Administrator AreK Opublikowano 12 Grudnia 2014 Administrator Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2014 Witam serdecznie! Postęp techniki idzie pełną parą. Coraz to nowsze telefony, komputery. Tak samo w dziedzinie detailingu wszystko idzie do przodu. Nowe maszyny coraz mniejsze pady i coraz lepsze możliwości. Kiedyś mieliśmy do dyspozycji tylko 150mm, następnie doszły 80mm. Teraz rynek zmusił producentów gąbek żeby pójść w minimalizm. 50mm, 30mm powoli staje się standardem. Rodzimi producenci nie chcąc zostać w tyle zaczęli produkcję owych padów. Firmy Royal Pads i NAT podesłały mi pady o średnicy 50mm do testów. Otrzymałem dwie paczki. Firma Royal Pads przesłała na mój adres komplet padów 30mm i 50mm. Po 3 pady, każdy innej twardości. Biały-hard Żółty-medium Czerwony-soft. Pady ładnie zapakowane z naklejką świadczącą o testowym przeznaczeniu. Pierwsze co zakuło mnie w oczy to niestaranne wycięcie gąbek. Nie miały one kształtu idealnego okręgu. Miały zadziory na krawędziach. Boki też nie były idealnie równoległe do siebie. Ucięte tak jakby z winkla (pręt ucięty pod pewnym kątem) Wiem. Nie powinno mieć to wpływu na jakość pracy ale detailera w oczy kłuje Firma NAT przesłała mi dwa zestawy padów ale tylko 50mm. Twardy-niebieski. Średni-czerwony Miękki-czarny. Pady nie były tak ładnie zapakowane jak u konkurencji ale za to były dużo lepiej wykonane. Idealnie okrągłe i krawędzie równoległe do siebie. Co najważniejsze nie miały one 50mm jak u konkurencji tylko 53mm co później okazało się strzałem w dziesiątkę. Postanowiłem przeprowadzić test cztero etapowy. Pierwszy etap to usunięcie typowej "obcierki" parkingowej na trzech elementach. Drugi etap to test padów pod względem wytrzymałości na lakierowanym MDF. Trzeci etap to wytrzymałość padów tnących na wysoką temperaturę podczas pracy. Czwarty etap to wytrzymałość kleju na wysoką temperaturę. ETAP PIERWSZY Lakier czarny uni Lexus i typowe przetarcie boku auta. Do naprawy 3 elementy. Drzwi poleruję padami firmy Royal Pads natomiast Błotnik i zderzak Nat'em. Po uprzednim zeszlifowaniu uszkodzeń papierem P2000 na tzw koreczku przystąpiłem do polerowania. Proces 3 etapowy. Trzy twardości padów i trzy rodzaje past. 3M FC+, Menzerna PF2500 i Menzerna SF4000. Pierwsze podejście to twardy pad RP. Obroty max to ok 1500 obr/min. Cięcie w miarę ale wydawało mi się, że pomimo niewielkich obrotów i docisku, element mocno się grzał. Pad bardzo szybko stracił właściwości tnące. Następnie użyłem średniej twardości. Tutaj dużo lepiej jeśli chodzi o odprowadzanie ciepła. W połączenia z pastą PF2500 pad świetnie dał sobie radę. Na koniec soft czyli czerwień i SF4000. Kombinacja dała radę. Kolejne elementy to pady od firmy NAT. Niebieski czyli twardy poradził sobie dużo szybciej ze zmatowieniem lakieru niż konkurencja. Mogłem nim pracować na dużo większych obrotach dzięki czemu uzyskałem dużo większą siłę tnącą . Pad nie grzał się tak mocna jak RP. Uzyskałem troszkę gorsze wykończenie jak konkurencja. Następnie użyłem pad czerwony czyli medium. Dużo szybciej niż konkurent poradził sobie z bałaganem po twardej kombinacji i pozostawił lepsze wykończenie. Pad czarny czyli soft pięknie współgrał z tłustą menzerną pozostawiając ładne wykończenie. Pady Royal Pads mają biały rzep natomiast NAT ma czarny rzep. Tak to wyglądało w rzeczywistości. Podsumowanie pierwszego etapu testu. Pady obu firm dały sobie świetnie radę z problemem. Efekt końcowy uzyskałem taki sam. Pady twarde/hard. Biały