC00062_2.jpg

 

DSC00063_2.jpg

 

DSC00065_2.jpg

 

DSC00066_2.jpg

 

DSC00071_2.jpg

 

DSC00075_2.jpg

 

DSC00080_2.jpg

 

 

ETAP TRZECI

 

Odporność na wysoką temperaturę i ogólna wytrzymałość.

Miały być przetestowane wszystkie pady do tzw śmierci ale stało się tak jak się stało.

W związku z problemami natury technicznej test został przerwany na najtwardszych padach.

 

Wiem. Nie bardzo ma to odzwierciedlenie w detailingu ale test ma na celu podpowiedzenie producentom co jest nie tak.

Oni będą wiedzieli co z tym zrobić.

Więc do dzieła.

Pady twarde ,minimalny docisk i obroty ok 2100 obr/min w jednym miejscu.

Który mocniejszy?

A Question Of Time...

DSC00090_2.jpg

 

DSC00091_2.jpg

 

DSC00094_2.jpg

 

DSC00099_2.jpg

 

Stało to co się stało. Pad Royal Pads rozkleił się i nie dopuścił do katastrofy. NAT trzymał jak głupi czego efektem była dziura w płycie i stopiony BP.

Wnioski wyciągnijcie sami :evil:

 

 

W związku z tym ,że nie miałem drugiego BP postanowiłem przeprowadzić czwarty etap testów.

 

ETAP CZWARTY

 

Odporność na wysoką temperaturę.

W tym teście postanowiłem zagotować pady w garnku z wodą. Chodzi o to czy poradzą sobie z praniem w np 90 stopniach C.

 

DSC00104_2.jpg

 

DSC00110_2.jpg

 

DSC00111.jpg

 

DSC00111_2.jpg

 

DSC00112_2.jpg

 

DSC00113_2.jpg

 

DSC00116_2.jpg

 

DSC00118_2.jpg

 

DSC00120_2.jpg

 

DSC00121_2.jpg

 

DSC00123_2.jpg

 

DSC00124_2.jpg

 

DSC00126_2.jpg

 

DSC00130_2.jpg

 

 

Termometr pokazał niecałe 70C. Pady walczyły bardzo dzielnie.

Jedyny który się rozkleił to czarny pad z firmy NAT. Było to rozklejenie miejscowe i uważam,że był to jakiś błąd na produkcji. Gdyby klej lub inny czynnik nie dał rady klej puściłby na całej powierzchni.

 

 

PODSUMOWANIE TESTU

 

Bardzo ucieszyłem się gdy zostałem wybrany do testów przez firmę Royal Pads. Uwielbiam nowe wyzwania i testy w pełnym tego słowa znaczeniu.

Gdyby ktoś z Was zapytał mi się o to które pady bym wybrał?

Odpowiedź zabrzmiała by... nie wiem.

NAT jako system spisał się minimalnie lepiej.

Szybciej uzyskałem efekt końcowy i twardy pad okazał się mistrzem w porównaniu do konkurenta.

Royal Pads odbiega sporo pod względem jakości wykonania. Twardy pad jest bardzo kiepski. Ma problem z temperaturą. Radziłbym zastosować inną pianę do tego typu padów.

Otwieramy komórki!!! :D

Pozostałe pady oceniam na podobnym poziomie. Różnią się znacznie twardością ale w danym systemie uzupełniają się doskonale. Trwałość na zadowalającym poziomie.

 

Jeżeli macie jakieś pytania służę pomocą.

Test wykonałem na miarę moich możliwości i posiadanej wiedzy.

Mam nadzieję ,że test zostanie przyjęty pozytywnie przez producentów.

Dziękuję za uwagę.....

Opublikowano

Arek, dzięki za świetnie przeprowadzony test.

Konkretnie zobrazowane produkty, rzeczowy opis...

 

Osobiście pracowałem dużymi wersjami padów RP na lakierze Citroena i Seata.

Biały na lakierze Francy sobie średnio poradził, jednak na Seacie zrobił robotę.

Opublikowano

Bardzo fajny test, podziękowania :good:

 

Ale Bydgoszcz miała wyraźnie wygrać z Wrocławiem ;)

  • Dystrybutor
Opublikowano

super test, fajnie że są ludzie którym chce się coś robić i dzielić się tym

Opublikowano

No Arku tak jak pisałeś, miało być ciekawie i było! :evil:

Bardzo dziękuje za test, pokazuję on wszystkie dobre i słabe strony i wiem co zrobić żeby finalny produkt był poprawiony i gotowy do sprzedaży w 100% (oto właśnie chodzi w tych testach!)

 

Na pewno to nie pierwszy i ostatni produkt, który Ci wysyłam na testy… także bądź tego świadomy :-]:ad:

 

Jeszcze raz dzięki bardzo, pozdrawiam! :)

  • Administrator
Opublikowano

Royal_Pads, bardzo się cieszę, że tak podszedłeś do tego testu.

Wiem,że większość zrobiona "na wyrost" ale dzięki temu wyszły dobre i słabe strony produktów obu firm.

Gdyby test zakończył się na pierwszym etapie byłby tylko i wyłącznie reklamą produktu.

 

Polecam się na przyszłość. Na panelu testowym jest jeszcze sporo miejsca.

  • 3 tygodnie później...
  • Administrator
Opublikowano

Czekam na kolejne pady do testów. Zobaczymy czy coś zostanie poprawione.

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.