pad od RP słabiej odprowadzał ciepło dużo szybciej tracił właściwości tnące ale zostawił lepsze wykończenie. NAT szybciej poradził sobie z rysami, dużo mniej się grzał ale pozostawił gorsze wykończenie. Zużycie niezauważalne w obu przypadkach. Pady średnie/medium. Żółty pad ładnie współgrał z pastą menzerny. Był miększy niż NAT. Czerwień z Wrocławia twardsza i skuteczniejsza. Szybciej poradziła sobie z bałaganem po niebieskim padzie. Zużycie znikome/prawie niezauważalne. Pady wykończeniowe/soft. RP czerwony i NAT czarny. RP twardszy. Praca na podobnym poziomie. Zużycie niezauważalne. Podczas użycza obu systemu padów zauważyłem niewielkie różnice. Pady różniły się twardościami ale doskonale się uzupełniały. System NAT troszkę szybciej poradził sobie z uszkodzeniami lakieru ale poziom wykończenia oceniam na porównywalny. DRUGI ETAP Test w dużo trudniejszych warunkach nastawiony bardziej na trwałość niż na poziom wykończenia powierzchni. Lakierowany MDF który dużo gorzej odprowadza temperaturę niż blacha czy tworzywo. Plan był taki. Panel testowy podzieliłem na cztery równe części po dwa na daną firmę. Jedna strona bez obróbki natomiast druga po zmatowaniu papierami 1500 i 2000 szlifierką o skoku 2,5mm. Założenia testu. Praca każdym z padów po 10 minut z minimalnym dociskiem i obrotami rzędu 1500-1700 obr/min max. Niestety użycie pierwszego pada zweryfikowało wcześniejsze założenia testu. Biały RP po ok 3,5 min zaczął się kruszyć i sypać. Nie wytrzymywał temperatury co było widać na strukturze lakieru oraz sąsiadującej taśmie papierowej. Niebieski NAT poradził sobie o klasę lepiej. Nie grzał się tak i nie ulegał uszkodzeniom. Zdecydowanie wygrał pad niebieski wykazyjąc większą siłę cięcia, lepsze odprowadzanie ciepła i mniejsze zużycie. Postanowiłem obniżyć poprzeczkę do 5minut. Kolejne twardości padów dały sobie radę podobnie jak w teście nr jeden. Siła cięcia jak wyżej i zużycie znikome. ETAP TRZECI Odporność na wysoką temperaturę i ogólna wytrzymałość. Miały być przetestowane wszystkie pady do tzw śmierci ale stało się tak jak się stało. W związku z problemami natury technicznej test został przerwany na najtwardszych padach. Wiem. Nie bardzo ma to odzwierciedlenie w detailingu ale test ma na celu podpowiedzenie producentom co jest nie tak. Oni będą wiedzieli co z tym zrobić. Więc do dzieła. Pady twarde ,minimalny docisk i obroty ok 2100 obr/min w jednym miejscu. Który mocniejszy? A Question Of Time... Stało to co się stało. Pad Royal Pads rozkleił się i nie dopuścił do katastrofy. NAT trzymał jak głupi czego efektem była dziura w płycie i stopiony BP. Wnioski wyciągnijcie sami W związku z tym ,że nie miałem drugiego BP postanowiłem przeprowadzić czwarty etap testów. ETAP CZWARTY Odporność na wysoką temperaturę. W tym teście postanowiłem zagotować pady w garnku z wodą. Chodzi o to czy poradzą sobie z praniem w np 90 stopniach C. Termometr pokazał niecałe 70C. Pady walczyły bardzo dzielnie. Jedyny który się rozkleił to czarny pad z firmy NAT. Było to rozklejenie miejscowe i uważam,że był to jakiś błąd na produkcji. Gdyby klej lub inny czynnik nie dał rady klej puściłby na całej powierzchni. PODSUMOWANIE TESTU Bardzo ucieszyłem się gdy zostałem wybrany do testów przez firmę Royal Pads. Uwielbiam nowe wyzwania i testy w pełnym tego słowa znaczeniu. Gdyby ktoś z Was zapytał mi się o to które pady bym wybrał? Odpowiedź zabrzmiała by... nie wiem. NAT jako system spisał się minimalnie lepiej. Szybciej uzyskałem efekt końcowy i twardy pad okazał się mistrzem w porównaniu do konkurenta. Royal Pads odbiega sporo pod względem jakości wykonania. Twardy pad jest bardzo kiepski. Ma problem z temperaturą. Radziłbym zastosować inną pianę do tego typu padów. Otwieramy komórki!!! Pozostałe pady oceniam na podobnym poziomie. Różnią się znacznie twardością ale w danym systemie uzupełniają się doskonale. Trwałość na zadowalającym poziomie. Jeżeli macie jakieś pytania służę pomocą. Test wykonałem na miarę moich możliwości i posiadanej wiedzy. Mam nadzieję ,że test zostanie przyjęty pozytywnie przez producentów. Dziękuję za uwagę.....
coobah Opublikowano 12 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2014 Arek, dzięki za świetnie przeprowadzony test. Konkretnie zobrazowane produkty, rzeczowy opis... Osobiście pracowałem dużymi wersjami padów RP na lakierze Citroena i Seata. Biały na lakierze Francy sobie średnio poradził, jednak na Seacie zrobił robotę.
Artih Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2014 Bardzo fajny test, podziękowania Ale Bydgoszcz miała wyraźnie wygrać z Wrocławiem
miHoo79 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2014 Tej ja sie obawiam co Wy bedziecie mieli na wigilie :) skoro teraz zupa padowa :) DObra robota !
Dystrybutor Wiolka mx_n Opublikowano 13 Grudnia 2014 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2014 Arku my jako dystrybutorzy padów firmy NAT również dziękujemy za kawaaaał dobrego testowania
Dystrybutor e36ace Opublikowano 13 Grudnia 2014 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2014 super test, fajnie że są ludzie którym chce się coś robić i dzielić się tym
Eidos71 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2014 Konkretny i profesjonalnie przeprowadzony, pomysłowy test. Super !
Royal_Pads Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2014 No Arku tak jak pisałeś, miało być ciekawie i było! Bardzo dziękuje za test, pokazuję on wszystkie dobre i słabe strony i wiem co zrobić żeby finalny produkt był poprawiony i gotowy do sprzedaży w 100% (oto właśnie chodzi w tych testach!) Na pewno to nie pierwszy i ostatni produkt, który Ci wysyłam na testy… także bądź tego świadomy Jeszcze raz dzięki bardzo, pozdrawiam!
Administrator AreK Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2014 Royal_Pads, bardzo się cieszę, że tak podszedłeś do tego testu. Wiem,że większość zrobiona "na wyrost" ale dzięki temu wyszły dobre i słabe strony produktów obu firm. Gdyby test zakończył się na pierwszym etapie byłby tylko i wyłącznie reklamą produktu. Polecam się na przyszłość. Na panelu testowym jest jeszcze sporo miejsca.
jarekrk Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2014 Arekkaz super test!! Oby więcej takich;)
mihnova Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2014 Arekkaz, super test! DM w filmiku
mkbewe Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2014 fajny test czyli zostaję przy NAT' ach a juuż myślałem czy by się nie szarpnąć na coś innego heh
MatthewG Opublikowano 15 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Grudnia 2014 Jeden z najlepszych testów jakie tu widziałem, z pomysłem i polotem
Administrator AreK Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2014 Czekam na kolejne pady do testów. Zobaczymy czy coś zostanie poprawione.
Pan Miyagi Opublikowano 18 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 18 Stycznia 2015 Genialnie przeprowadzony test. Dzięki!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się